مليحه وفامهر


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ارگاست در پرسپولیس (تجربه‌ای بین‌المللی در تئاتر)
روانشناسی مردان (بررسی الگوهای کهن در روان مردان)

ارگاست در پرسپولیس (تجربه‌ای بین‌المللی در تئاتر)

  • 69,000 تومان

پیتر استفان پل بروک، کارگردان نوآور تئاتر و سینمای بریتانیایی، که «بزرگ‌ترین کارگردان زنده تئاتر» به حساب می‌آید، مرکز بین‌المللی پژوهش تئاتر را در سال 1970 در پاریس بنیان نهاد. کتاب حاضر ایده اولیه تاسیس مرکز را بازگو می‌کند و گزارشی مفصل از اولین پروژه بزرگ عمومی آن ارائه می‌دهد. اثر مورد بحث، که ارگاست نام دارد، در ویرانه‌های کاخ داریوش کبیر در پرسپولیس، با گروهی متشکل از نه ملیت مختلف، با هدایت پیتر بروک و به دستیاری جفری ریوز اجرا شد و متن آن را شاعر انگلیسی، تد هیوز، به زبانی بدیع نوشت. کتاب حاضر شرحی است مفصل از تکامل کار ارگاست از آغاز تا پایان و اجرای شگفت‌انگیز آن، که افزون بر شرح تصور بروک از تئاتر و متدهای بازیگری او، به شرح اجرای تجربی تئاتر برای مخاطبان روستایی ایران و دستاورد تئاتری بروک از فرم‌های نمایشی تعزیه و روحوضی در ایران می‌پردازد. همچنین، نمایی از مواجهه کمپانی تئاتر با بروکراسی پیچیده ایران و تضادهای فرهنگی آن را در اختیار خواننده می‌گذارد. مطالعه این کتاب دست‌اندرکاران حوزه تئاتر را با تئاتر پژوهشی و تجربی آشنا می‌کند، درس‌‌نامه سودمندی را در اختیار دانشجویان تئاتر می‌گذراد و علاقه‌مندان هنر را در لذت تولید یک اثر عظیم سهیم می‌کند.

روانشناسی زنان الهه درون زن (روانشناسی زنان از دیدگاه اسطوره‌شناسی بررسی کهن‌الگوهای نیرومند در زندگی زنان)

  • 310,000 تومان

روانشناسی زنان (الهه درون زن)، توصیف اسطوره‌های یونانی در مورد شخصیت زنان است که بر اساس رویکرد کهن الگوی یونگ روانشناس بزرگ تدوین شده است. توضیح مترجم درباره خاستگاه اسطوره و تبیین نظری آن در مقدمه کتاب، خواننده را با دیدگاه اسطوره‌ای آشنا می‌کند. در فصول دیگر کتاب الهه‌ها به مثابه تصاویر درونی، فعال کردن الهه‌ها، توصیف انواع الهه‌ها (الهه‌های باکره ، آرتمیس، آتنا، هستیا) و الهه‌های آسیب‌پذیر (هرا، دیمیتر، پرسه، فونه، آفرودیت و ...) و دست آخر قهرمان درون زن، توصیف و تحلیل می‌شود. مطالعه کتاب هم مردان را با شخصیت زنان آشنا می‌کند و هم زنان را نسبت به خودشان آگاه‌تر و در نتیجه موجب تقویت ابعاد دلخواسته آن‌ها و سرانجام موجب پذیرش خود، تغییر خود و سازگاری با خود و دیگران می‌شود.

روانشناسی مردان (بررسی الگوهای کهن در روان مردان)

  • 250,000 تومان

در درون هر مرد زنی، و در درون هر زن، مردی پنهان است. همه در جست و جوی نیمه خود می‌‌کوشند، اما یافتن نیمه مناسب مستلزم آگاهی از خود است. این که ما که هستیم یعنی چه تیپ شخصیتی بر ما غالب است و چگونه رفتار می‌کند و چطور نقاط قوت آن را پرورش دهیم، چیزی است که در این کتاب مورد بحث قرار می‌گیرد. نویسنده این کتاب بر اساس کهن‌الگوها که یونگ بر آن تاکید می‌ورزد، نشان می‌دهد که مردان با چه تیپ شخصیتی خاص مناسب و سازگار با کدام تیپ شخصیتی زنان هستند. مطالعه کتاب هم برای مردان و هم زنان مفید است. مجردها را در انتخاب همسر مناسب یاری می‌دهد و همسران را در سازگار شدن با نیمه انتخابی‌شان.

صفحه‌ی 1