حسن مكارمي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شرحی بر تلویزیون لکان (درس‌گفتارهای دوم)
  • 85,000 تومان
  • با تخفیف: 85,000 تومان
درس گفتارهایی پیرامون مبانی پایه‌ای آموزه‌های ژاک لاکان (جلد 1)
همدلی‌های 1 روانکاو (کوتاه نوشته‌ها)
  • 70,000 تومان
  • با تخفیف: 70,000 تومان
دگر شنیدن در روانکاوی (مجموعه مقالات)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان

شرحی بر تلویزیون لکان (درس‌گفتارهای دوم)

  • 85,000 تومان

چند سال پیش که برای نخستین‌بار تنها مصاحبه لکان به نام «تلویزیون» را به صورت دو زبانه (فرانسه و فارسی) به چاپ رساندیم، کتاب به سرعت نایاب شد. از همان سال‌ها کتاب را مبنای سلسله جلسات لکان‌خوانی قرار دادیم و از دل کار، درس‌گفتارهای دوم درآمد که محصول گروه «گسترش آموزه‌های لاکانی» است. بی‌گمان این درس‌گفتارها نمی‌توانند ادعایی جز تکرار حقیقت فردی مدرس داشته باشند، چرا که مطابق معمول، گفتمان در این‌جا همان درس‌گفته‌های مدرس است که از صافی درون او رد شده‌اند، با دال‌های او عجین شده و با فروتنی هر چه بیشتر به گوش مخاطبان کلاس رسیده است. سرکار خانم دکتر شریف‌زاده بانی خیر و پیشنهاددهنده ضبط و ثبت این درس‌گفتارها بوده و از همان روزهای نخست با تلاش در گردآوری و پاکسازی فایل‌ها، نیروی محرکه این کتاب هستند. کیفیت این کتاب به آقای دکتر خوریانیان تکیه دارد که با دانش‌شان در حوزه روانکاوی و مهارت ویژه خود در امر ویراستاری علمی و ادبی و ریزبینی و دقت فراوان در انتخاب مسیر ویرایش بجا، بانی کاری در خور تحسین هستند. باشد که ترویج و توسعه آموزه‌های لکان بتواند دری دیگر از گشادگی و آمادگی پذیرش نگاه‌های گوناگون بر حضور انسان در هستی را در میهن عزیزمان بگشاید.

درس گفتارهایی پیرامون مبانی پایه‌ای آموزه‌های ژاک لاکان (جلد 1)

  • 60,000 تومان

ویژگی این آموزه‌ها، رابطه حقیقت فردی ما با واقعیت بیرونی است. در طول بیست و پنج سال اخیر، با روانکاوی خویش، آموزش و روانکاوی افراد با زبان‌های گوناگون از سویی، ارائه کنفرانس‌های گوناگون، آموزش آموزه‌های لاکان به زبان‌های مختلف و پرورش روانکاوی به زبان‌های متفاوت، می‌توان ادعا کرد که آموزه‌های لاکان را درونی کرده، و به بیرون منتقل کرده ام. طبیعتا این درونی‌ سازی و بیرون اندازی، از صافی فرهنگی‌ام وارد و خارج شده است. از این نظر این درس گفتارها تلاش دارند تا آموزه‌های لاکان را به زبان فرهنگی شنوندگان آن‌ها برگردانند، همان امری که با آموزش آموزه های لاکان در فرهنگ زبان مادری او متفاوت است. در این درس گفتارها، هر کجا که ممکن باشد، از فرهنگ غنی فارسی سود جسته شده است تا زبان مشکل، علمی و بالینی لاکان قابل فهم تر گردد. تا آن‌جا که مقدور بوده تلاش شده است تا هم زبان شفاهی تدریس حفظ شود و هم نوشتار درست زبان فارسی. امید بر آن است که به تدریج سلسله درس های دیگر را که عمدتا بر پایه سمینارهای لاکان و شاگردانش پایه گذاری شده اند نیز در دسترس علاقه‌مندان بگذاریم.

همدلی‌های 1 روانکاو (کوتاه نوشته‌ها)

  • 70,000 تومان

از او پرسیدم عبارت «اداره کنید» را چگونه می‌شنود؟ اداره کنید یعنی خود را به آب و آتش بزنید، جهان را بلرزانید، دیوارها را جا به جا کنید، زمان را متوقف کنید، بخندید، گریه کنید، فریاد بزنید، بدوید، اختراع کنید، ابداع کنید، ولی کلاس‌ها را بی معلم نگذارید. گفتم این‌ها شما را به جامعه مدنی حواله می‌دهند. بروید از جامعه مدنی، منبع پایان‌ناپذیرتوان و قدرت و دانش و تجربه بشری، یاری بخواهید...

دگر شنیدن در روانکاوی (مجموعه مقالات)

  • 10,000 تومان

شنیدن دیگری، کلام را به پویش وامی‌دارد. سکوتش نیز حضور در غیابی است، که بسترساز سخن گفتن می‌گردد. و این‌جاست که شنیدن جایگاهی محورین در روانکاوی می‌یابد. به تعبیر هاوی کارل: «ما هم چنان موجود اجتماعی محتاجی باقی می‌مانیم که با سخن گفتن پا به عرصه وجود می‌گذارد و در زبان موجودیت می‌یابد. به عنوان موجودی سخنگو، نیاز اولیه ما این است که به نحو صحیحی گوش فرا داده شویم...»

صفحه‌ی 1