مرتضي براتي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
فلسفه رواقی و هنر شادکامی (حکمت عملی برای زندگی امروز)
فکر کردن به‌واسطه داستان‌ها (کودکان فلسفه و کتاب‌های تصویری)
در باب رها کردن امور (آموزه‌های فلسفه برای روزگار اکنون)
از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی (حکمت ذن برای زندگی امروز)
پرسش‌های بزرگ زندگی (آیا رنج بخشی ضروری از زندگی است آیا گریز از رنج به دست ماست چگونه)
فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان
  • 38,000 تومان
  • با تخفیف: 38,000 تومان
رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص
  • 53,000 تومان
  • با تخفیف: 53,000 تومان
پرسش‌گری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان
  • 65,000 تومان
  • با تخفیف: 65,000 تومان
کودک فلسفی
  • 159,000 تومان
  • با تخفیف: 159,000 تومان

فلسفه رواقی و هنر شادکامی (حکمت عملی برای زندگی امروز)

  • 180,000 تومان

این کتاب راهنمای یافتن راهی است برای زندگی شادتر و از خرد باستانی رواقیون برای آشکار کردن حقایق پایدار و راهبردهای اثبات‌شده در بهبود به‌زیستی بشر استفاده می‌کند. این کتاب ساده و قدرتمند نشان می‌دهد که چگونه از این حکمت باستانی برای ایجاد تغییرات عملی و مثبت در زندگی خود استفاده کنید. با استفاده از مطالعات موردی تامل‌برانگیز، برجسته کردن ایده‌های کلیدی و چیزهایی که باید به خاطر بسپارید و ابزارهایی که برای ارزیابی خودتان ارائه می‌کند، نشان می‌دهد که رواقی‌گری یک مسیر اثبات‌شده و عمیق به‌سوی خوشبختی است. با آموختن اینکه رواقی‌گری چیست، می‌توانید زندگی خود را متحول کنید، می‌آموزید چگونه - به‌درستی - از روز خود استفاده کنید، چگونه در رویارویی با ناملایمات با آنها کنار بیایید و چگونه در هر موقعیتی که هستید در برابر مصائب تاب بیاورید.

فکر کردن به‌واسطه داستان‌ها (کودکان فلسفه و کتاب‌های تصویری)

  • 157,000 تومان

این کتاب راهنمایی ا‌ست برای کاوش فلسفه با کودکان با استفاده از کتاب‌های تصویری. نویسنده با نشان‌دادن کتاب‌های تصویری که اغلب مسائل فلسفی را در روایت‌های خود گنجانده‌اند، آنها را به منبعی طبیعی برای کمک به کودکان خردسال در بررسی مسائل فلسفی تبدیل می‌کند و رویکردی ساده برای جذب آنها ارائه می‌دهد. افزون بر این، کتاب توصیه‌های حکیمانه‌ای در مورد چگونگی تسهیلگری بحث فلسفی با کودکان خردسال ارائه می‌دهد، به‌ویژه هنگامی که صحبت از پرداختن به موضوعات دشوار می‌شود. لازم است معلمان و والدین علاقه‌مند به فلسفه‌ورزی با کودکان، این کتاب را بخوانند.

در باب رها کردن امور (آموزه‌های فلسفه برای روزگار اکنون)

  • 95,000 تومان

یک بار راهبی بودایی دانا، قدرت رها کردن امور با در دست گرفتن یک فنجان چای را توضیح داد؛ نگه داشتن فنجان برای چند ثانیه تلاش زیادی نمی‌خواهد اما پس از چند دقیقه، ناراحتی جدی ایجاد می‌شود و یک ساعت بعد به عذابی تحمل‌ناپذیر تبدیل شده است. فقط با زمین گذاشتن فنجان خود را از درد رها می‌کنیم. نگه داشتن چیزها می‌تواند دردناک باشد. با این حال بسیاری از مردم در چسبیدن به چیزهایی مانند عقاید مردم، کینه‌ها، معشوق‌های سابق، دارایی‌های مادی، خاطرات بد و نگرانی‌ها در مورد آینده استادند. از طریق چسبیدن مداوم و بی‌وقفه به همۀ این چیزها، زندگی ما روز به روز سنگین‌تر و ناخوشایندتر می‌شود. اما اگر چیزها را رها کنیم، حتی اگر موقتی باشد، آرامش را تجربه خواهیم کرد. در دنیای امروز، هنر رها کردن اقدامی عصیانگرانه است. با زمین گذاشتن فنجان، علیه جامعه‌ای شورش می‌کنیم که وسواس موفقیت و اعتبار دارد، که عشق سمی و وابستگی ناسالم را ارج می نهد و حرص را بر رضایت ترجیح می‌دهد. کتاب در باب رها کردن امور مجموعه‌ای از مقالات ویرایش شده و اصلاح شده درباره موضوعات مختلف است. این آثار کوتاه، هنر رها کردن را با الهام از مکاتب مختلف بررسی می‌کند: از فلسفه شوپنهاور تا دیوژن و تا تائوئیسم.

از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی (حکمت ذن برای زندگی امروز)

  • 85,000 تومان

ام سوامی راهبی است که در جایی دورافتاده در کوهپایه‌های هیمالیا زندگی می‌کند. او دارای مدرک ام‌بی‌ای از دانشگاه فن‌آوری سیدنی و لیسانس محاسبات تجاری از دانشگاه وسترن سیدنی است. سوامی در نقش‌های اجرایی در شرکت‌‌های بزرگ در سراسر جهان کار کرده است. او یک شرکت نرم‌افزاری سودآور را با دفاتری در سانفرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، سیدنی و هند به مدت هفت سال تاسیس و رهبری کرد. ام سوامی به‌طور کامل از علایق تجاری خود چشم پوشید تا یک زندگی معنوی را در پیش بگیرد. کتاب‌های او در زمینه فلسفه ذن در دنیا پرفروش شده و به چهره‌ای شناخته‌شده در عرفان شرقی معاصر تبدیل شد. بسیاری از ما برای حفظ آرامش در طول روز و یا به خواب رفتن در شب تلاش می‌کنیم. ذهن ناآرام و خیانتکار ما باعث می‌شود لحظه‌ای احساس خوبی داشته باشیم و لحظه‌ای احساس وحشتناک. منفی‌گرایی و اضطراب از کجا ما را فرا می‌گیرد و چگونه می‌توانیم آرام باشیم؟ ذن هنر دستیابی به آن آرامش درونی را بدون تشریفات یا جزم‌اندیشی به ما نشان می‌دهد. این کتاب در مورد مشاهده زیبایی، سعادت و حقیقت در زندگی روزمره ماست. رانندگی به محل کار یا شستن ظروف، هر عملی به راحتی می‌تواند برای ما مراقبه باشد. این کتاب زیبا بر اساس آموزه‌های اصلی ذن، چشم‌اندازی را ارائه می‌دهد که زندگی را تغییر می‌دهد. ام سوامی، نویسنده پرفروش بسیاری از کتاب‌های دگرگون‌کننده، هنر شادی را با طنز، داستان‌ها و حکمت فراوان با شما به اشتراک می‌گذارد و شما را به سفری از ذهن‌انباری به ذهن‌آگاهی می‌برد.

پرسش‌های بزرگ زندگی (آیا رنج بخشی ضروری از زندگی است آیا گریز از رنج به دست ماست چگونه)

  • 110,000 تومان

زندگی "ام سوآمی" هندی-استرالیایی کمی شبیه قصه‌هاست. او ابتدا در استرالیا دانشگاه رفت و دو مدرک تخصصی در رشته‌ی ام‌بی‌ای و تجارت گرفت. بعد در سمت‌های مختلفی در شرکت‌های بزرگ جهان کار کرد. علاوه‌بر این‌ها خودش شرکت نرم‌افزاری موفقی به راه انداخت که در شهرهای بزرگ جهان از جمله سانفرانسیسکو، نیویورک، تورنتو، لندن، سیدنی و نیز در کشور زادگاهش، هند شعبه داشت. "سوآمی" هفت سال این شرکت را اداره کرد اما بعد... شرکت چند میلیون دلاری و سایر تعلقات زندگی را رها کرد و به کوهپایه‌های هیمالیا نقل مکان کرد. حالا او در محلی آرام و دورافتاده زندگی می‌کند و کتاب‌هایش را می‌نویسد. پرسش‌های بزرگ زندگی، یکی از موفق‌ترین آثار این راهب عارف است. او در این کتاب شیرین و مهربان، با بهره گرفتن از حکایت‌های ذن بودیسم، نکاتی را در چهار فصل مطرح می‌کند که راهنمای خوبی برای رسیدن به آرامش و تنظیم نگاه ما به زندگی و مسائل آن است. مسائلی از قبیل رنج، درد، مرگ و تنهایی. چهار فصل کتاب عبارتند از: چرخه مرگ و زندگی، تنهایی، خود، بیدار کردن. در اجتناب‌ناپذیر است، اما رنج انتخابی است. از دست‌دادن گریزناپذیر است، غم و اندوه نیست. مرگ قطعی است و زندگی قطعی نیست. عدم‌قطعیت و بی ثباتی، پیش‌بینی‌ناپذیر بودن، حتی غیر‌منطقی‌بودنش، آن را به آن‌چه هست تبدیل می‌کند: امری ارزشمند، یک نعمت، شما می‌توانید ویژگی‌هایش را ترسناک، ملال‌آور و حیله‌گرانه، یا ماجراجویانه، زیبا و دلربا ببینید. انتخاب با شماست. این الفبای زندگی است. -از متن کتاب

فلسفه شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان

  • 38,000 تومان

فلسفه هم سرگرم‌کننده هم برای مغز بچه‌ها خوب است، چون آن‌ها را تشویق می‌کند تا به‌طور عمیق فکر و راه‌حل‌های خود را برای مسائل پیچیده ارائه کنند. کودکان و نوجوانان، خواندن کتاب «متفکران بزرگ و ایده‌های بزرگ: فلسفۀ شرق و غرب برای کودکان و نوجوانان»، همه‌چیز را در مورد مفاهیم مقدماتی و متفکران مهم به روشی سرگرم‌کننده و قابل‌دسترس، اما همچنان عمیق و اساسی یاد خواهند گرفت. کودکان و نوجوانان طی خواندن این کتاب، پرسش‌هایی مانند این را کاوش خواهند کرد: «واقعی چیست؟»، «چگونه بفهمم چیزی درست است؟»، «چگونه می‌توانم فرد خوبی باشم؟»، «اگر این درست است، چه‌چیز دیگری درست است؟» و …

رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب‌ و نقص

  • 53,000 تومان

داستان‌های زیادی درباره چگونه زیستن وجود دارد. از ما انتظار می‌رود بلندپروازی و جاه‌طلبی را در خود قوت بخشیم، عشق پایدار بیابیم و به خوبی مراقب سلامتی‌مان باشیم. این روایت‌ها هم می‌توانند زندگی ما را به سوی آرامش و شادمانی سوق دهند، هم دامی باشند برای ما و اطرافیان ما. پروفسور پل دولان، کارشناس پرآوازه بین المللی در حوزه خوشبختی، رفتار و سیاست عمومی، در کتاب رهایی از افسانه زندگی بی‌عیب و نقص، بر آن است تا با شواهد بسیاری که به دست می دهد، افسانه‌های متداول درباره سرچشمه‌های خوشبختی را در هم شکند و نشان دهد مسیرهای غیرمنتظره بسیاری برای دست یافتن به خوشبختی پایدار وجود دارد.

پرسش‌گری و گفت‌وگو با کودکان و نوجوانان

  • 65,000 تومان

عنوان کتاب حاوی دو اصطلاح محوری فلسفه‌ورزی است . پرسش گری و گفت و گو فلسفه در جوهر خود، طرح پرسش‌هایی است که برای درک موقعیت انسانی اساسی‌اند همه‌ی ما در زندگی خود به نوعی با پرسش‌‌هایی فلسفی مواجهیم که حیرت ما در معنای زندگی و پایان آن تامل درباره‌ی ارزش‌ها و بازتاب درستی و نادرستی اعمالمان را رقم می‌زند. در حین سنجه ‌این مباحث چه کودکان چه بزرگسالان درگیر تفکر فلسفی می‌شویم. اغلب این پرسش‌ها پاسخ قطعی ندارند. آنها ما را از عدم قطعیت و وجود امکان‌های فلسفی در زندگی آگاه می‌کنند.

کودک فلسفی

  • 159,000 تومان

منظور از خوب بودن چیست؟ چرا مردم می‌میرند؟ دوستی چیست؟ کودکان وارد جهان پر از سوال می‌شوند و با مسائل عمیق و اندیشمندانه گلاویز می‌شوند، حتی اگر تامل‌شان را با صدای بلند نشان ندهند. بسیاری از والدین دوست دارند در مورد ایده‌های فلسفی با کودکان خود گفتگو کنند، اما نمی‌دانند چگونه این کار را انجام دهند. کتاب کودک فلسفی والدین را راهنمایی می‌کند که چگونه با آرامش با پرسش‌های فلسفی کودکان در هر سنی برخورد کنند...

صفحه‌ی 1