شهريار وقفي پور


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
متولد برج بابل (مقدمه‌ای بر روان‌کاوی کودکان)
  • 190,000 تومان
  • با تخفیف: 190,000 تومان
ایده‌ی روان‌کاوی
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
دست بد
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
محبوس در 1000 تو یا مذاب در آسمان (قطعاتی روان‌کاوانه در باب هنر مدرن)
ایستاده در استوای شب (مجموعه داستان)
  • 12,500 تومان
  • با تخفیف: 12,500 تومان

متولد برج بابل (مقدمه‌ای بر روان‌کاوی کودکان)

  • 190,000 تومان

شاید بهترین توصیف از روان‌کاوی «پراکسیس میل» باشد؛ لیکن به‌ قول ژاک لاکان «در تجربه‌ی روان‌کاوی، میل در ابتدا به شکل یک مسئله یا مصیبت خود را به نمایش می‌گذارد. میل ادراک حسی ما از ابژه را متأثر می‌سازد و تحریف می‌کند… میل نفی می‌کند، می‌آشوبد و سازمان‌دهی را مختل می‌کند، بی‌ارزش می‌سازد و در یک کلام تحلیلش می‌برد و این نابود‌کردن گاه حتی سوژه‌ای را نیز شامل می‌شود که این ابژه را ادراک می‌کند». با یاری پروفسور میل، لقبی که دانشجویان ژیل دلوز به او داده بودند، می‌توان همین سویه‌های هولناک و طغیان‌گر و سرگیجه‌آور میل را جست و از کلینیک تا خیابان، و از هنر تا سیاست، حضور همین میل، به‌ عنوان عامل مجهول، را دید که در کار خلق امر نو است. و همه‌ی این‌ها را باید مقاومتی در برابر انواع تکنیک‌های نظارت سیاست زیست‌شناختی دانست، مقاومت در برابر دستگاه معرفی‌ای که توان تحمل هیچ‌گونه امر منفی و ندانستنی را ندارد، حال آن که هر تغییری، هر خلقی از جایی آغاز می‌شود که انتظارش نمی‌رود، حتی از سوی سوژه‌ای که درگیر در چنین فرایندی است.

ایده‌ی روان‌کاوی

  • 22,000 تومان

در این روایت، مرد و زن حول 2 قطب متضاد داشتن و نداشتن یا بودن و نبودن تعریف نمی‌شوند بلکه با 2 عملکرد بالکل مجزا مشخص می‌گردند، مرد با قطب داشتن و زن با قطب بودن. همین جا می‌توانیم این حکم لاکان را نیز توضیح دهیم، که رابطه جنسی وجود ندارد زیرا مرد/داشتن نمی‌تواند چیزی از زن/بودن درک کند. لاکان در سمینار هفتم اخلاق روانکاوی آموزه‌ی لوی استروس را این طور توضیح می‌دهدکه تابوی محرم‌خوابیِ کلی تابوی محرم‌خوابی با مادر است. به عبارت دیگر در حوزه اخلاق یا تمدن تنها ممنوعیتِ واقعی و کلی منعِ داشتن مادر است ،البته لاکان توضیح می‌دهد که منظور از داشتنِ مادر داشتن همه‌ی مادر است.

دست بد

  • 10,000 تومان

این وضع چهار سال و سه ماه ادامه پیدا کرد تا اینکه یک شب بهاری، وقتی در کوچه منتظر میزبان بعدی‌اش بود، تمساحی که از کانال بیرون آمده بود، او را خورد؛ البته بعضی‌ها معتقد بودند که این شایعه‌ای بیش نیست و درواقع، یکی از مردهای باغیرت که او را با زنش دیده بود، پرتش کرده بود توی کانال. به‌هرحال، حادثه‌ی مرگ دختر و بچه‌ی نارسش، برای چند ساعت تصویر جسد پاره‌پاره‌ی دختر عکاس را از ذهن ستوان عرب‌زاده بیرون کرده بود، اما همیشه امر سرکوب‌شده باز می‌گردد، آن هم با نیرویی مضاعف‌شده.

محبوس در 1000 تو یا مذاب در آسمان (قطعاتی روان‌کاوانه در باب هنر مدرن)

  • 23,000 تومان

استخوان‌های روح دفترهایی ست در باب فلسفه و نظریه مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به دست دهد. شهریار وقفی پور امروزه چهره‌ای است که اهتمامی ویژه به نظریه انتقادی با خوانش لکانی دارد. متون او اعم از تالیف و ترجمه، خط نظری و سیاسی ویژ‌ه‌ای را پی می‌گیرند که مجموعه‌ی مکتوبات او را شناسه‌دار می‌کنند و به شکل پروژه‌ای بازمی‌شناسانند. وقفی پور از اواخر دهه 70 بدین سو متونی نوشته و ترجمه کرده که منطق لکانی در آن‌ها حکم قلب تپنده و و هسته‌ی سخت استدلالی‌شان بوده و این مرز او با سایر هم‌نسلانش است که در حوزه نظریه‌ی انتقادی قلم زده‌اند. رجوع او به گستره‌ی هنر مدرن نیز هم‌بسته با همان منطق یا هسته ی استقلالی پیش گفته است. این کتاب می‌کوشدبا تکیه بر آثار ژاک لکان روان‌کاو فرانسوی به مقولات مفهومی هنر مدرن چون مالیخولیا و بیگانگی و بی‌خانمانی و روان‌پریشی و خشونت و غیره بپردازد.

ایستاده در استوای شب (مجموعه داستان)

  • 12,500 تومان

جالب‌ترین خصلت این پرونده آن بود که من پیش از وقوع قتل، آن را پیش‌بینی کرده بودم اما چطور می‌توانستم جلوی آن را بگیرم؟ حتما تعجب کرده‌اید، پس بگذارید بیشتر توضیح دهم. موضوع از این قرار بود که یکی از نویسندگان محبوب من، که در نوع خود مدرن‌ترین آثار را در زبان خویش آفریده است، در این قتل دست داشته است. من از موضوع قتل خبر داشتم، چون کتاب‌های این نویسنده را کلمه به کلمه خوانده بودم و می‌دانستم دیر یا زود مرتکب قتل می‌شود، و حتی کم و بیش می‌دانستم قتل چه کسی. این پیش‌بینی برای من سخت نبود، بلکه قسمت‌ سخت ماجرا برای من این بود که از نویسنده‌ای بازجویی کنم که مورد علاقه‌ام بود و البته می‌دانستم که گناهکار است.

صفحه‌ی 1