مانيا_هنر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آخرین جلسه فروید (نمایش‌نامه)
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
تباه (نمایش‌نامه)
  • 71,000 تومان
  • با تخفیف: 71,000 تومان
تابستانی در کنار دشمن
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
بوطیقا در انحنا (ژانرهای جدید شعر)
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
2 پاپ (نمایش‌نامه)
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
دزد ساحلی
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان
همه پرندگان (نمایش‌نامه)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
عروسی فیگارو یا روز دیوانه (نمایش‌نامه)
  • 71,000 تومان
  • با تخفیف: 71,000 تومان
نامه‌های لوتری
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
راز اتاق زرد
  • 126,000 تومان
  • با تخفیف: 126,000 تومان
برادر (تک‌گویی‌ها برای 5 شخصیت) نمایش‌نامه
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
سیاست و استتیک
  • 41,000 تومان
  • با تخفیف: 41,000 تومان

آخرین جلسه فروید (نمایش‌نامه)

  • 80,000 تومان

«آخرین جلسه فروید» اقتباسی است از کتاب «پرسشی پیرامون خدا» نوشته دکتر آرماند. ام. نیکولی جونیور. ما با اطمینان می‌توانیم بگوییم این ماجرا اتفاق افتاده است. روزی روزگاری این دو (زیگموند فروید و سی. اس. لوئیس) که بر روی این کره خاکی قدم زده‌اند، با هم زیر سقفی در لندن دیدار کرده و به مناظره نشسته‌اند. بسیاری از مطالب که در قالب دیالوگ در این نمایشنامه نوشته شده است حقیقت دارند، با این وجود نمی‌توان این نمایشنامه را در زمره تئاتر مستند قرار داد. تنها می‌دانیم در این نمایشنامه حقیقت‌های فراوانی از زندگی و تفکر این دو به تصویر کشیده می‌شود. آنها پیرامون مسائل مهمی از قبیل وجود خدا، عشق و معنای زندگی صحبت می‌کنند آن هم درست چند روز قبل از اینکه فروید این جهان را برای همیشه ترک کند.

تباه (نمایش‌نامه)

  • 71,000 تومان

سلیما: یکی از سربازها با پاش من رو روی زمین نگه داشت. مثل یک گاو گنده سنگین بود. پوتین‌هاش جوری ترک خورده بود و تغییر شکل داده بود که انگار چند هفته زیر بارون رها شده بود. پوتین‌هایش به سینه‌ا‌م فشار می‌آورد و ترک‌های روی چرم شکل ذرت خشک شده داشت. پاهایش خیلی سنگین بود. وسط تمام اون اتفاق‌ها این تنها چیزی بود که تونستم ببینم... من رو گرفتن.

تابستانی در کنار دشمن

  • 120,000 تومان

یکی را باز کردم. بود کره‌ خوش عطری را می‌داد که با بوی زنانگی در آمیخته بود! سال‌ها بود رژ قرمز نزده بودم؛ شاید حدود سه سال. حتا وقتی کارمن دعوتم کرده بود، رژلب کج‌و‌کوله‌ای زده بودم، طوری که از بالای خط لبم بیرون زده بود...

بوطیقا در انحنا (ژانرهای جدید شعر)

  • 98,000 تومان

رسیدن به شعر، رسیدن به امر ناممکن است. رسیدن به افقی دست‌نیافتنی؛ آن هم وقتی خود راه، رفتن و خود مقصد، تنها در همین امر ناممکن و از همین ناممکنی باید ممکن شود. پرسش پنهان شعرهای تجربی، چگونه ممکن بودن امر ناممکن است، چگونه پرسیدن همین پرسیدن است. بوطیقا آن رهیافت به شعر است که مجرد و درونی است. خود شعر، موضوع بوطیقا نیست؛ آن چه بوطیقا بررسی می‌کند، ویژگی‌های شعر است؛ بر این پایه بوطیقا توجه خود را به خصوصیت مجردی معطوف می‌دارد که «شعریت» نامیده می‌شود و با انحنای عظیمی که این ویژگی‌ها در ژانرهای جدید شعر یافته‌اند، بوطیقا هم در انحناست.

2 پاپ (نمایش‌نامه)

  • 44,000 تومان

کاردینال برگولیو: ما این چند سال گذشته رو فقط صرف این کردیم که آدم‌هایی رو که با نظرمون درباره ازدواج دوباره و قرص ضد حاملگی و طلاق و دگرباشی موافق نیستن تنبیه کنیم. در حالی که کره زمین داره نابود می‌شه و نابرابری مثل سرطان داره رشد می‌کنه، ما ناراحت این بودیم که آیا درسته عشای ربانی رو به زبان لاتین برگزار کنیم یا نه یا این که درسته دختربچه‌ها هم مثل پسربچه‌ها دستیار محراب باشن یا نه؟! ما برای محافظت دور خودمون دیوار کشیدیم غافل از این که خطر واقعی از داخله، داخل با خود ما.

دزد ساحلی

  • 19,000 تومان

در آن سوی دریاچه نقره‌فام، شمایل لرزان کاکاسیاه‌ها به چشم می‌خورد که مارورا و پیچ و تاب‌خوران، در روشنایی مهتاب می‌لولیدند، شبیه آکروبات‌هایی که مدت‌ها بی‌تحرک بوده‌اند و حالا مجورند با تنها ته‌مانده توانشان از روی بند عبور کنند. همگی در یک صف رژه می‌رفتند، مارپیچ‌وار به دور دایره‌های هم‌مرکز، گاهی سر به عقب، و گاه به روی سازهاشان خم می‌شدند، درست شبیه رب‌النوع فلوت‌زن مزارع. از درون شیپور و ساکسیفون، بی‌وقفه صدای ناله و زوزه نغمه‌ای درهم به گوش می‌رسید که دمی شاد و پرآشوب بود، و لحظه‌ای بعد محزون و شورانگیز... شبیه رقص مرگ در اعماق کونگو. آردیتا فریاد زد: «بیا برقصیم، با این صدای محشر جاز نمی‌تونم همین‌طور بی‌حرکت یه گوشه بایستم...»

همه پرندگان (نمایش‌نامه)

  • 70,000 تومان

اتاقی در بیمارستان. پرستاری وارد می‌شود. پرستار: ببخشین. ساعت ملاقات تموم شده. شما دیگه نباید اینجا بمونین. تا فردا ساعت 7. وحیدا: معذرت می‌خوام. من عبری بلد نیستم. پرستار: گفتم ساعت 20 شده. شما نمی‌تونین اینجا بمونین. تا فردا ساعت 7. وحیدا: اگه در طول شب بیدار شد، خبرم می‌کنین؟ پرستار: شماره تلفنتون رو دادین؟ وحیدا: من تلفن همراه ندارم. با شماره همراه ایتان با من تماس بگیرین یا به پارادیز هتل پورت د لیون، زنگ بزنین. پرستار: امکان داره که ارتش محله مسلمان‌نشین رو محاصره کرده باشه. وحیدا: می‌تونم اینجا بمونم؟

عروسی فیگارو یا روز دیوانه (نمایش‌نامه)

  • 71,000 تومان

... بحث می‌کنیم، شامیید، اوست، منم، تویی: نه ما نیستیم، ا، اما پس کیست؟ (دوباره می‌افتد و می‌نشیند.) و تواتر پیش‌آمدهای شگرف. چه‌طور برای من پیش آمد؟ برای چه این‌ها و نه چیزهایی دیگر؟ چه کسانی این‌ها را به ذهن من راه دادند؟ وادار به پیمایش راهی که نادانسته در آن پا گذاشته‌ام، و ناخواسته از آن خارج خواهم شد، این راه را آن‌قدر که سرورم اجازه می‌داد به گل آراییم...

نامه‌های لوتری

  • 69,000 تومان

امروز روز انتخابات است؛ پس «همه چیز خوب است» و اصلا خبری از آن همه جوانانی نیست که گرایش‌های تبهکارانه دارند؛ جوانانی عصبی و به شدت حزب باد که تا مرز دیوانگی و جنون از هر کسی دنباله‌روی‌ می‌کنند یا اصلا تاب تحمل هیچ حرف و مسئله‌ای را ندارند. شب‌ها هم این‌جا مانند شب‌های سواحل مدیترانه، امن و امان و پر از آسایش است و آدم‌ربایی‌ها، سرقت از بانک‌ها، اعدام‌ها، میلیون‌ها مورد کلاهبرداری و دزدی فقط اخباری است که در ستون حوادث روزنامه‌ها دیده می‌شود.همه بالاخره با این شرایط کنار آمده‌اند، حال یا خودشان نمی‌خواهند واقعیت را ببینند یا آن قدر کند و خنثی پیگیر اخبار و واقعیت‌ها می‌شوند که همه چیز از تب وتاب می‌افتد....

راز اتاق زرد

  • 126,000 تومان

گاستون لورو بی‌شک نویسنده‌ی نابغه‌ای است. نویسنده‌ای که فیلسوف معاصر، ژیل دولوز در مقاله‌ی “فلسفه‌ی رمان جنایی”، از او به عنوان نویسنده‌ای که رمان جرم را به کمال رسانده است، یاد می‌کند و این‌گونه از او به ستایش برمی‌آید؛ ” آن‌جا که باید ستایش شود، باید ستایش کنیم؛ ستایش از لورو، رمان‌نویسی خارق‌العاده در ادبیات فرانسوی.” اما کاراگاه داستان، رول‌تبی : رول‌تبی در عین گام‌برداشتن در مسیر استنتاج، هم وابسته به مکتب استنتاج است، هم نیست. گاه او نیز چون کاراگاهان داستانی پیش از خود، گویی از احساس تهی است، اما گام برداشتن در مسیر زندگی، مثل هر کس دیگری، مخل ذهن و آسایش روان او نیست. او به هر صورتی که افکارش را میانجی قرار دهد، با آن‌ها احساس آسودگی می‌کند، او نیز احساس می‌کند. و جایی فکر و احساس را به هم پیوند می‌دهد؛ ” بیش از آن‌که بتوانم فکر کنم، حس می‌کردم…بله، بی‌شک حس می‌کردم.

برادر (تک‌گویی‌ها برای 5 شخصیت) نمایش‌نامه

  • 17,000 تومان

برادر بزرگ‌تر: من خیلی وقته خواب ندیده‌م. نمی‌دونم چرا. شاید چون فقط زمانی می‌خوابم که مجبور باشم بخوابم. یعنی زمانی فقط خوابم می‌بره که دیگه نتونم بیدار بمونم. وقتی خوابم می‌گیره انگار که مرده باشم.

سیاست و استتیک

  • 41,000 تومان

من سعی کردم نشان دهم که رژیم استتیکی از همان آغاز رژیمی ناساز‌واره است،‌ زیرا، از سویی،‌ چیزی مثل سپهر مخصوص هنر را تعریف می‌کند و، از سوی دیگر،‌ هر گونه مرزی را میان این سپهر استتیکی و سپهر زندگی به‌ طور کلی از میان برمی‌دارد؛ در نتیجه‌ این تنشی مضاعف است که در رژیم استتیکی وجود دارد.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1