فريبرز مجيدي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
مار و روباه (مقدمه‌ای بر منطق)
  • 150,000 تومان
  • با تخفیف: 150,000 تومان
رویا عصر روشنگری (ظهور فلسفه نوین)
  • 50,000 تومان
  • با تخفیف: 50,000 تومان
فلسفه در عمل (مدخلی بر پرسش‌های عمده)
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
نظریه علمی چیست (کاوشی در ذات علم)
  • 47,000 تومان
  • با تخفیف: 47,000 تومان
مقاله‌هایی درباره جامعه‌شناسی شناخت
  • 250,000 تومان
  • با تخفیف: 250,000 تومان

مار و روباه (مقدمه‌ای بر منطق)

  • 150,000 تومان

کتاب مار وروباه راهی نو و هیجان‌انگیز برای بررسی و فهم منطق در برابر کسانی می‌گشاید که مطلب خاصی در زمینه منطق یا فلسفه نیاموخته‌اند. نویسنده که این اثر را به عنوان کتاب درسی برای دانشجویان دوره کارشناسی دانشگاه های اسکاتلند تدوین کرده است و اکنون در آن دانشگاه‌ها تدریس می شود با بهره‌گیری مبتکرانه از زبان تصویر و نمودار به ما می‌گوید که منطق با چه شیوه‌ای عمل می کند و چرا شیوه کارش اینگونه است.

رویا عصر روشنگری (ظهور فلسفه نوین)

  • 50,000 تومان

عمر فلسفه غربی اینک به دو هزار و پانصد سال رسیده است، اما بخش بزرگی از آن در دو مقطع جداگانه‌ای سپری شد که هر یک حدود 150 سال به طول انجامید. مقطع نخست در آتنِ سقراط، افلاطون، و ارسطو بود، یعنی از میانه سده پنجم تا اواخر سده چهارم پیش از میلاد. مقطع دوم در اروپای شمالی بود، که در پی جنگ‌های مذهبی اروپا و ظهور علمِ گالیله‌ای پدید آمد. دامنه‌اش از دهه 1630 تا آستانه انقلاب فرانسه در اواخر سده هجدهم گسترده است. در آن چند سالِ نسبتاً اندک، دکارت، هابز، اسپینوزا، لاک، لایب‌نیتس، هیوم، روسو و ولتر – یعنی اکثر مشهورترین فیلسوفان عصر جدید – منشأ آثاری شد. همه اینان اشخاصی متفنّن یا غیرحرفه‌ای بودند: هیچ یک از آن‌ها با دانشگاهی سر و کار نداشت. در زمینه مفاهیمِ ضمنيِ علمِ جدید و درباره پیامدهای بلوای دینی به کندوکاو پرداختند، و از این راه به جایی رسیدند که بسیاری از نگرش‌ها و آموزه‌های سنتی را کنار گذاشتند. مجموعه تلاش‌های این دسته از اندیشمندان عصر روشنگری در این مجله گرد آمده است.

فلسفه در عمل (مدخلی بر پرسش‌های عمده)

  • 60,000 تومان

آموزش فلسفه در دوران نو به روش‌های نو نیاز دارد. اگر این عقیده کانت را بپذیریم که تعلیم فلسفه فقط تعلیم اندیشه‌های فیلسوفان نیست بلکه - بیشتر از آن - تعلیم شیوه اندیشیدن و فلسفیدن است، آنگاه درمی‌یابیم که تداوم روش قدیمی معلمی - شاگردی (مبتنی بر خطابه) در تحقق آن منظور نه کافی است و نه حتی لازم. نویسنده این کتاب، به پیروری از نظر فیلسوف آلمانی، کوشیده است که هم در یادگیری فلسفه و هم در تدریس آن به در انداختن طرحی نو همت گمارد؛ یعنی آموزش فلسفه را از صورت راه یک‌طرفه‌ای که تاکنون عموما از مبدا معلم به مقصد شاگرد پیموده شده است به صورت جستجویی خلاق در موقعیتی تفکرانگیز برای یافتن راهی مناسب در جهت رسیدن به هدفی از پیش سنجیده شده درآورد. بی‌تردید، گسترش این تجربه در فضای نهادهای علمی و فلسفی جامعه ما موجب دگرگونی عمده‌ای در عرصه اندیشه و پژوهش خواهد شد، مشروط به آن‌که بتوانیم خود را از بند شیوه‌های دست و پاگیر سنتی برهانیم.

نظریه علمی چیست (کاوشی در ذات علم)

  • 47,000 تومان

کتاب نظریه چیست شرح مختصری است از استنباط جدید درباره ذات علم که به خوانندگان امکان خواهد داد که دعوی‌های علم را از دعوی‌های شبه علومی چون آفرینش‌گرای و اختربینی (که خود را به نحوی منطقی در کسوت علم می‌پوشانند) بازشناسند. بن-آری با لحنی ملایم (حتی شوخ‌طبعانه) و با ارائه متنی که خواندنش آسان است، خوانندگان را دعوت می‌کند که در مفهوم‌های کلیدی مربوط به ذات علم به کند و کاو پردازند. آنچه اهمیت خاص دارد.

مقاله‌هایی درباره جامعه‌شناسی شناخت

  • 250,000 تومان

این کتاب در سال 1950 میلادی انتشار یافت و مشتمل است بر شش مقاله از مانهایم از سال 1923 تا 1929 نوشت و در مجله‌های علمی آلمانی به چاپ رساند. این‌ها همگی شرح جزئیاتی‌اند از یک مضمون اصلی، یعنی «جامعه‌شناسی شناخت»، که در عین‌حال یکی از خدمات عمده‌ی مانهایم به نظریه‌‌ی جامعه‌شناختی را نیز به روشنی نمایش می‌دهد. جامعه‌شناسی شناخت مانهایم غالبا به‌صورتی نادرست و به منزله‌ی شک‌گرایی و پندارگرایی تعبیر شده است. در این کتاب نشان داده می شود که منظور مانهایم اثبات گریزناپذیر بودن برخی از نتیجه‌گیری‌های نسبی‌گرایانه شک‌گرایی نبود، بلکه اثبات این نظر بود که به‌رغم گریزناپذیر بودن برخی از نتیجه‌گیری‌های نسبی‌گرایانه، شناخت ناب پدیده های تاریخی و اجتماعی امکان‌ناپذیر است.

صفحه‌ی 1