جورجو آگامبن


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
هومو ساکر (قدرت حاکم و حیات برهنه)
  • 200,000 تومان
  • با تخفیف: 200,000 تومان
استاسیس (جنگ داخلی به مثابه 1 پارادایم سیاسی) هومو ساکر 2 کتاب دوم
ملکوت و شکوه درباره‌ی تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت (هوموساکر 2) بخش دوم
فلسفه چیست
  • 90,000 تومان
  • با تخفیف: 90,000 تومان
انسان بی‌محتوا
  • 59,000 تومان
  • با تخفیف: 59,000 تومان
آفرینش و آنارشی (اثر هنری و دین سرمایه‌داری)
  • 37,000 تومان
  • با تخفیف: 37,000 تومان
ملکوت و جنت
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
حرمت‌شکنی‌ها
  • 25,500 تومان
  • با تخفیف: 25,500 تومان
برهنگی‌ها
  • 26,000 تومان
  • با تخفیف: 26,000 تومان
زمانی که باقی می‌ماند (شرحی بر نامه به رومیان)

هومو ساکر (قدرت حاکم و حیات برهنه)

  • 200,000 تومان

اندیشه جورجو آگامبن متکی بر تخصصی بی‌بدیل در عرصه سنت‌های کلاسیک فلسفه و بلاغت، دستورشناسی عهد باستان متاخر، الاهیات مسیحی و فلسفه مدرن است. اخیرا آگامبن اندیشه خود را به سوی تاسیس امر اجتماعی و برخی نتایج اخلاقی - سیاسی انضمامی در مورد وضعیت جامعه امروز و جایگاه فرد در آن معطوف کرده است. او در «هومو ساکر» در نظر دارد تا مساله امکان ناب و بالقوگی و قدرت را با مساله اخلاق سیاسی و اجتماعی در بستری به هم متصل کند که در آن مساله مزبور بنیاد دینی و متافیزیکی و فرهنگی سابق خود را از دست داده است. او با تکیه بر تحلیل فوکو از زیست‌سیاست، به پژوهشی گسترده و عمیق و دقیق دست می‌زند در مورد حضور ضمنی یا نهفته تصور زیست‌سیاست در تاریخ نظریه سیاسی سنتی. طبق نظر او، از نخستین رساله‌های نظریه سیاسی، به‌خصوص در انگاره ارسطویی انسان به‌مثابه حیوان سیاسی، و در سراسر تاریخ اندیشه غربی در مورد حاکمیت، نوعی انگاره حاکمیت در مقام قدرت مشرف بر «حیات» مندرج است. دلیل پنهان ماندن این انگاره این است که امر مقدس و تصور تقدس از تصور حاکمیت تفکیک‌ناپذیر شده است.

استاسیس (جنگ داخلی به مثابه 1 پارادایم سیاسی) هومو ساکر 2 کتاب دوم

  • 180,000 تومان

دیگر نمی‌توان از «وضعیت جنگی» در معنای سنتی سخن گفت، اما در حال حاضر هیچ نظریه قابل‌اتکایی برای تبیین درگیری‌های درونی مختلف یا جنگ‌های داخلی‌ای نداریم که به شکلی فزاینده بر جمعیت‌های جهان تحمیل می‌شوند. «جنگ داخلی» جورجو آگامبن که نخستین گام در راستای رسیدن به چنین نظریه‌ای است، به این موضوع می‌پردازد که جنگ داخلی در دو لحظه مهم تاریخ اندیشه غربی،‌ یعنی در آتن باستان و سپس در اندیشه توماس هابز، چگونه توصیف می‌شود. این کتاب جنگ داخلی را همچون آستانه بنیادین سیاسی‌سازی در غرب مشخص می‌کند، آپاراتوسی که در طول تاریخ به‌تناوب یا مجال سیاست‌زدایی از شهروندی را فراهم کرده یا استیلا بر امر غیرسیاسی را. استدلال‌های این کتاب که نخست در فضای پس از یازده سپتامبر مطرح شدند،‌ امروز که وارد عصر جنگ داخلی سیاره‌ای شده‌ایم، اهمیت فزاینده‌ای می‌یابند.

ملکوت و شکوه درباره‌ی تبارشناسی الاهیاتی اقتصاد و حکومت (هوموساکر 2) بخش دوم

  • 280,000 تومان

چرا آموزه‌ی تثلیث در دوران بسط مسیحیت در مرکز دستگاه نظری آن قرار گرفت؟ چرا حکومت در جایگاه الاهیاتی آن با نماد تثلیث بیان می‌شود و مفاهیم اقتصاد و سیاست چگونه در دستگاه‌های متافیزیکی وارد شدند و در خدمت الاهیات مسیحی قرار گرفتند و اساسا منظور از الاهیات سیاسی و الاهیات اقتصادی چیست؟ چرا قدرت به شکوه نیازمند است و این‌چنین سفت و سخت و باشکوه ظاهر تشریفات و ثناگویی‌ها و آداب و رسوم را به خود می‌گیرد؟ چگونه می‌توان ماشین حکومتی را در جهان غرب به مفاهیم و مقولات الاهیاتی مسیحیت مرتبط دانست؟ با طرح این پرسش‌ها و برخی پرسش‌های مهم دیگر در کتاب ملکوت و شکوه، جورجو آگامبن تلاش می‌کند تا با جستجو در متون یونانی، ‌کتاب مقدس، متن‌های پولس و گنوسیان، رساله‌های خشک قرون وسطایی متالهان مسیحی و آبای کلیسا و متن‌های مولفان مدرن، به این پرسش‌ها پاسخ دهد. کتاب همچنین فرصتی در اختیار مولف قرار می‌دهد تا خط‌ ‌سیر ویژه‌ای را که او در مجموعه‌ی هوموساکر دنبال می‌کند، پی گیرد و برخی مفاهیم و اصطلاحات ابداعی خاص خود از جمله شکل زندگی، حیات مسیحایی و ناکارایی (تعلیق عمل) را با تفصیل بیشتری تشریح کند.

فلسفه چیست

  • 90,000 تومان

آگامبن در این کتاب، هوشمندانه به سراغ مفاهیمی می‌رود که از چرایی گرایش انسان به فلسفه حکایت می‌کند. این کتاب با کنکاش در مفاهیمی چون نوا، ذهن، کلام، حقیقت، مثال، تصویر و وجود تاریخ مفهومی مختصری از فلسفه به دست می‌دهد که به یاری آن می‌توان آستانه فلسفه را به چشم خود دید. کتاب فلسفه چیست؟ گلگشتی نظرورزانه در تاریخ فلسفه ورزی است نه انباشت اطلاعاتی تاریخی که پس از چندی فراموش شود، برعکس ، با این کتاب می‌توان به گوهر گرایش ما به فلسفه و گریز ناپذیری آن در حیات انسانی‌مان پی برد، به تماشای آن نشست و دید چطور مادام که آدمی نفس می‌کشد و اصلا تا زمانی که آدمی اینگونه باشد، فلسفه هم خواهد بود. چرا که فلسفه زبان گمشده‌ای است که به شکرانه آن می‌توان با خود سخن گفت، در خود، کاوش کرد و بر گوهر درون نقشی تازه زد.

انسان بی‌محتوا

  • 59,000 تومان

فیلسوف جوانی که در سال‌های پایانی عمر هایدگر، شانه به شانه‌ی او راه می‌رفت، از همان ابتدا در فهم نقصان معناشناختی، زیباشناختی و در کل متافیزیک انسان مدرن، با پیرمرد هم‌راه و هم‌نظر بود. البته که جورجو آگامبن دقیقا در دستگاه فلسفی مارتین هایدگر فلسفه‌پردازی نمی‌کرد و خودش آرام‌آرام دستگاه فلسفی عظیم خودش را ساخت، ولی ایده‌های پیرمرد را همیشه با خود داشت. کتاب «انسان بی‌محتوا» در مقام نخستین کتاب منتشر شده‌ی او، به مسئله‌ی معنا و استتیک و خالی شدن هنر انسان مدرن از مسئله می‌پردازد که بن‌مایه‌ی فکری آن به دستگاه فلسفی هایدگر مربوط است. آگامبن در این کتاب یورش تهی‌سازی و تهی‌سازان به هنر را ماجرایی خطرناک می‌داند که هویت و بودن انسان را تهدید کرده و راهی وجود ندارد جز حمله‌ی تمام عیار به همه‌ی چارچوب‌هایی که تحت عنوان هنر مدرن میخ خودشان را در زمین فرو کرده‌اند و معنای بودن انسان و مسائل‌اش را تخریب کرده‌اند. همان‌طور که آگامبن در دهه‌های پس از این و با پیش کشیدن اهمیت معاصر بودن مطرح کرد، در انسان بی‌محتوا، سنگ بنای ایده‌اش را محگم گذاشته و اظهار می‌کند که هنر را باید به جایگاه خودش یعنی برسازنده‌ی کنش‌های اصیل و خلاقه‌ی انسانی بازگرداند تا بیش از این در این گرداب هایل فرو نشده و به آن خو نگیریم.

آفرینش و آنارشی (اثر هنری و دین سرمایه‌داری)

  • 37,000 تومان

سقراط در رساله ته‌تتوس به این نکته اشاره می‌کند که گرچه همواره مستقیم‌ترین راه، نزدیک‌تر راه تلقی می‌شود، اما مسیر شناخت، نه مسیری مستقیم بلکه مارپیچی پر پیچ و خم است. در کتاب حاضر نیز به همین قیاس، نه با انکشاف تدریجی یک نظام بلکه با شبکه در هم تنیده‌ای از مفاهیم روبه‌رو هستیم که هر بار با ظهور مجدد خود، ظرایف تازه‌ای را از دیدگاهی جدید به بحث می‌افزایند. آگامبن فیلسوف ایتالیایی در طی پنج فصل، و در خلال بحث درباره مضامینی از اثر هنری گرفته تا فقر و کاپتالیسم، در بسترهای مختلفی به مفاهیم بنیادین آفرینش، پتانسیل، فرمان و رابطه متقابل میان این مفاهیم می‌پردازد تا از این طریق مفهوم آنچه را روشن سازد و به برون‌رفتی آن - ارشیک از نظام کنونی بیندیشد؛ استراتژی‌ای که هم از هر گونه آرخه فراتر می‌رود و هم از آنارشی قدرت و کاپیتالیسم.

ملکوت و جنت

  • 35,000 تومان

وقتی به زندگی هر روز خود نگاه می‌کنیم، تو گویی تمامی این اعمال و تصمیم‌ها منوط به وقوع آینده‌ای روشن است. انگار ما تصوری آرمانی از وضع خوب یا خوشبختی در ذهن داریم، ولی این تصویر باشکوه اکنون دور از ماست و در آینده‌ای دور یا نزدیک به آن خواهیم رسید. به هممین سبب، تلاش می‌کنیم زندگی ما معطوف به همان آینده قطعی ولی نامتحقق باشد. گویی ما گذشته‌ای رو به آینده را در اکنون خود زندگی می‌کنیم. کتاب ملکوت و جنت تلاشی برای واکاوی و ساخت‌گشایی همین تصور است. آگامبن ما را با خود به عمیق تاریخ اندیشه می‌برد، آن‌قدر به جنبه‌های مختلف این تصور می‌پردازد تا به مرور دلالت‌های سیاسی و اجتماعی و هستی‌شناختی این تصویر باشکوه و آرمانی را بازشناسیم و بپرسیم که آیا آدم هرگز در بهشت بوده است؟

حرمت‌شکنی‌ها

  • 25,500 تومان

جورجو آگامبن، فیلسوف ایتالیایی، همواره خواننده نکته‌سنج و خلاق متن‌های گوناگون بوده است . همواره در صدد فهم معانی و تاثیرات غنی و کثیر تاریخی و زیباشناختی و سیاسی آن‌ها بوده. در حرمت‌شکنی‌ها، آگامبن برای نخستین بار بعضی از اساسی‌ترین جستارهایش را درباره عکاسی و رمان و فیلم در یک مجلد گردآورده است. حرمت‌شکنی‌ها تعمقی است درباره خاطره و فراموشی، درباره آنچه از دست رفته و آنچه بر جای می‌ماند، و بار دیگر ثابت می‌کند آگامبن یکی از بحث برانگیزترین نویسندگان زمانه ماست. گستره موضوع‌ها و مضمون‌هایی که در این کتاب بررسی شده‌اند خود گواه خلاقیت وجه تفکر بی‌همتای آگامبن و کوشش پی‌گیر اوست.

برهنگی‌ها

  • 26,000 تومان

کتاب پیش رو، مجموعه‌ای است از مقالات و نوشته‌های پرمایه جورجو آگامبن، فیلسوف معاصر ایتالیایی، که برخی از مهم‌ترین دغدغه‌های فلسفی و الهیاتی او را ترسیم می‌کند. گرچه هر یک از فصل‌ها به ظاهر موضوعات مستقلی را مطرح می‌کنند، با نگاهی دقیق‌تر پیوند درونی و قرابت نهفته در مضامین آن‌ها آشکار می‌شود. "برهنگی‌ها" در حکم آشکارسازی یا نقب‌هایی به جهان صلب حقیقت است، که می‌کوشد حجاب از زوایای پوشیده و پنهان تجربه آدمی بردارد. از الهیات مسیحی تا ادبیات مدرن، از متافیزیک کلاسیک تا نقد زندگی روزمره، جملگی مضامین این اثر متاخر آگامبن را شکل می‌دهند.

زمانی که باقی می‌ماند (شرحی بر نامه به رومیان)

  • 27,000 تومان

گامبن در این کتاب می‌کوشد متن‌های پولس رسول را از تاریخ رسمی کلیسا جدا کند، و آن‌ها را ”متن‌های بنیادین سنت میسحایی“ می‌داند. به باور آگامبن، نامه‌های پولس نه به بنیانگذاری یک دین نو بلکه به الغای «مسیحایی» شریعت یهود مربوط‌اند. برنامه‌ی اصلی آگامبن در سمینارهایی که بعدها در قالب این کتاب چکیده شدند، تفسیر ده کلمه‌ی نخست نامه‌ی پولس به رومیان بود، چرا که او بر این باور بود که با شرح دقیق همین ده کلمه می‌تواند «چکیده‌ی» دقیقی از از مفاهیم مسیحایی مورد نظر پولس ارائه دهد ردپای کاوش فلسفی آگامبن در مسئلهٔ مسیحا باوری به تفکرات مهم والتر بنیامین می‌رسد. آگامبن بر آن است که فلسفه‌ی تاریخ بنیامین تکرار و بازیابی مفهوم پولسی «زمان باقیمانده» است. مردم نه همه است و نه بخش، نه اکثریت و نه اقلیت. بلکه مردم همان چیزی است که هرگز نمی‌تواند با خودش مقارن شود، نه به منزله‌ی همه و نه به منزله‌ی بخش، آن چیزی است که تا بی‌نهایت در هر تقسیم باقی می‌ماند یا مقاومت می‌کند، و هرگز به ما اجازه نمی‌دهد تا به اکثریت یا اقلیتی فروکاسته شویم. [از متن کتاب]

صفحه‌ی 1