منصور ضابطيان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
دو دستی
  • 280,000 تومان
  • با تخفیف: 280,000 تومان
نوشابه زرد
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان
استامبولی (نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول)
از اون روزا که عکسا (مجموعه شعر)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
3 رنگ (غذانوشت‌های سفر ایتالیا)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
بی‌زمستان (سفرنامه و عکس‌های تاجیکستان گرجستان و آذربایجان)
موآ (سفرنامه و عکس‌های ویتنام)
  • 96,000 تومان
  • با تخفیف: 96,000 تومان
چای نعنا (سفرنامه و عکس‌های مراکش)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
سباستین
  • 128,000 تومان
  • با تخفیف: 128,000 تومان
برگ اضافی (مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها)
مارک 2 پلو (مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها)
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
مارک و پلو (سفرنامه‌های منصور ضابطیان)
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان

دو دستی

  • 280,000 تومان

سال‌هاست که سفر می‌روم و می‌نویسم. در آغاز هر سفر، دوستانم و بسیاری از کسانی که کارهایم را دنبال می‌کنند از من می‌پرسند که مقصدم کجاست و من مقصدم را می‌گویم. واکنش‌ها معمولا متفاوت است. بعضی‌ها هیجان‌زده می‌شوند و می‌گویند دوست دارند یک روز به آنجا بروند و خیلی‌ها هم سری تکان می‌دهند و برایم آرزوی موفقیت می‌کنند. اما درباره ژاپن انگار جریان فرق می‌کند. تقریبا همه کسانی که به آنها می‌گویم عازم ژاپن هستم، اول با تعجب می‌پرسند: «واقعا؟» و بلافاصله می‌گویند که چقدر دوست دارند درباره ژاپن بیشتر بدانند. خیلی از آنها اعتراف می‌کنند که بزرگ‌ترین آرزویشان دیدن ژاپن است!

نوشابه زرد

  • 210,000 تومان

وقتی نسل ما بچه بود، کانادا برایش بیشتر یک نوشابه پرتقالی خوشمزه بود که با وقوع انقلاب دیگر پیدا نمی‌شد. ما کانادا را به عنوان یک کشور مهم و مستقل می‌شناختیم. من اما وضعیتم فرق می‌کرد. پدرم یک پسردایی داشت که چند سال قبل از به دنیا آمدن من رفته بود به مونترال و آن‌جا پزشک شده بود. من هیچ‌وقت او را ندیدم اما هراز چند وقتی یک نامه توی حیاط خانه‌مان می‌افتاد که رویش یک تمبر زیبا بود. در ذهن من کانادا سرزمین تمبرهای زیبا بود. آن‌ها را از روی پاکت نامه می‌کندم و توی آلبوم تمبرم می‌گذاشتم و می‌شد مایه پز دادن به دوستان و هم‌کلاسی‌ها. من تنها کسی بودم که توی آلبوم تمبرم تمبرهای کانادایی داشتم.

استامبولی (نوشته‌ها و عکس‌های سفر به استانبول)

  • 210,000 تومان

من یک کتاب به استانبول بدهکار بودم. استانبول نخستین شهری بود که مرا با جهانی فراتر از سرزمین خودم آشنا کرد و به زندگی امروزم. که با سفر معنا می‌شود، جان بخشید. استانبول در بیست‌و‌هفت‌سالگی‌ام مرا به ‌سوی خود فرا‌خواند و نشانم داد که جهان شکل دیگری است. از آن سال‌ها تا این سفر بار‌ها و بار‌ها به استانبول سفر کردم اما هیچ‌وقت سفرم آن‌قدر طولانی یا آن‌قدر با فراغ‌بال نبود که بتوانم کتابی درباره آن بنویسم. اگر نگویم استانبول عجیب‌ترین شهری است که در زندگی دیده‌ام، دست‌کم می‌توانم ادعا کنم که یکی از عجیب‌ترین شهرهایی است که به آن سفر کرده‌ام. شهری بینابین سنتی چند‌هزار‌ساله و مدرنیسمی اغراق‌شده که گاهی در اروپای غربی هم نمی‌شود نمونه‌اش را دید.

از اون روزا که عکسا (مجموعه شعر)

  • 45,000 تومان

عشق. به شکل پرواز پرنده‌ست. عشق. خواب یه آهوی رمنده‌ست.

3 رنگ (غذانوشت‌های سفر ایتالیا)

  • 150,000 تومان

کتاب سه رنگ (غذا نوشت های سفر ایتالیا) اثر منصور ضابطیان است به چاپ انتشارات مثلث. این کتاب به قلم یکی از طرفداران ایتالیا و غذاهای ایتالیایی که پیش از این در دیگر آثارش پیرامون ایتالیا و سفر به آن نوشته، نگارش شده و این بار با رویکردی نو اما مثل همیشه از مسافری حکایت دارد که ترجیح می دهد سفرنامه اش را با غذا و خوراکی های جایی که رفته پیوند دهد و روایتی خوشمزه را که غرق در عطر و طعم غذاهای رنگارنگ است به مخاطب ارائه کند. بی شک خوردنی های این سرزمین طرفدارانی پر و پا قرص را در سراسر جهان به خود جذب کرده اند، این را می توان از شمار بالای رستوران های ایتالیایی دنیا دریافت.

بی‌زمستان (سفرنامه و عکس‌های تاجیکستان گرجستان و آذربایجان)

  • 84,000 تومان

علاوه بر لابی بزرگش که پر است از آدم‌های ریز و درشت از ملیت‌های مختلف، حیاط هم غلغله است. غلغله آدم‌هایی که هر کدام از جایی و نژادی هستند، می‌خندند و سرخوش‌اند و گوش سپرده‌اند به نوای موسیقی و چشم دوخته‌اند به دیوارهای نقاشی‌شده و گرافیتی‌های زیبا. اینجا درست شبیه اجلاس سالیانه سازمان ملل متحد است. با این تفاوت که نه کسی می‌خواهد بحران برمه و یمن را حل کند، نه کسی دغدغه تحریم دارد، و نه کسی می‌خواهد جنایت‌هایش را توجیه کند... سیاست جایش را به آرامش داده و لبخند زبان مشترک همه آدم‌هاست. اینجا دندان‌ها برای فشار آوردن بر خرخره کسی ماموریتی ندارند. ماموریت‌شان این است که بیرون بیفتند و سفیدی‌شان را در این شامگاه پاییزی نیمه نوامبر به رخ بکشند.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

موآ (سفرنامه و عکس‌های ویتنام)

  • 96,000 تومان

هانوی،‌ پایتخت ویتنام، 5500 کیلومتر از تهران فاصله دارد. جایی آن سوی جهان، دورتر از تایلند و به دوری چین. شاید فقط فیلیپین را بتوان شرقی‌تر از آن دانست. نام ویتنام برای نسل پیشین ما همراه جنگی‌ست که از آن شنیده‌ایم اما کمتر می‌دانیم چه آغاز و انجامی داشته است. برای نسل ما که خود در جنگ بزرگ شد، نام ویتنام یادآور برنج‌های کوپنی‌ای بود که در شیوه پخت ایرانی به بدترین شکل ممکن تبدیل می‌شد. شاید بچه‌های امروز اسم ویتنام را بیشتر روی مارک برندهای کفش و لباس دیده باشند... به همین دلیل بعید می‌دانم کسی از ما جلوه‌ای از هنر و فرهنگ ویتنام را به خاطر داشته باشد یا چیزی غیر از این‌ها بداند! این که ویتنام را برای سفر انتخاب کردم شاید به خاطر همین رازآلودگی بود. چیزی درباره‌اش نمی‌دانستم و به نظرم سرزمین بکر و جذابی می‌آمد. پس یک روز نشستم پای اینترنت و شرایط گرفتن ویزا، کامنت‌های آدم‌هایی که به ویتنام رفته بودند، شرایط پروازها و غیره را بررسی کردم. مشتاق‌تر شدم. به نظرم باید ویتنام را می‌دیدم و خوانندگان کتاب‌هایم را با آن‌جا آشنا می‌کردم. پس رفتم...

چای نعنا (سفرنامه و عکس‌های مراکش)

  • 125,000 تومان

مراکش دروازه آفریقاست و نزدیک‌ترین کشور آفریقایی به اروپا. مراکش زمانی مرا وسوسه کرد که در جنوب اسپانیا فیلم می‌ساختم و وقتی در کوچه پس کوچه‌های گرانادا قدم می‌زدم، احساسی از خویشاوندی با مردم آن منطقه داشتم. ایرانی‌ها مراکش را چندان نمی‌شناسند. در همه این سال‌ها مراکش جزو کشورهایی بوده که ایرانی‌ها کمتر به آن‌جا رفت و آمد داشته‌اند. حتی تا همین چند سال پیش هم ویزایی برای رفت و آمد صادر نمی‌شد. ریشه اختلاف‌ها شاید به سال‌های اول انقلاب برگردد، زمانی که ملک حسن، پادشاه مراکش، محمدرضا پهلوی را پس از سقوطش در تهران در رباط پناه داد. از همان موقع بود که ملک حسن هم مثل ملک حسین، پادشاه اردن، و انور سادات، رییس جمهور مصر، رفت توی لیست سیاره و 35 سال طول کشید تا فراموشی تاریخ به داد برقراری مجدد بین مردم دو کشور برسد.

سباستین

  • 128,000 تومان

وقتی پرچم آمریکا بالا می‌رفت و در وزش نسیم کناره اقیانوس اطلس، ستاره‌هایش را به رخ دشمن قدیمی می‌کشید، با خودم فکر می‌کردم آینده کوبا چگونه خواهد بود؟ قضاوتی نمی‌کنم که بهتر است یا بدتر، این را خود کوبایی‌ها باید بگویند و تاریخ، اما هر چه هست دیگر شبیه کوبای امروز نخواهد بود. کوبایی که هنوز روح فیدل با همه کهنسالی‌اش در آن حضور دارد، کوبایی که هنوز «چه» قهرمان رویاهایش‌ است، کوبایی که یکی از آخرین مظاهر دیگر گون بودن است... من دوست دارم این کوبا را ببینم، نه کوبایی که مثل جاهای دیگر دنیا پر از مک‌دونالد و کی‌اف‌سی است. من دوست دارم بر دیوارهای شهرهایش عکس چه‌گوارا را ببینم نه جاستین بیبر را... چند روز بعد خطر جدی‌تر شد. باراک اوباما هم قرار شد برای ملاقات با رائول کاسترو به هاوانا برود. شک ندارم که روند تغییرات و آمریکاییزه شدن سرعتی بیش از پیش خواهد گرفت. باید می‌جنبیدم، اگر امسال هم به کوبا نمی‌رفتم معلوم نبود تا سال دیگر چه میزان تغییرات در آن جا صورت بگیرد و چقدر کوبا می‌تواند از دام کاپیتالیسم برهد و همچنان شبیه جاهای دیگر نباشد. باید می‌جنبیدم و می‌رفتم. باید آخرین یادگاری‌های استقلال را می‌دیدم و ثبت می‌کردم.

برگ اضافی (مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها)

  • 88,000 تومان

استقبال از دو کتاب «مارک و پلو» و «مارک دو پلو» بزرگترین انگیزه‌ای بود که باعث شد در این لحظه این کتاب را در دست داشته باشید. «برگ اضافی» بر خلاف دو کتاب پیشین گزارش‌هایی کامل از سفر به کشورهای مختلف نیست. بلکه یادداشت‌های پراکنده‌ای‌ست از مشاهدات و خاطراتم از این سو و آن سوی جهان. اگر تصور می‌کنید با خواندن این کتاب می‌توانید اطلاعات کافی و وافی درباره‌ی این کشورها به دست بیاورید سخت در اشتباهید. این کتاب فقط خاطره نگاری‌هایی‌ست از یک آدم دیوانه‌ی سفر که هیچ چیز را به اندازه‌ی تجربه‌های منحصر به فرد در گوشه و کنار جهان دوست ندارد. اصلا بگذارید این طور بگویم. تا به حال شده به رستورانی بروید و مثلا یک غذای پلویی سفارش بدهید و بعد برای اینکه حسابی به خودتان حال بدهید بخواهید یک کباب اضافی هم برایتان بیاورند؟ اگر دو کتاب «مارک و پلو» و «مارک دو پلو» آن غذای اصلی باشند، کتابی که در دست دارید همان «برگ اضافی» است. نوش جان!

مارک 2 پلو (مجموعه‌ای از سفرنامه‌ها و عکس‌ها)

  • 160,000 تومان

مارک دو پلو مجموعه‌ای جدیدتر است از سفرهایی که در دو سال اخیر رفته‌ام. سفرهایی به این سوی و آن سوی جهان که نمی‌دانم هدف واقعی‌اش چه بوده و چیست. اما این را می‌دانم که با سفر، مفهوم لذت از جهان هستی را بیشتر دریافته‌ام و احساس خوشبختی بیشتری کرده‌ام. این احساس خوشبختی به واسطه بخش خوشگذرانی سفر نیست که در حضر هم می‌توان خوش گذراند. اما احساس خوشبختی نکرد. این احساس تنها با تجربه سبک زندگی مردم جهان است که پدید می‌آید.

مارک و پلو (سفرنامه‌های منصور ضابطیان)

  • 175,000 تومان

ظهر یک روز تابستان، فرشید با یک پیشنهاد آمد: ((یک سفر تفریحی به ترکیه! )) غیرممکن بود. من یک خبرنگار تازه‌کار با درآمدی اندک بودم که تازه باید هزینه تحصیلم در دانشگاه را هم تامین می‌کردم. در تفکر ما ایرانیان سفر به خارج همیشه کار غیر ضروری و از سر سیری بوده است. با نگاه برآمده از چنین تفکری پاسخ اولیه من منفی بود. اما فرشید اسرار کرد و نتیجه چیز دیگری شد. آن سفر انجام شد و در پی آن سفرهای دیگر. سفرهای دیگری تا امروز که این کتاب دست شماست. ((مارک و پلو)) مجموعه‌ایست از سفرنامه‌های من به فرانسه، ایتالیا، ارمنستان، هند، کره جنوبی، اسپانیا، ایالات متحده و...

صفحه‌ی 1