محمد قاضي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
قلعه مالویل (گالینگور)
  • 300,000 تومان
  • با تخفیف: 300,000 تومان
آخرین روز 1 محکوم و کلود ولگرد
  • 82,000 تومان
  • با تخفیف: 82,000 تومان
نان و شراب (گالینگور)
  • 240,000 تومان
  • با تخفیف: 240,000 تومان
قلعه مالویل
  • 345,000 تومان
  • با تخفیف: 345,000 تومان
سفر به آرمانشهر (ایکاری)
  • 117,000 تومان
  • با تخفیف: 117,000 تومان
سگ کینه‌توز
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
سمرقند
  • 110,000 تومان
  • با تخفیف: 110,000 تومان
آدم‌ها و خرچنگ‌ها
  • 47,000 تومان
  • با تخفیف: 47,000 تومان
بردگان سیاه (مندینگو)
  • 180,000 تومان
  • با تخفیف: 180,000 تومان
حلقه سوم
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
داستان کودکی من (شومیز)
  • 32,500 تومان
  • با تخفیف: 32,500 تومان
در نبردی مشکوک
  • 53,000 تومان
  • با تخفیف: 53,000 تومان

قلعه مالویل (گالینگور)

  • 300,000 تومان

چه بر سر بعضی از انسان‌ها می‌آید، وقتی در موقعیت‌های بحرانی به خود وانهاده می‌شوند؟ جوهره مالویل بر وحشت از بمب اتمی متمرکز شده است. داستان با انفجار هسته‌ای منشائی نامعلوم آغاز می‌شود. انفجاری که زمین را ویران وبیشتر ساکنان آن را نابود می‌کند. امانوئل و چند تن از دوستانش به زیرزمین قلعه مالویل می‌روند تا از آتش‌سوزی بزرگ در امان بمانند. آن‌ها مدتی بعد از پناهگاه خود بیرون می‌آیند و می‌بینند که آخرالزمان شده است و...

آخرین روز 1 محکوم و کلود ولگرد

  • 82,000 تومان

ویکتور هوگو در آثارش نگاه عمیقی به جامعه و کژی‌ها و کاستی‌هایش دارد و رنج انسان‌هایی را می‌بیند که کم‌تر به آن‌ها توجه می‌شود و کم‌تر کسی با آن‌ها همدلی می‌کند. او در دو داستان این کتاب به وضعیت دو زندانی پرداخته و شرایط روحی و جسمی آنان را با جزئیات فراوان توصیف کرده است. نگاه انتقادی او به قوانین و مقررات آن روز فرانسه چنان است که گویی راجع به جهان امروز سخن می‌گوید. ای کاش این اعضای هیئت منصفه ماری دختر زیبای مرا دیده بودند تا می‌فهمیدند که نباید پدر یک کودک سه‌ساله را کشت! خدایا! اگر دخترم بزرگ شود و به پاریس برود، چه بر سرش خواهد آمد؟ پدر در آن شهر خاطره‌ی بدی در ذهن مردم به جا گذاشته است. ناگزیر او از من و از نام من خجالت خواهد کشید و مردم او را به خاطر من، به خاطر منی که از صمیم قلب دوستش می‌دارم، طرد و تحقیر خواهند کرد و وی را زشت و بی‌آبرو خواهند خواند. آه ماری محبوبم! آیا راست است که تو از نام من منفعل و شرمنده خواهی شد و از من وحشت خواهی کرد؟

نان و شراب (گالینگور)

  • 240,000 تومان

نان و شراب داستان خود سیلونه است. او از انقلابی سخن می‌گوید که احساس می‌کند در وجودش قد کشیده است. در گفت‌و‌گوهای این کتاب برخی از دلایل تصمیم نویسنده برای ترک حزب کمونیست در سال 1930 دیده می‌شود. اینیاتسیو سیلونه به ‌شدت کلیسا و خرافاتی را که در بین مردم رواج دارد، نقد و از هر فرصتی استفاده می‌کند تا چهره زشت حکومت فاشیستی موسولینی را نشان دهد.

قلعه مالویل

  • 345,000 تومان

داستان کتاب قلعه‌ مالویل در اواخر قرن بیستم در روستایی در فرانسه اتفاق می‌افتد. امانوئل کمت در گذشته مدیر مدرسه بوده؛ اما اکنون به مزرعه‌داری و کشاورزی مشغول است. او مردی تواناست که مشخص است در رهبری استعداد دارد و خودش هم به سیاست علاقه‌مند است. کمت صاحب قلعه‌ مالویل است. این قلعه دیگر به عنوان جاذبه‌ای توریستی شناخته می‌شود. در روز حمله هسته‌ای کمت و دوستانش در انبار شراب قلعه‌ مالویل بودند که در زیرزمین قرار داشت و توانستند جان سالم به در ببرند. بعد از بیرون آمدن از زیرزمین متوجه می‌شوند که تقریباً همه‌چیز به خاکستر تبدیل شده است. کمت و دوستانش تصمیم می‌گیرند که تحت رهبری او از نو شروع کنند و همه‌چیز را بسازند. به مرور متوجه می‌شوند که تنها بازماندگان نیستند و دیگرانی نیز وجود دارند که زنده‌اند. بزرگ‌ترین خطری که آنان را تهدید می‌کند، حکومتی دیکتاتوری است که از همین خاکسترهای بمب هسته‌ای شروع کرده و می‌خواهد دنیای جدید را از آن خود کند.

سفر به آرمانشهر (ایکاری)

  • 117,000 تومان

وقتی به ثروت‌هایی می‌نگریم که موهبت طبیعت نصیب آدمیان کرده است و به هوش و درایت یا فهم و خردی توجه می‌کنیم که طبیعت به انسان ارزانی داشته است تا ابزار کار و راهنمای وی در زندگی باشد محال است بپذیریم که سرنوشت او در جهان بدبختی باشد؛ و نیز وقتی مشاهده می‌کنیم که انسان ذاتا اجتماعی است، و در نتیجه خونگرم است و مهربان، باز غیرممکن است بپذیریم که او ذاتا شر باشد. با این وصف، در همه زمان‌ها و در همه سرزمین‌های این کره خاکی تاریخ بشر به جز اغتشاش‌ها و بی‌نظمی‌ها و عیب و علت‌ها و جنایت‌ها و جنگ‌ها و انقلاب‌ها و آزار و شکنجه‌ها و کشت و کشتارها و فاجعه‌ها و تبهکاری‌ها چیزی به ما نشان نمی‌دهد. پس اگر این عیب و علت‌ها و این بدبختی‌ها ناشی از اراده طبیعت نیست ناچار باید دلیل آن را در جای دیگری جست. آیا این دلیل در بدی و ناجوری سازمان جامعه نیست؟ و آیا موجب اصلی این بدی سازمان نیز همان نابرابری نیست که مبنای آن است؟ کابه در کتاب سفر به ایکاری (سفر به آرمانشهر)، که از معروف‌ترین آثار اوتس، عقاید خود را درباره زندگی بر مبنای همیاری و ایجاد یک جامعه ایدئال تشریح می‌کند.

سگ کینه‌توز

  • 45,000 تومان

در میهن راوی حکومتی استبدادی در روی کار است، و دیکتاتور تمام مخالفان خود را یا از بین برده یا به زندان انداخته است. از جمله این مخالفان مردی است چهل و سه ساله، دانشمند و باستان‌شناس که محکوم به کار اجباری بوده و پنج سال از عمرش را در زندان گذرانده است. داستان از لحظه‌ای آغاز می‌شود که مرد هنگام جابه‌جایی به زندانی دیگر از یک لحظه غفلت نگهبان خود استفاده می‌کند و در می‌رود.

سمرقند

  • 110,000 تومان

نسبت سمرقند «این زیباترین چهره‌ای که زمین تاکنون به سوی خورشید گردانده است» به اندیشه، به شعر، به خیام شاعر، به خیال و عشق، نیز به آزادی کدام است؟ ماجرا از این قرار است که «بنیامین لوساژ»، جوان آمریکایی، که دل در گرو زیبایی‌های ایران‌زمین دارد به قصد دست یافتن به نسخه‌ای خطی از رباعیات حکیم عمر خیام و به خط شاعر به ایران سفر می‌کند و به دربار ناصر‌الدین شاه راه می‌یابد و در آن‌جا به شیرین خانم، شاهدخت قاجاری، دل می‌دهد. این معشوق به رسم هدیه نسخه‌ای از رباعیات خیام بدو می‌بخشد؛ گویی شرح شور و آزادی‌خواهی قرون همه در همین مکتوب است و با این همه سر کتاب هرگز بر لوساژ گشوده نمی‌شود، و کتاب در ماجرای غرق کشتی تایتانیک در آب‌های اقیانوس غرق می‌گردد.

آدم‌ها و خرچنگ‌ها

  • 47,000 تومان

من به شما خواهم گفت که چگونه گرسنگی را در باتلاق‌های رسیف، در میان مغروقین آن دریا شف کرده‌ام. من در دانشگاه سوربن و یا در دانشگاه‌های دیگری با هیولای گرسنگی آشنا نشده‌ام. دانشگاه سوربن من گل و لای مرداب‌های رسیف بوده است که در آن خرچنگ‌ها لول می‌زنند و انسان‌هایی در حول و حوش آن ساکن‌اند که از گوشت خرچنگ‌ها به وجود آمده‌اند و مثل خرچنگ فکر می‌کنند و حس می‌کنند. موجوداتی ذوحیاتین هستند که هم در خشکی به سر می‌برند و هم در آب، نیمی انسان‌اند و نیمی حیوان، موجوداتی که با خرچنگ‌ها برادر همشیرند و راه رفتن را پا به پای خرچنگ‌ها یاد گرفته‌اند. سرگذشتی که می‌خواهم نقل کنم سرگذشت همین جامعه است، جامعه‌ای که از نقطه نظر اقتصادی نیز ذوحیاتین است، زیرا در حاشیه و در مرز دو سیستم اجتماعی - فئودالیسم کشاورزی و سرمایه‌داری راکد مانده است که تاریخ تا به امروز هم نتوانسته است آن‌ها را مانند تار و پود یک پارچه واحد به هم ببافد، دو سیستمی که هنوز دوش به دوش هم در ایالتی در برزیل به همزیستی ادامه می‌دهند، بی‌آن که با هم مخلوط شوند و یا یکدیگر را در شکل واحدی از تمدن تکمیل کنند. بدین ترتیب، جامعه مرداب‌نشین در منگنه دو سیستم متضاد فشرده می‌شود و جز این که به درون مرداب‌ها جریان یابد و در آن با قشر گل و لای مخلوط گردد چاره‌ای ندارد.

بردگان سیاه (مندینگو)

  • 180,000 تومان

این کتاب گذشته ایالات متحده آمریکا به خصوص ایالات جنوبی آن را که در آن بردگی در حد اعلای زشتی خود اعمال شده است نشان می‌دهد. این گذشته ننگین به منزله زخم دهن‌بازی بر پهلوی آمریکاست که هنوز هم گاهی جامعه آمریکایی با ارتکاب اعمال ننگینی نسبت به سیاهان بر این زخم نمک می‌پاشد. این کتاب بر خلاف کلبه عمو تام که بنایی از افسانه‌بافی بر پایه حقیقت است سرتاپا واقعیت محض است و وضع رقت‌بار سیاهان را در آمریکای جنوبی در یک قرن و نیم پیش با شهامت و جسارت قلم تشریح می‌کند و چنان سرشار از حیات و تحریک و حقیقت است که خوانندگان

حلقه سوم

  • 45,000 تومان

در کتاب حلقه سوم زنی به نام بانو اکاوی داستان زندگی خود را برای دوستش نینا نقل می‌کند. زندگی او به ظاهر گذرانی روزمره و مبتذل همچون بسیاری از سرگذشت‌های دیگر است، لیکن بازیگران و سیر حوادث، آنگونه که آن بانو شرح می‌دهد و جزئیات آن را می‌آراید و می‌پندارد، تا به سطح تراژدی هیجان‌انگیزی اوج می‌گیرد که گاه سخت زشت و نفرت‌آور است و گاه بسیار دلخراش و حزن‌آور. آیا به راستی شوهر او، فرزندانش و ازدواج و طلاقش به همان‌گونه بوده‌اند که خود ادعا می‌کند؟ ما نه می‌دانیم و نه هرگز به درستی خواهیم دانست.

داستان کودکی من (شومیز)

  • 32,500 تومان

سر چارلز اسپنسر معروف به چارلی چاپلین کار هنری خود را در کودکی از سالن‌های تئاتر آغاز کردو به یکی از محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین هنرمندان تاریخ سینما بدل شد. اثر پیش رو شرح ماجراهای کودکی او و نخستین تجربه‌های هنری‌اش است؛ از تجربه زیستن در نوانخانه و مرگ پدرش تا فقر و تن سپردن به حرفه‌های گوناگون برای گذران زندگی و نخستین تجربه‌های عاشقانه، تا سرانجام کشف صحنه.

در نبردی مشکوک

  • 53,000 تومان

جان اشتاین بک نویسنده‌ی بزرگ و معاصر آمریکایی است که به خاطر آفرینش آثار رئالیستی و تخیلی‌اش در سال 1962 برنده‌ی جایزه‌ی نوبل ادبیات شد. کتاب در نبردی مشکوک اثری جاویدان از این نویسنده است که نخستین بار در سال 1936 انتشار یافت و به نوعی اولین رمان اصلی این نویسنده‌ی بزرگ به شمار می‌رود. این کتاب روایت‌گر سرگذشت کسانی است که زندگی آن ها بر اثر شکاف طبقاتی جامعه به تنگ آمده و خواهان خیزش و احقاق حقوق طبیعی خویش هستند. داستان از دستمزد پایین کارگران مزارع درختان سیب آغاز می‌شود و به جنبش و اعتصاباتی می‌رسد که سراسر آن جامعه را در بر گرفته و آن را دگرگون می‌سازد. در واقع این کتاب نقدی است به نظام سرمایه‌داری که خون طبقه کارگر را می‌مکد و چیزی جز منافع خویش را در نظر نمی‌گیرد، به همین دلیل اشتاین‌بک به حمایت و طرفداری از نظام کمونیسم محکوم شد، آما آن‌چه در این کتاب روایت می‌شود بسیار فراتر از جهان اشتراکی است.

1  2  صفحه‌ی 1