كارل ماركس


تولیدکننده




بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هیجدهم برومر لوثی بناپارت
  • 54,500 تومان
  • با تخفیف: 54,500 تومان
گروندریسه
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
سانسور و آزادی مطبوعات
  • 17,500 تومان
  • با تخفیف: 17,500 تومان
دست‌نوشته‌های اقتصادی و فلسفی 1844
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
سرمایه (نقد اقتصاد سیاسی) مجلد یکم
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان

هیجدهم برومر لوثی بناپارت

  • 54,500 تومان

در کتاب حاضر، مارکس تحلیلی درخشان از کودتای 1851 لوئی بناپارت ارائه می‌دهد که از نمونه‌های ماندگار تحلیلی سیاسی به شمار می‌آید. او در این کتاب به مسئله قدرت آن گونه‌ای از دولت می‌پردازد که ظاهرا بیانگر سلطه یک طبقه اجتماعی نیست بلکه بر تمامی جامعه مدنی سلطه یافته و از بالا در مورد مبارزه طبقاتی موجود در جامعه حکمیت می‌کند.

گروندریسه

  • 150,000 تومان

«گروندریسه» نامی است برای دست‌نوشته‌های اقتصادی مارکس که در فاصله ژوئیه 1857 تا مه 1858 میلادی نوشته‌ شده‌اند.

سانسور و آزادی مطبوعات

  • 17,500 تومان

سانسور مبارزه را نابود نمی‌کند بلکه آن را یک جانبه می‌کند، مبارزه‌ای آشکار را به مبارزه‌ای پنهان تبدیل می‌کند، مبارزه بر سر اصول را به مبارزه اصول بدون قدرت با قدرتی بدون اصول تبدیل می‌کند. سانسور حقیقی که بر ذات آزادی مطبوعات استوار است، همانا نقد است. این دادگاهی است که آزادی مطبوعات از خودش ایجاد می‌کند. سانسور نقدی است که در انحصار حکومت قرار می‌گیرد. اما آیا هنگامی که سانسور نه علنی بلکه سرپوشیده است؛ هنگامی که نه تئوریک بلکه عملی است؛ هنگامی که نه فراتر از احزاب بلکه خود یک حزب است؛ هنگامی که نه چون چاقوی تیز خرد بلکه قیچی کند خودسرانگی است؛ هنگامی که نقد می‌کند اما خود بدان تسلیم نمی‌شود؛ هنگامی که در جریان تحقق خویش خود را انکار می‌کند؛ و سرانجام هنگامی که آن قدر غیر انتقادی است که به نادرست فرد را جایگزین خرد عمومی، فرمان‌های مستبدانه را جایگزین اظهارات منطقی و لکه‌های مرکب را جایگزین لکه‌های نور خورشید، محذوفات نادرست سانسورچی را جایگزین ساختارهای ریاضی، و قدرت زمخت را جایگزین استدلال‌های تعیین‌کننده می‌کند، خصوصیت منطقی خود را از دست نمی‌دهد؟

دست‌نوشته‌های اقتصادی و فلسفی 1844

  • 38,000 تومان

در نظام مالکیت خصوصی، هر فرد در این اندیشه است که نیاز جدیدی را برای دیگری خلق کند تا او را مجبور به دادن قربانی جدیدی کند، و با قرار دادن او در یک وابستگی جدید و وسوسه بهره‌مندی از نوع جدیدی از لذت، به ورشکستگی اقتصادی تن دهد؛ هر کس تلاش می‌کند تا با تحمیل قدرتی بیگانه بر دیگری، از این طریق نیاز خودخواهانه‌اش را برآورده کند. بنابراین پول به عنوان نیرویی وارونه کننده در برابر فرد و آن پیوندهای اجتماعی ظاهر می‌شود که مدعی‌اند فی نفسه ذات هستند. پول وفاداری را به خیانت، عشق را به نفرت، نفرت را به عشق، فضیلت را به شرارت، شرارت را به فضیلت، خدمتکار را به ارباب، ارباب را به خدمتکار، حماقت را به هوش و هوش را به حماقت تبدیل می‌کند. چون پول، به منزله مفهوم موجود و فعال ارزش، تمام چیزها را در هم می‌آمیزد و مبادله می‌کند، خود نیز درهم آمیختگی و مبادله عام همه چیزها، جهانی وارونه، درهم‌ریختگی و مبادله همه کیفیت‌های طبیعی و انسانی است. اگر انسان، انسان باشد و روابطش با جهان روابطی انسانی، آن‌گاه می‌توان عشق را فقط با عشق، اعتماد را با اعتماد و... رد و بدل کرد. اگر بخواهیم از هنر لذت ببریم، باید هنرمندانه پرورش یافته باشیم؛ اگر می‌خواهیم بر دیگران تاثیر بگذاریم، باید به راستی قادر به برانگیختن و تشویق دیگران باشیم. هر کدام از روابط ما با انسان و طبیعت باید جلوه ویژه‌ای باشد منطبق با ابژه اراده و زندگی فردی واقعی‌مان. اگر یک طرفه عشق می‌ورزی، یعنی عشقت به عنوان عشق ناتوان از برانگیختن عشق متقابل است، اگر با تجلی زنده خود به عنوان انسانی عاشق، محبوب دیگری نمی‌شوی، آن‌گاه عشقت ناتوان است و این عین بدبختی است.

سرمایه (نقد اقتصاد سیاسی) مجلد یکم

  • 165,000 تومان

سرمایه (نقد اقتصاد سیاسی) مجلد یکم

صفحه‌ی 1