زيگموند فرويد


تولیدکننده


































بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
در باب رویاها
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
روانشناسی گروهی و کندوکاو در من
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
مجموعه دفترهای فرویدی  (قاب‌دار)
  • 1,265,000 تومان
  • با تخفیف: 1,265,000 تومان
خودشیفتگی (رساله و شرح)
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
عشق انتقالی (رساله و شرح)
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان
9 نوشتار از فروید
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی (متن جلسات درس فروید در دانشگاه وین) مجموعه دفترهای روانکاوی
آن‌سوی اصل لذت
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
آن‌سوی لذت (آن‌سوی اصل لذت)
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
دوپارگی ایگو در فرآیند دفاعی (رساله و شرح)
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
زنانگی (دفترهای فروید رساله و شرح زنانگی )
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
روانکاوی برای همه
  • 140,000 تومان
  • با تخفیف: 140,000 تومان

در باب رویاها

  • 120,000 تومان

فروید با تمرکز بر دستگاه روانی انسان و پژوهش در آثار ادبی و هنری و در ابتدای قرن بیستم با نوشتن کتاب «تعبیر رؤیا‌»، حضور روشی را اعلام کرد که قرار بود بنیان آگاهی پیشین را دستخوش دگرگونی سازد. شاید بیراه نباشد بگویم اگر مطالعه و تحقیق و بعد کار بالینی بر روی رؤیا نبود، روانکاوی‌ای هم نبود. اکنون با گذشت بیش‌از 120 سال از تولد روانکاوی و با بررسی پراتیک آن می‌توانیم توجه به عالم رؤیا را با ارتقای سوژه سخن‌گو از یک موجود صرفاً بیمار که نیاز به زدودن علائم بیماری‌اش دارد به جایگاه روانکاوی‌شونده، یعنی منبع دانش ضمیر ناآگاه برای تحلیل، به‌عنوان نقش کلیدی گذر از تلقین به تحلیل بدانیم. به‌دلیل همین اهمیت بنیادین نیز فروید به‌عنوان بنیان‌گذار روانکاوی، علاوه بر اثر شگرف خود «تعبیر رؤیا»، آثار دیگری در این زمینه منتشر ساخت. آثاری که مستقیماً از کار عملی با انسان‌ها در فرایند روانکاوی حاصل شده است. او 11 درس‌گفتار اختصاصی در زمینه رؤیاها در سال 1916 برگزار کرد. «درباب رؤیاها» نیز بلافاصله پس از انتشار «تعبیر رؤیا» در سال 1901 نگاشته شد و می‌توان آن را دربردارنده کلیاتی فشرده از کتاب سال 1900 دانست. هرچند طبق نظریه روانکاوی، دانستن نظریه هیچ‌گاه نمی‌تواند جای فرایند روانکاوی فردی را بگیرد و هرکس که مشتاق تحلیل ضمیر ناآگاه و رؤیاهای خود است می‌بایست در سفری دشوار و طولانی بر تخت روانکاوی به آن نائل آید، اما کتابی که اکنون در دست دارید چکیده‌ای غنی از نظریه تعبیر رؤیاست که منبع دیگری برای علاقه‌مندان به تحقیق درباره رؤیا به‌شمار می‌آید؛ چراکه این نوشتار به‌نوعی فرهنگ‌نامه فشرده‌ای از ادبیات رؤیاست که می‌تواند ما را در پژوهش بر آثار بسیار فروید درباره رؤیاها یاری دهد.

روانشناسی گروهی و کندوکاو در من

  • 85,000 تومان

روانشناسی گروهی و کندوکاو در من نام کتابی از فروید است که در سال 1921 به انتشار رسید. در این تک‌نگاره، فروید می‌کوشد تا یافته‌هایی را که از روانکاوی افراد به دست آورده است برای فهم پدیده اجتماعی تشکل‌های گروهی و رفتار فرد در آنها به‌کار بندد. در فصل نخست، «درآمد»، او توضیح می‌دهد که روانکاوی از همان ابتدا نوعی روانشناسی اجتماعی بوده است، زیرا روانکاوی فرد را در حالتی تک‌افتاده و منزوی، یا به قول معروف در خلاء، بررسی نمی‌کند؛ بلکه رابطه او را با پدر و مادر، معشوق، پزشک و دیگر افراد مهم زندگی‌اش مورد مطالعه قرار می‌دهد. تک‌افتادگی یا انزوا (یا به قول فروید «نارسیسیسم») نوعی حالت آسیب‌شناختی است، و تنها این وضعیت است که شایسته نام روانشناسی فردی است، حال آنکه فرد در حالت طبیعی به‌گونه‌ای درون‌ذاتی با دیگران در ارتباط است.

مجموعه دفترهای فرویدی (قاب‌دار)

  • 1,265,000 تومان

فروید عصب‌شناس برجسته اتریشی و بنیان‌گذار دانش روان‌کاوی که روشی نوین در روان‌شناسی است، بود. او یکی از ده دانشمند بزرگ قرن بیستم است که در برخی آثارش به بررسی ریشه‌های تاریخی و ماهیت باورهای مذهبی بشر پرداخته است. از دیدگاه فروید تصور بشر از خدا، یک پندار ریشه‌دار از نیاز کودکانه بشر به مقام پدری است و اکنون که بشر با منطق و دانش می‌تواند بر انگیزه‌های خشونت آمیز غلبه کند، چیزی به نام مذهب ضرورت ندارد. او هم‌چنین در زمینه ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه بشر نظریاتی ارائه کرده و میل جنسی را در بسیاری از ارکان زندگی بشر تاثیرگذار دانسته است. از فروید آثار گوناگونی به چاپ رسیده که برخی از آن‌ها در مجموعه پیش رو جای گرفته است. این مجموعه شامل کتاب‌های زیر است: بازداری‌ها، نشانگان و اضطراب توتم و تابو جستارهایی درباره‌ی تکوین بیماری‏های روانی خودشیفتگی دوپارگی ایگو در فرآیند دفاعی رساله و شرح آینده یک خیال زنانگی عشق انتقالی

خودشیفتگی (رساله و شرح)

  • 135,000 تومان

هر یک از عناوین این مجموعه با یکی از مقالات کلاسیک فروید شروع می‌شود و جستارهای جمعی از مدرسان برجسته روانکاوی با زمینه‌های مختلف نظری و جغرافیایی به دنبال آن آمده است. کتاب پیش‌رو مجموعه مقالاتی است حول یک مقاله از فروید با نام «خودشیفتگی». فروید پیش از نگارش «مقدمه‌ای بر خودشیفتگی» درکی شهودی از مسائل مرتبط با خودشیفتگی داشت و حتی به سهم خود کوشید در این باره نظریه‌پردازی کند، ولی در این مقاله او نخستین بار پیامدهای گسترده این مفهوم را در روانکاوی مطرح کرد. مسلماً می‌توان این مقاله را بحق یکی از اولین نقطه‌عطف‌های تفکر فروید تلقی کرد.

عشق انتقالی (رساله و شرح)

  • 210,000 تومان

هر روانکاو تازه‌کاری احتمالاً در ابتدای کار و به خاطر انبوه دشواری‌های پیش‌رویش هنگامی که بحث تفسیر تداعی‌ها به میان می‌آید و وقت رسیدگی به امر واپس‌رانده می‌رسد احساس خطر می‌کند. با این حال وقتی زمانش برسد به زودی درمی‌یابد این دشواری‌ها را کم اهمیت شمرده و لازم است متقاعد شود که دشواری‌های جدی که باید با آنها مواجه شود در مدیریت «انتقال» نهفته است. این موقعیت مکرر رخ می‌دهد و آن زمانی است که بیمار مفتون و عاشق روانکاوش می‌شود و این آغاز دشواری‌های روانکاو است.

9 نوشتار از فروید

  • 135,000 تومان

در این کتاب نه نوشتار از زیگموند فروید به فارسی ترجمه شده است که نوشتارهایی کوتاه، اما از جنبه‌ی نظری و بالینی مهمند. در ترجمه‌ی این نوشتارها بر آن بوده‌ایم متنی تا حد ممکن روان به دست دهیم. این نوشتارها با هدف فراهم‌ کردن بینش‌هایی درباره‌ی موضوع روان‌پریشی و روان‌نژندی انتخاب شده‌اند. «پس‌رانش» به مثابه‌ی سازوکار بنیادی روان، در روانکاوی فروید - لکانی نقشی مهم در تشخیص ساختارهای روانی دارد. در همه‌ی نوشتارها اهمیت «پس‌رانش» را مشاهده می‌کنیم. حضور یا غیبت پس‌رانش تعیین می‌کند که فرد به روان‌نژندی مبتلا شود یا روان‌پریشی. پس‌رانش پدید‌آورنده‌ی نشانه و نیز آفریننده‌ی توانایی نمادپردازی برای انسان است. محتوای پس‌رانده نزدیک‌ترین و در عین حال، دورترین مسئله به ما است. در واقع، می‌توان آن را امر «غریب قریب» دانست که همیشه تکه‌هایی از خود را به حالتی غریب به ما نشان می‌دهد؛ اما نباید فراموش کرد که همچون «نامه‌ی ربوده شده» همیشه به ما قریب است.

درس گفتارهای مقدماتی روانکاوی (متن جلسات درس فروید در دانشگاه وین) مجموعه دفترهای روانکاوی

  • 390,000 تومان

یک قرن از ارائه‌ی این درس‌گفتارها در دانشگاه وین می‌گذرد، اما محتوای آنها مربوط به قلمرویی است که به سرکوب روانی خو گرفته است و از این‌رو برای خود‌آگاهی انسان کهنه نمی‌شود. فروید تقریبا تمام نظریات خود را در این سلسله جلسات مرور کرده است و به همین دلیل بعضی مثل کارل آبراهام این کتاب را بهترین اثر او برای فراگیری نظریات روانکاوی دانسته‌اند. این درس‌گفتارها شاید در هیچ‌کجا به پیچیدگی و عمق آثار متاسایکولوژیک او نرسند و چنین هدفی هم ندارند، اما می‌توانند درآمد بسیار خوبی برای درک آنها باشند. کتاب حاضر ترجمه جلد شانزدهم از کتاب «Works, 1953» با عنوان «Itroductory lectures on psycho-analysis (part III) «1916-1917)» است که از متن انگلیسی آن با عنوان «The standard edition of the complete psychological works of Sigmund Freud» به فارسی برگردانده شده است.

آن‌سوی اصل لذت

  • 45,000 تومان

آن سوی اصل لذّت اثر مناقشه‌انگیز و جریان‌ساز زیگموند فروید است که از تغییری عمده در رویکرد فسلفی و نظری او پرده برمی‌دارد. او در این کتاب نگاه خود به روان‌شناسی انسان را گسترش می‌دهد و رانه‌های مرگ یا تاناتوس را هم‌دوش رانه‌های جنسی برمی‌کشد. او تمایلی بنیادی را در زندگی تمام ارگانیسم‌ها توضیح می‌دهد که در پی بازگرداندن وضعیت پیشین امور است. آن سوی اصل لذت در شمار مهم‌ترین آثار فروید قلمداد می‌شود که بحث‌ها و پرسش‌های زیادی دامن زده است. در طی سده بعد مخالفان و موافقان زیادی در مورد نگاه فروید در این کتاب نوشته‌اند. مفاهیم مطرح‌شده در این کتاب پیوندی میان روان‌کاوی غربی و دیدگاه‌های شرقی در مورد زندگانی و مرگ برقرار کرده است و این مطالعه کتاب را برای دانش‌پژوهان روان‌کاوی، روان‌شناسی، فلسفه، تاریخ، ادبیات و دیگر شاخه‌های علوم انسانی ضروری می‌نماید. زیگموند فروید (1856-1939) نظریه‌پرداز برجسته و پایه‌گذار روان‌کاوی بود که نظریه‌های تحول‌آفرین او پیرامون چیستی و کارکرد روان انسان تأثیرات دامنه‌داری بر حوزه‌های مختلف دانش بر جای گذاشت و روش بالینی او با اقبال زیادی روبه‌رو شد.

آن‌سوی لذت (آن‌سوی اصل لذت)

  • 65,000 تومان

رانه‌های زندگی در مقایسه با رانه‌های مرگ با دریافت‌های درونی ما بسیار بیشتر مربوط‌اند، زیرا آرامش ما را بر هم می‌زنند و مدام تنش ایجاد می‌کنند، چنان‌که فرونشاندن آن‌ها را به منزله‌ی خشنودی احساس می‌کنیم، در حالی که به‌نظر می‌رسد کار رانه‌های مرگ در خفا انجام می‌گیرند. گویی اصل لذت در خدمت رانه‌های مرگ است.

دوپارگی ایگو در فرآیند دفاعی (رساله و شرح)

  • 95,000 تومان

مقاله دوپارگی فروید مقاله‌ای کوتاه اما بسیار کلیدی در فهم دیدگاه او و نقطه عزیمت بسیاری دیدگاه‌‌های پس از فروید بوده است. کتاب حاضر مشتمل بر مقاله اصلی و شرح های مختلفی است که از منظر مکاتب گوناگون روانکاوی در فرانسه، انگلیس و آمریکای لاتین بیان شده است. از رهگذر این تفاسیر، اهمیت مقاله و چشم اندازهای نظری و بالینی ما درباره روانکاوی و کاربست آن در جهان پیچیده امروز گسترش خواهد یافت.

زنانگی (دفترهای فروید رساله و شرح زنانگی )

  • 250,000 تومان

در ادبیات روانکاوی بحث‌های بسیاری در باب جنسیت مطرح است که حتی امروز هم نه نمود مفهومی آن روشن است و نه کاربرد بالینی‌اش. فروید در مقاله «زنانگی» خود با مفهوم پردازی این امر که چگونه «یک زن از کودکی با موضع دوجنسی پدید می‌آید» به موضوع «معمای زنان» پرداخت. فروید نمی‌دانست «زنان چه می‌خواهند؟»؛ در قرن بیست ویکم نیز زنانگی و سکسوالیته زنانه هنوز یک معماست. «معما» زنانگی را توضیح نداد، بلکه آن را در قالب مفهومی مبهم و دو پهلو رها کرد و همین مؤید نابسندگی بخصوصی در شناخت مسائل جنسی پیرامون زنان و زنانگی بود. زمان آن رسیده است که از فانتزی «رمز و راز زنانگی» دست بشوییم. زنان ابوالهول نیستند. یا بهتر بگوییم: آنها نه کمتر و نه بیشتر از مردان چنین‌اند. هیچ رمز و رازی برای حل شدن وجود ندارد. کتاب کنونی علاوه بر رساله اصلی فروید، شامل تفسیرهای مختلفی است که نظریه پردازان برجسته مکاتب گوناگون روانکاوی و مطالعات جنسیت از مفهوم‌پردازی زنانگی ارائه کرده‌اند.

روانکاوی برای همه

  • 140,000 تومان

زیگموند فروید که به عنوان پدر علم روانکاوی شناخته می‌شود، در طول دوران کاری خود گام‌های بسیار مهمی در توضیح و تحلیل روان برداشته است که آشنایی با آن‌ها برای هر علاقه‌مند به مباحث علم روانشناسی سودمند می‌باشد. در این کتاب‏، خواننده عام می‌تواند به طور اجتمالی با مهم‌ترین مسائل مطرح شده توسط فروید در علم روانشناسی مانند: خودآگاه و ناخودآگاه، غرایز، انحراف روانی، جنسیت، روانشناسی تحلیل و بسیاری موارد دیگر آشنا گردد.

1  2  3  4  5  صفحه‌ی 1