فرانك كلوز


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نظریه‌های همه چیز
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
معمای بی‌نهایت (نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم)
فیزیک ذرات
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان

نظریه‌های همه چیز

  • 15,000 تومان

فرانک کلوز فیزیکدان با بیان پرشوری از علم انقلابی سده‌ی هفدهم تا زمان حاضر، خواننده را به مرزهای دانش می‌برد. او با تمرکز روی موضوعی که نظریه‌پردازان آن را همه چیز معنی کرده‌اند، به کاوش پیشرفتهای بزرگ علمی پرداخته و آثار گسترده‌ی آن را روی جنبه‌های گوناگون زندگی و باورهای مردم، به رشته‌ی تحریر درآورده است. نظریه‌های همه چیز مورد بحث او در جستجوی یافتن توضیحی برای همه امور شناخته شده عالم در تمام حیطه‌های مرتبط دانش بشری و به ویژه فیزیک هستند. با شروع از کار نیوتن روی گرانش و حرکت در قرن هفدهم تا ترمودینامیک و الکترومغناطیس مکسول در قرن نوزدهم و سپس فیزیک کوانتومی ماکس پلانک و پل دیراک در قرن بیستم، استاد کلوز نهایتا به فیزیک معاصر و قدرت و محدودیت‌های نظریه‌همه چیز کنونی می‌رسد. چرخه‌ای که در آن یک نظریه‌ی همه چیز مورد چالش واقع شده و با دیگری جایگزین می‌شود هم اکنون ادامه دارد.

معمای بی‌نهایت (نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم)

  • 37,000 تومان

عنوان «معمای بی‌نهایت» در نگاه نخست به یکی از آن بازیچه‌های چوبی می‌ماند که پس از چند دقیقه بازی، از سر استیصال آن‌را به گوشه‌ای پرتاب می‌کنید، اما معمای بی‌نهایت در عنوان این کتاب به یک شگفتی واقعی ریاضی معطوف است که فیزیک‌دانان ذرات بنیادین را در نیمه اول قرن گذشته سردرگم کرده بود. داستان پیموده شدن این جاده پر فراز و نشیب توسط فیزیک، اکنون از سوی «فرانک کلوز» فیزیک‌دان نظری سرشناس و نویسنده چیره‌دست، بازگو می‌شود. عنوان فرعی کتاب کلوز «نظریه میدان کوانتومی و پژوهشی در نظم عالم» است و روایت‌گر داستان چگونگی نظریه میدان است. تا دهه 1930 الکترودینامیک کوانتومی نظریه زیبا و ظریفی برای برهم‌کنش نور با اتم‌ها فراهم کرده بود. اما در نگاهی موشکافانه‌تر، معادلات پیش‌بینی کردند که احتمال وقوع رویدادهای خاصی بی‌نهایت است.

فیزیک ذرات

  • 10,000 تومان

در این کتاب کوچک، فرانک کلوز ما را به سفری در دنیای درون اتم می‌برد و با ذراتی چون الکترون معمولی، کوارک جدایی ناپذیر و نوترینوی شبح مانند و جز اینها، روبه‌رو می‌کند. در این سفر با کشف‌های بزرگ فیزیک ذرات، با دستگاه‌های غول‌پیکری که این کشف‌ها را میسر می‌سازند، با نظریه‌های شگفت‌انگیزی که راز‌های ماده را می‌گشایند، و بالاخره با چشم‌انداز آینده پژوهش در این حوزه علم آشنا می‌شویم.

صفحه‌ی 1