كامران جمالي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
انسان نیک سچوان (نمایش‌نامه)
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
بازگشت گام به گام هلر به زادگاه
  • 43,000 تومان
  • با تخفیف: 43,000 تومان
مجازات
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
پرونده کولینی
  • 14,500 تومان
  • با تخفیف: 14,500 تومان
تبهکاری و جرم (مجموعه داستان)
  • 19,500 تومان
  • با تخفیف: 19,500 تومان
شهر فرنگ
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
قرن من (مجموعه داستان)
  • 245,000 تومان
  • با تخفیف: 245,000 تومان

انسان نیک سچوان (نمایش‌نامه)

  • 26,000 تومان

... همان‌طور که از ابتدا مشخص بود، خدایان تمایلی به کمک به انسان‌ها ندارند و به جای آن به دنبال یافتن تعداد کافی افراد خوب، حتی یک نفر البته طبق قوانین خودشان هستند، تا به دستورات آن‌ها اعتبار ببخشد و آن‌ها بتوانند با خیال راحت آن مکان را ترک و همه مسائل پیش آمده را از یاد خود پاک کنند. این داستان کمی شبیه به آغاز نمایش‌نامه فاوست اثر گوته است، آن جا که خدا به مفیستوفلس یا همان شیطان می‌گوید که من قادرم از گناه تمامی انسان‌ها بگذرم اگر تو بتوانی فقط یک نفر که نمایانگر بهترین نوع بشر است، برای من بیابی. در این نمایش‌نامه هم، برای خدایان، تنها یک انسان خوب کافی و راضی‌کننده است تا بتوانند با خاطری آسوده به بهشت بازگردند و زمین را به حال خود رها کنند. بر این اساس، برخی معتقدند که شهرت این نمایش‌نامه تا حدی وام‌دار فاوست گوته است و در نهایت به اثری که گوته در نگارش نمایش‌نامه خود از آن بهره برده، یعنی کتاب ایوب برمی‌گردد.

بازگشت گام به گام هلر به زادگاه

  • 43,000 تومان

در هفته‌های پیش آپارتمان‌اش را خالی و آن چه را می‌خواست نگاه دارد انبار کرده بود. هنگام بسته‌بندی کتاب‌ها چشم‌اش به اثری از سارتر افتاد: «اگزیستانسیالیسم انسان‌گرایی است.» این کتاب کم برگ را گشود و جمله‌ای را خواند که سال‌ها پیش زیر آن خط کشیده بود: «انسان چیزی است که خود از خود می‌سازد.» به این جمله می‌اندیشید و هم زمان به حرف‌های شالبرشت درباره آلفاروموی دارای دو کاربرات‌اش گوش می‌داد که مکانیکی «شهر - دهات دانشگاهی» (مایل بود مقصودش را این‌گونه بیان کند) تعمیر آن را خیلی طول داد: «فکرشو بکن، یه هفته طول کشید تا ماشینمو تحویل دادن! عجب، ما کجا زندگی می‌کنیم؟»

مجازات

  • 15,000 تومان

نویسنده در 7 مارس 2018 در مصاحبه‌ای که در مجله اشپیگل چاپ شد، درباره کتاب مجازات گفت:«بسیاری از آدم‌های داستان‌های من بی‌کس‌اند. این احساس عمیق انزوا را من هم مانند اشخاص داستان‌های‌ام می‌شناسم.» فن شیراخ در این کتاب برا نخستین بار از خود نیز سخن می‌گوید:‌ از تجربه‌ای نادلخواه که انگیزه او برای روی‌آوردن به نویسندگی شد، در حالی که پیش از آن یکی از نامدارترین وکلای سرزمین‌های آلمانی‌زبان در امور کیفری بود. 3 مجموعه داستان فردیناند فن شیراخ، تبهکاری (2009)، جرم (2010)،‌ مجازات (2018) را سه گانه (تریلوژی) دادگاه‌های او نامیده‌اند.

پرونده کولینی

  • 14,500 تومان

بعدها همه به یادشان می‌آمد، پیشخدمت‌های طبقه، هر دو خانم مسن در آسانسور، زن و شوهر در راهرو طبقه چهارم؛ گفتند، مرد غول‌پیکر بود و همه از بو صحبت می‌کردند: بوی عرق. کولینی با آسانسور به طبقه چهارم رفت. دنبال شماره اتاق گشت، اتاق شماره 400، «سوئیت براندنبورگ»، در زد. «بله؟» مردی که میان چهارچوب در ایستاده بود 85 سال داشت، اما بسیار جوان‌تر از آن می‌نمود که کولینی انتظارش را داشت. عرق از پشت گردن کولینی سرازیر شد...

تبهکاری و جرم (مجموعه داستان)

  • 19,500 تومان

مرد رنگ‌پریده وسط زمین چمن نشسته بود. چهره‌ای عجیب کژمژ داشت، گوش‌های‌اش بلبلی و موهای‌اش قرمز بود. پاهای‌اش را دراز کرده و دو دست‌اش را که دسته‌ای اسکناس را در آن‌ها می‌فشرد روی پا قرار داده بود. مرد به سیبی پلاسیده که کنارش قرار داشت زل زده بود. مورچه‌هایی را نگاه می‌کرد که تکه‌هایی ریز را به دهان داشتند و به جایی حمل می‌کردند...

از وقتی که جنگ در گرفت تا وقتی که جنگ تمام شد (گزیده‌ای از داستان‌های هاینریش بل به پیوست سخنرانی بل به مناسبت دریافت جایزه نوبل و نقد 6 رمان از بل)

  • 33,000 تومان

هاینریش بل (1985-1917)، برنده نوبل ادبی 1972 نامدارترین چهره ادبی - هنری آلمان در نیمه دوم سده بیستم است. بنابر آماری که در سال‌های پایانی دهه هفتاد سده گذشته در آلمان انتشار یافت، بل از لحاظ نفوذ معنوی و اندیشه‌سازانه در میان شهروندان آلمان نفر چهارم بود. بل این موفقیت را تا هنگام مرک با خود داشت. «از چنین شهرتی حتی توماس مان برخوردار نبود.» در دو داستان نخست این کتاب: «وقتی که جنگ درگرفت» و «وقتی که جنگ تمام شد»، اندیشه‌های راوی هر دو داستان هم‌خوانی بسیاری با تفکرات خود نویسنده دارد. بل هنگامی که ناخواسته به جبهه‌های دومین جنگ جهانی اعزام شد 22 ساله بود و راوی نخستین داستان پیش‌گفته 20 ساله است. نویسنده هنگام بازگشت از جبهه‌ها 28 سال داشت و راوی در حال بازگشت به وطن در داستان دوم 26 سال سن دارد. این هر دو راوی - که می‌نماید که یکی باشند - آشنایان با اندیشه‌های بل را به یاد خود او می‌اندازند: فردی ترقی‌خواه، مخالف جنگ‌سالارانی که نام‌شان را - به ویژه در داستان دوم - پیوسته ذکر می‌کند، دشمن یهودی - ستیزی، افشاگر مذهب نهادی‌شده...

شهر فرنگ

  • 20,000 تومان

گونتر گراس (2015 ـ 1927) کنار هاینریش بل مهم‌ترین نویسنده ادبیات آلمان در سال‌های بعد از جنگ در جهان است. برنده جایزه نوبل 1999 و نویسنده رمان‌های درخشان طبل حلبی و سال‌های سگی در آخرین کتابش دست به اعتراف‌هایی زده که با تکنیکی خاص روایت شده‌اند. شهر فرنگ سال 2010 چاپ شد و بازتاب‌های فراوانی داشت. این کتاب آخرین اثر بزرگ او بود. گراس در این کتاب تمام فرزندانش را کنار هم گرد می‌آورد و از زبان آن‌ها درباره زندگی خودش و زمانه‌اش می‌نویسد. او موضوع این رمان است. و در عین‌حال راوی پنهانش. شهر فرنگ علاوه بر تاریخ‌نگاری خاص نویسنده از جهانی که او در آن زندگی کرده، مملو از خرده‌روایت‌های تکان‌دهنده است درباره جنگ جهانی، جنگ سرد، جادوی تصاویر و عکس‌ها مهم‌تر از آن یک روایت منحصر به فرد که درش فرزندان گراس که از همسران متفاوت و مختلفش بودند دور میزی می‌نشینند و هرکدام با لحن خود از درک پدر نویسنده‌شان می‌گویند، پدری که یکی از سیاسی‌ترین نویسندگان همه ادوار تاریخ ادبیات است. وقتی گراس سال 2015 از دنیا رفت بسیاری از نشریات معتبر جهان تیتری ساده زدند: «پایان غول» ... شهر فرنگ وصیت‌نامه باشکوه گونتر گراس است.

قرن من (مجموعه داستان)

  • 245,000 تومان

قرن من آخرین اثر گونتر گراس، برجسته‌ترین نویسنده حال حاضر آلمان است، شاید او که برنده نوبل ادبی 1999 و آخرین برنده این جایزه در قرن گذشته است، مناسب‌ترین شخص برای بازنگریستن آن قرن باشد. قرن من مجموعه‌ای از 100 داستان کوتاه است که هر یک به یکی از سال‌های قرن بیستم می‌پردازد و هر داستان را راوی جداگانه‌ای نقل می‌کند و در کل، بافته‌ای از تاریخ قتل ، جن، دستاوردهای شگفت‌انگیز در فن‌آوری، خفقان، موفقیت‌های ورزشی، پیشرفت‌های علمی، و زیاده‌خواهی را شکل می‌دهد و تصویری یک‌پارچه از قرن بیستم را به تصویر می‌کشد و این قرن را در شکوه و ظلمتش نمایش می‌دهد. در این کتاب، هر سال تسلیم سال قبل می‌شود و صدای یک راوی، به صدای راویان گذشته می‌پیوندد، بنابراین قرن من بسیار فراتر از مجموعه 100 داستان تشکیل دهنده آن است. نام کتاب خود نشان می‌دهد که اثری است عظیم و جهان شمول و در عین حال شخصی، و نویسنده به گونه‌ای هنرمندانه توانسته این دو مضمون متفاوت را در کتاب با هم بیامیزد. گراس در این مجموعه خلاقانه‌ترین شکل پیوند تخیل و تاریخ، واقعیت عینی و داستان را تحقق می‌بخشد.

صفحه‌ی 1