برايان كلگ


تولیدکننده




بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ماده تاریک و انرژی تاریک
  • 100,000 تومان
  • با تخفیف: 100,000 تومان
کلان داده (چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می‌کند)
امواج گرانشی (چگونه موجک‌های فضازمان اینشتین اسرار کیهان را آشکار می‌کنند)
مطالعه خلاق (جعبه ابزار خلاقیت)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان

ماده تاریک و انرژی تاریک

  • 100,000 تومان

از دهه 1970 ، اخترشناسان آگاه بودند که کهکشانها ماده ی کمی برای چرخش دارند و در حقیقت آنها باید مانند کوزه ای از چرخ کوزه گری بیفتند ، اما چیزی که پنهان است آنها را نگه می دارد. این "چیز" ماده تاریک است - ماده ای نامرئی که مقدار آن پنج برابر مقدار مواد آشنای ستاره ها و سیارات است. تا دهه 1990 نیز می دانستیم که گسترش جهان در حال تسریع است. چیزی به نام انرژی تاریک ، آن را تحت فشار قرار می داد تا سریعتر و سریعتر گسترش یابد. در سراسر جهان ، این نیاز به انرژی کافی دارد که جرم معادل آن تقریبا 14 برابر بیشتر از تمام مواد شناخته شده ی موجود است. با شکف وجود ماده تاریک و انرژی تاریک که 95 درصد واقعیت را تشکیل می دهد ، کیهان شناسان بزرگترین معمای علمی را کشف کرده اند که تاکنون با آن روبرو بوده است. این کتاب نظریه های برجسته ترین چهره های بین المللی در مورد تحولات در مورد مطالعه ماده تاریک و انرژی تاریک ، همانطور که در کیهان شناسی و فیزیک ذرات آنها مشاهده می شود ، گرد هم آورده است. بررسی خصوصیات فیزیکی و اخترفیزیکی اجزای تاریک جهان ما ، گامی اساسی در جهت رسیدن به هدف نهایی پرده برداری از ماهیت آنها است

کلان داده (چگونه انقلاب اطلاعاتی زندگی ما را دگرگون می‌کند)

  • 60,000 تومان

براین كِلگ، به‌خاطر نوشته‌های علمی‌اش بسیار تحسین شده است. او جز تالیف کتاب برای نشریات علمی معتبر نظیر نِیچر و وال استریت ژورنال نیز مطلب می‌نویسد. کلگ می‌کوشد روشن کند که چگونه شرکت‌ها کلان‌داده را به قصد سود بردن از سنجه‌های هوشمند به‌کار می‌گیرند، چگونه از تبلیغات بهره می‌برند تا اطلاعات شخصی شما را گرد آورند و اقتصاد مبتنی بر قراردادهای کاری کوتاه‌مدت را که در آن کارگران زیر سلطه‌ی هوسبازانه الگوریتم اداره می‌شوند، توسعه دهند. نتفلیکس از کجا می‌داند که ما به چه می‌اندیشیم؟ روبات‌های فروش از کجا می‌دانند ما به چه چیزی نیاز داریم، در حالی که شاید ما خودمان ندانیم؟ چرا کشف «بوزون هیگز» رویدادی کلان داده‌ای است؟ آیا «کلان داده» می‌تواند به تحقق واقعی مردم‌سالاری کمک کند؟ چرا شرکت‌های بزرگ از اقتصاد مبتنی بر اشتغال موقت حمایت می‌کنند؟ چگونه «داده» به «اطلاعات» و «اطلاعات» به «دانش» تبدیل می‌شود؟

امواج گرانشی (چگونه موجک‌های فضازمان اینشتین اسرار کیهان را آشکار می‌کنند)

  • 60,000 تومان

در چهاردهم سپتامبر 2015، پس از پنجاه سال جستجو، برای نخستین بار امواج گرانشی آشکار شدند، و علم اخترشناسی برای همیشه تغییر کرد. تا این روز تاریخی، کاوش گیتی متکی به کاوش الکترومغناطیس، یعنی نور مرئی، امواج رادیویی، پرتوهای ایکس و دیگر طول موج‌ها بود. اما امواج گرانشی - امواجی که در بافت فضازمان منتشر می‌شوند - بی‌اعتنا به هر چیزی، از میان موانعی که نور را به زنجیر می‌کشند، عبور می‌کنند. دانشمندان تداخل سنج لایگو، آشکارساز‌های بی‌نهایت حساسی ساختند که می‌تواند حرکاتی به اندازه‌ صد برابر کوچک‌تر از هسته‌ اتم را تشخیص دهد. این تداخل سنج در سال 2015 توانست امواج گرانشی تولید شده حاصل از ادغام دو سیاهچاله که فضازمان را به لرزه انداخت، آشکار کند. این نخستین باری بود که سیاهچاله‌ها به‌طور مستقیم آشکار شدند، ولی این رویداد بیش از این برای آینده اخترشناسی در چنته دارد. برایان کلگ با بیانی شیوا داستان ماجراجویی‌های فنی بشر را در این حوزه بازگو می‌کند، ماجراجویی‌هایی که مسیری نو در درک ما از کارکرد گیتی به ارمغان خواهد آورد.

مطالعه خلاق (جعبه ابزار خلاقیت)

  • 60,000 تومان

هدف چیست؟ یک چیز قطعی است، اگر کاری با خلاقیت ندارید،‌لازم نیست وقت خود را صرف یادگیری خلاقیت بیشتر کنید. این کتاب نمی‌خواهد به یکی از موضوع‌های خسته کننده یادگیری به خاطر یادگیری بپردازد، این کتاب مهارتی است عملی که در مدرسه، دانشگاه، محل کار و زندگی روزمره شما فوق‌العاده مفید است. هم‌چنین مهارتی است که نمی‌خواهد ارزش را فدای زمان کند، همیشه با شما و در کنار شما خواهد بود. این کتاب از فنون بسیاری استفاده می‌کند. پس بهتر است بدانیم این فنون چه هستند و چرا مفید واقع می‌شوند.

صفحه‌ی 1