فرزانه طاهري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پدران و پسران
  • 198,500 تومان
  • با تخفیف: 198,500 تومان
آن‌گاه که از فهم جهان درمی‌مانیم (مجموعه داستان)
پطرزبورگ (شومیز)
  • 65,800 تومان
  • با تخفیف: 65,800 تومان
پطرزبورگ
  • 98,500 تومان
  • با تخفیف: 98,500 تومان
درباره عکاسی
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
سیلویا بیچ و نسل سرگشته (تاریخچه‌ای از حیات ادبی پاریس در دهه‌های بیست و سی میلادی)
سرود کریسمس به نثر (داستان ارواح کریسمس)
  • 39,500 تومان
  • با تخفیف: 39,500 تومان
مرد 100 ساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد
  • 165,000 تومان
  • با تخفیف: 165,000 تومان
خانم دلوی
  • 125,000 تومان
  • با تخفیف: 125,000 تومان
کلیسای جامع و چند داستان دیگر
  • 120,000 تومان
  • با تخفیف: 120,000 تومان

پدران و پسران

  • 198,500 تومان

«پدران و پسران» مشهورترین و محبوب‌ترین و به اعتقاد بسیاری بهترین رمان ایوان تورگنیف است؛ نخستین رمان بزرگ روسی که شهرت جهانی یافت و راه را برای آثار بزرگ نویسندگان بعدی چون داستایفسکی و تالستوی هموار کرد و علاوه بر خوانندگان، نویسندگان بسیاری از جمله گوستاو فلوبر و ژرژ ساند و هنری جیمز و جوزف کنراد آن را ستوده یا از آن تأثیر پذیرفته‌اند. این شاهکار ادبیات کلاسیک روسیه رمانی است غنی با سبکی درخشان و ظریف درباره‌ی روابط انسانی، دوستی و خویشاوندی، عشق و دل‌شکستگی، و ایمان، نهاده در میان تابلوهایی که نویسنده با قلم جادویی خود از طبیعت ترسیم کرده و در پیرنگ خود تنیده است. رمان در روسیه‌ی دهه‌ی 1860 می‌گذرد، در آخرین سال‌های پیش از الغای کامل نظام ارباب و رعیتی [سرواژ]. شخصیت‌های رمان سیاه و سفید یا «تیپ» نیستند؛ نویسنده به هرکدام با عشق و همدلی عمیق ویژگی‌های ممیزه بخشیده و کاری کرده که فراموش‌نشدنی شوند؛ هیچ‌کدام از شخصیت‌های رمان نه یکسره برحق‌اند و نه یکسره بر باطل، و از همین رو هم «پدران» و هم «پسران» جامعه‌‌ی آن روز از این رمان برآشفتند.

آن‌گاه که از فهم جهان درمی‌مانیم (مجموعه داستان)

  • 86,000 تومان

این پایان جبرگرایی است. اصل عدم قطعیت هایزنبرگ امید تمام کسانی را بر باد می‌داد که به جهان منظم و بقاعده‌ای که فیزیک نیوتنی وعده داده بود ایمان داشتند. به نظر جبرگرایان، اگر می‌شد قوانین حاکم بر ماده را برملا کرد، می‌شد به کهن‌ترین گذشته دست یازید و دورترین آینده را پیش‌بینی کرد. ریاضی دارد جهان‌مان را تا نقطه‌ای تغییر می‌دهد که نهایتا طی ده بیست سال آینده اصلا دیگر نتوانیم درک کنیم که انسان‌بودن واقعا یعنی چه. می‌توانیم اتم را بشکافیم، برگردیم و به نخستین نور خیره شویم، و پایان جهان را فقط با مشتی معادله پیش‌بینی کنیم، اما همیشه چیزی مبهم، نامتعین و غیرقطعی باقی می‌ماند.

پطرزبورگ (شومیز)

  • 65,800 تومان

عالی جنابان، حضرات مستطاب، مهتران، همشهریان! چیست این امپراتوری روسیه ما؟ این امپراتوری روسیه ما موجودیتی جغرافیایی است، که یعنی: تکه‌ای از سیاره‌ای معین. و این امپراتوری روسیه ما مشتمل است بر: در وهله اول - روسیه کبیر، صغیر، سفید، و روسیه سرخ؛ در وهله دوم - قلمروهای گرجستان، لهستان، قازان، و حاجی طرخان؛ در وهله سوم، مشتمل است بر... بی‌خیال... غیره و غیره.

پطرزبورگ

  • 98,500 تومان

ولادیمیر نابوکوف 4 رمان را برجسته‌ترین شاهکارهای منثور قرن بیستم دانسته است: در جستجوی زمان از دست رفته پروست، مسخ کافکا، اولیس جویس و پطرزبورگ بیه‌لی. این مقام به سبب ویژگی‌های غریب سبک و زبان نویسنده به او بخشیده است و نیز فضای شگفت‌انگیزی که از روسیه در سال 1905 خلق کرده است. در این رمان به پرسش هویت ملی نیز پرداخته است؛ در جغرافیایی میان شرق و غرب، در میان ملتی که پایی در آسیا و پایی در اروپا دارند؛ نگاهی از پنجره شرق به غرب، و نمادی از ابهام‌ها و تناقض‌ها در سرشت مردمان روس. در این رمان تاریخ و فرهنگ و سیاست در هم آمیخته‌اند یا کنار هم قرار گرفته‌اند. نویسنده با خلق فضایی وهم‌آلود، در شهری که پایه‌هایش بر آب است و اقلیمی مه‌آلود دارد و خود به شخصیت اصلی رمان بدل می‌شود، اثری یگانه آفریده است با زبانی یگانه و تصاویر ذهنی که در تاریخ ادبیات روسیه تا آن زمان نظیر نداشته است،‌ هر چند ـ در عین خرق عادت ـ وامدار سنت رمان‌نویسی روسی هم هست. رمانی پیش رویمان است که گویی هیچ‌چیز در آن قطعیت نمی‌یابد، همه‌چیز سیال است، حتی محل زندگی شخصیت‌ها یا وقوع رویدادها. بیه‌لی پطرزبورگ خود را خلق کرده است و این افسانه را در ادبیات روس که این شهر شهر اشباح و سایه‌هاست تداوم بخشیده است.

درباره عکاسی

  • 45,000 تومان

عکس هم حضوری است کاذب و هم نشانه‌ای است از غیب. عکس ـ به ویژه عکس آدم‌ها، مناظر دور و شهرهای دوردست و گذشته‌ای دیگر غیبش زده است ـ مثل آتش هیزم در اتاق خیالات خام را برمی‌انگیزند. احساس دست‌نیافتنی بودن عکس‌ها، به طور مستقیم به احساسات عشقی آن‌هایی دامن می‌زند که کشش و میل‌شان به وقت هجران دلدار تشدید شده می‌شود. تصویر صورت سیاستمداران بر آرم مخصوص انتخاباتی که به یقه رای‌دهنده الصاق شده است ـ همه این کاربردهای طلسم‌گونه عکس نشانه احساسی است کههم ناشی از رقت قلب است و هم به طور ضمنی مفهومی جادویی دارد: تلاشی است به منظور حفظ ارتباط با واقعیتی دیگر یا مطالبه آن.

سیلویا بیچ و نسل سرگشته (تاریخچه‌ای از حیات ادبی پاریس در دهه‌های بیست و سی میلادی)

  • 72,500 تومان

داستان عشق سیلویا بیچ به شکسپیر و شرکا خونی است که در رگ‌های این کتاب می‌دود. این داستان در نوامبر 1919 در پاریس شروع شد. در بیش از دو دهه‌ پر نشیب و فراز، آن شرکایی که آنجا جمع می‌آمدند سیر ادبیات مدرن را تغییر دادند. سیلویا بیچ مرکزی ادبی برپا کرد که هنرمندان را از سراسر جهان به سوی خود می‌کشید، آن هم در دوره‌ای که به قول آرچیبالد مک‌لیش بزرگترین دوره‌ نوآوری ادبی و هنری از زمان رنسانس بود.

سرود کریسمس به نثر (داستان ارواح کریسمس)

  • 39,500 تومان

دیکنز در این داستان، همچون آثار دیگرش، بشردوستی عمیق خود را آشکار کرده است. او در تمام زندگی‌اش تلاش کرد تا با قلم شیوا و رسای خود وجدان عمومی جامعه را علیه شرایط اسفبار زیست تهیدستان، به ویژه وضعیت غیر انسانی کودکان کار در بریتانیا، بشوراند و با اقداماتش و فراهم آوردن امکان آموزش برای این کودکان وضعیت آن‌ها را بهبود بخشد. سرود کریسمس بزرگداشت روحی است که باید بر این ایام جشن و سرور حاکم باشد.

مرد 100 ساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد

  • 165,000 تومان

مرد 100 ساله‌ای که از پنجره فرار کرد و ناپدید شد رمانی است سرراست و مفرح و شگفت‌انگیز و گاه حتی قهقه‌آور که با هوشمندی و تخیلی غنی شخصیت اصلی‌اش را ناخواسته در میانه مهم‌ترین رخداد‌های تاریخی قرار می‌دهد. این رمان در جهان با توفیقی چشمگیر روبه‌رو شده است و با انتشار ترجمه‌های آن در 35 کشور بیش از 8 میلیون نسخه از آن به فروش رفته است.

خانم دلوی

  • 125,000 تومان

ویرجینیا وولف با انتشار رمان خانم دلوی در سال 1925 انقلابی در ادبیات به وجود آورد. این رمان شاهکار وولف است و وولف هم نویسنده‌ای که در قرن بیست و یکم، بیش از شصت سال پس از مرگش، هنوز یکی از بزرگترین نویسندگان جهان است. خانم دلوی با پیرنگ‌های لایه‌لایه‌اش متنی است چند صدایی، و تاملی است در زمان، مکان، ادراک، خاطره و تجربه. خواندن این رمان تجربه‌ای است منحصر به فرد که در آن همراه با راوی از ضمیر هشیار به ضمیر ناهشیار می‌لغزیم، شخصیت‌ها را از درون و بیرون می‌بینیم، از ذهنی به ذهن دیگر نفوذ می‌کنیم، از خیال به واقعیت و از خاطره به این دم، اکنون، که پیوسته در تغییر است و سنگین‌بار از تمامی لحظه‌های پیشین، تمامی تاریخ، پیش از تاریخ. او خود شیوه‌ای را که برای نوشتن این رمان کشف کرده چنین وصف کرده است: «غارهای زیبایی پشت شخصیت‌‌هایم حفر می‌کنم... قضیه این است که غار‌ها به هم متصل شوند و هرکدام در لحظه حال به روشنای روز بیایند.» و ما خوانندگان با او به اعماق می‌رویم، به زیر سطح «واقعیت»که مرزی با خیال ندارد، سیال است، به غار تیره و دور روح، آنجا که ذهن هر فرد به ذهن دیگران می‌پیوندد، به مغاره‌ای وسیع که همه نقب‌ها به آن ختم می‌شوند.

کلیسای جامع و چند داستان دیگر

  • 120,000 تومان

آمریکای کارور آمریکای استیصال است. فرو رفته در غباری از درد و سرخوردگی. دنیایی که کارور خلق می‌کند دنیای آدم‌هایی است که رویاهای‌شان را از دست داده‌اند. با خواندن هر داستان کارور گویی پا به خیابانی گذاشته‌ایم به ظاهر آشنای آشنا، اما کمی پیش‌تر که می‌رویم احساس می‌کنیم سر هر پیچی خطری در کمین است، یا زمین زیر پایمان حالاست که به ناگهان دهان گشاید. باید مراقب بود. به آخر که می‌رسیم گر چه اغلب حادثه‌ای عجیب یا وحشتناک هم رخ نداده است باز احساس می‌کنیم که خرد و خسته‌ایم، گویا جایی کسی پتکی بر مغزمان کوفته است. به راستی چرا چنین تاثیری در ما می‌گذارد؟ ایجازش است یا چنانچه خود می‌گوید، اکراهش از بار کردن عاطفه بر کلمات؟ ما را در برابر تابلویی می‌نشاند که جابه‌جایش زدگی یا ریختگی دارد، نخ‌نما شده است، و پشت آن چیزی را می‌شود با یک نظر دید چیزی که از دیدنش و حشت می‌کنیم. به راستی چیست؟ روزمره‌گی است و بی بر و باری هستی؟ تنهایی آدم‌هاست؟ درماندگی است؟ یا هیچ نیست. خلا است که دلهره‌مان را برمی‌انگیزد؟

صفحه‌ی 1