مسعود فراستي


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فصلنامه فرم و نقد 4
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
فصلنامه فرم و نقد 3
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
حماسه‌سرای سینما (کوروساوا و سینمایش)
  • 98,000 تومان
  • با تخفیف: 98,000 تومان
رویا پناهگاه (برگمان و سینمایش)
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
همیشه استاد (آلفرد هیچکاک و سینمایش)
  • 560,000 تومان
  • با تخفیف: 560,000 تومان
دیالکتیک نقد
  • 41,000 تومان
  • با تخفیف: 41,000 تومان
لذت نقد (نقدها ضد یادداشت‌ها و مقالات)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان

فصلنامه فرم و نقد 4

  • 22,000 تومان

مجله فرم و نقد نشریه‌ای تخصصی است در زمینه نقد سینما، نقد ادبیات و بعد نقد تجسمی تئاتر. با رویکرد فرم، نقد می‌کند. چرا که بر این باور است که محتوا از پس فرم می‌آید نه از پیش آن.

فصلنامه فرم و نقد 3

  • 20,000 تومان

مجله فرم و نقد نشریه‌ای تخصصی است در زمینه نقد سینما، نقد ادبیات و بعد نقد تجسمی تئاتر. با رویکرد فرم، نقد می‌کند. چرا که بر این باور است که محتوا از پس فرم می‌آید نه از پیش آن.

حماسه‌سرای سینما (کوروساوا و سینمایش)

  • 98,000 تومان

کوروساوا با شناخت دقیق، احترام، اتکا و استناد به فرهنگ و سنن ژاپن، از عناصر فرهنگی غرب بهره می‌گیرد و از آن خود می‌کند، مرعوب هیچ‌کس، و هیچ‌چیز نمی‌شود، او هنرمندی پرشور و دیالکتیسینی سنتزکار در تفکر و در ساختار است که هرچیز غیر ژاپنی را به فضایی، بافتی و شخصیتی ژاپنی، و الگوهای ژاپنی تبدیل می‌کند. گذشته و حال را پیوند می‌زند. رئالیسم و تاریخ را، وسوسه و وسواس رئالیستی او به درونکاوی آدم‌ها، و نیز دغدغه‌اش نسبت به موقعیت ژاپن امروز، او را بر آن می‌دارد که به ترسیم دقیق و آرام گذشته نزدیک و حتی دور بپردازد و حماسه‌سرایی کند.

رویا پناهگاه (برگمان و سینمایش)

  • 88,000 تومان

برگمان تنها فیلمسازی است که تا آخر عمر توانست در میان دورنمای کودکی‌اش گردش کند و همچنان نورها، بوها، اتاق‌ها، اشیاء، و آدم‌ها را تجربه کند. این تجربه نزد او فقط تثبیت نشد، بلکه غنی و بارور شده و به یک جهان تبدیل شد؛ یک جهان خاص رویایی.

همیشه استاد (آلفرد هیچکاک و سینمایش)

  • 560,000 تومان

آلفرد هیچکاک در طی نیم قرن با پنجاه و سه فیلم بلند و ده‌ها فیلم تلویزیونی بر همه تماشاگران عالم سیطره یافت. و بر همه فیلم‌سازان بعد از خود تاثیر گذاشت. تاثیرش بر سینما، عظیم‌تر و عمیق‌تر از آن است که بتوان حقش را ادا کرد. هیچکاک پیچیده‌ترین سینماگر تاریخ سینماست و در عین حال ساده‌ترین آن. هیچکاک سینماگر سینماگران است و تا سینما زنده است، تصویر همیشگی او در فیلم‌هایش زنده است. تصویر پر رمز و راز یک همیشه استاد.

دیالکتیک نقد

  • 41,000 تومان

اب حاضر مجموعه 18 مقاله خارجی درباره نقد و تحلیل فیلم است که از دهه 1950 تا سال 2004 توسط منتقدان صاحب نام خارجی نوشته شده است. این مقالات شاید از مهم‌ترین نوشته‌ها در عرصه نقد سینمایی است و مکاتب مختلف نقد را دربرمی‌گیرد. چند مقاله قدیمی‌تر در کتاب «نقد چیست، منتقد کیست» به کوشش مسعود فراستی قبلا چاپ شده که نایاب است. مقاله آخر، «نقد، منتقد، عامل اخلال» تنها مطلب تالیفی کتاب است.

لذت نقد (نقدها ضد یادداشت‌ها و مقالات)

  • 65,000 تومان

به نظر می‌رسد بسیاری از افراد هنرمند قدیمی ما ترسو بار آمده‌اند، روشنفکران ترسویی که از سیاست و از جامعه می‌ترسند و از عکس جهت و سینمای‌شان، شعرشان، قصه‌شان، هنر ترس و لرز است. در ادبیات جهان مثال این ترس بیمارگونه، اثر درخشان رابرت لویی استیونسن است: دکتر جکیل و مستر هاید. دکتر جکیل از انسان‌ها می‌ترسد. آرزوی فراتر رفتن از انسان را دارد، چرا که احساس حقارت می‌کند و این احساس، معلول ترس او است. مستر هاید، آن بخش از شخصیت جکیل است که بزهکار است، اما گیر نمی‌افتد و از مجازات می‌گریزد. استیونسن راه حلی برای این بیهودگی ترس ارائه می‌کند، راه حلی که در ایمان او به نیک‌نهادی انسان و علم نهفته است. اما فیلمساز ما، با بی‌اعتمادیش به سرشت نیک انسانی و بخشایش خالق این را درک نمی‌کند که هیچ مجازاتی غیرقابل تحمل نیست. فقط باید شجاع بود و اعتماد به خود داشت و به خالق. همیشه راه حلی هست و امیدی، وگرنه ترس‌های کوچک، با دروغ و کلک و آزار دیگران بزرگ می‌شوند و هراسناک، خودآزار و دگرآزار، و به نفرت از عاملین ترس ـ انسان‌ها و محیط ـ می‌انجامد و ...

صفحه‌ی 1