ويليام فاكنر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
حریم
  • 265,000 تومان
  • با تخفیف: 265,000 تومان
آبادی (3 گانه خانواده اسناپس) جلد دوم
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
روشنایی در اوت
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
میس جینی و زنان دیگر (مجموعه داستان)
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
آبادی (3 گانه خانواده اسناپس) جلد اول
  • 52,000 تومان
  • با تخفیف: 52,000 تومان
کارآگاه دهکده
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
اسب‌ها و آدم‌ها
  • 23,000 تومان
  • با تخفیف: 23,000 تومان
رکوئیم برای 1 راهبه
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
پیرمرد
  • 119,500 تومان
  • با تخفیف: 119,500 تومان
خشم و هیاهو
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
حرامیان (1 خاطره)
  • 185,000 تومان
  • با تخفیف: 185,000 تومان
خشم و هیاهو
  • 375,000 تومان
  • با تخفیف: 375,000 تومان

حریم

  • 265,000 تومان

وقایع این کتاب مانند کتاب‌های دیگر فاکنر، در سرزمین خیالی یوکناپاتافا رخ می‌دهد. با این که این کتاب یکی از پر سر و صداترین و جنجالی‌ترین آثار فاکنر به شمار می‌رود که هم نقدهای خوبی بر آن نوشته است و هم در زمان انتشار، به فروش خوبی دست پیدا کرد؛ اما او عقیده داشت که این اثر یکی از کتاب‌های ضعیفش می‌باشد که صرفاً برای عامه‌پسند بودن و کسب درآمد آن را به نگارش درآورده است. دلیل این جنجال، موضوع بحث‌برانگیز کتاب حریم است. داستان کتاب حول محور تجاوز و قتل نوشته شده است. بسیاری از منتقدان این اثر را با الفاظی همچون «تاریک»، «هولناک» و «بی‌رحم» توصیف می‌کنند و عده‌ای نیز در کنار تعریف از اثر آرزو می‌کنند ای کاش برای یک بار هم که شده بود فاکنر اثری شادتر می‌نوشت زیرا این اثر صرفاً برای افرادی لذت‌بخش خواهد بود که از سادیسم رنج می‌برند!

آبادی (3 گانه خانواده اسناپس) جلد دوم

  • 65,000 تومان

در این کتاب آنچه یولا و فلم نمایانگر آن در پاره یکم بودند در پیکر ماده گاوی جوان و مردی شیرین‌عقل بازنمایی شود. در این‌جا عاطفه‌ای شگفت را مشاهده می‌کنیم که انسان را به پاره‌ای از طبیعت پیوند می‌زند، دیری پس از آن که تمدن و شر حاصل از آن انسان را از گوهر طبیعی خود بیگانه می‌سازد. در این داستان بلند، «تابستان طولانی»، مردی شریف که بی‌همسر و زاد و رود است و دلبسته اسبی و سگی تازی سرنوشتی می‌یابد که حیرت‌افزاست، گو این که نامتحمل نمی‌نماید. و همچنان راتلیف راوی آشکار و پنهان داستان است که از قرار ظاهر تنها نفس معطوم در این معرکه بازار است.

روشنایی در اوت

  • 125,000 تومان

آدمیت کریسمس و شاید هم وقوف کامل بر وضعیت تراژیک خویش در آن هفته باورنکردنی آشکار می‌شود که طی آن با وی می‌دویم، یعنی بدانگاه که از دست غوغاییان و کلانتر و معاون کلانتر و لوکاس و سگ‌های پلیس می‌گریزد. زبده بس درخشان و معرکه جمله رویدادهای پیشین بدانگاه به دست داده می‌شود که کریسمس، همچنان پیچیده در قبای شندره خودبسندگی و غرورش، خود را آهسته آهسته از صحنه خشونت‌بار حمله به کلیسای سیاهان دور می‌کند و به سمت سازش تراژیک با سرنوشت خود پیش می‌رود، به سمت پذیرا شدن بهای مخاطره سرنوشت بشری. رویدادهای زندگی‌اش که او را در جامه «حکم ازلی» به سوی انکار غرورآمیز آدمیت خویش‌اش سوق می‌دهد، پژواک یافته است. آگاه، از آن دست که شاید قبلا هرگز نه بدین سان، از لذت ساده زنده بودن و نفس کشیدن، طالع شدن روز دیگری را نظاره می‌کند.

میس جینی و زنان دیگر (مجموعه داستان)

  • 42,000 تومان

پدرم گفت: «مگه لباس زنانه چیه دختر؟ اصلا مهم نیس. بیا دختر. بلند شو سرباز.» اما دروسیلا تسلیم شده بود، درست مثل وقتی که گذاشت لباس زنانه تنش کنند دیگر چنان بی‌تفاوت شد که حتی اجازه داد شلاقش بزنند. انگار با لباس زنانه می‌توانست فرار کند و نجنگد. میس جینی و زنان دیگر مجموعه‌ای شامل هشت داستان است که شخصیت محوری همه آن‌ها زنان‌اند. ویلیام فاکنر این زنان را با نگاهی به کاراکترهای تاثیرگذار زندگی‌اش خلق کرده است. از هشت زن این کتاب شش نفر به قول فاکنر زنانی از دست رفته‌اند؛ آدم‌هایی شجاع و باشرف که می‌کوشند هر طور هست روی پای خود بایستند و حقشان را بگیرند.

آبادی (3 گانه خانواده اسناپس) جلد اول

  • 52,000 تومان

پاره نخست کتاب آبادی شامل دو داستان فلم و یولا می‌شود که روایتی است از چگونگی راه یافتن خانواده اسناپس به آبادی و ریشه دواندن آن‌ها. تا پیش از آن‌ها آبادی مظهر خیر و راستی تمام عیار بود و مانند هر جماعت انسانی دیگری از همه خصایص نیک و بد آدمی بهره‌ای داشت؛ ولی با ورود اسناپس‌ها و به ویژه فلم اسناپس، شعر به تمامی رخ می‌نماید و چنان می‌شود که انگار هر چیزی و هر کسی در قیاس با سناپس‌ها آدمی است نیکوکار. روان آدمی و اثرپذیری‌اش از شرایط اجتماعی و حرص و آز برآمده از نظام اقتصادی، و خواست این که به هر بهایی از نردبان اجتماعی - اقتصادی بالا رفت جان مایه این داستان‌ها است.

کارآگاه دهکده

  • 38,000 تومان

در مغازه هیچ‌وقت کسی جلوی هاک شاو درباره این دختره، سوزان حرفی نمی‌زد. قشنگ صبر می‌کردند آن‌جا نباشد بعد حرف را شروع کنند، مثلا برود برای ناهار یا به یکی از مرخصی‌های دو هفته‌ای‌اش در ماه آوریل که بالاخره کسی سردرنیاورد کجا و چرا می‌رفت و کی را می‌دید. کارآگاه دهکده شامل شش داستان به قلم ویلیان فاکنر (1898 - 1962) در ژانر کارآگاهی است که بیشترشان را در مجموعه ترفند شوالیه (Knight`s Gambit) منتشر کرده، آثاری که هر چند با هم یک رمان را تشکیل می‌دهند، هر یک هویت مستقل خود را دارند. شخصیت اصلی داستان‌ها گاوین استیونز، وکیل - کارآگاهی است که فاکنر او را بر اساس زندگی و شخصیت دوست صمیمی‌اش فیل استون خلق کرد، وکیل دعاوی فرهیخته‌ای که بر زندگی فاکنر تاثیر بسیار گذاشت.

اسب‌ها و آدم‌ها

  • 23,000 تومان

حالا این وسط آقام شده بود شوالیه خودخوانده‌ای که این کار را نه برای منفعت شخصی بلکه به خاطر شرفش می‌کرد و سگ کی باشم اگر بیخود بگویم که هنوز معتقد نبودم این شیوه موثری است و از ان آبی گرم می‌شود. با همه پیوندهای ویلیام فاکنر (1898 - 1962) با اسب و سوارکاری، او به قول خودش تا حد مرگ از اسب می‌ترسید. حاصل این کار علاقه توام با ترس شد داستان‌هایی که درباره اسب‌ها و تاثیرشان بر زندگی مردم یوکناپاتافا (سرزمین خیالی فاکنر)‌ نوشت که همگی اولین بار در کتاب اسب‌ها و آدم‌ها جمع شده‌اند، به علاوه جستارهای احمد اخوت درباره هر داستان، نحوه انتخابشان و همچنین تعقیب آدم‌های داستانی فاکنر در آثار گوناگونش.

رکوئیم برای 1 راهبه

  • 42,000 تومان

رکوئیم برای یک راهبه اولین بار در 1951 منتشر شد، شامل سه پیش‌درآمد تاریخی و هفت صحنه نمایشی. روایت اصلی به شکل دراماتیک ارائه می‌شود و پیش‌درآمدهای تاریخی رمان به شکل داستانی. هر پیش‌درآمد معطوف است به بنیان‌گذاری یک نهاد - به ترتیب: دادگاه، کاپیتول، زندان. درون‌مایه اصلی این رمان سیطره گذشته، تلاش برای رهایی از آن، شناخت گناه و کوشش برای کسب رستگاری از طریق رنج است.

پیرمرد

  • 119,500 تومان

ویلیام فاکنر یکی از شاخص‌ترین نویسندگان آمریکایی جهان است که به دلیل سهم زیادی که در شکل‌گیری رمان مدرن آمریکایی داشت، در سال 1949 موفق به کسب جایزه نوبل ادبیات شد. گور به گور، خشم و هیاهو، یک گل سرخ برای امیلی، حرامیان و روشنایی ماه اوت از جمله معروف‌ترین آثار وی هستند. داستان‌های او اغلب در شهری خیالی به نام یوکناپاتافا که ساخته ذهن فاکنر است، اتفاق می‌افتد. کلمه "یوکناپاتافا" از دو کلمه یوکنا و پتوفا ساخته شده که ریشه در زبان بومیان می‌سی‌سی‌پی دارد و به معنای زمین منفصل است. این مکان خیالی برگرفته از منطقه‌ای است که فاکنر بیشتر سال‌های عمر خود را آنجا گذرانده است. داستان پیرمرد اولین بار به صورت بخشی از رمان "نخل‌های وحشی" منتشر شد و بعدها در کتابی با عنوان سه رمان کوتاه شامل "اسب‌های خالدار"، "خرس" و "پیرمرد" درآمد. داستان "پیرمرد" بر زمینه یک رویداد تاریخی یعنی طغیان رودخانه می‌سی‌سی‌پی در سال 1927 در آمریکا بنا شده است. داستان دو زندانی که به طور ناخواسته با سیلاب بزرگی مواجه می‌شوند و یکی از آن‌ها پس از روبرو شدن با زنی باردار، سعی در نجات او و فرزندش از این مخمصه دارد. در طول داستان جدالی سخت و نفس‌گیر میان زندانی و رودخانه وجود دارد و بیان آن توسط نویسنده توانسته به آسانی قوه خیال مخاطب را قلقلک دهد و تصویر آن را در ذهن خود بسازد. این تصویرپردازی تا حدی قوی است که ترسیم جزئیات فضای قصه در ذهن مخاطب به آسانی شکل می‌گیرد و اتفاقات پرفراز و نشیب در طول داستان نیز بر جذابیت هرچه بیشتر آن می‌افزاید. داستانی غم‌انگیز و تراژیک که در مکانی مشخص رخ می‌دهد و درست در همان جایی که داستان آغاز شده، تمام می‌شود. در طول زمان خواندن داستان پی می‌برید که اسم خاصی برای شخصیت‌های داستان انتخاب نشده و ما افراد را با توصیفاتی از آنها می‌شناسیم. مهم‌ترین نکته‌ای که در طول خواندن داستان متوجه آن می‌شوید و نظرتان را بیشتر به خود جلب می‌کند، تفاوت قهرمان داستان با دیگر داستان‌های معمول است. انسانی معمولی که به دنبال هیچ‌چیزی نیست و حتی نمی‌خواهد عملی قهرمانانه انجام دهد و خودش را نیز در این مقام نمی‌بیند. او فقط می‌خواهد وظیفه‌اش را انجام دهد، حتی اگر در درک این مسئله نیز ناتوان باشد.

خشم و هیاهو

  • 100,000 تومان

«تراژدی ما امروز ترسی جسمی، جهانی و همگانی است، و آن‌چنان دیر پاییده است که اکنون حتی می‌توانیم آن را بر خود هموار کنیم». خشم و هیاهو توانایی فاکنر در بازآفرینی فرایند تفکر ذهن انسانی است، آغاز بنیادین آنچه جریان سیال ذهن می‌خوانند.

حرامیان (1 خاطره)

  • 185,000 تومان

داستان حرامیان در دهه نخست سده بیستم میلادی روی می‌دهد. پسری نوجوان به نام لوسیوس پریست همراه با دوستی خانوادگی به نام بون هاگنبک به ممفیس سفر می‌کند. بون راهی برای سفر به ممفیس ندارد مگر دزدیدن اتومبیل پدربزرگ لوسیوس که از قضا نخستین اتومبیل در سراسر ولایت یوکناپاتافا است. در سفر در می‌یابند که ند مک‌کازلین که با بون در اسطبل پدربزرگ لوسیوس کار می‌کند نیز خود را در اتومبیل پنهان کرده است؛ و این تنها آغاز ماجرا است. حرامیان که در سال 1962 منتشر شد واپسین رمان ویلیام فالکنر است که در سال 1963 برنده جایزه پولیتزر شد. ویلیام فالکنر پیش از انتشار حرامیان گفته بود که «مشغول نوشتن کتابی زرین درباره ولایت یوکناپاتافا است» تا با آن حرفه نویسندگی خود را به پایان برساند. به نظر می‌آید که حرامیان همان کتاب زرین باشد. این کتاب برنده جایزه پولیتزر می‌باشد.

خشم و هیاهو

  • 375,000 تومان

فاکنر فقط داستان‌سرایی نمی‌کرد، بلکه زندگی را به تصویر می‌کشید و فلسفه‌ای را مطرح می‌کرد. او همچون بافت‌شناس زندگی به کشورش می‌نگریست، آن را جسمی زنده می‌انگاشت و برای آزمایش و تشخیص بیماری، از آن تکه‌بردای می‌کرد. او بدون تعصب، اما با همدردی به حیوانات و گیاهان، به مردان و زنان و کودکان، به سفیدپوستان و سیاه‌پوستان می‌نگریست. با موشکافی در شکل، سفتی و نرمی، طعم، صدا و بوی آنان، جسم و ذهن و درون اسرار آمیزشان، بیم و امید، عشق و نفرت و رنج و جنایت را مطالعه می‌کرد و همه را به گونه‌ای پیچیده و دشوار ـ لیکن شجاعانه و صادقانه ـ روی کاغذ می آورد و در آن‌ها به فلسفة شکیبایی و تقدیر دست می‌یافت. او ما را ژرف اندیش‌تر از پیش بر جای گذاشت.

1  صفحه‌ی 1