ادوارد دوبونو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
6 کلاه تفکر
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
6 کلاه برای فکر کردن
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
6 کلاه تفکر
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
تفکر جانبی کتاب درسی خلاقیت
  • 47,000 تومان
  • با تخفیف: 47,000 تومان
اصول بنیادی خرد
  • 49,000 تومان
  • با تخفیف: 49,000 تومان
درس‌های درست اندیشیدن
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
6 کلاه تفکر
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
چگونه فکر کردن را به کودکان خود بیاموزیم
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
6 الگوی تفکر درباره اطلاعات
  • 40,000 تومان
  • با تخفیف: 40,000 تومان
6 مدال ارزش
  • 54,000 تومان
  • با تخفیف: 54,000 تومان
ایده خلاق
  • 105,000 تومان
  • با تخفیف: 105,000 تومان
6 قالب تفکر در جمع‌آوری اطلاعات (چگونه و به چه اطلاعاتی توجه و آنها را هدایت کنیم)

6 کلاه تفکر

  • 16,000 تومان

ادوارد دوبونو در کتاب شش کلاه تفکر به مخاطب می‌آموزد چگونه در آن واحدء مسائل گوناگون را در نظر بگیرد و در مدت زمان کوتاه درست‌ترین تصمیم را اتخاذ نماید. او در این کتاب توضیح می‌دهد قدرت تفکر انسانء منبعی نامحدود برای بشر است و این توانایی مهم‌ترین مهارت انسان به شمار می‌آید. وی عواملی که می‌تواند تفکر منطقی را به چالش بکشد نظیر اطلاعاتء منطق‌ء امید و خلاقیت را معرفی می‌کند و با استفاده از این روش به مخاطب می‌آموزد چگونه عناصر مختلف اندیشه را در مسیر درستی هدایت کند و مسائل را از زوایای متفاوتی ببیند. در این روشء شش کلاه به رنگ‌های سفیدء آبیء قرمزء زردء سیاه و سبز وجود دارد که هریک نماینده مفاهیم مشخصی است. مثلا دارنده کلاه آبی باید به تفکر کردن جمعء جهت دهد و برنامه‌ای مشخص را به سرانجام برساند. کلاه سفید فقط به اطلاعات ارائه می‌پردازد. افراد با کلاه قرمز احساسات و عواطف خود را بروز می‌دهند. کسی که کلاه سیاه به سر داردء انتقادهایش را به شکل منطقی بیان می‌کند. استفاده از کلاه زرد به معنای توجه به جنبه‌های مثبت موضوع مورد بحث است و کلاه سبز نماینده خلاقیت و فکرهای نو است.

6 کلاه برای فکر کردن

  • 35,000 تومان

تفکر اندوخته نهایی انسان است. با این حال هرگز نمی‌شود از این مهم‌ترین مهارت‌مان راضی باشیم. مهم نیست تفکر ما چقدر خوب است، در هر حال همیشه باید خواهان بهتر شدن آن باشیم. معمولا، فقط کسانی که خیلی از مهارت فکری خود راضی‌اند توانایی فکری ضعیفی دارند. مشکل اصلی تفکر اغتشاش است. می‌کوشیم چند کار را با هم انجام دهیم. احساسات با اطلاعات، منطق با امید و خلاقیت و چه و چه با هم مخلوط می‌شوند و بر ما فشار وارد می‌کنند. این شبیه تردستی با چندین توپ است. آن‌چه در این کتاب عرضه می‌شود مفهوم بسیار ساده‌ای است که به اندیشنده امکان می‌دهد تا در یک لحظه به یک کار معین اقدام کند. او موفق می‌شود عواطف را از منطق، خلاقیت را از اطلاعات و مانند آن جدا کند. این مفهوم عبارت است از شش کلاه فکر کردن. بر سر گذاشتن هر یک از این کلا‌ها نوع معینی از فکر کردن را تعریف می‌کند. در این کتاب ماهیت و دستاورد هر نوع تفکری توضیح داده می‌شود. شش کلاه فکر کردن به ما امکان می‌دهد تفکر خود را همانند رهبری در نظر بگیریم که ارکستری را رهبری می‌کند. ما می‌توانیم آن‌چه را که می‌خواهیم فرابخوانیم. به همین ترتیب، در هر نشستی بسیار سودمند است افراد را از مسیر عادی‌شان بیرون بکشیم تا درباره موضوع مورد مطالعه به نوع دیگری بیندیشید. سادگی به کار بستن شش کلاه فکر کردن است که ارزش اصلی این مفهوم به شمار می‌رود.

6 کلاه تفکر

  • 44,000 تومان

تمامی نکته‌های گفته شده در این کتاب ممکن است بسیار واضح و منطقی به نظر برسد. در حقیقت هیچ راز و رمزی در آن وجود ندارد. وقتی روش شش کلاه را به کار بگیرید، فایده‌های آن خیلی زود واضح و آشکار خواهد شد. به کمک این روش، بحث‌ها و جلسه‌ها به جای اینکه همراه با نفس‌پرستی و دشمنی باشند، جنبه‌ای سازنده و مولد به خود می‌گیرند و نتیجه به طور سریع‌تری به دست می‌آید.

تفکر جانبی کتاب درسی خلاقیت

  • 47,000 تومان

این کتاب برای استفاده در خانه و مدرسه هر دو در نظر گرفته شده است. در مدرسه به طور سنتی همیشه تاکید بر تفکر عمودی بوده است که کارآمد است اما کامل نیست. این نوع تفکر گزینشی باید با کیفیت مولد تفکر خلاقه تکمیل شود. این اتفاق تازه در بعضی مدارس دارد رخ می‌دهد اما هنوز هم خلاقیت معمولا چیز مطلوبی تلقی می‌شود که با تشویقی مبهم می‌توان آن را پدید آورد. هیچ رویه‌ی خودخواسته و کاربردی برای پدید آوردنش وجود ندارد. این کتاب راجع به تفکر جانبی است که عبارت است از فرآیند استفاده از اطلاعات برای پدید آوردن خلاقیت و بازسازی روشن‌بینانه. تفکر جانبی را می‌توان یاد گرفت، تمرین کرد و به کارش برد. کسب مهارت در آن امکان‌پذیر است، درست همان‌طور که کسب مهارت در ریاضیات امکان‌پذیر است. این کتاب احتمالا برای دانش‌آموزان، دانشجویان، والدین و معلمانی مفید است که در جستجوی راهی عملی هستند برای کار کردن با این نوع تفکر که دم به دم بر اهمیتش افزوده می‌شود. این کتاب موقعیت‌هایی منظم و مدون برای تمرین تفکر جانبی فراهم می‌کند و نیز درباره‌ی فرآیندهای دخیل در آنها توضیح می‌دهد. معلم می‌تواند از این کتاب به خاطر علاقه‌ی شخصی خود یا، بهتر از آن، به عنوان مبنایی برای کار در کلاس استفاده کند.

اصول بنیادی خرد

  • 49,000 تومان

چگونه کسی جرأت می‌کند کتابی درباره خرد بنویسد. این امر حتمی است که عقل با مسن‌تر و عاقل‌تر شدن ارتباط دارد. یک شراب خوب با گذشت زمان، رسیدن و پختگی به‌دست می‌آورد. شما نمی‌توانید فرآیند سالمندی را در شراب شتاب بخشید. با افزایش سن اطلاعات شما بیشتر می‌شود، بیشتر تجربه پیدا کرده‌اید، بیشتر آموخته‌اید، بیشتر اشتباه کرده‌اید. وقت بیشتری برای صحبت با دیگران داشته‌اید و از تجارب آن‌ها آموخته‌اید. همه این‌ها به زمان نیاز داشته است. شاید «عقل» صرفاً یک راه سخاوتمندانه گفتن این مطلب است که سالخوردگی دارای مزیت‌های است در حالی که به‌نظر می‌رسد در بیشتر موارد سالخوردگی فقط همراه با زیان بوده باشد. بدین ترتیب به‌تدریج به این نتیجه می‌رسیم که معادل قرار دادن عقل با سن جای تردید دارد. با توجه به این‌که بعضی سالمندان اصلاً عاقل نیستند و بسیاری از جوانان فراتر از سن‌شان خردمندند. آیا باید منتظر شوید پیر شوید تا دانا و خردمند گردید؟

درس‌های درست اندیشیدن

  • 50,000 تومان

ادوارد دوبونو، در این کتاب جالب که تاکنون بیش از 90000 جلد آن به فروش رفته، نشان می‌دهد که چگونه می‌توانیم مهارت‌های تفکر خود را از طریق توجه، تمرین، و استفاده از ابزارهای ساده نظیر «تفکر جانبی»، «بررسی همه عوامل»، «خواسته‌ها، اهداف و مقاصد» تقویت کنیم و افزایش دهیم.

6 کلاه تفکر

  • 150,000 تومان

این کتاب راهنمایی برای تفکر کردن است که پرفروش‌ترین کتاب در سطح بین‌المللی شده است. این کتاب به وسیله‌ی ده‌ها هزار نفر اصلاح و به روز رسانی شده است. نیاز به روش شش کلاه بر این مبنا است که مغز چطور در مواجهه با حالت‌های تفکر تغییر می‌کند. روش شش کلاه، هر مسئله شخصی را از میان برمی‌دارد و فرآیند تفکر بدون شخصی‌نگری را پیش می‌برد. تفکر موازی به وسیله‌ی روش شش کلاه به سرعت جایگزین مباحثه در سراسر جهان خواهد شد.

چگونه فکر کردن را به کودکان خود بیاموزیم

  • 44,000 تومان

تفکر مهارتی است عملی که از طریق آن هوش ما بر تجاربمان تاثیر می‌گذارد. بسیاری از افراد باهوش، عقیده‌ای را درباره موضوعی می‌پذیرند و سپس از هوش خود در دفاع از آن عقیده استفاده می‌کنند. چون این افراد به خوبی می‌توانند از عقیده خود دفاع کنند، هرگز نیازی نمی‌بینند که به بررسی و وارسی موضوع بپردازند یا به نظرات دیگران گوش دهند. چنین تفکری ضعیف و بخشی از دام هوش است. البته افراد بسیار باهوش می‌توانند متفکران فوق‌العاده‌ای هم باشند و هیچ مانعی هم بر سر راه آنان وجود ندارد. اما، متفکر فوق‌العاده‌ای بودن هم، به خودی خود اتفاق نمی‌افتد. برای اینکه متفکر خوبی باشید باید به مهارت‌های فکری مجهز باشید.

6 الگوی تفکر درباره اطلاعات

  • 40,000 تومان

در جهان امروز که بیش از هر زمانی در گذشته از واقعیت‌ها و ارقام لبریز گشته است، چگونه باید با متمرکز ساختن توجه خود بیشترین بهره را از اطلاعات ببریم؟ با استفاده از این کتاب ادوارد دوبونو پدر تفکر جانبی، به ما نشان می‌دهد که چگونه توجه خود را آگاهانه هدایت کنیم و اجازه ندهیم که ناخواسته به سوی موضوعات نامربوط کشیده شود. درست به همان روش که اراده می‌کنیم به سوی شمال غرب یا حتی جنوب شرقی بنگریم، قادر شویم که چارچوبی برای هدایت توجه خود نیز ترتیب دهیم. همانند دیگر روش‌های دوبونو، این روش نیز آسان و کارآمد است و می تواند شیوه برداشت شما از اطلاعات را تحول بخشد.

6 مدال ارزش

  • 54,000 تومان

هر کس در زندگی شخصی یا کاری می‌خواهد بهترین باشد. با کمک این کتاب می‌توانید موقعیت سازمان یا موسسه، کار یا زندگی خصوصی خود را بهبود بخشید. ادوارد دوبونو در این کتاب راهکار ساده و در عین حال هیجان‌انگیزی را برای تصمیم‌گیری‌های موثر و خلاقانه و بر اساس ارزش‌های قرن بیست و یکم در اختیار شما قرار می‌دهد. در این کتاب با ارائه چارچوب فکری بهتر برای تفکر و تصمیم‌گیری و یا استفاده از شیوه ((شش مدال ارزش‌ها)) چگونه عادت‌های فکری سابق خود را کنار بگذارید و با ارزش‌ها به شیوه‌ای به مراتب بهتر روبه‌رو شوید تا قلمروهای پیشرفت را در برابر خود تشخیص دهید. وقتش رسیده که از شش مدال ارزش‌ها استفاده کنید.

ایده خلاق

  • 105,000 تومان

ادوارد دوبونو در این کتاب 62 باری و تمرین مختلف ارائه کرده است که در آنها ار کلماتی اتفاقی به عنوان محرک‌هایی برای برانگیختن خلاقیت و تفکر موازی استفاده می‌شود. کتاب بسیار ساده، عملی و سرگرم کننده برای هر فردی که می‌خواهد ایده‌های خارق‌العاده‌ای بیافریند.

6 قالب تفکر در جمع‌آوری اطلاعات (چگونه و به چه اطلاعاتی توجه و آنها را هدایت کنیم)

  • 30,000 تومان

در دنیایی که بیش از هر زمان دیگری از اطلاعات اشباع شده است، چگونه می‌توانیم توجه خود را متمرکز سازیم تا بیشترین استفاده را از اطلاعات موجود ببریم. با استفاده از تکنیک 6قالب تفکر در جمع‌آوری اطلاعات، ادوارد دوبونو، پدر تفکر جانبی، به ما نشان می‌دهد که چطور توجه خود را به صورت خودآگاه هدایت کنیم تا مبادا جذب امور غیرعادی و شاید نامرتبط گردد و نگاه شما به اطلاعات را کاملا تغییر خواهد داد.

1  صفحه‌ی 1