محمد مختاري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
70 سال عاشقانه (مجموعه شعر)
  • 188,000 تومان
  • با تخفیف: 188,000 تومان
انسان در شعر معاصر یا درک در حضور دیگری (با تحلیل شعر نیما شاملو اخوان فرخ‌زاد)
70 سال عاشقانه (مجموعه شعر) گالینگور
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان

70 سال عاشقانه (مجموعه شعر)

  • 188,000 تومان

محمد مختاری در کتاب هفتاد سال عاشقانه به گزینشی «مثلثی» روی آورده است که اضلاع آن این‌هاست: حد عام قابل‌قبول، قدرت نمایندگی شعر از سوی شاعر، نظر شخصی گردآورنده. روح کلّی این گزینش، مفهوم اساسی کار او در کتاب انسان در شعر معاصر است: درک حضور دیگری. عاشقانه‌های همه گرایش‌های شعر معاصر در این کتاب منعکس شده است و به همین اعتبار، این کتاب مخاطب را با سیمایی کمابیش جامع از شعر عاشقانه معاصر آشنا می‌کند. مختاری در مقاله مفصل «ذهنیت غنایی معاصر» که در آغاز کتاب آمده کوشیده است روش کار و گزینش خود را تشریح کند و مفهوم عشق را در دو ساحت «ادبیات کلاسیک» و «شعر معاصر» بکاود و تفاوت‌ بنیادین این هر دو فصل شعر فارسی را در نگاه به عشق و انسان بیان کند. به‌جرأت می‌توان گفت که این آنتولوژی تا امروز نیز جامع‌ترین آنتولوژی شعر عاشقانه فارسی است.

انسان در شعر معاصر یا درک در حضور دیگری (با تحلیل شعر نیما شاملو اخوان فرخ‌زاد)

  • 120,000 تومان

”رویکرد تازه به درک حضور دیگری، و طرح مسائل انسانی و گرایش به ارزش‌های جمعی و فردی انسانی، یک نواندیشی تفکیک‌ناپذیر از شعر معاصر بوده است. از زمان نیما، این گرایش با اهمیت و ابعاد شایسته خود مطرح بوده است. شعر ما به رغم بعضی گرفتاری‌های تناقض‌آمیز و بازدارنده‌های آسیب‌رساننده‌اش، توانسته است طرحی گویا از ”درک حضور دیگری“ ارائه کند که در عرصه‌های دیگر از فعالیت‌های ذهنی، شاید کمتر به آن دست یافته باشیم.“ ”انسان در شعر معاصر“ تحلیلی است از این رویکرد انسان‌گرایانه امروز در مقابل آفاق انسان‌دوستانه فرهنگ کهن. در این کتاب محمد مختاری از راه بررسی اندیشه و شعر چند تن از شاعران برجسته معاصر به طرح مبانی نظری سنت و نو و پیش‌زمینه تاریخی فرهنگ معاصر و نیز حضور و سلطه سنت در عملکرد شعر نو پرداخته است.

70 سال عاشقانه (مجموعه شعر) گالینگور

  • 110,000 تومان

رمز و راز 70 سال عاشقانه معاصر، رمز و راز رابطه همه انسان‌هایی‌ست که به گونه‌ای عاشق شده‌اند. و به معنایی عشق ورزیده‌اند. از یافته‌های خویش در سرزمین عشق سخن گفته‌اند. هم از آن رابطه محدود و خط ارتباطی ساده اثر نشان دارد و هم از رابطه فراگیر که همه خطوط هستی را به عاشق و معشوق می‌پیوندد. شعر عاشقانه فراگیر از سلوکی فراگیر نشات می‌گیرد. خاصیت این شعر و این سلوک، گذشتن از مرزها و موانع است. سرایت از حدود است. جریان یافتن و در بر گرفتن است. سیالیت محض است.

صفحه‌ی 1