روي برند


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
عشق دانایی (حیات فلسفه از سقراط تا دریدا)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
عشق معرفت (حیات ‌فلسفه ‌از سقراط‌ تا دریدا)
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان

عشق دانایی (حیات فلسفه از سقراط تا دریدا)

  • 150,000 تومان

کتاب عشق دانایی حاصل سال‌ها پرداختن به متون و فیلسوفان کلیدی در مجله‌های آکادمیک، کنفرانس‌ها، گفتگوها و کلاس‌های درس است؛ چه به عنوان دانشجو و چه به عنوان استاد. گاهی این کتاب صدای دانشجو یا هم‌صحبت را پیدا می‌کند و گاهی، هر چند بسیار کم، صدای استاد را به خود می‌گیرد. در هر حالت، صفحات آتی نتیجه خوانش دقیق یا به طور دقیق‌تر، نتیجه نوع خاصی از خوانش است؛ خوانشی که بر عملکرد و اثر تاکید دارد و این ابزار را برای پیام فلسفی مهم تلقی می‌کند. دغدغه اصلی کتاب در عنوانش بیان شده است: عشق دانایی. البته این عنوان تحریفی از ترجمه پذیرفته‌شده «فیلو - سوفیا» به عنوان «عشق دانایی» است. باید در همین ابتدا اعتراف کنم که این کتاب تعریفی قاطع و مشخص ارائه نمی‌دهد. در عوض، این اصطلاح به پرسشی مبدل می‌شود که محرک هر فصل خواهد بود و با هر بخش جدید تغییر شکل می‌یابد. این همان طریقی است که من تجربه‌اش کرده‌ام.

عشق معرفت (حیات ‌فلسفه ‌از سقراط‌ تا دریدا)

  • 25,000 تومان

اگرچه دربارهٔ هریک از فیلسوفان مزبور به‌طور مستقل کتاب‌های زیادی نگاشته شده است (و بسیاری از آن‌ها نیز به فارسی ترجمه‌شده‌اند)، خوانش‌هایی که این اثر ارائه می‌دارد خالی از لطف و نکات تازه نیستند. آنچه در این خوانش ها توجه خواننده را به خود جلب می‌کند تناقض‌هایی است که نویسنده در آثار بررسی‌شده برجسته می‌سازد، تناقض‌هایی که مشخصهٔ کار فیلسوفان مزبور به شمار می‌روند و نیز تشکیل‌دهندهٔ ذات زندگی‌اند. همین تناقض‌ها هستند که از آغاز تاکنون به حیات فلسفه استمرار بخشیده‌اند، چه آدمی همواره کوشیده است تا با این تناقض‌ها کنار آید و مهارناپذیری این تناقض‌ها همواره وی را در حیرت فروبردهاست و چنان‌که معروف است حیرت آغاز فلسفه است. این کتاب در هفت بخش به رشته تحریر درآمده است: بخش نخست با عنوان «برچیدنِ معرفت: سقراطِ دفاعیه» است و زیر عنوان‌های «درآمدی بر سقراط»، «دفاعیه‌ای غیردفاعی»، «اتهام غیررسمی»، «به پرسش گرفتنِ جهان‌بینی‌ها»، «اِلِنخوس سقراطی»، «سقراط در مقام پیشاهنگ روانکاوی» و «طعنهٔ طعنه» را در خود دارد. نام بخش دوم «منطق میل و تمنا: سقراطِ ضیافت» است و به مباحثی با عنوان «درآمدی بر ضیافت»، «اسطورهٔ آریستوفانس»، «سقراط آگاتون را به پرسش می‌گیرد»، «شرح دیوتیما: ارُوس میان امر انسانی و امر الوهی قرار دارد»، «عشق و جاودانگی»، «نظریهٔ ایده‌ها (صور مثالی)، «ماهیت تراژیک_کمیک فلسفه» اختصاص دارد. «زندگی و متون مرموز اسپینوزا»، «سادگيِ رادیکال»، «چهرهٔ برافروخته از شرم خدا»، «اینک سعادت»، «ترسیم روح هندسی» و «والاترین تمنا» مباحث بخش سوم را با عنوان «ذیل صورتی خاص از جاودانگی: اخلاق اسپینوزا» تشکیل می‌دهد. بخش چهارم کتاب با عنوان «تنهایيِ مفاهمه‌ای: خیال‌پروری‌های روسو» به مباحثی چون «زندگی‌نامه»، «کتابی برای همه‌کس و هیچ‌کس»، «گونه‌های تنهایی»، «دوستی»، «روش روسو برای کندوکاو در خویشتن: خیال‌پروری»، «بازسازی تجربه» و «کتاب زندگی» می‌پردازد. بخش پنجم که عنوان آن «چگونه آنچه هستیم می‌شویم: تبارشناسی اخلاق نیچه» شامل مباحثی با عنوان «مقدمه‌ای بر نیچه»، «مقدمه‌ای بر کتاب»، «امکان‌ناپذیری خودشناسی»، «چشم‌انداز باوری»، «سرور و برده»، «سرگیجه_عقب نشستن»، «فلسفه و نیست‌انگاری»، «جان‌ها آزاده و چشم‌اندازباوری» است. نام بخش ششم «دیگری شدن: تاریخ جنسیت فوکو» است و به مباحثی با عنوان «زندگی و مرگ»، «داستانِ رکیک و زننده» و «اصالت دیگربودگی» اختصاص دارند. درنهایت «ناهویت»، «زندگی‌نامهٔ سینمایی»، «التزام»، «اعطاکردن» و «عشق» مبحث بخش پایانی و هفتم کتاب با عنوان «آنک اینِ من: دریدا» را تشکیل می‌دهند.

صفحه‌ی 1