تري ايگلتون


تولیدکننده












بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
درباره شر
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان
کارکرد نقد
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
مارکس
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان
مارکس و آزادی
  • 25,000 تومان
  • با تخفیف: 25,000 تومان
رویداد ادبیات
  • 44,000 تومان
  • با تخفیف: 44,000 تومان
امید بدون خوش‌بینی
  • 35,000 تومان
  • با تخفیف: 35,000 تومان
کارکرد نقد
  • 30,000 تومان
  • با تخفیف: 30,000 تومان
ایدئولوژی زیبایی‌شناسی
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
درآمدی بر ایدئولوژی
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
مدرنیسم (5 خوانش سیاسی)
  • 16,000 تومان
  • با تخفیف: 16,000 تومان
والتر بنیامین یا به سوی نقدی انقلابی
  • 39,500 تومان
  • با تخفیف: 39,500 تومان
ماتریالیسم
  • 25,500 تومان
  • با تخفیف: 25,500 تومان

درباره شر

  • 145,000 تومان

تبیین مسئله‌ ‌شر مختص نظام‌های فکری الاهیاتی نیست. شر مسئله‌ای است که، دیر یا زود، گریبان هر نوع تفکر یا فلسفه‌ای را می‌گیرد که می‌کوشد به زندگی این جهانی بپردازد بدون آن که چیزی را در ورای این زندگی در نظر بگیرد. نکته این است که در نظام‌‌های فکری ناالاهیاتی نیز تبیین مسئله شر با دشواری‌های خاص خود همراه است. آیا انسان‌ها ذاتا شرورند یا نظام اجتماعی - اقتصادی است که آن‌ها را به شرارت وامی‌دارد؟ آیا می‌توان انسانی را پروراند که خالی از شرهای اخلاقی باشد؟ آیا انسان می‌تواند با ابزار علم و فناوری از شر‌های طبیعی اجتناب کند یا بر آن‌ها غلبه تام داشته باشد؟ و پرسش بنیادی‌تر این که در جهانی که در آن خداوند جایی ندارد، آیا اساسا می‌توان از چیزی به نام شر یا خیر سخن گفت؟ و در مرکز همه این‌ها مفهوم «اخلاق» قرار دارد.

کارکرد نقد

  • 28,000 تومان

«شاید بهترین توصیف برای انگیزه نهفته در پس نگارش این کتاب تصور آن لحظه‌ای باشد که منتقدی پشت میزش نشسته و می‌خواهد به بررسی مضمون یا نویسنده‌ای بپردازد که ناگهان چند پرسش برآشوبنده گریبان‌اش را می‌گیرد: مقصود از این بررسی چیست؟ مخاطب آن کیست، بر چه کسی می‌خواهد تاثیر بگذارد، و در که نفوذ کند؟ جامعه در کل چه نقش‌هایی برای چنین کنش انتقادی‌ای قائل است؟ منتقد در صورتی می‌تواند با اطمینان بنویسد که خود نهاد نقد امری بی مسئله پنداشته شود. وقتی این نهاد به جد زیر سوال باشد، هر کنش انتقادی دشوار و نامطئن می‌شود. این که چنین کنش‌هایی ظاهرا با همان اطمینان مرسوم ادامه دارند، بی‌تردید نشانه این است که بحران نهاد نقد یا به اندازه کافی مطرح نشده یا عملا نشنیده گرفته شده است. بحث این کتاب آن است که نقد، امروزه، فاقد نقش‌های اجتماعی اساسی خویش است... این که همیشه چنین نبوده است، این که حتی امروز نیازی نیست که چنین باشد، نکته‌ای است که می‌کوشیم آن را با طرح تاریخچه‌ای بسیار گزینشی از نهاد نقد در انگلستان از اوایل قرن هجدهم به بعد نشان دهم.»

مارکس

  • 15,000 تومان

از نظر مارکس ما هنگامی آزاد می‌شویم که بدون انگیزه ضرورت جسمانی تولید کنیم؛ و همین سرشت است که در نظر مارکس گوهر همگی ما را تشکیل می‌دهد. ایگلتون، با ذکر این نکته که مارکس بیش‌تر دغدغه تفاوت دارد تا برابری، توضیح می‌دهد که از دید مارکس آزادی مستلزم خلاصی از کار تجاری است، آزادی همانا «نوعی افزونی آفریننده بر آن چیزی است که به لحاظ مادی ضروری است». ایگلتون شرحی کلی در باب ارتباط‌های میان تولید، کار و مالکیت عرضه می‌کند، مفهوم‌هایی که در واقع هسته اصلی اندیشه مارکس را تشکیل می‌دهند. سپس شرحی از اوتوپیای مارکس به دست می‌دهد: «این اتوپیا جایی است که در آن کار خودکار می‌شود، به نحوی که لذت از یک هلو یا خشنودی از یک کوارتت زهی همان اندازه جنبه‌هایی از خود تحقق‌بخشی ما به شمار می‌آیند که ساختن سدها یا تولید سریع چوب‌رختی».

مارکس و آزادی

  • 25,000 تومان

برگردان فارسی این کتاب در قالب چهار مبحث فلسفه، انسان شناسی، تاریخ و سیاست عرضه گردیده است. "ایگلتون بر آن است که از نظر مارکس ما هنگامی که آزاد می‌شویم که بدون انگیزه‌ی ضرورت جسمانی تولید کنیم؛ و همین سرشت است که درنظر مارکس گوهر همگی ما را تشکیل می‌دهد. ایگلتون، با ذکر این نکته که مارکس بیشتر دغدغه‌ی تفاوت دارد تا برابری، توضیح می‌دهد که از لحاظ مارکس آزادی مستلزم خلاصی از کار تجاری است، آزادی همانا "نوعی افزون آفریننده بر آن چیزی است که به لحاظ مادی ضروری است". ایگلتون شرحی کلی در باب ارتباط‌های میان تولید، کار و مالکیت عرضه می‌کند، مفهوم‌هایی که در واقع هسته‌ی اصلی اندیشه‌ی مارکس را تشکیل می‌دهند. سپس شرحی از اوتوپیای مارکس به دست می‌دهد: "این اوتوپیا جایی است که در آن کار خودکار می‌شود، به نحوی که لذت از کی هلو یا خشنودی از یک کوارتت زهی همان اندازه جنبه‌هایی از خود تحقق بخشی ما به شمار می‌آیند که ساختن سدها یا بیرون دادن چوب رختی". ایگلتون بر آن است که در سوسیالیسم مارکس، در سوسیالیسم فردایی، و نه سوسیالیسم کاریکاتوری‌وار که تا کنون به بشر عرضه شده، عرصه‌ی زندگی و تولید بیشتر به عرصه‌ی زیبایی شناسی می‌ماند، عرصه‌ای که بی‌نیاز از ضرورت‌ها و نیازهای بیرونی است و در آن سرانجام ارزش مصرف بر ارزش مبادله چیرگی می‌گیرد؛ و کار نه اجباری برده‌وار بلکه نیازی مبرم به خودپروری و آزاد ساختن نیروهای آفریننده‌ی آدمی خواهد بود".

رویداد ادبیات

  • 44,000 تومان

ایگلتون در رویداد ادبیات، پس از معرفی دو دیدگاه نام‌گرایان و واقع‌گرایان، به طرح نظریه‌ای در خصوص ادبیات می‌پردازد. بر اساس آن نظریه، ادبیات رخداد یا اتفاقی است که وقوع‌اش، گسستی به ظاهر ایستا و «کلی» پدید می‌آورد. انقلاب مهم‌ترین رویداد اجتماعی است که سبب می‌شود جریان به ظاهر طبیعی، ثابت، و آرام جامعه دگرگون شود و نظمی نو پدید آید. به همین قیاس، ادبیات هم رویدادی‌ست که به گفته جیمسون، بازتاب‌دهنده تلاش انسان برای تحقق شرایطی انسانی‌تر است. ایگلتون با فاصله گرفتن از موضع ویتگنشتاینی خود دایر بر تعریف‌ناپذیر بودن ادبیات، در اثر حاضر آن را رویدادی تعریف‌پذیر می‌داند که خیالی بودن، خیال‌انگیز بودن، زبان‌محور بودن، اخلاقی بودن، و پراگماتیک نبودن، مولفه‌های آن را تشکیل می‌دهند.

امید بدون خوش‌بینی

  • 35,000 تومان

تری ایگلتون، یکی از نام‌آورترین متفکران قرن حاضر، در «امید بدون خوش‌بینی» فضیلتی کمتر مورد توجه قرار گرفته را به چالش می‌کشد. ایگلتون با رد نقش خوش‌بینی در جریان زندگی، سنگ بنای خویش را «امید» قرار می‌دهد. خوش‌بینی همچون خویشاوند نزدیک خویش، یعنی بدبینی، نظامی توجیه‌گرانه است تا ذره‌بینی قابل اطمینان به روی حقیقت؛ و این گونه است که خوش‌بینی به جای بازتابش‌ِ فهم و تشخیص حقیقی، خلق و خو و سلیقه‌ی شخصی را منعکس می‌کند. به این ترتیب، ایگلتون امید را موردتوجه قرار داده و به بررسی مفهوم و معنای این واژه‌ی مانوس، اما فریبنده می‌پردازد.

کارکرد نقد

  • 30,000 تومان

تری ایگلتون (1943-)، استاد مطالعات فرهنگی، زایش نقد مدرن را در نظام‌های خودکامه می‌جوید. به باور وی، پیکار علیه خودکامگان ازسوی طبقه بورژوازی اروپا، فضای گفتمانی متفاوتی خلق می‌کند. فضایی که داوری عقلانی وسنجش روشن‌گرانه را در مصاف با احکام مستبدین قرار می‌دهد و به برآشفتن توزین مصادر قدرت، به طور اخص در انگلستان، می‌انجامد. از شاخص‌های بنیادین جامعه بورژوازی اولیه، ظهور «طبقه کتاب‌خوان» است که در آن داوری‌های سیاسی،اخلاقی، و ادبی زیر لوای حکم خرد گرد هم می‌آیند. همچون هر اندیشمند دیگری، در این تتبع، ایگلتون با مفاهیم خاصی کار می‌کند. بنیادی‌ترین مفهومی که وی زیربنای مطالعه‌ی خویش قرار می‌دهد مفهوم «گستره همگانی» است؛ این مفهوم نخست توسط یورگن‌ هابرماس، فیلسوف آلمانی (1929)، در کتاب خود با عنوان «تطور ساختاری گستره همگانی» که در سال 1962 به چاپ رسید به کار گرفته شده است.

ایدئولوژی زیبایی‌شناسی

  • 115,000 تومان

تری ایگلتون در ایدئولوژی زیبایی‌شناسی، که شاید مهم‌ترین اثر و یکی از جاه‌طلبانه‌ترین آثار اوست، خاستگاه‌ها و ضرورت‌های پنهان در پس شکل‌گیری حوزه‌ای که «زیبایی‌شناسی» نام گرفت را مورد بحث قرار می‌دهد و مسیر دویست و پنجاه‌ساله سنت تفکر اروپایی درباره هنر را در پرتو نسبت‌های لاینفک سه ضلع حقیقت (فلسفه)، زیبایی (هنر) و خیر (اخلاق) مورد بحث قرار می‌دهد. آن چه به روایت ایگلتون قوت و فوریت می‌بخشد، فهم این نکته است که نظریه‌های هنر متفکران عصر مدرن در حقیقت گره‌گاه مهم‌ترین مسائل انسانی و تاریخی این دوره پرتلاطم است. به این ترتیب، روایت ایگلتون از تاریخ زیبایی‌شناسی مدرن به جای آن که صرفا مروری بر «دیدگاه‌های مختلف متفکران درباره هنر» باشد، با در نظر داشتن پیوندهای زیبایی‌شناسی، اخلاق، و سیاست، درکی عمیق از علت آن حس ضرورت، معنا، و اهمیتی را به ما می‌بخشد که در عصر مدرن با ایده هنر، اثر هنری، و «تجربه زیبایی‌شناختی» همراه گشته است. ایگلتون در چهارده فصل کتاب به ترتیب به متفکران انگلیسی، کانت، شیلر، فیشته، شلینگ، هگل، شوپنهاور، کیر که‌گارد، مارکس، نیچه، فروید، هایدگر، بنیامین، و آدورنو می‌پردازد، و در فصل آخر نیز ضمن پرداختن به فضای پست‌مدرنیستی دهه‌های آخر سده بیستم و طرح دیدگاه‌های متفکرانی چون فوکو، لیو تار، و هابرماس، جمع‌بندی خود از بحث را ارائه می‌دهد.

درآمدی بر ایدئولوژی

  • 50,000 تومان

ایدئولوژی همواره مفهومی مناقشه‌انگیز بوده است. نزد پاره‌ای از کسان این مفهوم فراگیرتر و رایج‌تر از آن است که بتواند معنادار و کارآمد باشد. نزد پاره‌ای دیگر، مفهوم ایدئولوژی برای جهانی که دستخوش این‌همه تفاوت و از هم‌گسیختگی است بیش از اندازه هم‌بسته و منسجم است. کتاب درآمدی بر ایدئولوژی هم برای نوآمدگان به این موضوع و هم آشنایان با مفهوم ایدئولوژی تعریف‌های متفاوت و گونه‌گونِ متعدد به دست می‌دهد، و به کاوش درازدامن در تاریخ پر پیچ‌وخم این مفهوم از نهضت روشنگری تا پست‌مدرنیسم می‌پردازد. درآمدی بر ایدئولوژی تفسیرهای روشنی از اندیشه‌ی متفکران اصلی مارکسیست، و دیگرانی چون شوپنهاور، نیچه، فروید و پساساختارگرایان گوناگون فراهم می‌آورد. کتاب تری ایگلتون افزون بر آن‌که بسیاری از مفهوم‌های جانبی مرتبط با موضوع اصلی را روشن می‌سازد، دخالت سیاسی بحث‌انگیزی است در مباحث نظری جاری در جهان گسترده‌ی علوم انسانی.

مدرنیسم (5 خوانش سیاسی)

  • 16,000 تومان

استخوان های روح دفترهایی ست در باب فلسفه و نظریه‌ی مدرن. استخوان‌های روح سر آن دارد تا بازنمایی تحلیلی و دقیقی از جریان‌ها و جنبش‌های فلسفی و نظری معاصر به دست دهد. مدرنیسم: پنج خوانش سیاسی تری ایگلتون و فردریک جیمسون امروزه در شمار پر نفوذترین منتقدان و نظریه پردازان مارکسیست در جهان انگلیسی زبان‌اند که مخاطبان پرشمار و پروپاقرصی دارند. پنج مقاله‌ای که در این کتاب و نظریه‌ی ادبی در حوزه ی گفتمان مارکسیستی‌اند که دانشجویان و پژوهشگران بسیاری به آن‌ها ارجاع می‌دهند. خصلت ویژه‌ی این مقالات نگرش تند و تیز سیاسی آن‌هاست که با موطن خود، مدرنیسم ادبی غرب، سرشاخ می‌شوند تا لایه‌ها و تناقضات ایدئولوژیکش را به تیغ نقد بسپارند. قطعا خوانش و بررسی این مقالات می‌تواند جایگاه و رویکرد جایگزین ویژه‌ای را در حوزه‌ی نقد ادبی ما باز کند. این کتاب مجموعه‌ی مقالاتی است که می‌کوشند خوانشی ضد امپریالیستی از متون ادبی غرب امپریالیست ارائه دهند و عمده‌ی تمرکز این مقالات بر ادبیات مدرن غرب است که مدرنیسم ادبی را پی ریخته است.

والتر بنیامین یا به سوی نقدی انقلابی

  • 39,500 تومان

این کتاب، که از دو بخش تشکیل شده است، مجموعه‌ای از مفاهیم اصلی بنیامین نظیر ” تمثیل“، ”هاله“، ”تاریخ“ ، و ”سنت“ و غیره را مطرح می‌کند و می‌کوشد برخورد مفهومی بنیامین با پدیده‌های چون باروک را با ژست‌های مشابه کسانی چون تی.اس. الیوت و اف.ار. لیوس و غیره محک بزند. ایگلتون، در بخش اول، از منظر لکان و دریدا وجوهی از کار بنیامین را که پیش از این تا حدودی مغفول و ومبهم مانده بودند برجسته می‌کند و از این منظر خاص، بر آن‌ها نور می‌تاباند. این کار تلاشی است برای این‌که بنیامین را که کم و بیش به چهره مطلوب مطالعات فرهنگی بدل شده است از پیوستار تاریخ نقد ادبی بیرون بکشد. در بخش دوم، او مفاهیم بنیامین را به شکلی خلاقانه در پس‌زمینه نظریات و نزاع‌های موجود در حوزه نقد ادبی قرار می‌دهد و می‌کوشد از مجموع این مباحث طرحی کلی از نقدی انقلابی به دست دهد. ایگلتون می‌نویسد:(( این کتاب را.... نوشته‌ام تا در عین حال دست ما پیش از معاندان به بنیامین برسد.))

ماتریالیسم

  • 25,500 تومان

این اواخر متفکران ماتریالیست، از هر دسته و رسته‌ای، سخت کوشیده‌اند جانی تازه در مفهوم «مشترکات» انسانی بدمند. پس می‌توان به ایشان توصیه کرد تلاش تازه‌ی ایگلتون را برای شرح و بسط مفهوم ماتریالیسم بر پایه شعور مشترک انسان‌ها با تمام وجود جدی بگیرند. ایگلتون می‌کوشد دست به دست مارکس، نیچه، فروید و ویتگنشتاین بدهد تا ما را از حقیقت ماتریالیسمی که بر فعالیت‌های جسمانی زندگی هر روزه‌مان حاکم است و همواره از پیش بدان پایبند بوده‌ایم آگاه سازد. به این ترتیب به فرایندی پی می‌بریم که طی آن تاریخ طبیعی صورت‌های زندگی‌مان ما را وارد نوعی هم‌بستگی جسمانی با یکدیگر می‌کند. شرح و بسط این فرایند قلمرو پر زد و خورد سیاست شکل می‌دهد.

1  صفحه‌ی 1