محمد قائد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مبارزه علیه وضع موجود
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان
رنج و التیام در سوگواری و داغدیدگی
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان
توپ‌های ماه اوت
  • 400,000 تومان
  • با تخفیف: 400,000 تومان
بچه رزمری
  • 75,000 تومان
  • با تخفیف: 75,000 تومان

مبارزه علیه وضع موجود

  • 75,000 تومان

سالها به نسل جوانان آلمانی بعد از جنگ دوم می‌گفتند به پشت سر نگاه نکنند. در قصه‌های دینی، زنِ لوط پند نشنید، به پشت سرش نگاه کرد و تبدیل به ستون نمک شد. آن جوانها سرانجام روزی علیه بزرگترهای پاسدار سکوت سر به طغیان برداشتند. این کتاب داستان شورشِ با دلیل جوانان آلمان در آن دهه‌هاست که دستگاه سیاسی را متقاعد کرد چاره‌ای جز پذیرفتن معترضان نسل جدید در نظام مستقر وجود ندارد. یکی از تجربه‌های مهم قرن بیستم، ورود جوانان انقلابی آلمان غربی در دهه‌های 1960 و 70 به ساختار دولت بود. از آلمانِ پس از جنگ جهانی دوم تصویر دموکراسيِ باثباتی برخوردار از فرهنگی یکدست و عاری از تضاد در ذهنهاست. در واقع از اوایل دهۀ 1950 آن کشور شاهد اعتراض‌هایی سیاسی حول موضوع تسلیحات بود. یک دهه بعد، جنبش دانشجویی به‌عنوان خیزشی ابتدا فرهنگی، بعد اجتماعی و سپس سیاسی، هماهنگيِ ظاهريِ دهۀ 1950 را به هم ریخت و تأثیرهایی پایدار بر خط مشی جامعه گذاشت. جنبشی دانشجویی آغازگر جدّيِ فرهنگِ مخالفت با وضع موجود در آلمان بود و طی سالیان به نیرويِ سیاسيِ بااهمیتی تبدیل شد. اواخر دهۀ 1960 گروهی از جوانان آلمان غربی به این نتیجه رسیدند که حرف بس است و سلاح برداشتند تا نظام مستقر را سرنگون کنند. ادامۀ چنین وضعی نیروهای منزوی‌شدۀ فاشیست را به مقابله با رادیکالیسم چپ فرا می‌خواند و هر آنچه اروپای لیبرال بعد از جنگ دوم رشته بود پنبه می‌شد. نظام مستقر آلمان غربی با دو انتخاب روبه‌رو بود: افزایش فشار پلیسی و ادامۀ وضعیت فوق‌العاده و پرونده‌سازی و گزینش برای استخدام در دستگاههای دولتی؛ یا تن‌دادن به عضویت جوانانِ خواستارِ دگرگونی در حکومت، درنظرگرفتنِ سهمی از گوی و میدان برای آنها، و کمک به کاستن از شدت اعتراضها با سهیم‌کردن مخالفان در امتیازهای حکومت‌کردن. آیندۀ کل اروپا مطرح بود، راه فاجعه‌بارِ اول در دهۀ 1930 تجربه شده بود، و نظام چارۀ معقولی نداشت جز اینکه به آزمودنِ راه دوم رضایت دهد. برخی مخالفانِ متمایل به براندازی نیز پذیرفتند که وارد مجلس ملی شوند و تن به بازیهای پارلمانی بدهند. یکی از دانشجویانی که زمانی اعلامیه پخش می‌کردند و با پلیس ضدشورش دست‌به‌یقه می‌شدند امروز وزیر خارجۀ آن کشور است.

رنج و التیام در سوگواری و داغدیدگی

  • 250,000 تومان

اگر بتوان گفت مرگْ همواره فلسفى‌ترین موضوع در ذهن آدمیان بوده است، مى‌توان افزود مردن عزیزان و نزدیکان، از جنبهٔ روانشناختى، احتمالاً عمیق‌ترین تأثیر را بر ذهن و احساس فرد مى‌گذارد. در مرحلهٔ یادگیرى دوران کودکى، مرگ دیگران در ذهن ما نخستین مثالِ مفهوم «براى ابد» است. با فاصله‌گرفتنِ زندگى شخصى از روابط اجتماعى در روند گسترش جوامع، سوگوارى نیز در قالبى متناسب با فضا و محیط، و وقت و امکان‌هاى شهروندِ امروزى ریخته مى‌شود. اما نیازهاى روحىِ تک‌تک ما ممکن است دقیقاً همپاى دگرگونى‌هاى اجتماعی ــ فرهنگى تغییر نکند و آن نوع و مقدار از سوگوارى که در عرف محیط‌هاى پرمشغله تجویز مى‌کنند شاید براى آرامش روحى برخى افراد کافى نباشد (گرچه شاید براى کسانى افزون بر حدِّ لازم باشد). از این رو، ماتم‌هایى انگار خاتمه نمى‌یابد، ماتم‌هایى پس از سال‌ها در موقعیتى دیگر بیرون مى‌زند، و ماتم‌هایى به‌شکل دردهاى مبهم جسمى، افسردگى مزمن، خشم به‌درون ریخته‌شده و ملامتِ خویش، و بى‌خوابى یا کابوس، گریبان سوگوار را رها نمى‌کند. دکتر ویلیام وُردِن استاد روانشناسى دانشکدهٔ پزشکى دانشگاه هاروارد، استاد دانشکدهٔ روانشناسى رُزمید، کالیفرنیا، و پژوهشگر ارشد مرکز مطالعات روانىِ مصیبت‌دیدگى کودکان در بوستن است.این کتاب در برنامه‌ی تلویزیونی کتاب‌باز معرفی شده است.

توپ‌های ماه اوت

  • 400,000 تومان

جنگ جهانی اول به قرن بیستم شکل داد و نتایجش همچنان بر دنیای ما سایه افکنده است. فاجعه‌ای در استفاده از فناوری قرن بیستم با طرز فکر و تکنیک‌های قرن نوزدهم و حتی پیش از آن. ابزارها مدرن بودند و آدم‌ها قدیمی. این کتاب روایت ماه نخست آن جنگ است و آنچه در کابینه‌ها و ستادها و جبهه‌ها گذشت. قرار بود به تمام جنگ‌ها پایان دهد، اما مسائلی که انتظار می‌رفت با عملیات برق‌آسا حل شود ماند برای جنگ بعدی، و رقابت‌های اقتصادی و کینه‌های قومی 20 سال بعد شدیدتر بیرون زد. در این کتاب، میدان جنگ بوته‌ی آزمایشی است برای سنجش رفتار آدم‌ها در موقعیتی تاریخی که همیشه آرزویش را داشته‌اند تا لیاقت خویش را نشان دهند. و این که خطا، حماقت، خلق و خو و تصادف صرف تا چه حد بر ترکیب واقعیات عینی، منابع اقتصادی، موقعیت تاریخی، طرح‌های استراتژیک و اراده‌ی افراد اثر گذار است.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

بچه رزمری

  • 75,000 تومان

بچه رزمری، رمانی کوتاه یا داستانی بلند، یکی از بهترین نمونه‌های ایجاد تعلیق میان وهم و واقعیت است. فیلمی درخشان که رومن پولانسکی از روی آن ساخت در بسیاری موارد برگردان سطر به سطر و حتی کلمه به کلمه رمان آیرا لوین به تصویر است. پرداختن به فراواقعی معمولا با دلهره و سایه روشن‌هایی پر رمز و راز همراه است. بچه رزمری دلهره ماوراء طبیعه را وارد اتاق نشیمن پر از رنگ و نور آدم‌هایی عادی و حتی مضحک می‌کند. وارد کردن وقایع فوق طبیعی در زندگی روزمره راهگشای ژانری در ادبیات عامه‌پسند شد که پس از چندین دهه همچنان پرخواستار است.

صفحه‌ی 1