حميدرضا آتش برآب


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شب‌های روشن (با 1 تفسیر بلند)
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
زندگی واسیلی
  • 220,000 تومان
  • با تخفیف: 220,000 تومان
دوبروفسکی
  • 235,000 تومان
  • با تخفیف: 235,000 تومان
مرگ ایوان ایلیچ
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
خنده سرخ
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
یادداشت‌های اینجانب
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
مرشد و مارگاریتا
  • 198,000 تومان
  • با تخفیف: 198,000 تومان
آنا کاری‌نینا 2 (2 جلدی)
  • 260,000 تومان
  • با تخفیف: 260,000 تومان
آنا کاری‌نینا 1 (2 جلدی)
  • 260,000 تومان
  • با تخفیف: 260,000 تومان
من عاشقم (مجموعه شعر)
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
جنایت و مکافات 2 (2 جلدی) با 20 تفسیر
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
جنایت و مکافات 1 (2 جلدی) با 20 تفسیر
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان

شب‌های روشن (با 1 تفسیر بلند)

  • 225,000 تومان

داستایفسکی در قصۀ «شب‌های روشن» قصۀ عشق را می‌گوید؛ قصه‌ای نامکرر که در عالم ادبیات، هرکس به شیوه‌ای آن را ساز کرده و داستایفسکی نیز به‌شیوۀ خود این قصه را در «شب‌های روشن» روایت کرده است. قصۀ «شب‌های روشن» داستایفسکی، عاشقانه‌ای تلخ و شورانگیز با روایتی سرراست و خوش‌خوان و پایانی غافلگیرکننده است. قصه از زبان راوی اول‌شخص نقل می‌شود؛ از زبان راوی‌ای که دیدار اتفاقی‌اش با یک زن، او را به آن زن دلبسته می‌کند. راوی قصۀ «شب‌های روشن» مردی‌ست از جنسِ همۀ مردان تنهایی که اغلب در آثار داستایفسکی ملاقاتشان می‌کنیم؛ مردی ساکن پتربورگ که تنها هم‌صحبتش مستخدمی سالخورده است. این مردِ تنها، شب‌ها در خیابان‌های پتربورگ پرسه می‌زند و خیالبافی می‌کند و در بیداری، رؤیا می‌بیند و از شدت بی‌کسی و بی‌همدمی، خانه‌ها و ساختمان‌ها را به چشمِ دوستان و هم‌صحبتان خود می‌بیند. شبی، حینِ پرسه‌زنی در خیابان، چشم راوی، در کنار کانالِ آب، به دختری می‌افتد. دختر به حصار کانال تکیه زده و می‌گرید. کمی بعد، دختر فریاد می‌کشد و راوی می‌رود ببیند چه اتفاقی برای او افتاده است. مردی مزاحم دختر شده است. راوی، شرّ مزاحم را از سر دختر کم می‌کند و این‌گونه باب آشنایی‌ و دوستی‌اش با دختر، که ناستینکا نام دارد، باز می‌شود. پیش از این، هیچ زنی در زندگی راوی نبوده و راوی تجربه‌ای عاشقانه نداشته است و ناستینکا هم شرط می‌کند که راوی عاشق او نشود و فقط با هم دوستانی معمولی باشند. او برای راوی تعریف می‌کند که عاشق مردی است که او را قال گذاشته و به سفر رفته و یک سال است که از سفر برنگشته، درحالی‌که قرار بوده برگردد و با او ازدواج کند. اما راوی قصۀ «شب‌های روشن»، برخلاف شرط ناستینکا با او، عاشق ناستینکا می‌شود. او ابتدا احساسات خود به ناستینکا را بروز نمی‌دهد و عشقش به او را در دل نگه می‌دارد، اگرچه سرانجام، در شب چهارم دیدارش با ناستینکا، به او ابراز عشق می‌کند. این ابراز عشق اما همزمان می‌شود با اتفاقی دیگر، که ناگهان همه‌چیز را دگرگون می‌کند و پایانی غافلگیرکننده را برای قصۀ «شب‌های روشن» رقم می‌زند.

زندگی واسیلی

  • 220,000 تومان

با خواندن کتاب «زندگی واسیلی» گویی وحشت و اندوه و تنهایی شخصیت‌های این رمان را بی‌واسطه و از درون تجربه می‌کنیم و با آنها در رنجی که می‌برند و کابوس و جنونی که تجربه می‌کنند سهیم می‌شویم. کتاب «زندگی واسیلی» نقطۀ تلاقی اکسپرسیونیسم و ناتورالیسم است و از تقدیر شوم و سیاهی می‌گوید که یک لحظه دست از سرِ شخصیت‌های این رمان برنمی‌دارد و آنها را به حال خود نمی‌گذارد. کتاب «زندگی واسیلی» دربارۀ کشیشی شوربخت و بداقبال به نام واسیلی فیوِیسکی است که پیاپی مصیبت بر سرِ او و خانواده‌اش می‌بارد. واسیلی بعد از اینکه رخت کشیشی به تن می‌کند با دختری زیبا ازدواج می‌کند و از او صاحب دو فرزند، یک دختر و یک پسر، می‌شود. پسرش اما در هفت‌سالگی در رودخانه غرق می‌شود و این سرآغاز زندگی تراژیک واسیلی و همسر و دختر او در کتاب «زندگی واسیلی» است. همسر واسیلی از رنج از دست دادن پسرش به الکل رو می‌آورد و کارش به جنون می‌کشد و انگشت‌نمای روستا می‌شود. خود واسیلی را هم همه شوم می‌دانند و طردش می‌کنند و کسی حاضر نیست با او دمخور شود. یک شب همسر واسیلی، در اوج مستی و جنون، بر آن می‌شود که پسرِ دیگری به دنیا آورَد تا روح پسرِ از دست رفته‌اش در او حلول کند و او از این طریق دوباره زنده شود. زن، واسیلی را مجبور می‌کند که به این خواسته‌اش تن بدهد. پسرِ دیگری به دنیا می‌آید اما پسری ناقص‌الخلقه که به دنیا آمدنش رنجی دیگر بر رنج پیشین واسیلی و همسرش بار می‌کند و همسر واسیلی، که در دوران حاملگیِ فرزند سومش مدتی شاد و امیدوار شده بوده است، دوباره به الکل رو می‌آورد و جنونش صدچندان می‌شود. سرانجام واسیلی تصمیم می‌گیرد با همسر و دخترش روستا را ترک کند و پسر ناقص‌الخلقه‌اش را که همسرش از او هراس دارد به کسی بسپارد. اما آیا رنج‌های واسیلی و خانواده‌اش در کتاب «زندگی واسیلی» با چنین اقدامی به پایان می‌رسد؟ به ‌نظر نمی‌رسد که چنین باشد. چه بر سر واسیلی و خانواده‌اش خواهد آمد؟ این را با خواندن کامل کتاب «زندگی واسیلی» درخواهید یافت.

دوبروفسکی

  • 235,000 تومان

کتاب «دوبروفسکی» اثر آلکساندر پوشکین، یک شاهکار از ادبیات کلاسیک روسیه. کتاب «دوبروفسکی»، چنانکه در یادداشت ابتدای ترجمۀ فارسی این رمان اشاره شده، به ‌باور منتقدان بزرگی نظیر بلینسکی و چیرنی‌شِفسکی، در کنار رمان «دختر سروان» و منظومۀ «سوارکار مفرغی»، جزو بهترین و مهمترین آثار آلکساندر پوشکین است. متن اصلی کتاب «دوبروفسکی» اولین بار در سال 1841، چند سال بعد از مرگ پوشکین، منتشر شد و پوشکین نتوانست بیشتر روی این رمان کار کند و به تصحیح و بازنویسی‌اش بپردازد اما همین نسخه‌ای که از این رمان به جا مانده، آن را در فهرست بهترین آثار ادبیات کلاسیک روسیه نشانده است. کتاب «دوبروفسکی» یک رمان ماجراجویانه و ملودرام دربارۀ ظلم و زورگویی و عواقب رنج‌بار آن برای انسانی نجیب‌زاده اما فقیر است که زیر بار ستم و تحقیر از جانب همسایۀ ثروتمند و قدرتمند خود نمی‌رود و زبان به تملق او نمی‌گشاید و این باعث تلخکامی‌اش می‌شود و زندگی پسر او را نیز با تلخکامی مواجه می‌کند. پوشکین داستان کتاب «دوبروفسکی» را گویا براساس سرگذشت ملّاکی فقیر از بلاروس، به نام آستروفسکی، نوشته است که براثر نزاع با همسایه، زمین‌هایش را از دست می‌دهد و فقط تعدادی رعیت در کنارش می‌مانند و کارش به سرقت و راهزنی می‌کشد. براساس کتاب «دوبروفسکی» اُپِرا، فیلم و سریال هم ساخته شده است.

مرگ ایوان ایلیچ

  • 225,000 تومان

کتاب «مرگِ ایوان ایلیچ» اثر لِف تالستوی داستانی کلاسیک درباب مرگ. اگر از چند شاهکار ادبی دربارة مرگ بخواهیم نام ببریم، بی‌شک رمان کوتاه «مرگِ ایوان ایلیچ» لِف تالستویِ بزرگ، یکی از این شاهکارهاست. رمان «مرگ ایوان ایلیچ»، با عنوان اصلی Смерть Ивана Ильича، تأملی درباب مرگ و مواجهه با آن، از خلال قصه‌ای با ساخت‌وپرداختی ماهرانه است. رمان «مرگ ایوان ایلیچ» چنانکه حمیدرضا آتش‌برآب در مقدمۀ خود بر ترجمه‌اش از این رمان و دو داستان کوتاه دیگر تالستوی توضیح داده است، اولین اثر دوران بازگشت تالستوی به کار قصه‌نویسی، بعد از دوره‌ای وقفه در این کار، است. رمان «مرگ ایوان ایلیچ» اگرچه به‌لحاظ حجم با دو شاهکار بزرگ تالستوی، یعنی «جنگ و صلح» و «آنا کارنینا»، برابری نمی‌کند اما به‌لحاظ شهرت و اهمیت و ارزش ادبی با آن دو رمان پهلو می‌زند و از آثار بسیار مهم تالستوی به‌حساب می‌آید. ولادیمیر نابوکوف رمان «مرگ ایوان ایلیچ» را «درخشانترین، کاملترین و پیچیده‌ترین اثر تالستوی» توصیف کرده و گی دو موپاسان، دربارۀ احساس خود بعد از خواندن این رمان و تأثیری که رمان «مرگ ایوان ایلیچ» بر او گذاشته، گفته است: «خواندن "مرگ ایوان ایلیچ" تالستوی، من را به‌کلی از خود ناامید کرده است. می‌خواستم تک‌تک کتابهام را بسوزانم.» رمان «مرگ ایوان ایلیچ» دستمایۀ چند اقتباس سینمایی هم قرار گرفته است. متن اصلی رمان کوتاه «مرگ ایوان ایلیچ» اولین بار در سال 1886 منتشر شده است.

خنده سرخ

  • 165,000 تومان

...تقریبا هرچه اسب و گماشته داشتم، از بین رفته بود. در آتشبار هشتم نیز اوضاع همین بود. اما در آتشبار دوازدهم که ما بودیم، تا پایان روز سوم، فقط سه توپ باقی مانده و بقیه از کار افتاده ‌بودند، البته به‌علاوه شش گماشته و یک افسر که من بودم.بیست‌ساعتی می‌شد که نه پلک روی هم گذاشته بودیم و نه غذایی به ما رسیده بود.سه شبانه روز غرش و زوزه شیطانی، ما را در ابری از جنون کرده و از زمین و آسمان و خودیها جدا انداخته بود.

یادداشت‌های اینجانب

  • 198,000 تومان

بیست و هفت ساله بودم و تازه با موفقیت چشمگیری از تز دکترای خود در رشته ریاضیات دفاع کرده بودم که نصفه‌شبی ریختند من را گرفتند و انداختندم به این زندان. من این‌جا نمی‌خواهم از جنایت هولناکی که به آن متهم شدم، به تفصیل برای شما بگویم، چون وقایعی وجود دارد که بهتر است مردم نه به خاطر بسپارند و نه حتی از آنها آگاه شوند، تا ناخواسته نسبت به وجود انسانی خویش احساس بیزاری نکنند...

مرشد و مارگاریتا

  • 198,000 تومان

تاریخ، جهان حاضر و خیال. رمان در سه ساحت مختلف پیش می‌رود. اما رشته‌ای واحد، هر سه ساحت زمانی و مکانی را به هم پیوند داده و با طنز و تخیل عمیقی که به کار می‌گیرد، رابطه‌ی میان شخصیت‌ها و حوادث داستان را با هم پیوند می‌زند. مرشد و مارگاریتا نماد ادبیات سرکوب‌شده‌ی دوران کمونیسم شوروی است. بولگاکاف در این رمان، قدرت داستانسرایی و خیالپردازی شگفت‌انگیز خود را با وقایع زمانه و سرنوشت روشنفکران همعصرش در هم تنیده و یکی از مهم‌ترین رمان‌های قرن بیستم را آفریده است. در رمان پیش رو سه خط داستانی مختلف با جریان یافتن در تاریخ، خیال و دنیای کنونی به موازات یکدیگر پیش می روند و تحت تاثیر یک موضوع با یکدیگر پیوند می خورند. سردبیر یکی از نشریات وزین ادبی و رئیس یکی از انجمنهای مطرح ادبی، میخاییل آلکساندراویچ، و شاعری به نام ایوان نیکالایوچ با نام مستعار بی خانمان در یکی از روزهای بهار با یکدیگر همقدم می شوند و درباره ی عیسی مسیح به گفتگو می پردازند. میخاییل که وجود عیسی مسیح را نقض می کند، بعد از پیدا شدن یک غریبه و روایت بخشی از داستان مرشد درباره ی وجود مسیح، اندکی بعد طبق پیشگویی غریبه جانش را از دست می دهد. شاعر که این صحنه را می بیند، در یک بیمارستان روانی بستری می شود. حال ارتباطی میان او و مرشد شکل می گیرد که تمام باورهایش را زیرو رو می کند.

آنا کاری‌نینا 2 (2 جلدی)

  • 260,000 تومان

داستان آناکارنینا دارای شخصیت اول واحدی نیست. با دیدن نام آناکارنینا این تصور ایجاد می‌شود که این داستان حتما به کلی درباره اوست، اما در واقع این‌طور نیست؛ در حالی که شاید بیش از نیمی از داستان درباره او باشد، بقیه داستان درباره فردی به نام (لوین) می‌باشد که البته این دو شخصیت در داستان رابطه دورادوری با هم دارند. به عبارتی آناکارنینا خواهر دوست لوین می‌باشد.در طول داستان این دو شخصیت فقط یک بار و در اواخر داستان با هم روبه‌رو می‌شوند. پس در حقیقت این رمان فقط به زندگی آناکارنینا اشاره ندارد و به زندگی و افکار شخصیت‌های دیگر داستان نیز پرداخته شده است. آنا نام این زن می‌باشد و کارنین نام شوهر او است و او به مناسبت نام شوهرش آناکارنینا نامیده می‌شود. داستان از اینجا شروع می‌شود که زن و شوهری به نام‌های استپان آرکادیچ و داریا الکساندرونا با هم اختلافی خانوادگی دارند.آناکارنینا خواهر استپان آرکادیچ می‌باشد و از سن پترزبورگ به خانه برادرش که در مسکو می‌باشد می‌آید و اختلاف زن و شوهر را حل می‌کند و حضورش در مسکو باعث بوجود آمدن ماجراهای اصلی داستان می‌شود... در داستان فضای اشرافی آن روزگار حاکم است. زمانی که پرنس‌ها و کنت‌ها دارای مقامی والا در جامعه بودند و آداب و رسوم اشرافیت و نجیب‌زادگی بر داستان حاکم است در کل داستان روندی نرم و دلنشین دارد و فضای خشک داستان جنگ و صلح بر آناکارنینا حاکم نمی‌باشد. این داستان که درون مایه‌ای عاشقانه-اجتماعی دارد، بعد از جنگ و صلح بزرگترین اثر این نویسندهی بزرگ روسی می‌باشد.

آنا کاری‌نینا 1 (2 جلدی)

  • 260,000 تومان

داستان آناکارنینا دارای شخصیت اول واحدی نیست. با دیدن نام آناکارنینا این تصور ایجاد می‌شود که این داستان حتما به کلی درباره اوست، اما در واقع این‌طور نیست؛ در حالی که شاید بیش از نیمی از داستان درباره او باشد، بقیه داستان درباره فردی به نام (لوین) می‌باشد که البته این دو شخصیت در داستان رابطه دورادوری با هم دارند. به عبارتی آناکارنینا خواهر دوست لوین می‌باشد.در طول داستان این دو شخصیت فقط یک بار و در اواخر داستان با هم روبه‌رو می‌شوند. پس در حقیقت این رمان فقط به زندگی آناکارنینا اشاره ندارد و به زندگی و افکار شخصیت‌های دیگر داستان نیز پرداخته شده است. آنا نام این زن می‌باشد و کارنین نام شوهر او است و او به مناسبت نام شوهرش آناکارنینا نامیده می‌شود. داستان از اینجا شروع می‌شود که زن و شوهری به نام‌های استپان آرکادیچ و داریا الکساندرونا با هم اختلافی خانوادگی دارند.آناکارنینا خواهر استپان آرکادیچ می‌باشد و از سن پترزبورگ به خانه برادرش که در مسکو می‌باشد می‌آید و اختلاف زن و شوهر را حل می‌کند و حضورش در مسکو باعث بوجود آمدن ماجراهای اصلی داستان می‌شود... در داستان فضای اشرافی آن روزگار حاکم است. زمانی که پرنس‌ها و کنت‌ها دارای مقامی والا در جامعه بودند و آداب و رسوم اشرافیت و نجیب‌زادگی بر داستان حاکم است در کل داستان روندی نرم و دلنشین دارد و فضای خشک داستان جنگ و صلح بر آناکارنینا حاکم نمی‌باشد. این داستان که درون مایه‌ای عاشقانه-اجتماعی دارد، بعد از جنگ و صلح بزرگترین اثر این نویسندهی بزرگ روسی می‌باشد.

من عاشقم (مجموعه شعر)

  • 75,000 تومان

ستایشم کنید! با بزرگان قیاسم نکنید اما. من بر هر آن چه ایشان کرده‌اند. خط بطلان کشیده‌ام. دیگر نمی‌خواهم چیزی بخوانم. کتاب کدام است؟ پیش‌تر گمان می‌کردم: شاعر می‌نشیند. آهسته لب باز می‌کند و. ساده‌دل الهام گرفته بی‌درنگ می‌خواند و. بفرما. این هم می‌شود شعری و. بعد هم لابد. کتابی نوشته می‌شود!

جنایت و مکافات 2 (2 جلدی) با 20 تفسیر

  • 200,000 تومان

مادرم و خواهرم... منی که آن‌قدر دوستشان داشتم، چرا الان ازشان متنفرم؟ آره،‌ متنفرم ازشان، یک‌جور تنفر جسمی پیدا کرده‌ام و طاقت ندارم نزدیکم باشند!... رفتم کنار مادرم و بوسیدمش... یادم هست این را... بغلش کردم و داشتم فکر می‌کردم اگر بفهمد چی... یعنی بهش می‌گویم؟ از من بعید نیست والا! هوم‌م‌م‌م!

جنایت و مکافات 1 (2 جلدی) با 20 تفسیر

  • 200,000 تومان

مادرم و خواهرم... منی که آن‌قدر دوستشان داشتم، چرا الان ازشان متنفرم؟ آره،‌ متنفرم ازشان، یک‌جور تنفر جسمی پیدا کرده‌ام و طاقت ندارم نزدیکم باشند!... رفتم کنار مادرم و بوسیدمش... یادم هست این را... بغلش کردم و داشتم فکر می‌کردم اگر بفهمد چی... یعنی بهش می‌گویم؟ از من بعید نیست والا! هوم‌م‌م‌م!

1  صفحه‌ی 1