علي اميني نجفي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
صداها و 3 نمایشنامه دیگر
  • 32,000 تومان
  • با تخفیف: 32,000 تومان
3 گانه وانیک (احضار - اعتراض - رونمایی)
  • 29,500 تومان
  • با تخفیف: 29,500 تومان
کابوس‌ها (12 نمایشنامه رادیویی)
  • 99,500 تومان
  • با تخفیف: 99,500 تومان
با آخرین نفس‌هایم
  • 329,500 تومان
  • با تخفیف: 329,500 تومان
تئاتر مدرن اروپا در 10 نمایش تک‌پرده‌ای (نمایش‌نامه)

صداها و 3 نمایشنامه دیگر

  • 32,000 تومان

«صداها» پینتر شامل 5 تک‌پرده‌ای: باز هم یکی دیگه، زبان کوهستان، نظم نوین جهانی، خاکستر به خاکستر و پارتی، را به پیروی از اثر جاودانه دانته، سفری به عالم دوزخ دانست: «جهنمی که امروز همه با هم وارد آن شده‌ایم».

3 گانه وانیک (احضار - اعتراض - رونمایی)

  • 29,500 تومان

سه‌گانه وانیک از برجسته‌ترین کارهای نمایشی هاول شناخته می‌شود. هاول با این سه نمایش کوتاه سه ادعانامه کوبنده علیه نظام «خلقی» تدارک دیده است؛ سه برش از جامعه تا به حاکمان نشان دهد نظامی که به آن می‌بالند تا چه حد با دروغ و فریب آمیخته و پایه‌های رژیم تا چه حد سست است؛ زیرا این حاکمیت نه بر پایه اقتدار و اعتماد، بلکه بر پایه زور و قلدری استوار است. نظامی که شهروندان خود را ذر فضای رعب و وحشت قرار داده، خود به شدت از آن‌ها می‌ترسد. در نظامی که بر پایه ریاکاری و دورویی شکل گرفته، از روابط انسانی خبری نیست، حاکمان به زیردستان زور می‌گویند و زیردستان نیز به خوبی یاد گرفته‌اند قدرت نظام را به تمسخر بگیرند.

کابوس‌ها (12 نمایشنامه رادیویی)

  • 99,500 تومان

کتاب نمایشنامه‌های رادیویی "کابوس‌ها" شامل مجموعه شاخصی از نمایشنامه‌های رادیویی مطرح با نویسندگی ولفگانگ وایراوخ، آلبرکامو، اینگبورگ باخمان، فریدریش دورنمارت، هاینریش بل و گونتر آیش است. نمایشنامه‌های رادیویی انواع مختلفی دارند که در برخی از آن‌ها گویندگان تلاش می‌کنند داستان‌های کوتاه را به شیوه‌ای زنده اجرا کنند و برخی دیگر نیز داستان‌ها را با دو صدا اجرا می‌کنند. (یک صدا برای ادای توصیف‌ها و توضیح‌های داستان و صدای دیگر برای بیان گفتارها) نویسنده در این‌گونه آثار تلاش می‌کند تا با استفاده از قوه تخیل خود، تصویری ذهنی از داستان‌ها بسازد. مجموعه داستان‌های این کتاب در اصل به عنوان نمایش رادیویی نوشته شده‌اند، اما گاه برای صحنه و تلویزیون هم اجرا شده‌اند. تمام نمایشنامه‌ها (به جز متن آلبرکامو) از زبان آلمانی ترجمه شده‌اند. او با نمایشنامه‌ی کمتر شناخته شده‌ی "سکوت پاریس" در این کتاب حضور دارد که آن را در اوایل سال 1949 نوشته است و نخستین بار در همان سال از رادیو فرانسه پخش شد. این اثر سرگذشت پاریس را در دوران جنگ مرور می‌کند و رویدادهایی مانند اشغال شهر توسط ارتش نازی، مسئولیت زمامداران، زندگی روزمره‌ی مردم، بمباران‌ها و فعالیت نهضت مقاومت ترسیم شده است. یکی دیگر از نمایشنامه‌های شاخص در این کتاب، نمایشنامه‌ی "رویاها" نوشته گونتر آیش است که جزو معروف‌ترین آثار آیش به حساب می‌آید. این اثر در سال 1950 به نگارش درآمد و می‌توان آن را اثری مستقل دانست که تصویری همه‌جانبه از وضع زمانه در پنج قاره را بازتاب می‌دهد. "کابوس‌ها" با ترجمه شاخص‌ترین نمایشنامه‌های رادیویی دنیا، کتابی بارز در زمینه ادبیات نمایشی در حوزه رادیو است که خواندن آن را می‌توان به علاقه‌مندان در این حوزه توصیه کرد.

با آخرین نفس‌هایم

  • 329,500 تومان

اگر اهل فیلم و سینما باشید، به احتمال زیاد نام لوئیس بونوئل فراوان به گوشتان خورده است. بونوئل فیلمساز مشهور اسپانیایی است و او را به جرات می‌توان از پایه‌گذاران فیلمسازی سورئالیسم دانست. از جمله فیلم‌های معروف او می‌توان به سگ آندلسی، ویریدیانا، میل مبهم هوس و جذابیت پنهان بورژوازی اشاره کرد. در آثار او مرز بین واقعیت و رویا آن‌چنان نامعلوم است که به روشنی نمی‌توان آن را از هم تفکیک نمود. کتاب "با آخرین نفس‌هایم" ترجمه علی امینی‌نجفی برای اولین بار در سال 1371 منتشر شد و اکنون بعد از حدود 20 سال تجدید چاپ شده است. این کتاب در اولین چاپ خود با استقبال فراوان مخاطب روبرو شد و تمام نسخه‌های آن در مدتی کوتاه به فروش رفت. "با آخرین نفس‌هایم" نیز مانند فیلم‌هایش نشانی از سنت‌شکنی و جسارت همیشگی او را با خود دارد. در کتاب پیش‌رو خواننده با اندیشه‌ها و تجربیات بونوئل بیشتر آشنا می‌شود و به نوعی در رده کتاب‌های زندگی‌نامه‌ای قرار می‌گیرد. توجه خاص او به اخلاق‌گرایی و روابطش با انسان‌ها به خوبی در این کتاب نمایان است و در تلاش است خواننده را با شخصیت خود آشنا سازد. این کتاب یکی از مهم‌ترین کتاب‌های سینماگران محسوب می‌شود و نزد مخاطب هم از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است. بونوئل تاکنون مقالات متعددی نوشته و برخی از فیلمنامه‌هایش نیز به فارسی برگردانده شده است.

تئاتر مدرن اروپا در 10 نمایش تک‌پرده‌ای (نمایش‌نامه)

  • 29,500 تومان

کتاب تئاتر مدرن اروپا در ده نمایش تک پرده‌ای ترجمه علی امینی نجفی است که به گردآوری آثار نمایشنامه‌نویسانی چون ساندرز، پینتر، استوپارد، روسوی دی سان سکوندو، هوفمان، تورینی، آرابال، روزن دورفر و داریو فو پرداخته است. تعدادی از این نمایشنامه‌ها در ایران به روی صحنه رفته است و برخی دیگر از آن‌ها نیز پیش از این در مجله نگاه نو به سردبیری علی میرزایی منتشر شده‌اند. در سال‌های اخیر بسیاری از نمایشنامه‌های اروپایی،‌ آمریکایی، روسی، ژاپنی و... ترجمه می‌شوند و در پیشخوان کتابفروشی‌ها قرار می‌گیرند و یا به روی صحنه می‌روند. کتاب "تئاتر مدرن اروپا" یکی از بهترین نمونه‌ها به حساب می‌آید که چکیده‌ای از مهم‌ترین آثار نمایشنامه‌ نویسان مدرن اروپاست و مخاطب با 10 نمایش تک‌پرده‌ای می‌تواند پرده از راز و رمزهای مهم تئاتر مدرن در گوشه‌ای از جهان بردارد. روانی و سادگی قلم نویسنده در ترجمه را می‌توان یکی از نکات قوت این کتاب دانست که موجب ارتباط هرچه بیشتر خواننده با نمایشنامه‌ها می‌شود. از علی امینی نجفی پیش از این ترجمه‌های قابل توجهی از آثار برتولت برشت، هاینریش بل، فرانتس کافکا، لوئیس بونوئل و آلبرکامو خوانده بودیم. یک اتفاق کوچک، صلح انفرادی، من اورلاپی هستم، نماینده ما در مدرسه، پرده‌برداری، مده‌آ، همه عطرهای عربستان، ایستگاه ویکتوریا، آخر خط و بچه‌کشی عنوان نمایشنامه‌های این مجموعه هستند و وجه اشتراک آن‌ها را می‌توان در نگاه انتقادی آنان به مسائل دنیای امروز دانست. تمام نمایشنامه‌ها به غیر از پرده‌برداری از زبان‌های اصلی ترجمه‌ شده‌اند.

صفحه‌ی 1