خوان رولفو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خروس طلایی و نوشته‌های دیگر
  • 22,000 تومان
  • با تخفیف: 22,000 تومان
پدرو پارامو
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
دشت سوزان (مجموعه داستان)
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان

خروس طلایی و نوشته‌های دیگر

  • 22,000 تومان

خوان رولفو که به عنوان یکی از نویسندگان متعهد و آگاه نسبت به مسائل زندگی در مکزیک شناخته می‌شود «خروس طلایی» را در نیمه اول قرن بیستم به تحریر درآورد. این رمان کوتاه رساله‌ای است آشکارا سیاسی. در واقع رولفو از اشاره به لحظات مربوط به زمان وقوع داستان خودداری می‌کند تا تحت تاثیر رئالیسم جادویی ذهن مخاطب را معطوف به چشم‌انداز جامعه‌ای بکند که در حال زوال است. اما دلایل موجهی وجود دارد که تصور می‌رود ماجرای خروس طلایی در سال‌های پس از انقلاب در مکزیک روی داده باشد که هنوز وزنه سنگینی از فقر و بی‌عدالتی بر زندگی مردم فشار می‌آورد. بیزاری و تنفر رولفو از خشونت به به تصویر کشیدن بازی‌های قمار دیده می‌شود. جنگ خروس در این داستان به طور آشکار اهمیت داشته و نویسنده عنوان کتاب را از جوجه خروس کوچک اما بی‌باکی عاریت گرفته که می‌خواهد سرنوشت صاحبش را تغییر دهد. به این ترتیب رمان رولفو داستان ساده‌ای نیست. این رمان گذاری است در دنیای سیاه قماربازها و جشن‌های منطقه «باخیو» مکزیک و به خواننده این امکان را می‌دهد که واقعه را در لحظات گوناگونی از تاریخ مکزیک تصویرسازی کند.

پدرو پارامو

  • 30,000 تومان

آن آبادی را از روی خاطره‌های مادرم مجسم کرده بودم، از روی دلتنگی‌اش لا به ‌لای آن آه‌های پرحسرت. تا زنده بود برای کومالا آه می‌کشید، در حسرت بازگشت به آن‌جا. اما هرگز نتوانست به آن‌جا برگردد. حالا من به جایش می‌آیم. چشم‌هایی را با خود می‌آورم که او با آن‌ها به کومالا نگریسته بود. چشم‌هایش را به من امانت داد تا به جای او تماشا کنم. به عقیده بسیاری، پدرو پارامو بهترین رمان مکزیکی سده بیستم است و برخی نیز آن را از بهترین رمان‌های قرن بیستم می‌دانند. وقایع داستان در دوزخی اساطیری و زمینی می‌گذرد، با مردگانی که به سبب خطاهای گذشته‌شان پیوسته در تلاطمند. پدرو پارامو، که با رئالیسم جادویی قرابت‌های انکارناپذیری دارد، کلاف درهم‌بافته‌ای است از تنهایی، جبرگرایی و اسطوره.

دشت سوزان (مجموعه داستان)

  • 110,000 تومان

«پدر، آن‌ها ما را کشتند.» «کی را؟» «ما را. وقتی داشتیم از رودخانه می‌گذشتیم. با گلوله‌هاشان آبکشمان کردندو همه‌مان را کشتند.» به کارگیری شیوه‌های متنوع داستان‌نویسی مدرن، طنز سیاه، نثر درخشان و گزیده‌گو و پرداختن به واقعیت‌های تحمل‌ناپذیر اما ناگزیر زندگی از برجسته‌ترین ویژگی‌های آثار خوان رولفوست. مجموعه داستان «دشت سوزان» و رمان «پدرو پارامو» خوان رولفو را به عنوان یکی از تواناترین نویسندگان آمریکای لاتین معرفی کرده و برای او شهرتی بی‌مثال به ارمغان آورده است.

صفحه‌ی 1