اليور ساكس


تولیدکننده



بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
رودخانه آگاهی
  • 160,000 تومان
  • با تخفیف: 160,000 تومان
انسان‌شناسی در مریخ
  • 275,000 تومان
  • با تخفیف: 275,000 تومان
توهمات
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر (مجموعه داستان)
بانوی بی بدن (مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت)

رودخانه آگاهی

  • 160,000 تومان

رودخانه آگاهی مجموعه‌ای است از جستارهایی که شور و اشتیاق آلیور ساکس را به گستره وسیعی از تلاش‌های بشری برای فهم جهان به تصویر می‌کشند، از گیاه‌شناسی تا تکامل و زمان و خلاقیت، از آگاهی تا حافظه و تجربه. آلیور ساکس دانشمند و پزشک و قصه‌گویی بود که بسیاری از کتابخوانان او را با مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت شناختند. رودخانه آگاهی گزیده‌ای است از مقالاتی که طی سال‌ها در مجلات مختلف، عمدتاً نیویورک ریویو، منتشر شدند. ساکس در این مقالات از آراء قهرمانانش، شامل چارلز داروین و زیگموند فروید و ویلیام جیمز سخن می‌گوید و خوانندگانش را به سفرهایی می‌برد در عالم پزشکی، گیاه‌شناسی، علوم اعصاب، روان‌شناسی، تاریخ علم، و حتی هنر و ادبیات.

انسان‌شناسی در مریخ

  • 275,000 تومان

انسان‌شناسی در مریخ یکی از مهم‌ترین آثار الیور ساکس، این قصه‌گوی سرشناس جهان مغز به شمار می‌آید. ساکس در این اثر، هفت روایت کاملا متناقض از طبیعت و روح بیماران خود را بازگو می‌کند. شخصیت‌های واقعی داستان‌های این کتاب به حالات عصبی گوناگونی نظیر سندرم تورت، اوتیسم، فراموشی و کوررنگی کامل دچار شده‌اند و با این حال، هر یک از آنها با تکیه بر قدرت‌های شگفت‌انگیز و گاه خطرناک مغز خود به اشکال تکامل‌یافته حیات دست یافته‌اند. به تعبیر ساکس آنها هفت «خود» تغییریافته و منحصربه فردند که در دنیای خودساخته خویش زندگی می‌کنند. الیور ساکس در خلال روایت این داستان‌ها نشان می‌دهد نقص‌ها، اختلالات و بیماری‌ها و… می‌توانند با آزادسازی قدرت‌های پنهان و اشکال تکامل‌یافته حیات نقشی کاملا متناقض در رندگی فرد ایفا کنند - نقش‌هایی که در غیاب این نقص‌ها و محدودیت‌ها به هیچ وجه قابل دستیابی نیستند و حتی تصورشان هم ناممکن است.

توهمات

  • 225,000 تومان

الیور ساکس، این قصه‌گوی سرشناس جهان مغز، در آخرین کتاب خود پیش از مرگ به سراغ سرزمین ناشناخته توهمات رفته است. او در این کتاب با به تصویر کشیدن ارواح به زبانی سحرانگیز و ملموس، پرده از شگفتی‌های مغز و ذهن آدمی برمی‌دارد. ساکس در توهمات، شگفتی‌های عصب‌شناسی را با هنر قصه‌گویی خود درمی‌آمیزد و خواننده را همراه خود به گشت و گذاری ادبی در سرزمین تخیلی ادراک می‌برد. داستان‌های او در کتاب توهمات، جذاب، سرگرم‌کننده، تکان‌دهنده و گاهی وحشتناک به نظر می‌رسند. ساکس در خلال داستان‌های خود نشان می‌دهد توهمات تنها مربوط به دنیای دیوانه‌ها نیست و جزئی اساسی از تجارب انسانی به شمار می‌آید. او داستان مبتلایانی به میگرن را به تصویر می‌کشد که مدام هاله‌هایی از نور و حیوانات و آدم‌های لی‌لی‌پوتی را می‌بینند، نابینایانی که در دنیایی دیداری از توهمات غرق می‌شوند، افرادی که هر روز چهره‌های دقیق انسان‌های غیرواقعی و حتی دیوها و غول‌های ترسناک را می‌بینند، سوگوارانی که با «ملاقات» با عزیز موهوم و ازدست‌رفته خود آرامش پیدا می‌کنند، افرادی که توهمات مذهبی، تجربه خروج از بدن و حتی زندگی پس از مرگ را درست مثل واقعیت تجربه می‌کنند و درماندگانی که در تعامل با همزاد خود، حس ‌آگاهی و خویشتن خود را از دست می‌دهند… الیور ساکس در این اثر مسحورکننده به نقش مهم تجربه‌های توهم آمیز در شکل‌گیری هنر، فرهنگ و حتی مذهب نیز می‌پردازد. «آیا طرح‌های هندسی که در میگرن و دیگر بیماری‌ها دیده می‌شود، درون‌مایه هنر بومی را تشکیل می‌دهند؟ آیا توهمات لیلی‌پوتی منجر به پیدایش اجنه، شیطانک‌ها، لپرکان‌ها و پریان در فرهنگ عامه شده است؟ چگونه توهمات مذهبی یک نفر، می‌تواند بر زندگی میلیون‌ها نفر تأثیر بگذارد؟ آیا توهم وحشتناکِ دیدنِ کابوس، به معنای احساس سوار بودن موجودی شرور روی شخص و خفه شدن توسط آن، در ایجاد مفاهیم شیاطین و جادوگران یا بیگانگان شرور نقش دارد؟ آیا حملات «خلسه‌ای» مانند آنچه داستایفسکی تجربه می‌کرد، در ایجاد حس الهی ما نقش دارند؟ آیا تجربه‌های خروج از بدن این احساس را ایجاد می‌کنند که می‌توان از بدن خارج شد؟ آیا بی ماده بودن توهمات منجر به ایجاد باور به اشباح و ارواح می‌شود؟ چرا همه فرهنگ‌های شناخته‌شده، بیش از هر چیز برای اهداف مذهبی و مقدس به دنبال داروهای توهم‌زا بوده و از آنها استفاده می‌کردند؟»

مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت و ماجراهای بالینی دیگر (مجموعه داستان)

  • 240,000 تومان

دکتر آلیور ساکس، از برجسته‌ترین پزشکان نویسنده قرن بیستم و بیست و یکم، در کتاب شگفت‌آور «مردی که زنش را با کلاه اشتباه می‌گرفت» داستان‌های عجیب اما واقعی انسان‌هایی را روایت می‌کند که در دنیای غریب و به ظاهر گریزناپذیر انواع اختلال‌های عصب روان‌شناختی به دام افتاده‌اند. در این کتاب حکایت افرادی آمده که گرفتار ناهنجاری‌های فکری و ادراکی باورنکردنی هستند؛ بیمارانی که خاطراتشان را از دست داده‌اند، و همراه آن بخش بزرگی از گذشته‌شان را؛ بیمارانی که قادر به تشخیص افراد یا اجسام آشنا نیستند؛ دست‌ها و پاهایشان برایشان بیگانه شده و حتی انسان‌هایی عقب‌افتاده قلمداد شده‌اند، اما در همین حال از استعدادهای هنری و ریاضیاتی ناشناخته و فوق‌العاده برخوردارند.

بانوی بی بدن (مردی که زنش را با کلاه اشتباه گرفت)

  • 58,000 تومان

این کتاب برای چه کسانی نوشته شده است؟ برای چه کسانی نوشته نشده است؟ این کتاب برای تمام آن کسانی نوشده شده که هر از چندگاهی درد جستجوی هویت را چشیده‌اند و حس کرده‌اند که چه‌قدر ساده می‌شود این هویت را در لحظاتی خاص از دست داد.

صفحه‌ی 1