فريدون مجلسي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تماشاخانه (مجموعه داستان)
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
کالکی
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان
آب در غربال
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
فروپاشی (چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی‌گزینند)
هویت و خشونت (توهم تقدیر)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
شوهر کمونیست من
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
مردگان زرخرید (رعایای مرده)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان

تماشاخانه (مجموعه داستان)

  • 110,000 تومان

کار هاوارد فاست... برای خود او عادی و برای هر کس دیگر غیرعادی است. او تخیل و داستان، و ترس و سرگرمی را با هم ترکیب می‌کند، و نیز حقیقت و افسانه را در هم می‌آمیزد. اما با این تفاوت که، فانتزی‌های او دارای معنی و حتی دارای مفاهیم اخلاقی است. او می‌تواند در عین حال هم آگاهی دهد . هم سرگرم کند. فاست همیشه دارای داستان‌سرایی بلندپایه بوده است؛ او در این کتاب نیز مثل همیشه دارای قدرت تخیل و ابتکار جسورانه است. من در میان کتاب‌های روز کتابی خواندنی‌تر و مهم‌تر از آن، باز خواندنی‌تر از این نمی‌شناسم.» «لوئیس آنترمیر»

کالکی

  • 220,000 تومان

جنبه‌های تخیلی کتاب کالکی از دیگر آثار ویدال بیشتر و قوی‌تر است. داستان کاملا متأثر از اوضاع و نگرانی‌های اجتماعی آمریکا و جهان در تاریخ نگارش آن است. در دهه‌های 1960 و 1970 گرایش به پاره‌ای اعتقادات مذهبی و اساطیری هندو در آمریکا و جهان پابه‌پای تب هیپی‌گری و تب‌های دیگر رایج شده و مرشدان و مرادانی (غالبا شیاد!) به کسب و کار مشغول و مریدانی (غالبا نادان!) با خواندن اوراد و پخش اوراق و پوشیدن رداهای خاص به تبلیغ و خدمت آنان مشغول بودند... . گور ویدال به این نکته توجه دارد که انسان‌ها تا چه حد آمادگی دارند اعتقاداتی وهم‌انگیز را که حتی پیام و نویدی جز نابودی خود آنان ندارد بپذیرند و در راه آن، یا به عبارت دیگر در راه نابودی خود بکوشند.پ! و نیز به این نکته توجه دارد که بسیاری از این منجی‌ها و مسیح‌های خودخوانده در مرزی میان نبوغ و جنون جز به ارضای هوس‌های خودخواهانه به چیزی نمی‌اندیشند و از هیچ پلیدی و جنایتی رویگردان نیستند.

آب در غربال

  • 59,000 تومان

آب در غربال داستانی است بسیار لطیف و زیبا از زندگی و عشق و فقر و مرگ و بقا در روستایی دورافتاده در هند؛ داستان یک زندگی. یک زندگی بسیار متفاوت که در پایان «از آنچه رنگ تعلق پذیرد آزاد است»‌ و همچون «آب در غربال» از آن هیچ برجای نمی‌ماند، مگر عشقی ملایم و دیگر هیچ! «اکنون گاهی می‌توانم به وضوح ببینم: حجاب گشوده می‌شود و چند ثانیه‌ای آسمان آبی و درختان شاداب را می‌بینم، سپس دوباره آن حجاب به رویم بسته می‌شود و به دنیای خود بازمی‌گردم، دنیایی که با گذر هر روز اندکی تیره‌تر می‌شود. با این حال تنها نیستم، زیرا چهره‌های کسانی که دوستشان داشته‌ام، چیزهایی که با آن‌ها آشنا بوده‌ام، شکل‌ها، حالت‌ها، تصویرها همیشه در برابرم هستند و گاهی چنان زنده‌اند که به راستی نمی‌توانم بگویم آن‌ها را می‌بینم یا نه، آیا آن حجاب برداشته می‌شود تا رخصت دهد ببینم یا صرفا آن‌ها را در ذهن خود می بینم.»

فروپاشی (چگونه جوامع راه فنا یا بقا را برمی‌گزینند)

  • 400,000 تومان

چگونه جهان ما می‌تواند به بهترین شکل از خودکشی زیست بومی جلوگیری کند؟ آسیب‌های زیست محیطی، تغییرات آب و هوایی، جهانی شدن، رشد سریع جمعیت، تصمیم‌های سیاسی نابخردانه همه عواملی بوده‌اند که در سراسر دنیا باعث فروپاشی جوامع شده‌اند، اما بعضی جوامع با چاره‌اندیشی‌های مناسب راه بقا را در پیش گرفتند. جرد دایموند به یافتن الگوی بنیادین فاجعه می‌پردازد و با استفاده از رشته‌ای از روایت‌های فرهنگی - تاریخی جالب نظریه‌ای فراگیر و جهانی ارائه می‌دهد. فروپاشی از فرهنگ‌های پولینزیایی در جزیره ایستر به تمدن‌های پر رونق آناسازی و مایا در امریکا و سرانجام به مهاجرنشین محکوم به فنای وایکینگ‌ها در گرینلند رسید. امروز هم مشکلاتی مشابه فرا روی ماست و هم اکنون فاجعه گریبانگیر رواندا و هاییتی شده است و حتی چین و استرالیا سعی دارند با ابداع روش‌های نوین با آن به مقابله برخیزند. کتاب هوشمندانه و روشنگر و بسیار جذاب فروپاشی جای خود را در میان کتاب‌های اساسی زمانه ما باز کرده و به بیش از 31 زبان از جمله مغولی و بلغاری و اندونزیایی ترجمه شده است.

هویت و خشونت (توهم تقدیر)

  • 80,000 تومان

آماریتاسین، نگارندة کتاب حاضر، از چهره‌های نامدار و محبوب دنیای معاصر است. وی در سال 1998 میلادی، جایزة نوبل اقتصاد را دریافت کرد. آماریتاسین اخلاق و انسانیت را از اقتصاد جدا نمی‌داند و معتقد است مبارزة جهانی برای فقرزدایی، عامل موثری در برقراری صلح و آرامش در جهان است. وی در این کتاب، ضمن انتقاد از سامانه‌هایی که همچون اشتراکی‌گرایان هویت تکواره را ترویج می‌کند و برای هویت‌های دیگر فرصت عرض اندام و بقا قائل نیستند، معترض است. زیرا آنها در نهایت، خشونت‌آفرین می‌شوند. نگارنده، همچنین به نظریة برخورد تمدن‌ها که هانتینگتون منادی آن است. انتقاد دارد و آن را تبعیض‌آمیز، یک‌سونگر و مقرون با پیش‌داوری خودخواهانة دیدگاه برتری‌طلب غربی نسبت به دیگران می‌داند و معتقد است تفکیک تمدنی جهان و رویارویی قرار دادن آنها نه تنها کمکی به صلح نمی‌کند، بلکه خشونت‌آفرین است. عنوان فصل‌های کتاب نیز به قرار زیر است، خشونت توهم، معنی بخشیدن به هویت، محدودیت تمدنی، وابستگی‌های مذهبی و تاریخ اسلام، غرب و ضد غرب، فرهنگ و اسارت، جهانی شدن و عقیده، چند فرهنگ‌گرایی و آزادی و آزادی اندیشه.

شوهر کمونیست من

  • 68,000 تومان

شوهر کمونیست من که بالاترین شمارگان فروش کتاب را کسب کرده اثری بسیار سیاسی است. راث در این اثر رخداد فاشیستی تصفیه بزرگ کمیته فعالیت‌های ضد آمریکایی کنگره آمریکا را در نیمه قرن بیستم مطرح می‌کند که نشان می‌دهد چگونه اخلاق‌مداری‌های محافظه‌کارانه در آن حرکت فاشیستی که به رهبری کسانی مانند جو مک کارتی و ریچارد نیکسون انجام شد بهانه‌ای بر سرکوبی گسترده‌ای با کمونیسم و عناصر نفوذی آن در میان محافل روشنفکری و هنری آمریکا شد.

مردگان زرخرید (رعایای مرده)

  • 45,000 تومان

سرف‌ها یا رعایای روسی در رژیم تزاری موقعیتی نزدیک به بردگی داشتند، و همراه ملک یا جدا از آن خرید و فروش می‌شدند. سرف‌ها را همچون کالاهایی ارزشمند برای دریافت وام نزد بانک به رهن می‌گذاشتند، و در فاصله سرشماری‌های 10 ساله اسناد هویت "رعایای مرده" اعتبار خود را به عنوان وثیقه حفظ می‌کرد و مالیات آن‌ها به عهده‌ی مالک بود. چیچیکف با سودجویی از فرصت در صدد بر می‌آید شمار زیادی از این "رعایای مرده" را از مالکان بخرد و اسناد آن‌ها را به عنوان وثیقه برای دریافت وام به بانک بسپارد... موضوع داستان صرفا بهانه‌ای به دست نویسنده می‌دهد تا ضمن آن تصویرهایی روشن و هنرمندانه از اوضاع اجتماعی، فرهنگی و اداری روسیه در قرن نوزدهم ارائه دهد. تصویرهایی آشنا و ملموس با جزییاتی که با زمان‌ها و مکان‌های دیگر نیز قابل انطباق است. این اثر جاویدان گوگول به راستی بیشتر یک مجموعه هنری و نقاشی انتقادی است تا صرفا یک رمان؛ مجموعه‌ای است که در آن حتی روحیات افراد را با کمک واژه‌ها به تصویر کشیده‌ است.

صفحه‌ی 1