اورهان پاموك


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
برف
  • 325,000 تومان
  • با تخفیف: 325,000 تومان
یادداشت‌هایی درباره زندگی
  • 170,000 تومان
  • با تخفیف: 170,000 تومان
شب‌های طاعون
  • 175,000 تومان
  • با تخفیف: 175,000 تومان
کتاب سیاه
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
روایت سینمایی موزه معصومیت (معصومیت خاطره‌ها)
خانه خاموش
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
چمدان پدرم (اورهان پاموک و هنر داستان‌نویسی‌اش به همراه 2 مصاحبه )
افکار عجیب من
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
پدرم
  • 7,500 تومان
  • با تخفیف: 7,500 تومان
اسرار کتاب سیاه (با نوشته‌ها گفته‌ها عکس‌ها و طرح‌هایی از ارهان پاموک)
مو قرمز
  • 88,000 تومان
  • با تخفیف: 88,000 تومان
موزه معصومیت
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان

برف

  • 325,000 تومان

1ورهان پاموک نامی بی‌نیاز از معرفی است و خوانندگان جدی ادبیات داستانی، آثار این نویسنده برنده نوبل را می‌شناسند. «برف» پنجمین رمان اورهان پاموک است و تنها اثر سیاسی او. رمان «برف» داستان حضور شاعر و روزنامه‌نگاری به نام کا در شهری به نام کارس است که خبری مهم تمام آن را دربر گرفته است: اپیدمی خودکشی. خودکشی دخترانی که در تنگنای پذیرفتن یا پس زدنِ جبری که بر آنها تحمیل شده است، مرگ را برگزیده‌اند. اما در این میان کا گرفتار عشقی قدیمی و شعله فروکش‌نکرده آن می‌شود. رمان «برف» روایتگر داستانی عاشقانه است که در پس‌زمینه مشوش ترکیه امروز که سرشار از تنش است اتفاق می‌افتد. داستانی عاشقانه که در فضای زیبا و البته فریبکار شهری مرزی که درگیر بورانی سخت شده است شکل می‌گیرد. عشق و خیانت، طنز و تراژدی، خوشبختی و فاجعه، ایمان و شک، چارچوب رمان «برف» را می‌سازند. رمانی سیاسی-فلسفی و نوآری عاشقانه در آوردگاه تردید و تعصب.

یادداشت‌هایی درباره زندگی

  • 170,000 تومان

ارهان پاموک، نویسنده کتاب سیاه، نام من سرخ، شوری در سر، شب‌های طاعون و ... جستارهای درخشانی دارد که این کتاب منتخبی از آن‌ها به همراه چند گفتگوست؛ جستارهایی که در این کتاب گرد آمده‌اند از دو کتاب رنگ‌هایی دیگر و تکه‌هایی از چشم‌انداز انتخاب شده‌اند که در آن‌ها پاموک از احساسش به استانبول، کودکی، سلمانی، آسانسور، کتابخانه و گشت‌وگذارهایش در برخی شهرها مانند ونیز و نیویورک سخن می‌گوید.

شب‌های طاعون

  • 175,000 تومان

سال 1901 در بیست و نهمین ولایت امپراتوری رو به زوال عثمانی، جزیره مینگر، طاعون شایع می‌شود. پادشاه عبدالحمید برای جلوگیری از شیوع طاعون از مینگر به اروپا، سربازرس بهداشت و سلامت، بونکوفسکی پاشا، و پس از او دکتر نوری جوان ولی باتجربه را که به تازگی با برادرزاده پادشاه، پاکیزه سلطان، ازدواج کرده، به جزیره می‌فرستد. پاکیزه سلطان دختر پادشاه قبلی، مراد پنجم، است و کل زندگی‌اش را در کاخ زندانی بوده؛ به همراه پدر و خواهران و برادر و زنان حرمسرا و حالا برای اولین‌بار از کاخ بیرون می‌آید و به همراه همسرش به مینگر می‌رود...

کتاب سیاه

  • 88,000 تومان

در این پایان، غالب آخرین نوشته‌اش را با نام جلال، که نامش دیگر ورد زبان کسی نیست، می‌نویسد تا به موقع به دفتر روزنامه برساند. آنگاه، دم‌‌دمای صبح، رویا را برای به اندوهان به خاطر می‌آورد و از پشت میز کارش بلند می‌شود، به تاریکی شهر بی‌نصیب از بیداری نگاه می‌کند؛ رویا را به خاطر می‌آورم و از پشت میز کارم بلند می‌شوم، به تاریکی شهر نگاه می‌کنم. رویا را به خاطر می‌آوریم و به تاریکی استانبول نگاه می‌کنیم و نیمه‌شب‌ها، بین خواب و بیداری، هرگاه که ردی از رویا را روی لحاف آبی پیچازی می‌بینیم، هردوانمان در بحر درماندگی و هیجان فرو می‌شویم. چون هیچ‌چیز به قدر زندگی حیرت‌انگیز نیست. الا نوشتن. الا نوشتن. آری، چه حاجت به بیان، الا، تنها تسلا:‌ نوشتن.

روایت سینمایی موزه معصومیت (معصومیت خاطره‌ها)

  • 27,000 تومان

با تخریب بناهای قدیمی، تغییر منظره‌های شهری و کوچه‌ها، خاطرات‌مان را از دست می‌دهیم. چون می‌دانیم دیگر کسی به خاطر نمی‌آورد. انسان‌های دیگر، جمع‌های دیگر و خاطرات دیگری به شهر می‌آیند. با دیدن برج‌های جدید و بناهایی که به سرعت ساخته می‌شوند، متوجه تغییر نسل به نسل شهر می‌شویم. تنها شهر و خاطرات‌مان نیست؛ ساکنان و عابرها هم از کوچه‌ها و میدان‌ها عوض می‌شوند. شب‌ها که در شهر قدم می‌زنی، این تغییر شهر را لمس می‌کنی. حزن کوچه‌های خالی شهر! محو تدریجی و بی‌صدای خاطره‌ها... ساعاتی که همه چیز در لاک خود فرو رفته.... زمانی برای لمس خود کوچه‌ها و اشیاء، بی‌هیچ خاطره وصله‌شده‌ای... در کوچه‌ها کسی نیست... آخرین گله سگ‌ها هم رفته و سگی تنها مانده. لحظه‌ای برای پژمردن خاطره‌ها...

خانه خاموش

  • 38,000 تومان

حس عجیبی وجودم را فراگرفت و لرزه بر اندامم انداخت. نکند همه بی‌خبر و برای همیشه رفته‌اند و من در این خانه تک و تنها مانده‌ام؟ ترسیدم. باز صدا زدم بلکه ترسم را فراموش کنم، اما آن حس عجیب قوی‌تر شد. انگار هیچ موجودی در دنیا نمانده بود، نه انسان، نه پرنده، نه سگی ولگرد و نه حتی جیرجیرکی. صدای ناامید و وحشت‌زده‌ام باز بیهوده بلند شد. گویی کسی صدایم را نمی‌شنید جز مبل‌های متروک، صندلی‌ها، میزهای خاک‌گرفته، درهای بسته و اشیای ناامیدی که خود به خود تق و توق می‌کنند. خانه خاموش حکایت سه نسل است، داستان پیرزنی عبوس، گورزادی مهربان، مردی دلبسته تاریخ و گسسته از خانواده و جوانانی آرمانگرا و اسیر چنبر ملال، داستانی از سال‌های سیاه دهه هشتاد ترکیه، سال‌های التهاب، سال‌های یاس و نومیدی.

چمدان پدرم (اورهان پاموک و هنر داستان‌نویسی‌اش به همراه 2 مصاحبه )

  • 10,000 تومان

چرا می‌نویسید؟ می‌نویسم چون فقط با تغییر دادن زندگی واقعی‌ام می‌توانم سهمی از آن داشته باشم. می‌نویسم چون دیگران را می‌خواهم. می‌نویسم چون بیش از هر چیز دیگری به ادبیات و هنر رمان‌نویسی ایمان دارم. می‌نویسم چون از کودکی به فناپذیری کتاب ایمان داشتم. می‌نویسم تا از بدشومی‌هایی که به سراغم می‌آیند، فرار کنم. می‌نویسم چون هرگز شاد نبودم. پس می‌نویسم که شاد باشم.

افکار عجیب من

  • 60,000 تومان

وقتی داشت در کوچه‌ای که انگار تا ابدیت ادامه داشت به سمت خلیج راه می‌رفت چشم‌اندازی که از بالکن خانه سلیمان دیده بود در مقابل چشمانش جان گرفت. چیزی که می‌خواست به شهر بگوید و روی دیوارها بنویسد حالا به ذهنش آمده بود. این هم نظر رسمی و هم شخصی‌اش بود؛ هم نیت قلبش و هم زبانش، با خودش گفت: «من در این دنیا رایحه را بیشتر از همه دوست داشتم!»

پدرم

  • 7,500 تومان

آن شب دیر به خانه آمدم. گفتند پدرم مرده است. تصویری به جای مانده از دوران کودکی در برابر چشم‌هایم ظاهر شد، پدرم با شلوارک و پاهای لاغرش، و این به شکلی دردناک درونم را می‌خراشید. ساعت دوی بامدار به خانه‌اش رفتم تا برای آخرین بار ببینمش. گفتند:«توی اتاق است.» به اتاق رفتم. ساعت‌ها بعد، نزدیک صبح، در مسیر بازگشت، خیابان‌های محله نیشان‌تاشی که 50 سال بود در آن زندگی می‌کردم خالی و سرد، و نور ویترین مغازه‌ها دور و بیگانه می‌نمودند.

اسرار کتاب سیاه (با نوشته‌ها گفته‌ها عکس‌ها و طرح‌هایی از ارهان پاموک)

  • 45,000 تومان

کتاب اسرار کتاب سیاه یک اثر جذاب است درباره نوشته شدن یکی از مهم‌ترین رمان‌های ارهان پاموک. رمان کتاب سیاه که عملا باعث شهرت و اعتبار بیش از پیش پاموک شد مملو از تکنیک‌ها، تجربه‌ها، تاریخ، سیاست و استفاده نویسنده‌اش است از آدم‌های واقعی اطرافش. و در این کتاب پاموک نشان می‌دهد که چطور این رمان بزرگ را نوشته است.

مو قرمز

  • 88,000 تومان

موقرمز آخرین رمانِ منتشرشده‌ی اُرهان پاموک (1952) است. نویسنده‌ی نوبلیستِ نامِ من سرخ و شوری در سر در این رمان قصه‌ای بی‌نهایت متفاوت روایت می‌کند که یک تکه‌اش برآمده از قصه‌ی رستم و سهرابِ فردوسی است و تکه‌ی دیگرش از اُدیپوسِ شهریار سوفوکل. رمان درباره‌ی پسری‌ است فقیر در سال‌های دهه‌ی هشتادِ میلادی ترکیه که پدرش به خاطرِ فعالیت‌های چپ‌گرایانه‌اش در زندانِ نظامی‌ها بوده و حالا هم آن‌ها را رها کرده. او برای تأمین پولِ کلاس‌های کنکورش ناچار است کار کند. و کاری که به او پیشنهاد می‌شود وردستی یک چاه‌کنِ پیر است که قرار است در زمینی بایر در اطراف استانبول چاهی بزند و علی‌رغمِ باور همه به آب برسد و این‌ همان نقطه‌ای ا‌ست که قهرمانِ نوجوان پاموک با زنی با موهای قرمز آشنا می‌شود که بازیگر تئاتری ا‌ست سیار و یکی از نقش‌هایش مویه بر پیکرِ سهراب و این تازه آغاز داستان است... پاموک قهرمانِ خود را با دو داستانِ کلاسیک مذکور گره می‌زند و او را به تهران و کاخِ گلستان و راسته‌ی کتاب‌فروش‌های خیابان انقلاب هم می‌آورد. مسئله‌ی پدر و پسر در شکلی نو و خاص در رمان متبلور می‌شود و این‌بار قرار است فرایندی را شاهد باشیم از بی‌پدر ‌بودن و بی‌پسر شدن شاید... موقرمز در استانبول می‌گذرد و روحِ این شهرِ متحول‌شده را روایت می‌کند. این رمان سندی‌ است بر این واقعیت که پاموک چه‌قدر داستان در ذهنِ خود دارد.

موزه معصومیت

  • 250,000 تومان

«من زندگی خوشی را گذراندم. بگذارید این را همه بدانند» اورهان پاموک تنها نویسنده ترک است که توانست نوبل ادبیات را در سال 2006 از آن خود کند. کتاب موزه معصومیت کشف طبیعت عشق است، طبیعتی با طمع داشتن دیگران. این کتاب جاده‌ایست به عمق استانبول. استانبولی که نیمی از آن غربزده شده و مدرن، و نیمی دیگر شرقی و سنتی. این کتاب بزرگترین دستاورد اورهان پاموک است.

1  صفحه‌ی 1