محمدرضا غفاري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
سرآغازهای آگاهی (دانشنامه‌ای مرجع در آگاهی‌پژوهی و پدیده‌های فراطبیعی)
سفر در زمان (آشنایی با برخی از مفاهیم فیزیک نوین و شناخت جهان)
آفرینش گیتی (معنادار بودن جهان هستی)
  • 10,000 تومان
  • با تخفیف: 10,000 تومان
نظریه‌ای برای همه چیز آغاز و فرجام جهان هستی
  • 20,000 تومان
  • با تخفیف: 20,000 تومان

سرآغازهای آگاهی (دانشنامه‌ای مرجع در آگاهی‌پژوهی و پدیده‌های فراطبیعی)

  • 75,000 تومان

این‌کتاب دربرگیرنده یک‌دانشنامه مرجع درباره آگاهی‌پژوهی و پدیده‌های فراطبیعی است. در این‌دانشنامه بحث درباره پدیده‌های فراروانی و فراطبیعی است و جفری میشلاو نخستین فردی است که در آمریکا، در رشته فراروان‌شناسی دکترا گرفته است. رساله دکتری او درباره سیستم‌های تکوینی فراروانی بود که پس از بازبینی در سال 1988 منتشر شد و روش‌های آموزش توانایی‌های فراروانی بعضی مدعیان را بررسی و ارزیابی می‌کرد. میشلاو، همچنین یک روان‌شناس بالینی است. دانشنامه پیش‌رو 4 بخش اصلی دارد؛ بخش اول، تاریخچه آگاهی است، بخش دوم فرهنگ عامه و باور مردم درباره آگاهی‌پژوهی است. بخش سوم دربرگیرنده بررسی علمی آگاهی‌پژوهی و بخش چهارم هم شامل نظریه‌هایی در زمینه آگاهی‌پژوهی می‌شود. به بیان ساده، این‌کتاب، درباره تاریخچه، فرهنگ عامه و بررسی علمی آگاهی است. پیش از شروع بخش‌های اصلی کتاب، این‌عناوین درج شده‌اند: فهرست، مقدمه مترجم، درباره نویسنده، پیشگفتار چاپ اول، پیشگفتار چاپ دوم با تجدیدنظر. پس از بدنه اصلی کتاب هم، پیوست اول با عنوان «نظریه‌ای در باب پدیده‌های فراروانی» آمده که عناوین «چشم‌انداز زیست‌شناختی»، «چشم‌انداز زیست‌شناختی»، «بوم‌شناسی آگاهی» و «چالش‌های در باب زیست‌شناسی آگاهی» را شامل می‌شود. دومین پیوست کتاب هم «حوزه عمل تلقین و تخیل» است. اولین بخش کتاب، شامل این‌عناوین اصلی می‌شود: سنت‌های آئین شمنی، بین‌النهرین باستان، هند باستان، چین باستان، یونان باستان، روم باستان، یهودیان باستان و مسیحیان نخستین، حکمت هرمسی، آگاهی‌پژوهی در اسلام، آگاهی‌پژوهی در سده‌های میانه، آگاهی‌پژوهی در دوره نوزایی فرهنگی (رنسانس)، دوران روشنگری. در دومین بخش هم این‌عناوین تدوین شده‌اند: بررسی علمی طالع‌بینی، برون‌فکنی ستاره‌ای (مثالی) و تجربه‌های خارج از بدن بودن، شفا دادن، ارتباط با موجودات هوشمندتر، زندگی در مرگ مرگ در زندگی، اثر نیروهای غیرمتعارف ذهن بر ماده، کاربرد نیروهای فراروانی، برخی تفکرات پایانی در باب فرهنگ عامه.

سفر در زمان (آشنایی با برخی از مفاهیم فیزیک نوین و شناخت جهان)

  • 14,000 تومان

آیا سفر به گذشته و آینده امکان‌پذیر است؟ آیا چنین سفری تنها زاده‌ی خیال‌پردازی نویسندگان داستان‌های علمی تخیلی نیست؟ نظر دانش جدید در این‌باره چیست؟ آیا چنین سفری از دید دانشمندان شدنی است؟ پاسخ به این پرسش‌ها را در کتاب سفر در زمان می‌یابید. کتاب سفر در زمان یک داستان علمی-تخیلی نیست. شرحی کاملا علمی است درباره‌ی یکی از آرزوهای دیرینه‌ی انسان؛ یعنی سفر به گذشته و آینده. پرسش اصلی کتاب این است: آیا براساس دانش فیزیک و اخترفیزیک امروز، انجام چنین کاری به ‌طور کلی امکان‌پذیر است یا خیر؟ نویسندگان برای پاسخ‌ دادن به این پرسش، به شرح برخی از مبانی فیزیک نوین می‌پردازند و در راس آن، دو نظریه‌ی بزرگ ”نسبیت عام” و ”مکانیک کوانتومی” را شرح می‌دهند. این دو نظریه نه تنها فیزیک و اختر فیزیک، بلکه نگرش انسان به جهان را دگرگون ساخته است. این نظریه‌ها که از پیچیده‌ترین نظریه‌های فیزیک قرن بیستم محسوب می‌شوند، در این کتاب با زبانی ساده تشریح شده‌اند.

آفرینش گیتی (معنادار بودن جهان هستی)

  • 10,000 تومان

برای دستیابی به شناخت عملی از آفرینش و معنادار بودن جهان هستی، پرداختن به مباحث اخترشناسی گریزناپذیر است. مباحث اخترشناسی هم طبیعا با دانش فیزیک و اخترفیزیک پیوندی بنیادی دارد. در نتیجه، کتاب کوچک آفرینش گیتی: معنادار بودن جهان هستی نیز از چنین مباحثی بی‌بهره نیست. این کتاب می‌کوشد با بیانی روشن و به دور از پیچیدگی، از علوم تجربی جدید برای اثبات معنادار بودن جهان هستی بهره بگیرد.

نظریه‌ای برای همه چیز آغاز و فرجام جهان هستی

  • 20,000 تومان

در کتاب حاضر، مباحثی در باب تاریخچة جهان از مهبانگ تا سیاه چاله‌ها ارائه شده است. این اثر، با هدف تشریح مطالب علمی و فیزیکی نظری به زبان ساده برای مخاطبان عام تدوین شده و مشتمل بر هفت گفتار است. در گفتار نخست، ایده‌های گذشت در مورد جهان و چگونگی رسیدن به دانش کنونی به اختصار تبیین شده و در گفتار دوم، در باب نظریه‌های «نیوتن» و «انیشتین» در مورد گرانش و ارتباط آن با «ایستا» بودن جهان بحث گردیده است. گفتار بعد، مشتمل بر مباحثی دربارة سیاه‌چاله‌ها است و در گفتار چهارم، نگارنده تشریح می‌کند که چگونه براساس مکانیک کوانتومی، انرژی می‌تواند از سیاه‌چاله‌ها به بیرون منتشر شود. در گفتار پنجم، مهبانگ و آغاز جهان به وسیلة ایده‌های مکانیک کوانتومی تشریح شده و در گفتار ششم به این موضوع پرداخته شده که با توجّه به قوانین «قرینگی زمانی‌چرا گذشته با آینده تا این حد متفاوت است.» آخرین گفتار کتاب، مشتمل بر توضیح و تشریح چگونگی دستیابی به نظریة واحدی دربارة تجمیع مکانیک کوانتومی، گرانش و سایر برهم‌کنش‌های فیزیکی است.

صفحه‌ی 1