سورن كيركگور


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مفهوم اضطراب (تعمقی ساده با گرایش روان‌شناختی درباره مسئله گناه موروثی در علم اصول دین)
سوسن دشت و پرنده آسمان
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
یا این یا آن 2
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
بیماری منتهی به مرگ (شرحی روان‌شناسانه از منظر مسیحی به مقصد تهذیب و تنبه)
بیماری به‌ سوی مرگ (شرح روان‌شناسانه‌ی مسیحی برای پارسایی و دینداری)
یا این یا آن 1
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
تکرار (جستاری در نفس‌شناسی تمثیلی)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
تکرار (جستاری در روانشناسی)
  • 98,500 تومان
  • با تخفیف: 98,500 تومان
ترس و لرز
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان

مفهوم اضطراب (تعمقی ساده با گرایش روان‌شناختی درباره مسئله گناه موروثی در علم اصول دین)

  • 210,000 تومان

کیرکگور در دیباچه‌ی مفهوم اضطراب ادعا می‌کند قصد دارد این کتاب را به همان سرراستی بنویسد که مرغان هوا آواز سرمی‌دهند. او می‌گوید، گناه اول هر فردی از ابنای بشر شبیه گناه اول آدم ابوالبشر است. سپس به سراغ اضطراب می‌رود و فرق می‌گذارد میان اضطراب عینی (برون‌ذاتی) و اضطراب ذهنی (درون‌ذاتی) و رابطه‌ی آن را با آزادی برجسته می‌سازد: امکان آزادی در اضطراب عرض اندام می‌کند. کیرکگور اضطراب را ترس یا دلهره‌ای نامشخص می‌داند که پیش‌شرط آزادی (و به همین سبب، پیش‌شرط گناه) است زیرا اضطراب همانا تصدیق وضع کنونی ما و بازشناخت ماهیت امکان است. در اینجا کیرکگور در مقام متفکری مسیحی بحث می‌کند و تا بخواهید از متن کتاب مقدس نقل می‌کند و خیلی وقت‌ها از عبارت‌هایی استفاده می‌کند از زبان‌های دیگر ــ متنی که برای فیلسوفان و کیرکگورپژوهان جذاب خواهد بود اما خوانندگانی را که علایق عام‌تر دارند دچار اضطراب خواهد ساخت.

سوسن دشت و پرنده آسمان

  • 50,000 تومان

همه زمین در تن‌پوش مبدل و مندرس و رنگ‌باخته تظاهر به غریبگی و غریبه بودن می‌کنند و در پس این خیمه‌شب بازی در پی سرور تو هستند؛ اما فردا که بهار مستانه سورنا می‌نوازد، سُهره‌ها در ارتشی ناشمردنی آسمان را تسخیر و فتح می‌کنند، فقط برای اینکه سُلوت را به تو پیشکش کنند؛ و سبزینه‌ها خاک می‌ترکانند و ساقه می‌جنبانند، که جنگلی همچون بزک مه‌رویان پدیدار گردد، بزم و هلهله ناتمام درخت‌زاران و این شعف و بی‌مانندی صورت می‌پذیرد تا تو شادمانی و طرب را برای همیشه در سینه خود پنهان داری.

یا این یا آن 2

  • 175,000 تومان

یا آن مجلد دوم شاهکار سورن کیر کگور است. نویسنده‌اش با نام مستعار B معرفی می‌شود. آقای قاضی متاهلی که در نامه‌های بلندی که به A ، نام مستعار نویسنده‌ی جوان و زیبایی دوست مجلد اول، می‌نویسد می‌کوشد او را متقاعد کند که اگر به زندگی از منظر اخلاق، یعنی با پذیرفتن مسئولیت و تعهد بنگرد زندگی‌اش سرشارتر و کامبخش‌تر خواهد شد. A خود را وقف میل به تفریح و تفنن هنری کرده است و آقای قاضی معتقد است انسجامی که زندگی زناشویی به آدمی می‌بخشد شادی و شعفی افزون بر اغواپیشگی محض می‌آورد، هرچند کشف این طرب دیرپاتر شکیبایی و پایبندی می‌طلبد. قاضی به دوست جوانش یادآور می‌شود که فهم مشترک ما از ماجراهای عاشقانه به لطف آفریده‌های هنری شکل می‌گیرد که غایت‌شان انبساط خاطری است که درست در لحظه‌ای که پای در گل و لای زندگی هر روزه می‌گذاریم از کف می‌رود و جا به ملال می‌سپارد. قاضی معتقد است اگر A زندگی اخلاقی پیشه کند می‌تواند جان خویش را نجات دهد. حل معما در تذکار این حقیقت نهفته است که گرچه زندگی ارزش زیباشناختی دارد جنبه‌ی داوری اخلاقی هم دارد. A با غفلت از ارزش‌های خموش وملال‌انگیز رشد و امنیت و عشق مبتنی بر از خودگذشتن به روح خویش آسیب می‌رساند.

بیماری منتهی به مرگ (شرحی روان‌شناسانه از منظر مسیحی به مقصد تهذیب و تنبه)

  • 178,000 تومان

بی‌راه نیست اگر بگوییم یکی از مهم‌ترین خصوصیات و دستاوردهای متفکرانی که در زمره فیلسوفان اگزیستانس جای داده شده‌اند توجه کردن و توجه دادن به ساحت «احوال» انسانی بوده است؛ آن هم در افق وسیع‌تری که در آن احوالی چون ملال، اضطراب، امید، احساس گناه و... ورای جنبه صرفا روان‌شناختی‌شان، واجد دلالت‌هایی هستی‌شناختی و اگزیستانسیال محسوب شده‌اند. در این میان یکی از اولین نام‌هایی که از خاطر می‌گذرد سورن کی‌یرکگور، فیلسوف و الهی‌دان دانمارکی، است. در کتابی که به دست دارید او را سرگرم کندوکاو درباره حالی می‌بینیم که احتمالا همه ما، کم یا بیش، در گذشته یا حال، دستخوش آن بوده‌ایم: نومیدی. بیماری منتهی به مرگ کتابی است که بسیاری از اندیشه‌ها و دل‌مشغولی‌های کی‌یرکگور را در خود جای داده است. خود او این کتاب را یکی از دو اثر برتر خویش می‌دانست و گواردینی آن را مناسب‌ترین مقدمه بر اندیشه او می‌شمرد. بیماری منتهی به مرگ،‌ به تعبیری، کتابی است برای آهسته‌خوانان.

بیماری به‌ سوی مرگ (شرح روان‌شناسانه‌ی مسیحی برای پارسایی و دینداری)

  • 35,000 تومان

این اثر مطالعه‌ای است در زمینه انسان‌شناسی دینی. مقصود کی یرکه گور در این اثر توصیف آزمایش گناه بر اساس تحلیل‌های اگزیستانسیل است. آزمایش گناه نوعی نسبت و ارتباط فرد است با خدا. در مقابل «خداوندا ما همیشه خطاکاریم» این است معنی مسیحی گناه . یک مسیحی از طریق ابلاغ و وحی به گناه، خودآگاهی پیدا می‌کند. اما بر اوست که رفتار خود را با توجه به اینکه گناهکاری بنیاد تقرر ظهوری است، تنظیم کند. این آگاهی به خطا وقتی به عنوان لازم ذاتی تقرر ظهوری آدمی تلقی شود، امری ناامیدکننده است. اما ناامیدی می‌تواند صور مختلف داشته باشد. گناهکار فراروی خداوند با آگاهی از خطای خود می‌تواند از خود رها شود و رستگاری خویش را ضمن فعل فرار از گناه که مشابه با فرار شخص از سایه خویش است، جستجو کند و نیز می‌تواند گناهکار بودن خود را انتخاب کند و چنان که هست بپذیرد و نوعی وضع ستیزه‌آمیز فراروی خداوند اختیار کند.

یا این یا آن 1

  • 275,000 تومان

سورن کیر کگور در نوشته‌های پرشمارش از سه تراز هستی انسان سخن می‌گوید - زیباشناختی، اخلاق، و دین - و در نخستین کتاب عظیمش یا این یا آن که به همراه نرس و لرز و تکرار در سال 1843، در سی سالگی، منتشر کرد به دو تراز اول می‌پردازد. یا این یا آن که با نام مستعار منتشر شد، نوشته‌های دو مرد است: نفر اول جوانی است که در قالب کلمات قصار و جستارهای زیباشناختی و غلیان‌های تغزلی و ”دفتر خاطرات مرد اغواپیشه“، مکتوب پرآوازه‌ای که گاهی به صورت کتابی مستقل چاپ می‌شود، به زیبایی تمام از خوشی‌های زندگی زیباشناختی می‌گوید. مرد دوم مسن‌تر است و در نامه‌هایی که به مرد جوان می‌نویسد درباره‌ی ازدواج و اصالت فردی (خود بودن) بحث می‌کند و می‌کوشد دوست جوانش را متقاعد کند که زندگی اخلاقی برتر از شیوه‌‌ی زیست‌مختار اوست. کیر کگور بین این دو دیدگاه انتخابی نمی‌کند، گویی تصمیم را بر دوش خواننده می‌گذارد. او شاهکارش را کمی پس از برهم زدن نامزدی‌اش روانه بازار کتاب کرد.، واقعه‌ای سرنوشت‌ساز در حیات شخصی‌اش که به ترسیم خودنگاره‌ای خارق‌العاده از متفکری بزرک انجامید. شاید بتوان گفت یا این یا آن در تاریخ فلسفه و ادیات همتایی ندارد. در این اثر کیر کگور از خود و خوانندگانش می‌پرسد، ”نکند همه‌چیز این جهان سوتفاهمی پیش نباشد، نکند خنده‌هامان چون نیک بنگریم گریه باشند؟“.

تکرار (جستاری در نفس‌شناسی تمثیلی)

  • 95,000 تومان

برای امید، جوانی لازم است، برای یادآوری نیز. برای خواست تکرار،‌اما، دلیری لازم است. آن که صرفا امید می‌ورزد بزدل است. آنکه صرفا خواهان یادآوری است، عیاشی بیش نیست. اما آنکه قصد تکرار دارد دلیر است، و هر آنقدر که با قوت بیشتر قادر به تحققش باشد در انسانیت ژرف‌تر است. اما آنکه درنیابد که زندگی تکرار است و این زیبای زندگی است، خود را محکوم کرده است و شایسته چیزی بهتر از آنچه بر سرش می‌آید نیست ـ او هلاک خواهد شد.

تکرار (جستاری در روانشناسی)

  • 98,500 تومان

تکرار کتابی است که کیرکگور در سال 1843 و با نام مستعار کنستانتین کنستانتیوس چاپ کرد. کنستانتین به تحقیق در ابن‌باره می‌پردازد که آیا تکرار ممکن است و یا نه و کتاب شامل تمام آزمون‌هایی می‌شود که او بدان‌ها دست می‌زند تا این معنی برای او روشن شود. آزمایش‌های او در ضمن به بیماری بی‌نام پیوند می‌خورد که تحت عنوان «مرد جوان» بدو اشاره می‌شود. مرد جوان از دختر محبوبش درخواست ازدواج کرده است اما یکباره احساس می‌کند باید نامزدی را بهم بزند چرا که نظرش عوض شده است. تضاد و تعارضی هست میان دو شکل از صادق بودن: وفادار بودن به نامزدش و صادق بودن در مورد احساس‌های جدیدش. از قضا این وضعیت به روشنی آینه‌ای است در برابر تجربه شخصی کیرکگور و رابطه‌اش با رگینه اولسن. همین شباهت وضعیت مرد جوان به وضعیت خود کیرکگور است که نشان می‌دهد کنستانتیوس و مرد جوان به احتمال زیاد دو شخص جدا نیستند و ما با نوعی تحلیل حیات باطن روبه روییم که در آن، یک فرد هم‌زمان نقش بیمار و روانکاو را بازی می‌کند. تکرار از مرد جوانی حرف می‌زند که می‌خواهد از مرحله زیباشناختی به مرحله دینی برسد، اما در این کار شکست می‌خورد و صرفا خود قدیمی‌اش را از نو می‌آغازد. برخلاف ایوب در کتاب مقدس که سرآخر توانست به تکرار حقیقی نایل شود و هر آن‌چه را از دست داده بود از نو به چنگ آورد.

ترس و لرز

  • 150,000 تومان

کیرکگور ترس و لرز را بهترین کتاب خود می‌دانست، او می‌گفت این کتاب برای جاودانه کردن نام من کافی است. هنر او در وادار ساختن ما به حس کردن خصلت‌های ویژه این قلمرو و مذهب هرگز چنین ژرف بر ما تاثیر ننهاده است، و نیز هرگز روایتش تا این حد با شخصی‌ترین جدال‌هایش در پیوند نبوده است.اما همیشه نمی‌توان به‌آسانی اندیشه‌ی کیرکگور را در ورای اندیشه‌ی یوهانس دوسلنتیو... به تمامی به چنگ آورد. به گفته هیرش این دشوارترین اثر کیرکگور است که در آن بیش از هر اثر دیگر به هر وسیله‌ای در سرگردان‌کردن خواننده کوشیده‌است.

صفحه‌ی 1