ديويد هاروي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
بیماری فراگیر در عصر نئولیبرال
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
راه و رسم جهان
  • 80,000 تومان
  • با تخفیف: 80,000 تومان
امپریالیسم جدید
  • 19,000 تومان
  • با تخفیف: 19,000 تومان

بیماری فراگیر در عصر نئولیبرال

  • 25,000 تومان

تاثیرات اقتصادی و اجتماعی از فیلتر تبعیض‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های «مرسوم» می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گذرند که همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌جا قابل رؤیت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند... این «طبقه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ی کارگر جدید» در خط مقدم حاضر است و یا باید بار بدل شدن به نیروی کاری را به دوش کشد که به خاطر شغل‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اش بیشتر در معرض خطر ابتلا به ویروس قرار دارد و یا در پی سیاست تعدیل اقتصادی برآمده از ویروس، بدون هیچ منبع مالی از کار برکنار شود. این مساله شکاف اجتماعی را تشدید می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کند و این پرسش را بر می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌انگیزاند که چه کسی در صورت تماس با فرد بیمار یا عفونت، می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌تواند خود را ایزوله یا قرنطینه کند (با یا بدون پرداخت مالی). درست به همان سیاقی که آموختم زلزله های نیکاراگوئه (1973) و مکزیکوسیتی (1985) را «زلزله های طبقاتی» بنامم، پیشرفت کووید-19 ویژگی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های یک همه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گیری طبقاتی، جنسیتی و نژادی را به تمامی نشانم می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهد. در حالی که تلاش‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها برای تخفیف و سبک سازی موضوع به راحتی در لفاظی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌هایی چون «ما همه با هم هستیم» پوشانده شده‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌اند، رویه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ها، به ویژه از سوی دولت‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های ملی، انگیزه‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌های شوم تری را نشان می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌دهند.

راه و رسم جهان

  • 80,000 تومان

تاثیر دیوید هاروی در مقام پژوهشگر و منتقد شهرها و جغرافیای سرمایه‌داری بلامنازعه است و راه و رسم جهان اثری است که موثرترین مقالات او در آن گردآوری شده است. بسیاری از مقالات که در این کتاب آمده‌اند به رسالاتی کلاسیک تبدیل شده‌اند ونه فقط پرورش فکری هاروی بلکه فهمی دیالکتیک را نشان می‌دهند که از زاغه های بالتیمور تا ساختار بنیادی سرمایه داری جهانی شده را به تصویر می‌کشند. با این که پوشش کتاب بسیار گسترده است، همه مقالت دغدغه‌های محوری را تعقیب می‌کنند که همواره به آثار او جان می‌بخشد: گذشته و حال سرمایه داری، تعارض طبقاتی، امپریالیسم، سیتی، تحول اجتماعی اوربان، طبیعت، آزادی، عدالت اجتماعی، جهانی شدن و بحران های ذاتی سرمایه داری.

امپریالیسم جدید

  • 19,000 تومان

امپریالیسم از نوع سرمایه‌داری از بطن رابطه دیالکتیکی میان منطق‌های سرزمینی و سرمایه‌داری قدرت سرچشمه می‌گیرد. منطق سرمایه‌داری امپریالیسم را باید در پس زمینه‌ی جستجو و یافتن ترفندهای فضایی ـ زمانی برای مسئله‌ی مازاد سرمایه فهم کرد. دانش واژه‌ی کلیدی در اینجا مازاد سرمایه است. انباشت از راه بازتولید گسترده راهی برای جذب این سرمایه‌های مازاد می‌گشاید.

صفحه‌ی 1