شهلا زرلكي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
اعتراف‌باز
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
در خدمت و خیانت زنان
  • 72,000 تومان
  • با تخفیف: 72,000 تومان
زنان دشتان و جنون ماهانه (پژوهشی اسطوره‌شناختی و تاریخی پیرامون قاعدگی و نشانگان پیش از آن)

اعتراف‌باز

  • 38,000 تومان

انتقام می‌گیرم. لال می‌شوم. سکوت به صرفه ترین روش تنبیه آدم‌هاست. انرژی از آدم نمی‌گیرد، برعکس اعتراض و حاضرجوابی. صدایی توی سرم حرف می‌زند: «صدایت را از آن‌ها بگیر. دلقک‌بازی‌ات را از آن‌ها بگیر. از آبروبرها. از زورگوها. نوار ضبط نباش. خاموش شو. نگاه که چطور سر شام در سکوت سنگین خفه‌کننده و لابه‌لای صدای ترسناک مجری اخبار، سرفه می‌کنند و قاشق به بشقاب ملامین می‌کشند و آروغ می‌زنند. حقشان است. چیزهای بهتر و حرف‌های خنده‌دارتر و یواشکی‌تر را برای خودت نگه دار. گنجی که فقط مال خود خودت است و کسی از وجودش خبر ندارد. حتی مچگیر هم نمی‌تواند پیدایشان کند. چون توی کله گنده تو پنهان شده‌اند. اعتراف می‌کنم که گاهی رنج طاقت‌فرسای سکوت را به جان خریده‌ام تا دیگری را شکنجه کنم. چون خوب می‌دانم هیچ‌چیز عذاب‌آورتر از حضور سنگین سکوت نیست. خوبی سکوت این است. نه زحمت دارد نه مثل کشو قفل می‌خواهد. همه چیز تویش جا می‌شود.

در خدمت و خیانت زنان

  • 72,000 تومان

در این کتاب از پرداختن به فرهنگ و تاریخ مردسالار و نقش آن در فرو کاستن نقش‌های زنانه پرهیز کرده‌ام. تنها به این دلیل ساده که امروز هر روزنی که بگشایی سخن از ستم تاریخی مردان است و مظلومیت زنان.

زنان دشتان و جنون ماهانه (پژوهشی اسطوره‌شناختی و تاریخی پیرامون قاعدگی و نشانگان پیش از آن)

  • 22,000 تومان

دشتان واژه فارسی پهلوی است که در این کتاب به جای واژه قاعدگی به کار رفته است. کتاب پیش رو درباره قاعدگی است و نشانگان پیش از ، امروز با نام pms شناخته می‌شود. وضعیتی زیستی که بسیاری از زنان در سنین باروری با آن درگیرند و زندگی روزمره‌شان را تحت تاثیر قرار می‌هد. این اثر پژوهشی، قاعدگی و همه مسائل و موضوعات مربوط به آن را در تاریخ و اسطوره نیز دنبال می‌کند و به دنبال یافتن پاسخی است به این پرسش: چرا قاعدگی همواره مسئله‌ای پنهان و مذموم در فرهنگ‌ها و باورهای کهن و امروزی بوده است؟ در واقع این پرسش، پاسخ تقریبا روشنی دارد که رد پای آن در متون دینی و حتی اسطوره‌های جهانی دیده می‌شود و ریشه در فرهنگی چند هزار ساله دارد. نگاه منفی نسبت به این پدیده و طبعا نادیده گرفتن آن، وجه مشترک بسیاری از فرهنگ‌ها و سنت‌هاست.

صفحه‌ی 1