عباس محمدي اصل


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
جنسیت و فلسفه
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان
فلسفه هانس گئورگ گادامر
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
جنسیت سایکوپات (روابط نابرابر جنسیتی و روان‌آزاری)
اعتیاد و خانواده
  • 9,000 تومان
  • با تخفیف: 9,000 تومان
جنسیت و سلامت
  • 11,000 تومان
  • با تخفیف: 11,000 تومان

جنسیت و فلسفه

  • 19,000 تومان

فلسفه یکی از انواع شناخت است و دانشی تعقلی را تشکیل می‌دهد راجع به کلیت وجود یا کلیات وجودی برای نیل به قطع و یقین. مع هذا کسب و تولید این دانش توسط هر دو جنس به یکسان صورت نمی‌گیرد و لذا شایسته است در علل و دلایل این امر کنکاش گردد.یکی از دلایل بی‌علاقگی زنان به فلسفه و گرایش کمتر آن‌ها را در انتخاب این رشته‌ی دانشگاهی، احساس سرخوردگی دانشجویان دختر این رشته یا انگشت‌شمار بودن فلاسفه‌ی زن می‌باشد. حضور پررنگ زنان فیلسوف امروزین در عرصه‌ی فلسفه از یک نظر می‌تواند منضم به دیدگاه‌های دیگر در این حوزه تلقی شود؛ اما واقعیت این است که فلسفه‌پردازی‌های آن‌ها مانند سایر حیطه‌های معرفتی بنیان‌افکن است و نوسازی بینش‌ها و روش‌ها و موضوعات فلسفی را اقتضا می‌کند که تاکنون صرفا بیانگر منویات مردان بوده است.

فلسفه هانس گئورگ گادامر

  • 15,000 تومان

هرمنوتیک، راه و رسم تفسیر معانی متون است. ابتدا قرار بود از این طریق وثاقت نصوص مرجع ارزیابی شود؛ اما در قرن 19 میلادی متوجه کلیه متون گردید تا مراد مؤلفان آن‌ها برملا شود. سپس نوبت به دیلتای رسید که روش مطالعه سوژه و تجربه زیسته او را در دست‌مایه تمایز علوم طبیعی و علوم انسانی سازد. در این‌جا علوم طبیعی از تبیین ابژه توسط سوژه دم می‌زدنند؛ ولی علوم انسانی در پی فهم سوژه چونان شناخت «تو در من» هستند. بعدها اندیشمندانی چون هایدگر و مرلوپنتی و مثالهم هر یک بر شاخ و برگ هرمنوتیک افزودند.

جنسیت سایکوپات (روابط نابرابر جنسیتی و روان‌آزاری)

  • 100,000 تومان

سایکوپات یا روان‌آزار کسی است که از اختلال روانی مزمن رنج می‌برد و این امر باعث بروز رفتارهای اجتماعی نابهنجار یا خشونت‌آمیز از طرف وی می‌شود. وی که خودشیفته و پرخاشگر است و چندان کنترلی بر رفتارش ندارد، خویش را برتر از دیگران می‌انگارد و استفاده ابزاری از دیگران را بدون رحم و شفقت و با استفاده از تقلب و فریبکاری برای نیل به اهدافش و خصوصا قدرت روا می‌شمارد. او علیرغم جذابیت ظاهری برای سوءاستفاده و تسلط بر دیگران به نحوی بیمارگونه، راجع به موفقیت‌ها، مظلومیت‌ها، قهرمانی‌ها و قربانی شدن‌هایش اقدام به دروغ‌پردازی می‌کند. این شخص لاقید و بی‌برنامه از دردی که به دیگران می‌رساند، احساس تاسف و پشیمانی نمی‌کند؛ زیرا اهداف بلندمدت واقعی نداشته و مسئولیت اعمالش را نمی‌پذیرد و دگرآزاری را می‌پسندد. به واسطه اجتماعی بودن ریشه‌های این اختلال خصوصا به واسطه تجربه کودکی ناامن در خانواده‌های تک‌سرپرست و انجام اعمال بزهکارانه در محلات فقیرنشین، طبقات فرودست و جوامع عقب‌مانده است که کتاب حاضر می‌کوشد آن را اما این‌بار با توجه به نابرابری‌های جنسیتی توضیح دهد. در این راستا مشخص می‌شود چگونه روابط نابرابر قدرت میان زنان و مردان در شکل گناهکاری نهادینه می‌شود و هویت را از نوجویی باز می‌دارد و هزینه‌هایی بس گران از این رهگذر به بار می‌آورد.

اعتیاد و خانواده

  • 9,000 تومان

اعتیاد یعنی عادتی نکوهیده که جز با تکرار رفع نمی‌شود. این الگوی اجباری استفاده از مواد مخدر با اشتیاق به ادامه استفاده از این مواد برای عوارض روانی یا تغییرات خلق‌و‌خو تشدید می‌شود. معتاد یک‌باره معتاد نمی‌شود؛ بلکه دسترسی‌های معینی را طی زمانی طولانی تجربه کرده و آن را در تعاملات اجتماعی می‌آموزد. او می‌تواند در معرض بهبود و ترک اعتیاد قرار گیرد. به همین علت معتاد نه مجرم که بیمار خوانده می‌شود و عمل انحرافی او قابل اصلاح است. بازگرداندن معتاد به راه راست منوط به تقویت عزت‌نفس و مناعت‌طبع اوست. مسئله معتاد نه صرفا به خود او، بلکه به دیگران و از جمله خانواده او مرتبط است. اعتیاد معضلی است که حل آن در گرو اصلاح روابط اجتماعی است. کتاب حاضر تلاش دارد به جای نسبت دادن صرف مسئله اعتیاد به شخص معتاد، آن را از جنبه شرایط اجتماعی حاکم بر زندگی او بررسی نماید. خانواده مسئله‌دار، دوستان ناباب، فشارهای اجتماعی و... زمینه‌ساز چنین خلافکاری بوده و لازم است از همین زاویه نیز علت‌یابی شده و رفع گردد.

جنسیت و سلامت

  • 11,000 تومان

معمولا از مردم کوچه و بازار می‌شنویم که (زنان همیشه مریض‌اند) و (مردان کمتر از زنان عمر می‌کنند) با این حال هرگز با خود نمی‌اندیشیم که اگر زنان همیشه مریض‌اند، پس چرا بیشتر از مردان عمر می‌کنند. ضمنا اگر به این مسئله توجه کرده بودیم، می‌توانستیم نابرابری اجتماعی فرصت‌ها و دسترسی‌های زنان و مردان را به امکانات بهداشتی جامعه دریابیم و بدانیم نتیجه کم گذاشتن از سرمایه‌گذاری بر سلامت زنان، نه تنها نسل فعلی که نسل آتی را نیز با هزینه‌های سنگین ناشی از رفع انواع و اقسام بیماری‌ها مواجه می‌کند. در این کتاب می‌کوشیم نشان دهیم که اگر (زنان همیشه مریض‌اند) پس نمی‌توان تربیت نسل بعد را به آنان سپرد و اگر (بیشتر از مردان عمر می‌کنند) چگونه می‌توان تامین اجتماعی را بدون حضور برابر آنان در عرصه اشتغال درآمدزا پیش برد و ...

صفحه‌ی 1