پروين فرامرزي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
روانشناسی و کیمیاگری
  • 12,000 تومان
  • با تخفیف: 12,000 تومان
خاطرات رویاها اندیشه‌ها
  • 28,000 تومان
  • با تخفیف: 28,000 تومان
راز گل زرین (عقاید چینیان در باب زندگی)
  • 15,000 تومان
  • با تخفیف: 15,000 تومان

روانشناسی و کیمیاگری

  • 12,000 تومان

روانشناسی و کیمیاگری یکی از معتبرترین آثار یونگ است. در مقدمه کتاب،‌ یونگ چنین می‌گوید: (در مطالعه حاضر، که در زمینه کیمیاگری است، نمونه خاصی از شکل‌گیری نماد را که در طول هفده قرن گسترش یافته، برگرفته‌ام و در بوته آزمایش دقیق قرار داده‌ام و در عین حال آن را به سلسله رویاهایی مرتبط ساخته‌ام که یک اروپایی متجدد بدون نظارت مستقیم من و بدون اطلاع از معنای احتمالی نمادها که در رویاها ظاهر می‌شوند، یادداشت کرده است. با چنین مطالعه دقیق (و وسیعی) است که امکان نظریه وجود ناخودآگاه جمعی ـ فعالیتی در دوران انسان که به رشد معنوی هر فرد انسانی کمک می‌کند ـ از لحاظ علمی ثابت شود. کتاب حاضر حاوی 238 تصویر است که عمدتا از کتاب‌ها و نسخ خطی مربوط به کیمیاگری برگرفته شده است. بیشتر این کتاب‌ها در کتابخانه شخصی یونگ موجود بود. «آن دسته از خوانندگان روانشناسی و کمیاگری که معتقدند کیمیاگری رایج در قرون میانه و ابتدای قرون معاصر صرفا کوششی عبث در تبدیل فلزات پست به طلا یا حداکثر یک زمینه‌سازی ناقص و خام برای علم شیمی بوده است، با نوعی شگفتی عظیم و احتمالا گیج‌کننده مواجه خواهند شد. اما حتی اغلب کسانی که با تاریخ اولیه علوم و اهمیت کیمیاگری در آن کم و بیش آشنایی دارند نیز به طور قطع تصور چنین تلویحات روان‌شناختی را هم نکرده‌اند، تلویحاتی که دست کم به اندازه خود کیمیاگری جذاب و فریبنده‌اند.»

خاطرات رویاها اندیشه‌ها

  • 28,000 تومان

سال‌ها کوشش می‌شد که از زندگی و افکار و آثار کارل گوستاو یونگ، روان‌پزشک، روانکاو و روانشناس نامی قرن، شرح احوالی منتشر شود، اما یونگ از نمایش دادن زندگی شخصی‌اش در برابر چشم مردم، بیزاری می‌جست. سرانجام با پافشاری دوستانش در بهار سال 1975، پذیرفت که کتابی به صورت اتوبیوگرافی تهیه شود و خود یونگ راوی آن باشد، لذا شکل کتاب، به صورتی که می‌بینید درآمد. در این کتاب طی 12 فصل و 5 ضمیمه، زندگی، افکار و آثار یونگ مورد بررسی قرار گرفته است: از نخستین سال‌های زندگی تا افکارش درباره زندگی پس از مرگ از سفرهایش به یاران دوردست تا دنیای درون، و از مکاتبات و مباحثاتش با روانشناسان بزرگ روزگارش. فصل‌های زندگی یونگ شعاع‌های شتابان نورند که وقایع زندگی و کار او را فقط به نحوی زودگذر، روشن می‌کند. اما، فضای دنیای فکری او، تجربه مردی را انتقال می‌دهد که روان برایش واقعیتی ژرف بود. یونگ یک روان‌پزشک بود که خوب می‌دانست بینش مذهبی بیمار، در مداوای بیمار روانی، نقش قطعی دارد و بسیاری از روان‌نژندی‌ها را از نادیده گرفتن این فضیلت اصلی روان می‌دانست.

راز گل زرین (عقاید چینیان در باب زندگی)

  • 15,000 تومان

پروفسرو ویلهلم رساله راز گل زرین را کشف کرد که بخش اصلی این کتاب را تشکیل می‌دهد. به استنباط او این رساله یک راهنمای عملی به منظور تکامل شخصیت بود. او ترجمه آلمانی این متن را به انجام رسانید که در پاییز سال 1929، اندکی قبل از مرگش به چاپ رسید و یونگ آن را به مثابه حلقه‌ای میان بینش شرقی و تحقیقات روان‌شناختی خود به شمار آورد. نوعی رابطه که این روان‌شناسی بزرگ تحلیلگر، در یک تفسیر درخشان علمی به بررسی آن پرداخت. کری بینز متن آلمانی ولهلم را به انگلیسی برگرداند. کتاب حاضر، همچنین قسمتی از نوعی تفکر چینی دیگر به نام Hui ming ching یا دفتر آگاهی و حیات را دربرمی‌گیرد که این نوع تفکر با تصویر و نقشه‌های متعدد ارائه شده است. «مجموعه کوشش‌های ویلهلم و یونگ برای نخستین بار راهی برای درک و شناخت حکمت شرق فراهم آورده است که خواسته‌های ما را از هر نظر تامین می‌کند. این حکمت از علوم ماوراء‌الطبیعه اخذ شده و در زمینه روان‌شناسی به محک تجربه نهاده شده است. راز گل زرین صرف نظر از نثر قدیمی آن، راز نیروهای رشد نهفته در روان‌ آدمی است.»

صفحه‌ی 1