سلامت رنجبر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پیدایش انسان
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
تکامل چیست
  • 155,000 تومان
  • با تخفیف: 155,000 تومان
در جست و جوی حافظه (پیدایش دانش نوین ذهن)
  • 370,000 تومان
  • با تخفیف: 370,000 تومان
عقده سیندرلا
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
ادیسه انسان
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان

پیدایش انسان

  • 135,000 تومان

جنس انسان تقریباً دو میلیون سال پیش صرفاً از هیچ به وجود نیامده است. خاستگاه او به میلیون‌ها سال پیش از آن بازمی‌گردد. و هرچه بکوشیم، خاستگاه او را ژرف‌تر پژوهش کنیم، بیشتر روشن می‌شود که تاریخ حیات ما با تاریخ فرگشت (تکامل) جهان جانداران به‌طور مستقیم در پیوند است. ما محصولی از تکامل طبیعت هستیم، هر چند محصول بسیار غیر معمول و از بعضی جهات نیز ناکامل.

تکامل چیست

  • 155,000 تومان

کتابی که پیش رو دارید برای سه گروه از خوانندگان نوشته شده است. نخست، خطاب به همه کسانی است که می‌خواهند درباره تکامل آگاهی بیشتری به دست آورند. این دسته از خوانندگان می‌دانند این فرایند از چه اهمیتی برخوردار است، اما به طور دقیق نمی‌دانند که این فراشد چگونه کار می‌کند و چگونه می‌توان به حملات معینی علیه تفسیرهای داروینیستی پاسخ داد. دومین گروه می‌پذیرند که تکامل وجود دارد، اما تردید دارند که ایده‌های داروینیستی درست باشند. من کوشیده‌ام همه سوالاتی را که احتمالا برای چنین خوانندگانی ممکن است مطرح شوند، پاسخ دهم. و سرانجام گروه سوم؛ ایده‌های من خطاب به کسانی است که می‌خواهند راجع به وضعیت کنونی نگره تکامل آگاهی کسب کنند، و حتی مایلند تا بهتر بتوانند استدلال‌های داروینیستی را رد کنند. من قصد ندارم تا چنین خوانندگانی را از اعتقادات‌شان منحرف سازم، اما مایلم اسناد و مدارک متقن و مستندی را توضیح دهم که به خاطر آن‌‌ها زیست‌شناسی تکاملی ناگزیر نباشد تا دیدگاه‌های ضد تحولی را به رسمیت بشناسد.

در جست و جوی حافظه (پیدایش دانش نوین ذهن)

  • 370,000 تومان

توضیح ذهن انسان از دیدگاه زیست‌شناسی در سده 21 به مهم‌ترین چالش علوم طبیعی تبدیل شده است. ما می‌خواهیم گروه زیست‌شناختی پدیده‌هایی چون ادراک، فراگیری، حافظه، اندیشه، آگاهی و مرزهای اراده آزادی را درک کنیم. تا همین چندی پیش قابل تصور نبود که زیست‌شناسان روزی بتوانند فرآیندهای ذهنی انسان را مورد پژوهش قرار دهند. تا همین 50 سال پیش هنوز کسی به‌ طور جد این ایده را به مخیله خود راه نداده بود که راه تحلیل زیست‌شناختی می‌توتند اسرار پنهان ذهن انسان این پیچیده‌ترین پدیده عالم را در سطح ملکولی آن فاش سازد.

عقده سیندرلا

  • 120,000 تومان


سیندرلا قصه‌ی دختری است که پس از مرگ مادر و ازدواج مجدد پدر، مورد بی‌مهری نامادری و خواهران ناتنی خود است و پس از مرگ پدر به صورت مستخدم بی‌جیره و مواجب، بار تمام کارهای سخت و سنگین و تمام‌نشدنی خانه را بر دوش ناتوان خود دارد. او پیوسته در این آرزو است که روزی مرد جوان شایسته‌ای از راه برسد و خواستار او شود و به درد و رنج او پایان دهد. این آرزو در شکلی فانتزی به واقعیت می‌پیوندد. اما عقده‌ی سیندرلا یک سندروم و عارضه‌ای روانی رفتاری است که کنایه‌ای منفی‌نگرا به ساختار داستان فراگیر سیندرلا است.

ادیسه انسان

  • 55,000 تومان

ما نمی‌دانیم نخستین گام را چه کسی برداشت که به این جایی انجامید که اکنون در آن ایستاده‌ایم: ما انسان‌ها. این راز قطعاً تا ابد ناگشوده باقی خواهد ماند. زیرا چه کسی می‌تواند بگوید چه تعداد سنگواره هنوز در زیر خاک پنهان است؟ هر چند امروز به برکت شیوه‌های پژوهشی نوین، اطلاعات جدید، جستجو به دنبال نیاکانمان کاملاً هدفمند به پیش می‌رود، با وجود این هنوز هم تصادف بهترین یار و یاور باستان‌شناسان و دیرین‌شناسان به حساب می‌آید. دوازده ثانیه پیش از "فیلم" ــ پنج تا هفت میلیون سال قبل ــ مسیر تکاملی شامپانزه‌ها و انسان‌ها از هم جدا می‌شود. نخستین انسانگونه‌ها (هومینیدها) بخشی از آفریقا را مسکون می‌سازند. در آخرین ربع ثانیه پیش از پایان، آخرین تصویر فیلم، "انسان اندیشه‌ورز" در آفریقا ایستاده است، انسان اسکان می‌یابد، اهرام را در مصر می‌سازد و در قرون وسطی محققین و دانشمندان و همچنین مخالفین دستگاه حکومت پاپ‌ها را در آتش می‌سوزاند، دستگاه چاپ را اختراع می‌کند، بمب اتمی را به هیروشیما و ناکازاکی پرتاب می‌کند، و به ماه سفر می‌کند. این کتاب به مرحله آغازین واپسین دوازده ثانیه تاریخ حیات پرداخته است.‏

صفحه‌ی 1