جيمز موريسون


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
راهنمای تشخیص بر اساس دی اس ام فایو
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
دی اس ام فایو به زبان ساده (راهنمای تشخیصی ویژه درمانگران)
مصاحبه آغازین
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان

تظاهرات روان‌شناختی بیماری‌های جسمانی (وقتی مشکلات روان‌شناختی اختلالات جسمانی را می‌پوشانند)

  • 145,000 تومان

آیا لازم است روان‌درمانگران با بیماری‌های پزشکی و اختلالات طبی آشنایی کلی داشته باشند؟ بله. در مواردی تظاهر اولیه بیماری‌های جدی پزشکی با علایم روان‌شناسی است. مثلاً ممکن است بیماری که به دلیل افسردگی و کمبود انرژی و انگیزه مراجعه کرده است دچار کم‌کاری تیرویید باشد. در مواردی نادر ممکن است پشت یک افسردگی شدید و غیر قابل توجیه یک سرطان لوزالعمده پنهان باشد و یا نارسایی قلبی خود را به صورت حملات پانیک نشان دهد. منطقی است که داشتن یک بیماری جدی، باعث ایجاد اختلالات روان‌شناختی از جمله اضطراب یا افسردگی شود. با این حال گاهی "قبل" از تشخیص بیماری‌های جسمی و مطلع شدن بیمار، تظاهرات روان‌شناختی ناشی از آن‌ها پدیدار می‌شوند. مهمترین بیماری‌های پزشکی که ممکن است به این صورت تظاهر کنند موضوع این کتاب را تشکیل می‌دهند. در این موارد ممکن است نشانه‌های روان‌شناختی منجر به تشخیص غلط شده و بیماری‌های جسمانی نادیده گرفته شده یا بسیار دیر تشخیص داده شوند و گاهاً فرصت درمان و بهبوديِ بیمار به تعویق بیفتد و یا کاملاً از دست برود. لذا اولین اقدام در برخورد با علایم روان‌شناختی، اخذ یک شرح حال و بررسی دقیق جسمی_ روان‌شناختی و نهایتاً کنار گذاشتن بیماری‌های جسمانی احتمالی می‌باشد. در این کتاب بیماری‌های جسمانی که ممکن است تظاهرات روان‌شناختی داشته باشند، مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.

راهنمای تشخیص بر اساس دی اس ام فایو

  • 90,000 تومان

تشخیص‌‌گذاری در حیطه سلامت روان امری حیاتی و پیش‌نیاز درمان موثر است. کتاب حاضر راهنمایی برای آسان‌تر نمودن فرایند تشخیص‌دهی است. نویسنده تلاش کرده تا با ارائه اصول تشخیصیء به بالینگران کمک کند موانع و شبهات پیش‌رو در امر تشخیص را شناسایی نموده و با اطمینان به تشخیص صحیح دست یابند. افزون بر اینء حین ارزیابی و مصاحبه بالینی چنانچه کسب اطلاعات از یک منبع با مشکل مواجه شودء منبع دیگری را پیش‌رو می‌گذارد. نکات کلیدی به صورت دسته‌بندی ارائه شده‌اند که ترکیب و جمع‌بندی این اطلاعات هدایت‌گر دستیابی به تشخیص نهایی هستندء ضمن اینکه برای تشخیص افتراقی نیز راهکارهای منحصر به فردی از جمله استفاده از درخت‌های تصمیم‌گیری و فهرست‌های افتراقیء ارائه شه که بسیار مفید فایده‌اند.

دی اس ام فایو به زبان ساده (راهنمای تشخیصی ویژه درمانگران)

  • 290,000 تومان

استفاده از DSM-5 کار حساسی است و به دقت زیادی احتیاج دارد، هیچ بعید نیست که آن‌را بخوانید اما ندانید چطور ملاک‌های تشخیصی را به بیماران واقعی در دنیای واقعی ربط دهید. دکتر جیمز موریسون، روان‌پزشک و استاد برجسته، کتاب DSM-5 به زبان ساده را به رشته تحریر درآورده تا تشخیص‌های سلامت روان را برای بالین‌گران کلیه حوزه‌های سلامت روان قابل فهم‌تر کند. در این کتاب نحوه به کارگیری DSM-5 به صورت عملی شرح داده شده است و توصیفاتی از تمامی اختلالات روانی، با تأکید بر اختلالات بزرگ‌سالی را در آن خواهید یافت. راهنماهای فوری ابتدایی هر فصل، کادرهای مربوط به ویژگی‌های اساسی هر اختلال، مثال‌های فراوان از بیماران واقعی و به دنبال آن بحث‌های روشن‌گر در خصوص تشخیص‌گذاری و تشخیص‌های افتراقی و هم‌چنین جداول و ستون‌های جانبی مختلف،‌ شما را در درک جامع و دقیق اختلالات روانی یاری کرده و اعتماد به نفس‌تان را در تشخیص‌گذاری افزایش می‌دهد.

مصاحبه آغازین

  • 250,000 تومان

مصاحبه آغازین حاصل علاقه من به نگارش (تا آن جایی که امکان دارد) کتابی راهنما در مورد مصاحبه با بیماران سلامت روان است، که بر اساس تحقیقات عینی و اصولی کاملا عملی نوشته شده است. البته از آن جایی که هنوز برای راهنمایی مصاحبه‌گران در طی فرایند ارزیابی و سلامت روان بیماران، تحقیقاتی که به اندازه کافی کنترل شده باشند، وجود ندارد، من این کتاب راهنما را با هر اطلاعات جدیدی که جمع‌آوری می‌کنم، به روز درمی‌آورم. این کتاب ترکیبی از بهترین فنونی را مجسم می‌سازد که من توانسته‌ام از علم و هنر مصاحبه با بیماران گلچین کنم.

صفحه‌ی 1