نيكو سرخوش افشين جهانديده


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
آیا قیام کردن بی‌فایده است گزیده‌ای از کوته‌نوشت‌ها درس‌گفتارها و گفتگوها
نقد چیست و پرورش خود
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
خاستگاه هرمنوتیک خود (سخنرانی‌ها در کالج‌ دارتموت 1980)
اراده به دانستن
  • 96,000 تومان
  • با تخفیف: 96,000 تومان
مراقبت و تنبیه (تولد زندان)
  • 210,000 تومان
  • با تخفیف: 210,000 تومان

آیا قیام کردن بی‌فایده است گزیده‌ای از کوته‌نوشت‌ها درس‌گفتارها و گفتگوها

  • 96,000 تومان

«... اخلاقیات نظری من «پاداستراتژیک» است: احترام گذاشتن هنگامی که یک تکینگی قیام می‌کند و سازش‌ناپذیر بودن به مجرد آن که قدرت امر عام و جهان‌شمول را زیر پا می‌گذارد. انتخابی ساده اما کاری دشوار چون باید همواره اندکی در زیر تاریخ مترصد آن چیزی بود که تاریخ را بر هم می‌زند و آن را منقلب می‌کند، و باید اندکی در پس سیاست هشیار آن چیزی بود که باید سیاست را بی‌قید و شرط محدود کند. روی هم‌رفته کار من این است؛ من نه اولین نفرم نه یگانه کسی که چنین می‌کند. اما من این کار را برگزیده‌ام». آیا قیام کردن بی‌فایده است؟ از دو مجموعه تشکیل شده است. بخش نخست شامل کوته‌نوشت‌ها و گفتگوهایی است که مستقیما به انقلاب سال 1357 ایران مربوط‌اند و در همان بحبوحه انجام گرفته‌اند. بخش دوم شامل کوته‌نوشت (« در باب نوعی اخلاق ناخرسندی») و دو درس‌گفتار («روشن‌نگری چیست؟» و «انقلاب چیست؟») است که هر چند به مسئله انقلاب ایران نمی‌پردازند اما چندان هم بی‌ربط نیستند.

نقد چیست و پرورش خود

  • 32,000 تومان

میشل فوکو در ۲۷ مه ۱۹۷۸در انجمن فرانسوی فلسفه سخنرانی می‌کند و در این سخنرانی برمبنای پاسخ کانت به پرسش «روشن‌نگری چیست؟» (۱۷۸۴) تعریفی از نقد ارائه می‌کند. فوکو نقد را رویکردی اخلاقی‌ـ‌سیاسی مبتنی‌بر «خواست این‌همه حکومت نشدن» تعریف می‌کند. همچنین ترجمه‌ای از سخنرانی فوکو تحت عنوان «پرورش خود» در کتاب پیش رو در دسترس است. فوکو این سخنرانی را در ۱۲ آوریل ۱۹۸۳ در دانشگاه کالیفرنیا در برکلی ایراد می‌کند و در این سخنرانی کارش را تا هستی‌شناسی تاریخی خویشتن‌مان تعریف می‌کند و رابطه‌ای برقرار می‌کند میان تأملاتش در مورد روشن‌نگری و تحلیل‌هایش در مورد یونان و روم باستان. فوکو طی همین اقامت در ایالات متحده در سه جلسه‌ پرسش‌وپاسخ شرکت می‌کند و در این جلسات به پرسش‌های حاضران در مورد صحبت‌هایش و نیز خط‌ سیر فلسفی‌اش پاسخ می‌دهد. گزارش این جلسات نیز در کتاب حاضر در دسترس است.

اراده به دانستن

  • 96,000 تومان

نباید سکسوالیته را داده‌ای طبیعی تصور کرد که قدرت، تلاش می‌کند آن را مطیع و سرکوب کند، یا حوزه‌ای مبهم که دانش تلاش می‌کند به تدرج آن را کشف کند. سکسوالیته نامی است که می‌توان به سامانه‌ای تاریخی داد، نه واقعیتی پنهان که تسخیر آن دشوار باشد، بلکه شبکه بزرگ سطحی که در آن برانگیختن بدن، تشدید لذت‌ها، تحریک به گفتمان، شکل‌گیری شناخت‌ها و تقویت کنترل‌ها و مقاومت‌ها به‌طور زنجیروار و مطابق با چند استرتژی دانش و قدرت به یکدیگر متصل می‌شوند.

مراقبت و تنبیه (تولد زندان)

  • 210,000 تومان

در این کتاب «میشل فوکو» فیلسوف فرانسوی، نظام‌های مراقبتی و انضباطی را بررسی می‌کند. وی اعتقاد دارد نهادهایی چون مدارس، زندان، بیمارستان، کارگاه‌های انضباطی خاص به شمار می‌روند و در چارچوب آنها مقررات حاکم بر رفتار و سلوک، اقدامات مراقبتی و شیوه‌های نظارت بر آنها تدوین و به مرحله اجرا درمی‌آید و بر این اساس زندگی دانش‌آموزان، سربازان، بیماران و زندانیان در معرض مراقبت و نظارت و تهیه گزارش قرار می‌گیرد. همچنین رفتار بهنجار تشویق و رفتار نامطلوب با اقدامات مجازاتی مواجه می‌شود. به عقیدة نویسنده، هدف غایی مراقبت و نظارت و انضباط، بهنجار نمودن و از میان بردن بی‌انضباطی‌های روانی و اجتماعی و سرانجام تربیت انسان‌های مطیع و سودآور در جامعه است.

صفحه‌ی 1