حسين پاينده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی (پل کبلی مانفرد یان)
کاربرد روان‌کاوی در نقد ادبی
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
نظریه روانکاوی (7 رساله از زیگموند فروید)
  • 230,000 تومان
  • با تخفیف: 230,000 تومان
تحلیل گفتمان کاربردی (فرهنگ عامه رسانه‌ها و زندگی روزمره)
اندیشه یونگ
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
روانکاوی فرهنگ عامه (نظم و ترتیب نشاط)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
نظریه‌های رمان (از رئالیسم تا پسامدرنیسم)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان

نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی (پل کبلی مانفرد یان)

  • 55,000 تومان

ما انسان‌های جامعه معاصر در جهانی اشباع‌شده با روایت زندگی می‌کنیم و تاروپود زندگی روزمره‌مان با انواع واقسام روایت تنیده شده است. روایت نه فقط به داستان کوتاه یا رمان محدود نمی‌شود و می‌تواند به صورت شعر و حتی فیلم مستند باشد، بلکه همه ما در زندگی روزمره دائما در انواع موقعیت‌های روایتگری و روایت‌شنوی قرار می‎‌گیریم، مثلا هنگام گفت‌وگو با همکار و همسایه و فروشنده و…، مکالمه تلفنی با دوستان و بستگان خواندن خبرهای آنلاین یا تماشای اخبار در شبکه‌های تلویزیونی و ماهواره‌ای نوشتن ایمیل و خواندن پیام‌های دریافت‌شده در پیام‌رسان‌ها، گرفتن عکس یادگاری، گفت‌وگوهای خاموش با خودمان، یا حتی خواب دیدن. این کتاب درهفت فصل مهم‌ترین مباحث نقد روایت‌شاختی را از برجسته‌ترین نظریه‌پردازان این حوزه به خواننده معرفی می‌کند. درکلیه فصل‌های کتاب، هم مباحث نظری این حوزه ارائه شده‌اند و هم نمونه‌هایی عملی از نقد ادبی با رویکرد روایت‌شناسی. محتوای رمان‌های تحلیل‌شده در این کتاب همگی در متن بحث‌ها توضیح داده شده است تا خواننده نقد آن‌ها را به راحتی دنبال کند. همچنین نقد مفصل دو داستان کوتاه از منظر روایت‌شناسی، همراه با ترجمه متن کامل آن داستان‌ها، در کتاب حاضر ارائه شده است.

کاربرد روان‌کاوی در نقد ادبی

  • 240,000 تومان

کتاب حاضر دربرگیرنده‌ی هفت تک‌نگاری و نوشتار از زیگموند فروید، بنیان‌گذار نظریه‌ی روانکاوی، در خوانش نقادانه‌ی متون ادبی است. فروید از مفاهیمی که خود در روان‌کاوی نظریه‌پردازی کرده است برای تحلیل متون ادبی بهره می‌گیرد، اما متقابلا از ادبیات هم برای تبیین مفاهیم روان‌کاوانه استفاده می کند. وی در تبیین رابطه همکارانه‌ی ادیبان و روان‌درمانگران چنین می نویسد: «نویسنده آفرینشگر نمی تواند از آنچه به حوزه‌ کار روان‌پزشک مربوط می‌شود اجتناب کند، همان‌گونه که روان‌پزشک هم نمی تواند به قلمرو نویسنده‌ آفرینشگر وارد نشود. بررسی موضوعات روان‌پزشکی در ادبیات می‌تواند درست باشد، بی آن‌که ذره‌ای از جنبه زیبایی‌شناختی متون ادبی کاسته شود.» مجموعه ای از آثار فروید در نقد ادبی که ترجمه‌ی فارسی‌شان در کتاب حاضر ارایه شده است، سپهر اندیشگانی او درباره‌ی چیستی آفرینش هنری و ادبی را به خواننده می‌شناساند. این تک‌نگاری‌ها و مقالات همچنین نمونه‌هایی دست‌اول از کاربرد رویکرد روان‌کاوانه کلایسک در نقد ادبی محسوب می شوند و می‌توانند راهگشای پژوهشگران این حوزه باشد. مترجم با افزودن مقدمه‌ای مشروح کوشیده است تا برخی از بنیانی‌ترین مفاهیم نظریه‌ی روان‌کاوی را که دانستن‌شان پیش شرط فهم آثار فروید درباره‌ی ادبیات و هنر است، معرفی کند تا مطالعه‌ی این کتاب برای خواننده راحت‌تر شود.

نظریه روانکاوی (7 رساله از زیگموند فروید)

  • 230,000 تومان

روانکاوی یکی از اثرگذارترین نظریه‌ها در حوزه‌ای میان‌رشته‌ای (بینابین علوم انسانی و علوم پزشکی) است که ردپای آن را در بسیاری از رشته‌ها به‌روشنی می‌توان می‌دید، از جمله در فلسفه، ادبیات، هنر، نقدادبی، تعلیم و تربیت، علوم سیاسی، ارتباطات، جامعه شناسی، تاریخ و ... . در نگاه نخست، روانکاوی به‌طور خاص روشی برای راه بردن به سرچشمه‌ی ناپیدای رنج‌های روانی و پایان دادن به آلام روحی و دردهای روان‌تنی به نظر می‌رسد، اما گستردگی و تنوع کم‌نظیر آثار فروید پیداست که افزون بر کاربردهای بالینی و درمانی روان‌کاوی، این نظریه همچنین ابزاری است برای فیم ادبیات و هنر و کندوکاو و تبیین مسائل فرهنگی در جوامع بشری. با توجه به انواع تحریف‌ها درباره‌ی آراء و اندیشه‌های این متفکر دوران‌ساز، برای فهم دیدگاه‌های فروید هیچ منبعی نمی‌تواند جایگزین آثار خود او باشد. کتاب حاضر مجموعه‌ی هفت اثر از زیگموند فروید در تبیین نظریه‌ی روان‌کاوی است. انتخاب و ترجمه‌ی این آثار با این هدف صورت گرفته است که خواننده مستقیما از زبان بنیان‌گذار این نظریه با مبانی آن آشنا شود. در این آثار، فروید شالوده‌های نظری روانکاوی، سیر تاریخی شکل‌گیری آن و همچنین مفاهیم و اصطلاحات اساسی این نظریه را شرح می‌دهد. مترجم نیز با افزودن زیرنوشت‌های توضیحی کوشیده است تا درک اصطلاحات تخصصی را تا حد ممکن برای خواننده‌ی فارسی زبان تسهیل کند.

تحلیل گفتمان کاربردی (فرهنگ عامه رسانه‌ها و زندگی روزمره)

  • 90,000 تومان

کتاب حاضر با هدف معرفی جدیدترین شکل تحلیل گفتمان نوشته شده است که اصطلاحا‘ «تحلیل انتقادی - چند وجهی گفتمان» نامیده می‌شود. تحلیل گفتمان در ابتدا بیشتر ماهیتی زبان مبنا داشت و به مرور، با افزوده شدن ابعادی سیاسی و ایدئولوژیک، به «تحلیل انتقادی گفتمان» تبدیل شد. «تحلیل انتقادی - چند وجهی گفتمان» حاصل تحول تدریجی تحلیل گفتمان و عبور آن از مرحله‌ای انتقادی به مرحله‌ای جدید است که در آن علاوه بر کاویدن زبان و برملاکردن ایدئولوژی و قدرت در متون و رفتارهای اجتماعی، جلوه‌های گوناگون فرهنگ عامّه نیز کاویده می‌شوند. لذا موضوعات بسیار متنوعی در دایره تحلیل انتقادی - چندوجهی گفتمان قرار می‌گیرند، از جمله سبک زندگی دلالت اشیاء، برنامه‌های تلوزیون، رؤیاها، لطیفه‌ها،آگهی‌های تجاری،مُدِ لباس، ادبیات، اسطوره‌ها (اعم از کهن یا معاصر)، رفتارهای روزمره از قبیل سیگار کشیدن، و غیره. هریک از فصل‌های کتاب حاضر، همین قبیل موضوعات را می‌کاود. از جمله محاسن این کتاب، کاربردی بودن بحث‌های آن است. کلیه‌ی مفاهیمی که در بحث‌های نظريِ ابتدای هر فصل مطرح شده‌اند، در بخش دومِ همان فصل در تحلیل عمليِ یک نمونه‌ی معيّن به کار رفته‌اند. از این حیث، کتاب حاضر نه فقط منبعی جدید برای شناخت متأخرترین شکل تحلیل گفتمان است، بلکه با ارائه‌ی نمونه‌های کاربردی از تحلیل گفتمان در حوزه‌ی ارتباطات اجتماعی، فرهنگ عامّه،ادبیات،رسانه‌ها و زندگی روزمره همچنین می‌تواند الگویی برای انجام دادن پژوهش ‌های‌مشابه در کشور ما باشد. دکتر آرتورآسا برگر، مؤلف این کتاب، استاد ارتباطات در دانشگاه سان‌فرانسیسکو، و دکتر حسین پاینده، مترجم کتاب حاضر، استاد نظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبائی است.

اندیشه یونگ

  • 110,000 تومان

یونگ در زمره نخستین اندیشمندانی بود که از راه هم‌فکری با فروید به شکل‌گیری مفاهیم نظریه روان‌کاوی یاری رساند. ولی او متعاقبا راه خود را از راه استاد جدا کرد و مکتب جدیدی را با نام «روانشناسی تحلیلی» بنیاد گذاشت. یونگ در عین این‌که بر دیدگاه فروید مبنی بر وجود ضمیر ناخودآگاه صحه می‌گذارد، قائل به گونه‌ای دیگر از ضمیر ناخودآگاه نیز هست که دیگر نه مبین اندیشه‌ها و آرزوهای کام‌نیافته و هراس‌های فردی، بلکه مخزن گرایش‌ها و افکاری است که در نزد همه ابناء بشر مشترک هستند. یونگ با مطالعه گسترده در نظام‌های اسطوره‌ای و فرهنگ‌های گوناگون، مجموعه‌ای از تصاویر ذهنی جهان‌شمول را تدوین کرد که در مکتب او با نام «کهن الگو» مشخص می‌شوند. تفحص در کهن‌الگوها نه فقط راهی برای فهم الگوهای عام رفتار بشر، بلکه هم‌چنین شیوه‌ای برای قرائت نقادانه متون ادبی و آثار هنری است. این کتاب برای کسانی نوشته شده است که می‌خواهند با خواندن کتابی کمابیش کم‌حجم، دریچه‌ای بر افکار یونگ برای‌شان گشوده شود. هر یک از فصل‌های پنج‌گانه کتاب حاضر، جزء مهمی از اندیشه‌های یونگ را با استناد به نوشته‌های خود او و با شرح و تفسیر به خواننده معرفی می‌کند. نقل قول‌های مکرر از یونگ و ارجاعات ایضا متعدد به سایر نوشته‌های مرتبط با موضوعات مورد بحث، راهنمای ضمنی خواننده‌ای است که پس از خواندن کتاب حاضر به مطالعه بیش‌تر درباره آراء و اندیشه‌های یونگ راغب می‌شود. به منظور فهم راحت‌تر متن، مترجم با افزودن زیرنوشت‌های توضیحی، اصطلاحات روان‌کاوانه‌ای را که نویسنده کتاب فقط به کار برده اما شرح نداده و هم‌چنین اشاراتی را که چه‌بسا برای خواننده‌ی ناآشنا قدری مبهم یا گیج‌کننده باشند، توضیح داده است. دکتر ریچارد بیلسکر، مؤلف این کتاب، استاد فلسفه در دانشگاه مریلند جنوبی، و دکتر حسین پاینده، مترجم کتاب حاضر، استاد نظریه و نقد ادبی دانشگاه علامه طباطبایی است.

روانکاوی فرهنگ عامه (نظم و ترتیب نشاط)

  • 150,000 تومان

چرا فوتبال تا به این حد پر طرفدار است؟ جایگاه اتومبیل در فرهنگ مدرن چیست و چرا برخوردار بودن از اتومبیل به موضوعی حیاتی در زندگی بسیاری از ما تبدیل شده است؟ ولع خرید از کجا ناشی می‌شود و چرا زرق و برق کالای جدید برای ما اینچنین فریبنده است؟ آگهی‌های تجاری و تبلیغات کالا با توسل به کدام تدابیر در ما اثر می‌گذارند؟ شیفتگی جوانان به موسیقی ریشه در چه عوامل ناخودآگاهانه‌ای دارد؟ در کتاب حاضر، به این پرسش‌ها و پرسش‌های مشابه در خصوص فرهنگ عامه از دیدگاهی روانکاوانه پاسخ داده می‌شود.

نظریه‌های رمان (از رئالیسم تا پسامدرنیسم)

  • 45,000 تومان

رمان شکلی از ادبیات داستانی است که در ادبیات کهن ما سابقه ندارد و از حدود یک قرن پیش به این سو به ادبیات فارسی راه پیدا کرده است. با این همه، رمان امروزه جزو پرطرفدارترین ژانرهای ادبی در کشور ما است. فهم کامل تکنیک‌های رمان، با آگاهی از شالوده‌های نظری آن میسر می‌شود. کتاب حاضر مبانی نظری رمان را برای خواننده روشن می‌کند. رمان چیست و چه تفاوتی با سایر داستان‌های مطول دارد؟ نخستین رمان‌ها از چه زمانی و به قلم کدام نویسندگان نوشته شدند؟ رمان رئالیستی چیست؟ چه رمانی با کدام ویژگی‌ها را " رمان مدرن" می‌نامیم؟ " رمان پسامدرن" از چه زمانی نوشته شد و چه ویژگی‌هایی دارد؟ در کتاب حاضر کوشیده می‌شود تا به این سؤال‌ها و پرسش‌های مشابه درباره‌ی ماهیت رمان و سیر تحولات آن پاسخ داده شود. در فصل‌های مختلف این کتاب، نظریه‌های رمان (از زمان پیدایش رمان در قرن هجدهم تا دوره‌ی معاصر) به تفصیل و با اشاره به مشهورترین رمان‌های نویسندگان جهان توضیح داده می‌شوند. در این توضیحات، هم فنون نگارشی رمان مورد بررسی قرار می‌گیرند و هم اصطلاحات ادبی رایج درباره‌ی رمان شرح داده می‌شوند. همچنین مترجم زیرنوشت‌ها فراوانی را برای روشن ساختن معنای اصطلاحات ادبی یا برای توضیح بیشتر درباره‌ی محتوای رمان‌های مورد اشاره در متن کتاب افزوده است تا بحث‌های کتاب حاضر برای خواننده هرچه بیشتر فهمیدنی شوند.

صفحه‌ی 1