محمدرضا مردانيان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
یادداشت‌هایی در باب چین
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان
معماری شادکامی
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
تخت پروکروستس (جملات قصار فلسفی و کاربردی)
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان

یادداشت‌هایی در باب چین

  • 120,000 تومان

استالین سراغ تصفیه آدم‌ها می‌رفت و آنها را می‌کشت، اما در چین این فکر است که باید منهدم شود، باید بیرون آورده شود، به معرض تماشا گذاشته شود و لگدمال و حذف شود. چنین چیزی نیازمند تقبیحی سختگیرانه است که مردم متعهدانه تکرارش می‌کنند همانند حضاری که در پاسخ به وزیر، شعار سر می‌دهند. می‌گویند تک‌تک پیامدهای نامطلوب گذشته زیر سر لیو شائوچی بوده، و مقصر تمام پس‌رفت‌های کنونی هم خود اوست. اگر برداشت محصولی ضعیف بوده، بیماری‌ای شایع شده، تهدید خارجی‌ای در کار است، یا کماکان مخالفان به هنگ‌کنگ فرار می‌کنند، تمام اینها کار «کلاهبرداران و جنایتکاران لیو شائوچیست» است که پنهانی راهی پیدا می‌کنند تا توده‌های متفکر واقعی را از راه راست منحرف کنند. حتی افراط‌کاری‌های گارد سرخ در طول انقلاب فرهنگی کار نفوذی‌های تجدیدنظرطلبی است که آنها را به اعمال خشونت تحریک می‌کردند. به مردم تئوریِ توطئه شیطانی را می‌آموزند، چون ساده‌ترین چیزی است که می‌توان به خوردشان داد و این‌گونه حزب و رهبرانش در قبال خطاها و شکست‌ها مسئولیتی ندارند.

بیشترین کار خیری که از دست‌تان برمی‌آید (چگونه دیگرگزینی کارآمد زیست اخلاقی را دگرگون کرده است)

  • 155,000 تومان

رنج و آلام حیوانات تحت ستم بخش کوچکی از رنجی است که ما به حیوانات روا می داریم. سال 2012 در ایالات متحده 164 میلیون نفر، صاحب سگ و گربه بودند. بیشترشان قاعدتا از وضعیت خوبی برخوردارند اما حتی اگر با تک‌تکشان هم بدرفتاری می شد باز هم این عدد در مقابل 9.1 میلیارد حیوانی که سالانه به خاطر تولید ،غذا پرورش و کشته می شوند چیزی نبود. حیوانات مزارع صنعتی باید به یک عمر رنج و عذابی به مراتب شدیدتر از آنچه معمولاً سگ ها و گربه ها تحمل می کنند تن بدهند و در ایالات متحده 55 برابر بیشتر از سگ و گربه ها در مزارع صنعتی و مکانیزه حیوان وجود دارد.

معماری شادکامی

  • 115,000 تومان

ما به خاطر میل به نادیده گرفتن احساسات‌مان و بی‌اعتنایی به محیط اطراف و حس متناقض برای تایید این نکته که هویت‌مان تا میزان زیادی به محل زندگی‌مان بستگی دارد و به همراه آن دست‌خوش تغییر می‌شود در وضع دشواری قرار گرفته‌ایم. یک اتاق بدشکل می‌تواند به تردیدهای ناپایدار بابت نقایص زندگی دامن بزند در حالی که یک اتاق نورگیر با کاشی‌هایی از جنس سنگ آهک و به رنگ عسلی، می‌تواند نوید امید بیش‌تری به ما بدهد. اعتقاد به اهمیت معماری بر پایه این ایده قرار دارد که خوب یا بد، در مکان‌های مختلف، افراد متفاوتی هستیم؛ به همین‌خاطر وظیفه معمار این است که نشان دهد در وضعیت ایده‌آل چگونه افرادی باشیم...

تخت پروکروستس (جملات قصار فلسفی و کاربردی)

  • 125,000 تومان

هر جمله قصاری این‌جا درباره یک نوع از تخت پروکروستس است. ما انسان‌ها با محدودیت‌های دانش و چیزهایی که نمی‌توانیم ببینیم، نادیده‌ها و ناشناخته‌ها، کشمکش‌های برخاسته از زندگی و جهان پر از اندیشه‌های درهم‌بافته، دسته‌بندی‌های تقلیل‌دهنده، زبان‌های زرگری و روایت‌های از پیش آماده شده که به هر حال عواقب آنی و محتملی دارند، روبه‌رو هستیم. علاوه بر این، به نظر می‌رسد از این تناسب وارونه، آگاهی نداریم؛ بسیار شبیه خیاطانی که به مناسب بودن کت و شلواری که دوخته‌اند، پز می‌دهند اما این کار را با جراحی و جابه‌جایی اندام مشتریان خود انجام داده‌اند.

صفحه‌ی 1