حسن اميري آرا


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
گفتگویی درباره متافیزیک زمان
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
گفت‌و‌گویی درباره نسبی‌انگاری مطلق‌گرایی و ورای آن‌ها ( 4 روز در هند)
فلسفه تراژدی از افلاطون تا ژیژک
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
تاریخچه فلسفه زمان
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
باروخ اسپینوزا
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
شوپنهاور
  • 48,000 تومان
  • با تخفیف: 48,000 تومان

گفتگویی درباره متافیزیک زمان

  • 50,000 تومان

زمان از آن دسته چیزهایی نیست که علت چیزی باشد. زمان واقعا علت پیر شدن نیست، یا علت به صدا درآمدن زنگ ساعت. زمان مرجع متغیر «t» در قانون‌های اصلی فیزیک است. بله، اما مشکلی وجود دارد. به صورت تعریف دقت کن؛ شبیه تعریفی است که می‌گوید زمان چیزی است که مردم وقتی از کلمه «زمان» استفاده می‌کنند درباره آن حرف می‌زنند. البته این‌طور صحبت کردن غلط نیست، اما به طور خاص مفید هم نیست. به هر حال، داشتن تعریفی خوب و مختصر از زمان هدف مهمی نیست. خوب است وقتی تلاش می‌کنی از زمان سردربیاوری، کار را با یک تعریف شروع کنی، اما فقط تا جایی که تصمیم نداشته باشی در ادامه به همان تعریف بچسبی...

گفت‌و‌گویی درباره نسبی‌انگاری مطلق‌گرایی و ورای آن‌ها ( 4 روز در هند)

  • 25,000 تومان

این کتاب گفت‌و‌گویی خیالی بین چهار دوست در هند است. رونی نسبی‌انگار است، باربارا هم نسبی‌انگار است و هم مطلق‌انگار است و نینا هیچ کدام از این دیدگاه‌ها را قبول ندارد. باربارا می‌خواهد هم وجوهی از نسبی‌انگاری و هم مطلق‌گرایی را بپذیرد. نینا می‌خواهد از مطلق‌گرایی و نسبی‌گرایی فراتر رود. او اهل مراقبه و رازباور است. نینا فکر می‌کند ورای حقیقت‌جویی رونی، آدام و باربارا، هدفی ژرف‌تر وجود دارد، یعنی خودشناسی. رونی: تجربه‌ای که داشتیم مرا به یاد دوره‌ی فلسفه در کانادی کالج انداخت. بحث‌هایی را که راجع به نسبی‌انگاری داشتیم یادتان است؟ باربارا: بله، خوب یادم است. رونی: از وقتی به هند آمدم خیلی به آن‌بحث‌ها فکر می‌کردم. به نظر می‌رسد بسیاری چیزها در هند با آن‌چه با آن مانوس بودیم خیلی متفاوت است. آدام: چرا تجربه‌ی دیدن جسد کودک در گنگ تو را یاد آن بحث‌ها انداخت؟ رونی: به نظرم نمونه‌ی خوبی از نسبی‌انگاری است. این‌طور القا می‌کند که حقیقت به نقطه نظرت بستگی دارد، یعنی به چارچوب مرجعیت. آدام: چطور؟ رونی: خب، این‌که گنگ واسطه‌ای مقدس است برای هندوها صادق به حساب می‌آید. اما حدس می‌زنم از نظر ما کاذب است.

فلسفه تراژدی از افلاطون تا ژیژک

  • 65,000 تومان


تراژدی چیست و چرا بزرگ‌ترین فلاسفه را به تفکر واداشته است؟ چرا علی‌رغم محتوای اندوه‌بار تراژدی ارزش والایی برای آن قائلیم و به تماشای آن می‌نشینیم و یا آن را با لذت می‌خوانیم؟ چه چیزی موجب می‌شود داستانی را تراژدی بنامیم؟ بسیاری از فلاسفه به لذت و فراغت بخصوصی توجه کرده‌اند که از تراژدی حاصل می‌شود و بسیاری دیگر نیز ارزش تراژدی را در فراهم آوردن معرفت روان‌شناختی، اخلاقی و اشارت آن به مسائلی بنیادین چون تقدیر، آزادی، معنای زندگی، و مرگ نامیرایی انسان دانسته‌اند. این کتاب روایتی جامع از تاریخ فلسفه تراژدی است که به شرح افکار گوناگون فلاسفه بزرگ، از دوران باستان تا امروز، درباره تراژدی می‌پردازد.

تاریخچه فلسفه زمان

  • 100,000 تومان

تاریخچه فلسفه زمان

باروخ اسپینوزا

  • 6,000 تومان

بسیاری از کسانی که در ایران به نحوی از انحا کار فلسفی می‌کنند و با فضای مجازی اینترنت نیز بیگانه نیستند نام دانشنامه فلسفه استنفورد را شنیده‌اند و چه بسا از این مجموعه کم‌نظیر بهره نیز برده باشند. کتابی که در دست دارید حاصل طرحی برای ترجمه و انتشار گزیده‌ای از مدخل‌های این دانشنامه است با هدف گستردن دامنه تاثیر آن و فراهم کردن امکان دسترسی هر چه بیشتر خوانندگان فارسی‌زبان به مقالات راهگشایی که در این مجموعه آمده است. با توجه به ویژگی‌های دانشنامه فلسفه استنفورد، شاید بیراه نباشدکه بگوییم برای کسی که می‌خواهد اولین بار با مسئله یا مبحثی در فلسفه آشنا شود یا شناخت بهتری از آن حاصل کند، یکی از گزینه‌های مناسب این است که کار را با خواندن مدخل یا مدخل‌های مربوط به آن در این دانشنامه آغاز کند.

شوپنهاور

  • 48,000 تومان

شوپنهاور فیلسوف صریحی است. پاسخ او به پرسش زندگی چیست؟ صریح است زندگی رنج است آونگی است میان فشار خواستن و درد ملامت اما در پس این پاسخ ساده اندیشه‌ای نهفته است که به مانند عمارتی عظیم ظرافت‌ها و جزئیات فراوانی دارد تا هرچه محکم‌تر بر این حکم بد‌بینانه مهر تایید بزند. جولیان یانگ در این کتاب شوپنهاور تصویری جامع و منحصر به فرد از فلسفه شوپنهاور به دست می‌دهد و اساسی‌ترین مباحث فلسفه شوپنهاور را ترتیبی دقیق تفسیر و بررسی می‌کند از ویژگی‌های بارز این کتاب ارجاعات فراوان به نوشته‌های شوپنهاور و نیز نگاه نقادانه نویسنده است

صفحه‌ی 1