جاناتان نولان ـ كريستوفر نولان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
شوالیه تاریکی به پا می‌خیزد
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
شوالیه تاریکی
  • 42,000 تومان
  • با تخفیف: 42,000 تومان
میان‌ستاره‌ای (فیلم‌نامه)
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان

شوالیه تاریکی به پا می‌خیزد

  • 42,000 تومان

بر خلاف شوالیه تاریکی منتقدان فیلم آخر را فیلمی ابرقهرمانی نمی‌دانند. چرا که در این فیلم بتمن ابرقهرمان نیست. برادران نولان با هوشمندی این تغییر را در فیلم آخر برای پایان‌بندی مجموعه داستانشان انتخاب کرده‌اند. بروس وین را سال‌هاست کسی ندیده است. بتمن محبوب نیست. دیگر با نمادش، خفاش، هم ارتباطی ندارد. بروس وین در این فیلم بیشتر به ققنوسی می‌ماند که اواخر عمرش را رنجور طی می‌کند و با شعله‌ور شدن آتش (همان‌طور که بین می‌گوید) بر خاکستر می‌نشیند؛ و چه تقدیر درستی برای بروس وین که ریچل را از دست داده و شمایل قهرمانانه‌اش را هم به کنار آویخته می‌توان تصور بود. اما برای ققنوس، این پایان نیست. ققنوس دوباره و باشکوه از خاکستر بر خواهد خواست.

شوالیه تاریکی

  • 42,000 تومان

با اینکه شوالیه تاریکی تفاوت‌های عمیق بصری و رفتاری‌ای بین دو شخصیت بتمن و جوکر قائل می‌شود، فیلم آشکارا به بررسی شباهت‌های بین آن‌ دو و هویت‌های مبهم مربوط به آن‌ها می‌پردازد. نزدیکی خیر و شر از خلال شخصیت دنت نیز که در ابتدا «شوالیه روشنایی گاتهام» نامیده می‌شد و بعدتر به دلیل فساد در گرایش به اجرای خودسرانه قانون، «هاروی دو چهره» لقب گرفت، به وضوح بیان می‌شود. او پس از مرگ دوستش، ریچل داوس (مگی جیلنهال) و ناقص شدن خودش (هر دو به دست جوکر) چه به طور فیزیکی و چه اخلاقی از هویت خود عدول کرد. به عبارت دیگر، ابهام هویتی که نولان از خلال تروما در فیلم‌هایش به نمایش درمی‌آورد در این‌جا نیز همچنان ادامه می‌یابد؛ اما به شکلی دقیق‌تر بازتاب‌دهنده زمینه‌های پس از یازده سپتامبر خود است.

میان‌ستاره‌ای (فیلم‌نامه)

  • 35,000 تومان

کوپر با پیچیدگی زمانی نسبیت‌گرا دست و پنجه نرم می‌کند. در حقیقت زمان، آنتاکونیست میان‌ستاره‌ای است؛ زیرا آنچه کوپر باید با آن بستیزد و بر آن فائق آید، زمان نسبیت‌گراست نه به طور خاص کندی مفرط زمان. تسرکت (ابر مکعب چهار بعدی) صرفا در یک زمان مشخص کنار اتاق‌خواب مورف قرار نگرفته، بلکه به طور بالقوه دارای سطوحی بی‌نهایت است که هر کدام در دقیقه‌ای خاص، کنار کتابخانه قرار گرفته‌اند و کلیت اتاق‌خواب مورف را در تمامی لحظات ممکنش بازنمایی می‌کنند. به نظر می‌رسد که تعبیر نولان از تسرکت، ظاهرا وجود پیوستار فضازمانی را امکان‌پذیر می‌کند که در آن تمامی لحظات ممکن زمانی، در آن واحد برای این فضای بسیار خاص در دسترس باشند... . از آنجایی که فضا و زمان به نوعی با یکدیگر جا عوض می‌کنند، در مدتی که کوپر در تسرکت به سر می‌برد، آزاد است که به هر سوی زمان پرسه بزند، اما حرکت فضایی او محدود می‌شود. همان‌طور که تورن می‌گوید: «او می‌تواند از طریق نظام تسرکت به هر زمانی که دلش می‌خواهد دسترسی پیدا کند، اما تنها در "یک اتاق"».

صفحه‌ی 1