علي رامين


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
تاریخ جهان
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
مبانی جامعه‌شناسی هنر
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
هنر مدرن
  • 350,000 تومان
  • با تخفیف: 350,000 تومان
تاریخ هنر
  • 580,000 تومان
  • با تخفیف: 580,000 تومان
چیستی هنر
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
مبانی فلسفه هنر
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان

تاریخ جهان

  • 68,000 تومان

تاریخ جهان تحولات و رخدادهای بشر را در چهل فصل از عصر حجر تا عصر اتم با زبانی بسیار ساده و صمیمی، بی‌تکلیف، شیرین و جذاب روایت می‌کند، چنان که کثیری از خوانندگان آن در گروه‌های سنی و سطوح آموزشی مختلف گفته‌اند از مطالعه این کتاب نه تنها بسیار لذت برده‌اند، بلکه آن را دریچه نوینی به جهان تاریخی و تاریخ جهان یافته‌اند و بر آن شده‌اند که با کتاب‌های دیگری، مطالعه تاریخ را پی بگیرند. مفسر لس‌آنجلس تایمز می‌گوید گامبریج به تاریخ جان می‌بخشد و خواننده را همراه خود در سفینه‌ای زمان‌پیما بر فراز تاریخ جهان به پرواز در می‌آورد و او را همواره در طول کتاب به سیر و سلوکی فکری و عاطفی میان گذشته و حال وا می‌دارد. گامبریج فصل پایانی کتاب با عنوان «بخش کوچکی از تاریخ که من خود در آن زیسته‌ام» را این گونه به پایان می‌برد: «اکنون هر زمان یک لرزه، یک سیل، یک توفان سهمگین، قحطی و خشک‌سالی و بلایای دیگر در نقاط دور افتاده‌ای از جهان، مردان، زنان و کودکان زیادی را به کام مرگ می‌برد،‌ هزاران انسان در سایر کشورها، پول و نیروی‌شان را برای یاری رساندن به بازماندگان آن‌ها به کار می‌گیرند. چنین نیکوکاری‌هایی در گذشته صورت نمی‌گرفت. بنابراین همچنان حق داریم به آینده‌ای بهتر امیدوار باشیم.»

مبانی جامعه‌شناسی هنر

  • 250,000 تومان

جامعه‌شناسی هنر، دانشی ‹‹دوزیستی›› متشکل از دو رکن هنر و جامعه‌شناسی است. هنر واژه‌ای با بار ارزشی، از زمره علوم انسانی است که سرشتی کیفیت‌گرا دارد. زیباشناسان و فیلسوفان هنر کوشیده‌اند هنر را از زوایای سه گانه هنر، هنرمند و مخاطب بنگرند و با صورت‌بندی تعاریفی عمدتا ذات‌شناسانه، پرسش کلی چیستی هنر را پاسخ گویند. جامعه‌شناسی علمی کمیت‌گراست که به مطالعه اجتماع و نظام‌های انسانی، روابط افراد با یکدیگر و جامعه، نهادها و ساختارهای اجتماعی می‌پردازد، و نیز به موضوع ارتباطات انسانی و چگونگی انتقال و خلق معنی در بستر اجتماع، توجهی جدی دارد. جنبه اخیر، در جامعه‌شناسی هنر حائز اهمیت محوری است. قیاس رویکرد علوم انسانی و علوم اجتماعی به هنر، که فصل مهمی از این کتاب است، بازگشاینده دریچه وسیعی به روی بحث‌های جاری مطالعات فرهنگی و پژوهش‌های هنری است که چالش گفتمانی زیباشناسی و جامعه‌شناسی هنر در سر لوحه آن قرار دارد. مجموعه حاضر ضمن بررسی رهیافت‌ها، نظریه‌ها و گفتمان‌هایی که اساس مطالعات اجتماعی هنرها در زمان‌ها و مکان‌های گوناگون قرار گرفته‌اند، اهمیت و نقش نهادهای اجتماعی، فرهنگی، دینی، سیاسی و اقتصادی تاثیرگذار بر آفرینش و بازآفرینی هنرها را به تحلیل و ارزیابی می گیرد و بر شیوه‌های خلق آثار هنری، و عرضه و فروش آن‌ها، در دوره‌های مختلف نظر می‌کند. هنر و ایدئولوژی، هنر و اخلاق، بررسی پایگاه اجتماعی و اقتصادی هنرمندان، نقش بازاریابان و منتقدان در کامیاب ساختن آثار هنری، نقش هنر در بازتولید منزلت اجتماعی، تحقیق درباره ریشه‌های اجتماعی معیارهای ذوق و داوری و نیز عوامل اجتماعی، تفسیرها و ارزیابی‌های هنری، و دیگر دستاوردهای جامعه‌شناسی هنر در عرصه‌های نظری و عملی از زمره بحث‌های این مجموعه است.

هنر مدرن

  • 350,000 تومان

کتاب هنر مدرن که به قلم یکی از نامدارترین محققان و منتقدان هنر در انگلستان نگاشته شده در میان کتاب‌هایی که درباره تاریخ هنر مدرن نوشته شده‌اند از شهرت و اعتبار ویژه‌ای برخوردار است. این کتاب که از زمان نشر نخست آن در 1980 به کرات بازنگری، تجدید چاپ و به اغلب زبان‌های جهان ترجمه شده است سال‌ها یکی از مهم‌ترین منابع و مراجع مورخان، منتقدان و پژوهندگان هنر مدرن بوده است. درباره اینکه هنر مدرن دقیقا از چه زمانی آغاز می‌شود و کدام اثر هنری، سبک هنری، جنبش هنری یا حتی گفتمان هنری را می‌توانیم در توالی زمانی تاریخ هنر، نقطه شروع هنر مدرن بدانیم. اختلاف نظرهایی میان مورخان و پژوهشگران هنر وجود دارد برخی معتقدند که هنر مدرن در دهه 1860 با نمایش تابلوی ناهار در سبزه‌زار اثر ادوارد مانه در سالن مردودهای پاریس آغاز می‌شود و تا دهه 1970 ادامه می‌یابد. برخی دیگر هنر مدرن را حدودا هنر قرن بیستم می‌دانند و سال 1905، یعنی زمان گشایش نمایشگاه فووها در سالن پاییز در پاریس را نقطه عزیمت خود قرار می‌دهند. نوربرت لینتن مولف کتاب حاضر ضمن آنکه بر دهه نخست قرن بیستم به عنوان سال‌های آغازین شکل‌گیری هنر مدرن تکیه می‌کند بر کار چند هنرمند برجسته دهه‌های پایانی قرن نوزدهم به عنوان پیام‌آوران و زمینه‌سازان هنر مدرن نظر می‌افکند. بحث اصلی کتاب با توصیف و تحلیل جنبش‌های بزرگ قرن بیستم از جمله سوپره‌ماتیسم، کنستروکتیویسم، دادا و سورئالیسم، رئالیسم سوسیالیستی، اکسپرسیونیسم انتزاعی، پاپ آرت، مینیمال آرت، هنر مفهومی و جز این‌ها دنبال می‌شود. تشریح و تحلیل شرایط تاریخی و اجتماعی شکل‌گیری و تحول هنر مدرن از برجسته‌ترین ویژگی‌های کتاب حاضر است.

تاریخ هنر

  • 580,000 تومان

تاریخ هنر گامبریج یکی از مشهورترین و پرخواستارترین کتاب‌هایی است که تا کنون درباره هنر نگاشته شده است. این کتاب هم‌چون مدخلی برای ورود به دنیای هنر، از نخستین تجربه هنری انسان در نقش‌پردازی داخل غارها گرفته تا واپسین آثار هنری امروز جهان، در 50 سال گذشته رقیب و همتایی نداشته است. خوانندگان از هر گروه سنی و زمینه فرهنگی در سراسر عالم، کتاب ارنست گامبریج را شاهکاری مسلم دانسته‌اند که دانش و خرد را، با بهره‌گیری از استعداد فوق‌العاده خویش در انتقال مفاهیم ظریف و پیچیده در هم آمیخته است. این تاریخ هنر پسندیدگی ماندگار خود را به سلاست و روانی شیوه نگارش، و نیز چیره‌دستی نگارنده فاضل و متفکر آن در تحلیل‌های روشن و خواندنی رخدادهای هنر جهان، وام‌دار است. گامبریج می‌گوید: هدف من از نگارش تاریخ هنر این بوده است که نظمی فهم پذیر را در گنجینه عظیم نام‌ها، دوره‌ها و سبک‌هایی برقرار سازم که صفحات کتب مفصل تاریخ هنر، سرشار از آن‌هاست. او می‌خواهد ژرف‌بینی خویش را در خصوص روان‌شناسی هنرهای بصری به کار گیرد و ما را بر آن دارد که زنجیره پیوسته سنت‌ها دگرگون شونده در تاریخ هنر را پی بگیریم و هر اثر را در پیوند با آثار پیشین و پسین آن برنگیریم. این زنجیره زنده و برقرار، از نگاه گامبریج، هم‌چنان روزگار ما را به عصر اهرام ثلاثه مصر پیوند می‌دهد. کتاب حاضر که از ویرایش شانزدهم این اثر کلاسیک و ماندگار ترجمه شده است، با این امید در اختیار خوانندگان فارسی زبان قرار می‌گیرد که بتواند چونان منبع و مرجعی ارزشمند، علاقه‌مندان و پژوهندگان آثار هنر جهان را به کار آید.

چیستی هنر

  • 32,000 تومان

زیبایی در مفهوم، کاربرد و ارج‌گذاری هنر چقدر اهمیت دارد؟ اینکه زیبایی شرط کافی برای هنر نیست همواره از شناخت زیبایی طبیعت آشکار بوده است. در طبیعت با بسیاری از چیزهای زیبا رو‌به‌رو می‌شویم، ولی آن را هنر توصیف نمی‌کنیم. همچنین آثار مصنوعی بسیار زیادی وجود دارند، مانند پل‌ها و آسیاب‌های بادی، که ممکن است زیبا توصیف شوند بدون آنکه آثار هنری انگاشته شوند...

مبانی فلسفه هنر

  • 79,000 تومان

چه چیز تابلو ونوس بوتیچلی را زیبا می‌سازد؟ آیا می‌توانیم در بحث درباره‌ آثار هنری از معنی و صدق سخن گوییم؟ آیا آگاهی از قصد هنرمند یا پدیدآورنده برای درک یک اثر هنری لازم است یا هر اثر هنری، پس از آفریده شدن، از آفریدگار خود مستقل می‌شود و بر پای خود می‌ایستد؟ هنگامی که یک اثر هنری را نقد می‌کنیم چه نوع داوری انجام می‌دهیم؟ آیا تفسیرها و ارزیابی‌های نقادانه قابل توجیه و برهان پذیرند؟ آیا در نقد آثار هنری، مسائل اخلاقی و اجتماعی نیز بایسته‌ توجهند؟ خانم آن شپرد، که از استادان طراز نخست رشته‌ فلسفه‌ هنر است، در این کتاب اساسی‌ترین و در عین حال پیچیده‌ترین مسائل مربوط به این رشته را طرح می‌کند و ژرف‌گرانه به تجزیه‌ و تحلیل مطالب مورد بحث می‌پردازد. نظریه‌های گوناگون را درباره‌ ویژگی‌های مشترک هنرها تشریح می‌کند و آراء اندیشه‌های فیلسوفان بزرگ را که به تعبیر و تاویل آثار هنری روی کرده‌اند، با بیانی روشن به بحث ‌و نقادی می‌کشد. از جمله‌ موضوعات بسیار نکته‌آموز این کتاب تجزیه‌ و تحلیل داوری‌های هنر شناختی است که هنگام رویارویی با هر اثر هنری مانند یک تابلوی نقاشی، یک بنای تاریخی، یک قطعه موسیقی با یک اثر ادبی به عمل می‌آوریم.

صفحه‌ی 1