دنيل كانمن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
نویز (آشفتگی شکاف در قضاوت‌های انسانی)
  • 189,000 تومان
  • با تخفیف: 189,000 تومان
تفکر سریع و آهسته (مینی بوک)
  • 55,000 تومان
  • با تخفیف: 55,000 تومان
تفکر سریع و کند
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
تفکر سریع و کند
  • 17,000 تومان
  • با تخفیف: 17,000 تومان
تفکر سریع و آهسته
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان

نویز (آشفتگی شکاف در قضاوت‌های انسانی)

  • 189,000 تومان

دنیل کانمن، نویسنده کتاب پرفروش «تفکر، سریع و آهسته» در کتاب نویز (آشفتگی) دلیل قضاوت‌های اشتباه افراد و چگونگی کنترل این آشفتگی را بررسی می‌کند. دو پزشک در یک شهر، تشخیص‌های متفاوتی درباره دو بیمار با شرایط مشابه دارند؛ دو قاضی دادسرا حکم‌های متفاوتی در مورد دو متهم با جرم یکسان می‌دهند ارزیاب‌های کیفیت غذا امتیازهای متفاوتی به رستوران‌های کاملا مشابه می‌دهند. حتی یک پزشک، قاضی و ارزیاب بسته به اینکه صبح باشد یا عصر، شنبه باشد یا پنجشنبه، ممکن است که تصمیم‌های متفاوتی بگیرند. این‌ها نمونه‌هایی از آشفتگی هستند: تفاوت در قضاوت‌هایی که باید یکسان باشند در کتاب آشفتگی کانمن و نویسندگان همکار او نقش آشفتگی در بروز خطا در زمینه‌های مختلفی مانند پزشکی، حقوق، پیش‌بینی‌های اقتصادی ، رفتار پلیس، امنیت غذایی، بازرسی‌های امنیتی در فرودگاه‌ها، استراتژی و انتخاب نیروی کار را نشان داده‌اند. با اینکه آشفتگی در تمام موقعیت‌های قضاوت و تصمیم‌گیری انسان دیده می‌شود، افراد و سازمان‌ها عموما نسبت به نقش شانس در قضاوت‌ها و اعمال خود بی‌توجه هستند. کتاب حاضر با تکیه بر آخرین یافته‌های روانشناسی و اقتصاد‌رفتاری و همان نوع تحقیقات خردمندانه‌ای که باعث پرفروش شدن «تفکر، سریع و آهسته» شد، نشان می‌دهد که چرا و چگونه انسان‌ها در معرض آشفتگی در قضاوت هستند و برای رفع آن چه می‌توان کرد.

تفکر سریع و آهسته (مینی بوک)

  • 55,000 تومان

دنیل کانمن درباره بخشی به نام «درمانگر دو مغز» بحث می‌کند؛ جایی که مغز به دو سیستم تقسیم می‌شود و ما را به فکر فرو می‌برد. این دو سیستم عبارت‌اند از: 1) سیستم 1؛ که به سرعت و به‌طور خودکار کار می‌کند و سیستم عاطفی نام دارد و معمولا تلاش زیادی نمی‌کند. 2) سیستم 2؛ که کندتر است و به تلاش بیشتری نیاز دارد و نظام‌مند و منطقی کار می‌کند. مغز انسان در هر لحظه تنها می‌تواند روی یک چیز متمرکز باشد. ظرفیت پردازش مغز محدود است و نمی‌تواند حجم زیادی از اطلاعات را، مخصوصا اطلاعاتی که مربوط به مسائل مختلف باشد هم‌زمان پردازش کند اما در عوض یک ویژگی فوق‌العاده دارد. اتوماتیک شدن. حفظ تعادل هنگام راه رفتن، نفس کشیدن، پلک زدن و تقریبا تمام واکنش‌های فیزیولوژیک دیگر کاملا به‌صورت خودکار توسط مغز انجام می شوند. اگر قرار بود هر ثانیه به تمام این تصمیمات فکر کنیم فادر به انجام هیچ‌کاری نبودیم. تصمیماتی که در زندگی می‌گیریم نیز از این قائله مستثنا نیستند. حجم زیادی از تصمیم‌گیری روزمره‌مان به‌صورت خودکار انجام می‌شود.

تفکر سریع و کند

  • 170,000 تومان

دنیل کانمن روانشناس آمریکایی که مطالعاتش در حوزه روانشناسی قضاوت و تصمیم‌گیری است. وی به همراه آموس تورسکی و چند تن دیگر، پایه‌ای شناختی برای خطاهای انسانی که ناشی از سوءگیری می‌باشند را ارائه داد و در سال 2002 به خاطر کار بر روی نظریه «چشم انداز» جایزه ی نوبل را از آن خود کرد. کانمن در این کتاب که در صدر پرفروش‌ترین کتاب‌های حاضر در حوزه روانشناسی می‌باشد، به معرفی دو سیستم فکری می‌پردازد که اندیشه و تفکر ما را هدایت می‌کنند: (1) سیستم عاطفی و سریع و (2) سیستم منطقی و كُند. وی با ارائه روش‌های متعدد به ما می‌آموزد چگونه با مدیریت این دو سیستم می‌توان میزان خطاهای ذهن را کاهش داد و در زندگی شخصی و حرفه‌ای تصمیمات بهتری گرفت. خواندن کتاب حاضر نه تنها برای روان شناسان، مدیران و فعالان حوزه اقتصادی که نیاز به تصمیم‌گیری های حساس و غیر مغرضانه دارند ضروری است، بلکه تمامی افرادی که به نوعی درگیر روند تصمیم‌گیری هستند می توانند از این کتاب بهره ببرند.

تفکر سریع و کند

  • 17,000 تومان

اگر می‌خواهید کاری را به بهترین نحو ممکن انجام دهیم، اول از همه باید بفهمیم با چه چیزی سر و کار داریم و می‌خواهیم چه کار کنیم. تفکر، سریع و کند کتابی است که خوانندگان می‌توانند در آن توصیه‌های مفید زیادی در ارتباط با این موضوع پیدا کنند. طرز تفکر ما نقش شگرفی در شیوه ی زندگی کردن ما، نحوه ی واکنش به موقعیت های متفاوت، روش تعامل‌مان با دیگران، نحوه تصمیم‌گیری و روش حل مسائل توسط ما دارد؛ همه این‌ها عمیقا از طرز تفکر ما ریشه می‌گیرند. دانیل کانمن، درباره نحوه عملکرد مغز انسان می‌نویسد و آن را به 2 بخش تقسیم می کند که وقتی ترکیب شوند، یک کل بی‌نقص راتشکیل می‌دهند. تفکر، سریع و کند نوشته شده است تا خوانندگانش بتوانند تصمیمات بهتری بگیرند.

تفکر سریع و آهسته

  • 85,000 تومان

کتاب پیش‌رو پنج بخش دارد. در بخش اول، عناصر پایه یک رویکرد با دو سیستم درباره قضاوت و انتخاب ارائه می‌شود. در این فصل، تفاوت بین فعالیت‌های غیرارادی سیستم 1 و عملکردهای کنترل‌شده سیستم 2 ترسیم می‌شود. در بخش دوم، مطالعه در خصوص فرایندهای کاوشی قضاوت و کند و کاو در معمایی بزرگ به ‌روزرسانی می‌شود؛ اینکه چرا فکر کردن به ‌صورت آماری برایمان دشوار است؟ دشواری‌های تفکر آماری، موضوع اصلی بخش سوم است که به توصیف محدودیت معماگونه ذهن ما می‌پردازد؛ یعنی اطمینان بیش از حد به آن‌چه به باورمان، می‌دانیم و ناتوانی بارز ما در اذعان به بی‌توجهی خود به همه جنبه‌ها و قطعیت نداشتن دنیایی که در آن زندگی می‌کنیم... بخش چهارم، بر گفت و شنود منضبط علم اقتصاد درباره ماهیت تصمیم‌گیری و فرض منطقی بودن کارگزاران اقتصادی متمرکز است. بخش پنجم، پژوهشی تازه را شرح می‌دهد که در آن، تفاوت دو خود، معرفی شده است؛ یکی خود تجربه‌کننده و دیگری خودیادآورنده که علایق متفاوت دارند...

صفحه‌ی 1