انجمن روان پزشكي آمريكا


تولیدکننده







بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی دی اس ام فایو تی آر
راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی دی اس ام فایو تی آر
چکیده معیارهای تشخیصی (دی اس ام فایو) آپدیت 2019
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (دی اس ام فایو) آپدیت 2019
ملاک‌‌های تشخیصی دی اس ام فایو
  • 95,000 تومان
  • با تخفیف: 95,000 تومان
چکیده دی اس ام فایو (راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی)
چکیده ملاک‌های تشخیصی دی اس ام فایو
  • 135,000 تومان
  • با تخفیف: 135,000 تومان
راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (دی اس ام فایو)
راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (دی اس ام فایو)
راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (دی اس ام فایو) ویراست 5 تجدید نظر در متن DSM-5-TR
تغییرات دی اس ام در ویرایش پنجم
  • 6,000 تومان
  • با تخفیف: 6,000 تومان
چکیده دی اس ام فور تی آر
  • 3,300 تومان
  • با تخفیف: 3,300 تومان

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی دی اس ام فایو تی آر

  • 530,000 تومان

نسخۀ بازنگری‌شدۀ ویرایش پنجم راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (TR-5-DSM) جامع‌ترین، به‌روزترین و انتقادی‌ترین منبع برای کار عملی بالینی است که در دسترس پژوهشگران و بالینگران قرار گرفته است. پس از انتشار 5-DSM در سال 2013، اکنون TR-5-DSM متن و منابع آن کتاب را به طور کامل بازنگری کرده و حاوی معیارهای تشخیصی به‌روزشده و کُدهای CM-10-ICD است. این ویرایش به‌روز‌شده که از مشارکت بیش از 200 متخصص مختلف بهره برده، حاوی تازه‌ترین اطلاعات مأخوذ از پژوهش‌های علمی است. این نسخۀ بازنگری‌شده زبان مشترکی را در اختیار تمام بالینگرانی می‌گذارد که به کار تشخیص اختلال‌های روانی و پژوهش درباب آنها مشغول هستند و امکان ارزیابی عینی تظاهرات علائم را در موقعیت‌های بالینی مختلف- بستری، سرپایی، مراجعۀ روزانه به بیمارستان، مشاوره-رابطه، درمان خصوصی و مراقبت اصلی- فراهم می‌کند. تغییرات مهم TR-5-DSM به شرح زیر است: • متن یکسره بازبینی‌شده برای هر اختلال همراه با بخش‌های به‌روز شده درباب ویژگی‌های مرتبط، شیوع، سیر و پیشرفت، عوامل پیش‌آگهی و خطر، فرهنگ، نشانگرهای تشخیصی، خودکشی، تشخیص افتراقی و غیره. • افزودن اختلال سوگ مزمن که اختلال تازه‌ای در مجموعۀ DSM است. • بیش از 70 مجموعه معیار تغییریافته همراه با توضیحات • مقدمه و راهنمای تازه‌ای که استفاده از کتاب را تسهیل و اصطلاحات مهم را روشن می‌کنند • ملاحظاتی دربارۀ تأثیر نژادپرستی و تبعیض بر اختلال‌های روانی • کدهای تازه برای مشخص کردن و نظارت بر رفتار خودکشی، که بدون نیاز به هرگونه تشخیص دیگری در دسترس تمامی بالینگران است • مجموعه کدهای CM-10-ICD که به‌طور کامل به‌روز شده‌اند، که از آن جمله می‌توان به 50 کُد جدید اشاره کرد که برای اولین بار در TR-5-DSM می‌آیند • دسته‌بندی تشخیصی به‌روزشده با تنظیم مجدد این راهنما منبع ارزشمندی برای تمام پزشکان و متخصصان سلامت، از جمله روانشناسان، مشاوران، پرستاران و کاردرمانگران و درمانگران بازپروری و همچنین مددکاران و متخصصان حقوقی است. TR-5-DSM اصلی‌ترین منبع برای تشخیص و دسته‌بندی اختلال‌های روانی محسوب می‌شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی دی اس ام فایو تی آر

  • 460,000 تومان

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانیء ویراست پنجمء متن بازنگری شده (دی اس ام فایو تی آر)ء منتشر شده توسط انجمن روان‌پزشکی آمریکاء اولین بازنگری منتشر شده برای دی اس ام فایو است. این کت اب تجدید نظر شده معیارهای تشخیصی اصلی و اولیه دی اس ام فایو را با تغییراتی (عمدتا برای وضوح بیشتر) در مورد بیش از 70 اختلال ادغام می‌کند. متن توصیفی آپدیت شده برای هر یک از اختلالات بر اساس مطالعات مروری تحقیقات انجام شده از زمان چاپ دی اس ام فایوء اضافه شدن یک اختلال جدید به نام اختلال سوگ طولانی (یا طولانی شده)ء و کدهای سمپتوم‌ها برای گزارش دادن رفتار انتحاری و رفتار خود جرحی از جمله تغییرات هستند. این تغییرات با تغییراتی که در دی اس ام فایو اعمال شده بودند تفاوت دارند. در دی اس ام فایوء آپدیت‌ها تقریبا فقط منحصر به متن کتاب بودند و معیارهای تشخیصی تقریبا بدون تغییر مانده بودند. این ویراست همچنین همه آپدیت‌های آنلاین برای دی اس ام فایو را بعد از به چاپ رسیدنش در سال 2013 در بر می‌گیرد که در پاسخ به استفادهء پیشرفت‌های علمی خاصء و تغییرات در کدگذاری آی سی دی تن سی ام از طریق تحقیقات مکرر یا تکرارشوندهء (آیترکتیو ریسرچ) انجام شد.

چکیده معیارهای تشخیصی (دی اس ام فایو) آپدیت 2019

  • 60,000 تومان

معلولیت ذهنی (اختلال رشد ذهنی، اختلال رشدی ذهنی)اختلالی است که در طول دوره رشدی شروع می‌شود و شامل نقص‌هایی هم در عملکرد ذهنی و هم عملکرد سازگارانه در زمینه‌های مفهومی، اجتماعی، و عملی است. معیارها و توضیحات اختلال شخصیت اسکیزوتایپال در فصل 18، «اختلالات شخصیت» ارائه شده‌اند. چون این اختلال بخشی از اختلالات طیف اسکیزوفرنی محسوب می‌شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (دی اس ام فایو) آپدیت 2019

  • 300,000 تومان

یک گروه از اختلالات هستند که در دوران رشد (کودکی) شروع می‌شوند. این اختلالات معمولا در اولین مراحل رشد، و اغلب قبل از رفتن کودک به مدرسه، ظاهر می‌شوند، و ویژگی اصلی آن‌ها نقص‌های رشدی هستند که باعث ایجاد ناتوانی‌ها و معلولیت‌هایی در عملکرد شخصی، اجتماعی، تحصیلی، یا شغلی می‌شوند....

ملاک‌‌های تشخیصی دی اس ام فایو

  • 95,000 تومان

انتشار DSM _5 موجب نوآوری‌هایی در کدگذاری، طبقه‌‌بندی و تشخیص اختلالات روانی شده که تاثیرات گسترده‌ای در بسیاری از رشته‌های علمی بر جای گذاشته است. بالینگران ممکن است برای یک مراجعه سریع، راهنمایی در دسترس و کوچک را مفید بدانند که فقط شامل موارد زیر است: طبقه‌‌بندی DSM_5 (یعنی فهرست اختلالات، انواع فرعی، شاخص‌ها و کدهای تشخیصی) بخش‌هایی که استفاده از این راهنما را توضیح می‌دهد و مجموعه ملاک‌های تشخیصی. دستنامه ملاک‌های تشخیصی DSM_5 برای استفاده به همراه نسخه کامل DSM_5 منتشر شده است. کاربرد صحیح این دستنامه نیازمند آشنایی با توصیف‌های بیان شده برای هر اختلال می‌‌باشد که به همراه مجموعه ملاک‌های آن در نسخه کامل DSM_5 ارائه شده است.

چکیده دی اس ام فایو (راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی)

  • 120,000 تومان

درمانگران و کارشناسان بالینی برای مراجعات سریعشان به نظام DSM _5 شاید کتاب راهنمای کوچک و آسان‌یاب برایشان مفید باشد که تنها تشخیص‌ها DSM _5 (یعنی فهرست اختلال‌ها، انواع فرعی، شاخص‌ها و کدهای تشخیصی)، بخش‌هایی که روش استفاده از DSM _5 را توصیف می‌کنند و مجموعه ملاک‌های تشخیصی را در بر داشته باشند...

چکیده ملاک‌های تشخیصی دی اس ام فایو

  • 135,000 تومان

انتشار دی اس ام فایو، نوآوری‌هایی را در امر کدگذاری، طبقه‌بندی، و تشخیص اختلالات روانی فراهم آورده است که با اثرات گسترده‌ای در بسیاری از رشته‌ها همراه بوده‌اند. بالینگران ممکن است جهت رجوع سریع به مطالب مورد نیاز خود، به دنبال دستنامه‌ای کوچک و سهل‌الوصول باشند که فقط طبقه‌بندی بخش‌های مربوط به چگونگی استفاده از این دستنامه، و مجموعه ملاک‌های تشخیصی را در بر گیرد. البته «چکیده ملاک‌های تشخیصی دی اس ام فایو» با این هدف نگاشته شده است که به همراه کتاب اصلی دی اس ام فایو به کار برده شود. و استفاده صحیح از آن مستلزم آشنایی با آن دسته از توصیف‌های ارائه شده برای هر اختلال است که به همراه مجموعه ملاک‌های مربوطه ارائه شده‌اند.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (دی اس ام فایو)

  • 350,000 تومان

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌‌های روانی،‌ ویراست پنجم، معروف به DSM-5 اثر عظیم و تاثیرگذاری در روان‌پزشکی و روانشناسی و روان‌کاوی است که گستره جهانی دارد. کتاب حاضر، متن کامل این راهنماست با اضافاتی برای راحتی کار خوانندگان ایرانی از جمله فهرست تفصیلی متن،‌فهرست الفبایی اختلال‌ها و عارضه‌ها، واژه‌نامه انگلیسی - فارسی و فارسی - انگلیسی اصطلاحات تخصصی. افزون بر این، نمایه اصلی DSM -5 را گسترش دادیم و مفاهیم و اختلال‌ها و عارضه‌های مهمی را که نمایه اصلی فاقد آنها بود اضافه کردیم تا بر کارایی نمایه و این کتاب راهنما افزوده شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی (دی اس ام فایو)

  • 295,000 تومان

(ویراست TR این کتاب توسط انتشارات ارجمند منتشر شده است) راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM ) تلاشی است از سوی انجمن روان‌پزشکان آمریکا برای یکدست کردن نظام تشخیصی بالینگران حوزه بهداشت و روان و تا به حال پنج ویرایش آن منتشر شده است. این دستنامه با ویرایش‌های پیاپی در 60 سال گذشته، در تلاش بوده که تعریفی عملیاتی و مستقل از نظرات فرد ارزیاب ارائه نماید و این نظام طبقه‌بندی به تدریج به یک مرجع استاندارد اقدامات بالینی در زمینه بهداشت روان تبدیل شده است. این راهنمای تشخیصی و آماری ابزاری برای بالینگران، یک منبع آموزشی عمده برای دانشجویان و بالینگران و مرجعی برای پژوهشگران این رشته محسوب می‌شود.

راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (دی اس ام فایو) ویراست 5 تجدید نظر در متن DSM-5-TR

  • 700,000 تومان

راهنمای تشخیصی آماری اختلالات روانی انجمن روان‌پزشکی آمریکا، طبقه‌بندی اختلالات روانی همراه با ملاک‌های مربوط است که برای کمک کردن به تشخیص‌های مطمئن‌تر این اختلال‌ها در نظر گرفته شده‌اند. DSM با ویراست‌های متوالی ظرف مدت حدود 60 سال، مرجع استانداردی برای کاربست بالینی در حوزه سلامت روان شده است. چون شرح کامل فرایندهای بیمارگون زیربنایی برای اغلب اختلالات روانی امکان‌پذیر نیست، تاکیر بر این نکته اهمیت دارد که ملاک‌های تشخیصی کنونی، بهترین توصیف موجود هستند که نشان می‌دهند چگونه اختلالات روانی ابراز می‌شوند و متخصصان بالینی آموزش‌دیده می‌توانند آنها را تشخیص دهند. این ویراست جدید راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM-5) که متخصصان بالینی و پژوهشگران برای تشخیص و طبقه‌بندی اختلالات روانی از آن استفاده می کنند، محصول 10 سال تلاش صدها متخصص بین‌المللی در تمامی جنبه های سلامت روانی است. این صرف تلاش و سخت‌کوشی کتابی را به بار آورده است که اختلالات روانی را توصیف و طبقه‌بندی می کند تا تشخیص، درمان، و پژوهش را بهتر کند. ملاک ها کوتاه و روشن هستند تا به این وسیله ارزیابی عینی جلوه های نشانه در انواع موقعیت های بالینی سرپایی، بستری، بالینی، مطب، و مراقبت اولیه تسهیل شود. ویژگی ها و اصلاحات جدید، استفاده از DSM-5 را در تمام موقعیت ها آسانتر می کنند: ساختار فصل، رویکرد عمر را منعکس می کند، به طوری که اختلالاتی که معمولاً در کودکی تشخیص داده می شوند (مانند اختلالات عصبی- رشدی) در ابتدای این کتاب راهنما و آنهایی که معمولاً در سالمندان تشخیص داده می شوند (مانند اختلالات عصبی- شناختی) در انتها قرار گرفته اند. جدیدترین یافته ها در زمینه تصویربرداری عصبی و وراثت در هر اختلال، همراه با ملاحظات جنسیتی و فرهنگی وارد شده اند. ساختار سازمانی اصلاح شده، نشانه هایی را تأیید می کند که طبقات تشخیصی متعددی را دربر می گیرند به این طریق بینش بالینی تازه ای را در تشخیص فراهم می آورد. ارزیابی های بُعدی برای پژوهش و اعتباریابی نتایج بالینی ارائه شده اند. برای هر اختلال کدهای ICD-9 و ICD-10 منظور شده اند و ساختار سازمانی با ICD-11 در حال ساخ، هماهنگ است. کارگروه DSM-5 ضمیمه ای را منتشر کرده است که در آن اصلاحات جزئی در متن و ملاک های تشخیصی وارد شده اند. این اصلاحات در کتاب حاضر اعمال شده اند و بنابراین اکنون کاملاً به‌روزرسانی شده است.

تغییرات دی اس ام در ویرایش پنجم

  • 6,000 تومان

دی اس ام راهنمای تشخیصی و آماری اختلالات روانی است که توسط متخصصان بالینی به ویژه روان‌پزشکان برای تشخیص، درمان و پژوهش در مورد اختلالات روانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این کتاب راهنما شامل توصیف، نشانه‌ها و ملاک‌های قابل اعتماد تشخیص اختلالات روانی است. بدیهی است که وجود چنین راهنمایی بعد از تشخیص، برنامه درمانی و پیگیری‌های بعدی متخصص بالینی را فراهم می‌آورد. این راهنما اطلاعاتی را در مورد درمان اختلالات روانی به ما نمی‌دهد، اما تشخیص‌های درست از خلال ملاک‌های تعیین شده در این راهنما تضمین‌ کننده انتخاب موجه درمان است. علاوه بر این، سازمان‌بندی و طبقه‌بندی اختلالات روانی به پدیده‌های روان‌شناختی نظم خاصی را بخشیده و ارجاع افراد را به طبقه‌ها میسر می‌سازد.

چکیده دی اس ام فور تی آر

  • 3,300 تومان

کتاب حاضر خلاصه و چکیده‌ای است از متن کامل آخرین نسخ تجدید نظر شده راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی که در سال 2000 از سوی انجمن روانپزشکی آمریکا به چاپ رسید. هدف از ارائه این نسخه خلاصه شده پاسخ به نیاز آن دسته از دانشجویان و متخصصانی است که به لحاظ محدودیت‌های زمانی و یا اولویت‌های آموزشی و پژوهشی امکان مطالعه متن کامل DSM-IV-TR را نداشته و خواستار نسخه‌ای موجز و در عین حال دربرگیرنده کلیه ملاک‌های تشخیصی و طبقه‌بندی کامل اختلال‌های روانی هستند.

صفحه‌ی 1