سوزان سانتاگ


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
کتاب زنان و چند مقاله دیگر
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
در آمریکا
  • 154,000 تومان
  • با تخفیف: 154,000 تومان
جستار‌هایی درباره‌ زن
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
آلیس در بستر (نمایش‌نامه)
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان
در آمریکا
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
درباره عکاسی
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
درباره عکاسی
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
تماشای رنج دیگران
  • 68,000 تومان
  • با تخفیف: 68,000 تومان
علیه تفسیر
  • 105,000 تومان
  • با تخفیف: 105,000 تومان
نظر به درد دیگران
  • 37,000 تومان
  • با تخفیف: 37,000 تومان
درباره عکاسی
  • 260,000 تومان
  • با تخفیف: 260,000 تومان

کتاب زنان و چند مقاله دیگر

  • 150,000 تومان

کتاب زنان شامل عکس‌های آنی لیبوویتز و یک مقاله از سوزان سانتاگ است، که در آستانه‌ی قرن‌ بیست‌و‌یکم در امریکا منتشر شده و نشان می‌دهد که چگونه زنان در پی کسب اعتبار مبتنی بر خود‌آگاهی خویش‌اند و بر حسب این اعتبار، تولید ارزش می‌کنند. سانتاگ در این مقاله بار دیگر دغدغه‌ی میل به تغییر و رشد و ارتقاء زنان را به‌عنوان یکی از وظایف اصلی، ‌مطرح می‌کند. سه مقاله‌ی درخشان «فاشیسم جذاب»، «به یاد رولان بارت» و آخرین مقاله‌ی سانتاگ، «تماشای شکنجه‌ی دیگران» به‌همراه مصاحبه‌ی ایوانزچان با سوزان سانتاگ با عنوان «علیه پسامدرنیسم»، مخاطب پارسی‌زبان را هرچه بیشتر با سویه‌های فکری متنوع این متفکر و نویسنده‌ی نامی، آشنا می‌کند.

در آمریکا

  • 154,000 تومان

قرن نوزدهم از نیمه گذشته‌است. گروهی لهستانی‌ وطن‌پرست و هنردوست از لهستان تحت‌اشغال روسیه به‌ تنگ آمده‌اند و رویای آرمان‌شهری را در سر می‌پرورانند. آن‌ها به سرپرستی ماريِنا زاوینژوفسکا، بزرگ‌ترین بازیگر تئاتر لهستان، به آمریکا مهاجرت می‌کنند؛ مارینا با خانواده و دوستانش به کالیفرنیا می‌رسد. اما آرمان‌شهر فرو می‌ریزد، حلقه‌ی اطرافیان پراکنده می‌شوند و مارینا تنها می‌ماند. این تنهایی آغازی است برای تغییر، برای خلق یک بازیگر دیگر و تولد یک ستاره روی صحنه.‌

جستار‌هایی درباره‌ زن

  • 60,000 تومان

سوزان سانتاگ در چهار جستار که به‌ طور جداگانه و مستقل درباره‌ی موضوع زن نوشته، نقد خود را استادانه از جامعه، تاریخ و جایگاه- متأثر از قضاوت محیط پیرامون و گاه خودخواسته‌ی- زن بیان می‌کند. سانتاگ که با نگارش آثاری چون علیه تفسیر، درباره‌ی عکاسی، تماشای رنج دیگران، در آمریکا، دوست‌دار آتشفشان، سفرنامه‌‌ها از جنگ ویتنام و سارایوو و بسیاری آثار دیگر از جمله مهم‌ترین نویسندگان منتقد آمریکا و چهره‌ای جهانی و مشهور به‌شمار می‌آید، این‌بار در جستارهایش منزلت و نقش زنان را به چالش می‌کشد و آن‌ها را فارغ از الگوهای مردانه و تقبیح جامعه با خود واقعی، ظرفیت‌های نهفته و شکوفا نشده‌ی زن مقایسه می‌کند. اقبال تاریخی- زیستی مردان در قیاس با شکوه شکننده و مشروط زنان تنها هجمه‌ی تاریک زمانه‌ی ما را نشان می‌دهد و سانتاگ با جسارت و شجاعت از جهش و مقاومت در برابر تاریکی سخن می‌گوید و مسئولیتی برای کشف و تغییر به سمت روشنا را برای همگان و به‌ویژه به عهده‌ی زنان می‌گذارد. جستار‌هایی درباره‌ی زن به جای طرح راه ‌حل‌های پیچیده برای زنان، پرسش‌های ساده‌ای مطرح می‌کند و جهان زنان را در مسیر خیزش برای تغییر و دگرگونی قرار می‌دهد.

آلیس در بستر (نمایش‌نامه)

  • 20,000 تومان

آره شاید آدم خوبی نیستم. شاید فقط یک موجود احمقم. پدر مرده و ما زنده‌ایم؛ ما این‌جا زندگی می‌کنیم، نه اونجا. من دارم تو یک اتاق زندگی می‌کنم و تو رو می‌بینم؛ وقت‌هایی که با مهربونی به دیدنم میای و می‌بینی که من به خاطر این تحریک‌های عصبی، برای انجام کارهام به پرستارم وابسته‌م. خب تعجبی هم نداره که احمق و احمق‌تر بشم. این افکار، وقتی به سراغم میان که یک موج نورانی به ذهنم هجوم میاره و تمام وجودم رو پر می‌کنه از حس قدرت و نشاط فهمیدن. اون موقع است که حس می‌کنم تمام رمز و راز هستی رو برملا کردم. بعد، وقت داروی استفراغه یا شونه موهام یا وقت تعویض ملحفه‌ها. به نظرم من به قله‌هایی رسیدم که از اونجا همه‌چی روشن و واضحه...

در آمریکا

  • 70,000 تومان

ـ «شاد بودن خوبه، اما خواستن شادی عوامانه است. و اگه تو شاد و خوشبختی، دونستنش عوامانه است. این باعث می‌شه که از خود راضی بشی. احترام به نفس خیلی مهمه و تو مادامی متعلق به خودتی که به ایده‌آلهات پایبند بمونی. مصالحه کردن آسونه، البته وقتی که درکت از موفقیت خیلی کمه.»

درباره عکاسی

  • 45,000 تومان

عکس هم حضوری است کاذب و هم نشانه‌ای است از غیب. عکس ـ به ویژه عکس آدم‌ها، مناظر دور و شهرهای دوردست و گذشته‌ای دیگر غیبش زده است ـ مثل آتش هیزم در اتاق خیالات خام را برمی‌انگیزند. احساس دست‌نیافتنی بودن عکس‌ها، به طور مستقیم به احساسات عشقی آن‌هایی دامن می‌زند که کشش و میل‌شان به وقت هجران دلدار تشدید شده می‌شود. تصویر صورت سیاستمداران بر آرم مخصوص انتخاباتی که به یقه رای‌دهنده الصاق شده است ـ همه این کاربردهای طلسم‌گونه عکس نشانه احساسی است کههم ناشی از رقت قلب است و هم به طور ضمنی مفهومی جادویی دارد: تلاشی است به منظور حفظ ارتباط با واقعیتی دیگر یا مطالبه آن.

درباره عکاسی

  • 88,000 تومان

درباره عکاسی یکی از مهم‌ترین کتاب‌های سوزان سانتاگ (2004-1933)، نویسنده و ناقد فرهنگی آمریکایی است. سانتاگ عکاسی را به عنوان یکی از اصلی‌ترین عواملی تحلیل می‌کند که جوامع مدرن را به «جهان تصویر» بدل ساخته‌اند، جهانی که در آن تصاویر و بازنمایی‌ها بر تجربه دست اول هر چیز اولویت یافته‌اند. عکاسی با قطعه قطعه کردن جهان مرئی، جدا کردن آن از زمینه‌های معنابخش‌اش در واقعیت، شگفت نمودن چیزهای پیش پا افتاده و پیش پا افتاده کردن امور هولناک، و در یک کلام «تماشایی» کردن چیزها یا تبدیل هر چیز به منظری برای تماشا، پیامدهای دامنه‌داری در نحوه نگاه ما به جهان و به خودمان در بر داشته است.

تماشای رنج دیگران

  • 68,000 تومان

این مرد کامبوجیایی، این قربانیان بی‌نام و نشان با آن صورت‌های مات، بدن‌های نزار و شماره‌های سنجاق‌شده به پیراهن، تا ابد به مرگ می‌نگرد. آن‌ها حتی اگر نامی هم داشته باشند برای «ما» ناشناخته‌اند، مانند همان عکسی که در یکی از نوشته‌های وولف به آن اشاره شد: جسد مرد یا زنی مثله شده که می‌توانست از آن لاشه خوک باشد. نکته مورد نظر او مقیاس درنده‌خویی جنگ است که آن‌چه را از انسان به عنوان ارزش فردی یا بشری شناخته شده ویران می‌کند، البته وقتی به چهره جنگ در قالب تصویر و از راه دور نگریسته شود، نمی‌توان انتظار بیشتری داشت.

علیه تفسیر

  • 105,000 تومان

علیه تفسیر، به عنوان کتابی که در نوع خود شانی کلاسیک پیدا کرده، در واقع مجموعه‌ای از نقدها و تحلیل‌هایی است که سانتاگ در فاصله سال‌های 65 - 1962 به نگارش درآورده است. در مقالات این کتاب در مورد بسیاری از چهره‌ها و تحولات مهم ادبیات، هنر، و تفکر قرن بیستم و به ویژه دهه‌های پنجاه و شصت میلادی بحث می‌شود: از کامو، لوی - استروس، لوکاچ، سارتر، ناتالی ساروت، یونسکو، آرتو، برسون، گدار، و آلن رنه، تا مفهوم سبک، تفسیر، روان‌کاوی، رمان نو، فیلم‌های علمی - تخیلی، هپنینگ، و هنر کیچ و کمپ. اما کتاب ویژگی‌هایی دارد که آن را از مجموعه‌ای از مقالات انتقادی خوب فراتر می‌برد، چرا که سانتاگ دستمایه یا موضوع خاص هر نقد را به مجرایی برای طرح برخی از مهم‌ترین مسائل فرهنگ مدرن بدل می‌کند؛ به نحوی که یک اثر یا مجموعه آثار را به عنوان جزیی از پروژه یک زندگی یا دوره تاریخی درک کنیم و «مسئله»، ضرورت، یا نیروی محرک آن را دریابیم.

نظر به درد دیگران

  • 37,000 تومان

می‌گویند فلاکت‌های جنگ به لطف تلویزیون به ابتذالی شبانگاهی تنزل پیدا کرده‌اند. از بس در تصاویری غرق شده‌ایم که زمانی از دیدنشان جا می‌خوردیم و منزجر می‌شدیم حالا دیگر چیزی از حس همدلی باقی نمانده و به سوی رخوت و بی‌حسی پیش می‌رویم. ولی واقعا چه خواسته‌ای مطرح است؟ هیچ شورایی از نگهبانان نمی‌شود تشکیل داد تا هولناکی‌ها را جیره‌بندی کند و قابلیتش را در شوکه کردن ما تازه نگه دارد. و مسلما خود این هولناکی‌ها هم فروکش نخواهد کرد. سانتاگ بیست و پنج سال بعد از کتاب کلاسیکش درباره عکاسی، به موضوع بازنمایی تصویری جنگ و خشونت در فرهنگ معاصر بازمی‌گردد و ما را به تاملی عمیق‌تر درباره تاثیر و معنای این تصاویر در دنیای امروز فرا می‌خواند.

درباره عکاسی

  • 260,000 تومان

بعد از سوزان سانتاگ عکاسی دیگر فقط شاخه‌ای از هنر نیست بلکه وزنه‌ای تاثیرگذار در سرشت و سرنوشت جامعه جهانی ما است که روز به روز هم قدرتمند‌تر می‌‌شود...

صفحه‌ی 1