عبدالرضا منصوري راد


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
راهنمای آموزش و کاربرد دی اس ام فایو (همراه ضروری راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی)
مبانی تشخیص روان‌پزشکی بر اساس دی اس ام فایو (راهنمای کاربردی برای تشخیص‌گذاری صحیح)
تکنیک‌های تنظیم هیجان در روان‌درمانی (راهنمای کاربردی)

راهنمای آموزش و کاربرد دی اس ام فایو (همراه ضروری راهنمای تشخیصی و آماری اختلال‌های روانی)

  • 75,000 تومان

کتاب راهنمای آموزش و کاربرد دی اس ام فایو که از کتاب‌های همراه ویراست پنجم دستنامه تشخیصی و آماری اختلالات روانی (DSM5) به شمار می‌رود، دو وظیفه مهم را ایفا می‌کند. نخست آنکه، به عنوان راهنمایی برای بالینگران پرمشغله و نیازمند اطلاعات کاربردی درباره استفاده از کدها و معیارهای تشخیصی، مستندات، و غرامت عمل می‌کند. دوم آنکه، به عنوان نوعی درسنامه آموزشی عمل کرده و نوعی برنامه آموزشی ساختارمند را شامل می‌شود که سبب تسهیل کاربرد آن در کلاس‌های درسی و کارگاه‌ها می‌شود. این کتاب راهنما، دی اس ام فایو را رمزگشایی کرده و امکان دسترسی به محتوای آن را افزایش می‌دهد.

مبانی تشخیص روان‌پزشکی بر اساس دی اس ام فایو (راهنمای کاربردی برای تشخیص‌گذاری صحیح)

  • 30,000 تومان

ایراد دی اس ام فایو آن است که بلندپروازی غیرواقع‌گرایانه را به‌گونه‌ای با روش‌شناسی سرهم‌بندی شده ادغام کرده است که چندان متناسب به‌نظر نمی‌رسد. دی اس ام فایو خوش‌بین بود بتواند پیشرفتی را در روان‌پزشکی پدید آورد که الگوها را جابجا کند؛ ولی نتیجه غم‌انگیزی که از آن حاصل شده، دستنامه‌ای است که هم مخاطره‌آمیز است و هم به‌لحاظ علمی نیز بی‌عیب و نقص نیست. اگر تشخیص‌های مطرح شده در دی اس ام فایو بدون رعایت محدودیت، مورد استفاده قرار گیرند، میلیون‌ها فرد که اصولاً افرادی طبیعی قلمداد می‌شوند، صاحب برچسب‌هایی نادرست خواهند شد و در معرض درمان‌های بالقوه زیان‌بار و انگ‌های بی‌مورد قرار خواهند گرفت. به‌علاوه، DSM-5 ضوابط مربوط به تشخیص دادن اختلالات موجود را نیز کاهش داده است. هیچ‌یک از این تغییرات، بر اساس یک پایه مستحکم علمی بنا نشده‌اند؛ هیچ‌یک از آنها به‌حد کافی مورد آزمایش قرار نگرفته‌اند هیچ‌یک از آنها رابطه اثبات‌شده‌ای با درمان اثربخش ندارند و تمامی آنها ممکن است مورد سوء استفاده‌های جدی قرار گیرند. بدین ترتیب، دی اس ام فایو مسیر تشدید تورم تشخیصی و استفاده بیش از حد از داروها را هموار ساخته است. از این رو نویسنده کتاب حاضر، دستورالعمل‌هایی عملی را برای رسیدن به تشخیص‌های صحیح، در اختیار بالینگران قرار داده است. این کتاب برای کلیه روان‌پزشکان، پزشکان عمومی و روان‌شناسان قابل استفاده است.

تکنیک‌های تنظیم هیجان در روان‌درمانی (راهنمای کاربردی)

  • 170,000 تومان

چرا تنظیم هیجان مهم است؟ یکی از بدترین تجربیات بیماران، آن است که از هیجان‌های خود به ‌ستوه آمده ولی نمی‌دانند چگونه با شدت آن‌ها مقابله کنند. ایجاد قابلیت‌هایی برای تحمل پاسخ‌های هیجانی و تنظیم آن‌ها می‌تواند به بیماران کمک کند تا گستره رفتارها و پاسخ‌هایی که در هنگام رویارویی با ناراحتی شدید در اختیار دارند را افزایش دهند. بسیاری از مطالب کتاب حاضر بر اساس الگوی طرح‌واره‌درمانی هیجانی EST لی‌هی بنا نهاده شده‌اند. طبق این الگو، تفاوت‌های بین افراد از نظر تفسیرها، ارزیابی‌ها، میل به اقدام و راهبردهای رفتاری مربوط به هیجان‌های آنان، طرح‌واره‌های هیجانی نامیده می‌شوند. طرح‌واره‌درمانی هیجانی به عنوان الگویی یکپارچه‌ساز و آزاد، ما را تشویق می‌کند تا از سایر مفهوم‌سازی‌ها و الگوهای مداخله استفاده کنیم. با این وجود، نکته اصلی آن است که مداخلات، به بیماران کمک می‌کنند تا مطالبی درباره هیجان بیاموزند و با هیجان مقابله کنند و همین آموزش - که الگوی نوینی برای هیجان به شما می‌رود - استقلال عمل را برای بیمار فراهم می‌آورد.

صفحه‌ی 1