شيوا مقانلو


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
پایان ضیافت
  • 149,000 تومان
  • با تخفیف: 149,000 تومان
گم‌شده در شهربازی
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
آدم‌ماهی
  • 79,000 تومان
  • با تخفیف: 79,000 تومان
اول شخص مفرد (مجموعه داستان)
  • 45,000 تومان
  • با تخفیف: 45,000 تومان
کلارا و خورشید
  • 115,000 تومان
  • با تخفیف: 115,000 تومان
جانشین (شاهکارهای 5 میلی‌متری 14)
  • 9,000 تومان
  • با تخفیف: 9,000 تومان
ابریشمی گل برجسته
  • 11,000 تومان
  • با تخفیف: 11,000 تومان
زن تسخیر شده
  • 14,000 تومان
  • با تخفیف: 14,000 تومان
ژانرهای سینمایی (از شمایل‌شناسی تا ایدیولوژی)
  • 168,000 تومان
  • با تخفیف: 168,000 تومان
بونوئلی‌ها (نوشته‌های سوررئالیستی لوییس بونوئل)

پایان ضیافت

  • 149,000 تومان

رمان”پایان ضیافت” اثری پرکشش و تحسین‌شده از نویسنده‌ شهیر ژاپنی، یوکیو میشیما است؛ داستانی به‌ظاهر عاشقانه و پر از شور و احساسات فردی، و در باطن پر از عصیان و طغیان نسبت به عرف و سنت‌های اشتباه و ناکار آمد. میشیما، با همان سرکشی و هشیاری اجتماعی که در باقی آثارش نیز دارد، و با نگاهی پیشرو و همدلانه به زنانگی، قهرمان کتاب خود، یعنی کازو را زنی موفق و پرشور ترسیم کرده که باید بین عشق و زناشویی و تعهداتی که جامعه از او انتظار دارد، و اهداف شخصی و آنچه خودش از خودش می‌خواهد، دست به انتخاب بزند. جالب اینکه قهرمانان او در این رمان نه جوانانی در ابتدای مسیر زندگی، بلکه میانسالانی با موقعیت‌های بالای اجتماعی هستند که باید راهی برای بقا بیابند.

گم‌شده در شهربازی

  • 60,000 تومان

آدم همان حس پیچیده‌ای را که نسبت به صورتش و بدنش و خودش دارد، به اسمی هم که با آن صدایش می‌زنند، دارد؛ اسمی که مثل بقیه‌ چیز‌ها هیج اختیاری در انتخابش نداشته. سرنوشت من هم این بود که از اسمم در حیرت باشم، لذت ببرم، فحشش بدهم، به آن بی‌محلی کنم، املایش را عوض کنم، با خط میخی بنویسمش و درنهایت، با رسیدن به یک بی‌اعتنایی حاصل از خودشناسی (که نشانه‌اش لبخندی کم رنگ است)، آن را اگر چه نه با آغوش باز اما بالاخره بپذیرم.

آدم‌ماهی

  • 79,000 تومان

«آدم‌ماهی» رمان شگفت‌انگیز و مهیجی از کوبو آبه، نویسنده نامدار ژاپنی است. آبه در این رمان با سبک شخصی و هنرمندانه، گونه‌های جنایی و علمی و تخیلی را با هم ترکیب می‌کند و در نهایت به اثری با لایه‌های فلسفی عمیق می‌رسد. در «آدم‌ماهی» یک ابر کامپیوتر پیشگو، چند قتل مرموز، جنین‌های ربوده شده، یک آزمایشگاه مخفی، و یک رویداد هولناک دست به دست هم می‌دهند تا ما را در برابر یک پرسش بزرگ بشری قرار دهند: آینده چیست، و آیا زمانی که فرا برسد تاب تحملش را خواهیم داشت؟

اول شخص مفرد (مجموعه داستان)

  • 45,000 تومان

گفتن از زشتی به معنای گفتن از زیبایی هم است. اکثر زنان زیبایی که می‌شناسم از خودشان راضی نیستند و نقایص جزئی و زودگذر آن‌ها را به هم می‌ریزد، همان نقایصی که همیشه در ظاهر هر فردی پیدا می‌شود، آیا در مقایسه با چنین زنانی، زنی که زیبا نیست ولی از حقیقت زشتی‌اش لذت می‌برد آدم شادتری نیست؟ مهم نیست یک زن چقدر می‌تواند زیبا باشد چون به هر حال همیشه نقایصی دارد، به همین ترتیب مهم نیست یک زن چقدر می‌تواند زشت باشد چون همیشه بخشی از ظاهر او زیباست. جهان، بسته به این که چطور نگاهش کنیم، می‌تواند کاملا متفاوت و دگرگون شود. بسته به نحوه تابیدن پرتو خورشید بر اجسام، تاریکی به نور، یا نور به تاریکی تبدیل می‌شود؛ مثبت منفی می‌شود، و منفی مثبت.

کلارا و خورشید

  • 115,000 تومان

رمان کلارا و خورشید تازه‌ترین اثر نویسنده بزرگ ژاپنیء کازوئو ایشی گوروء و همچنین نخستین رمان او پس از کسب نوبل ادبی در سال 2017 است. کلارا و خورشید داستانی ساده و لطیف و مضمونی عمیق و تکان دهنده داردء به زیبایی روایت می‌شود و هر مخاطبی را با خود همراه می‌کند. در زمانه‌ای که بچه‌ها دیگر به مدرسه نمی‌روند و ارتباطات انسانی بیش از پیش دور و وابسته به جهان مجازی شدهء کلارا از دریچه ذهن بی آلایش خودء جهان بزرگ‌ترها و بده بستان‌هایشان را تماشا و تفسیر می‌کند. کلارا ظاهرا فاقد احساس استء اما وقتی فاجعه نزدیک می‌شودء اوست که بیش از هر انسانی عشق را می‌فهمد و با انتخاب رشک‌انگیز خود معنایش می‌کند. کلارا قهرمانی فروتن و کوچک است در دنیایی که خودخواهی انسان‌ها آن را قطعه قطعه کرده استء و از این منظرء شاید بتوان این رما ن را یک شازده کوچولوی مدرن دانست.

جذابیت پنهان بونوئل (مجموعه نقدها و نظرات لوئیس بونوئل درباره سینما به ضمیمه چند فیلم‌نامه از او)

  • 16,000 تومان

لوئیس بونوئل: اکتاویو پاز زمانی گفته بود: «آدم محبوس تنها کافی است چشمانش را ببندد تا جهان را منفجر کنـد.» مـن با اسـتناد به حرف او اضافه می‌کنم: پلک سـفید پرده‌ی سـینما کافی اسـت نـور خود را بتاباند تا جهان را زیرورو کند. اما فعلاً می‌توانیم راحت بخوابیم، چون نوری که از سینما به سوی ما می‌‌آید به‌دقت سـنجیده و مهار شده اسـت. در هیچ‌یک از هنرهای قدیمی چنین عدد متناسب بزرگی بیـن امکانـات موجود و کار تمام‌‌شـده وجود ندارد. سـینما بر مخاطبش تأثیر مسـتقیم می‌گذارد: با نمایش افراد و اشیا به شکل دقیق و مشخص، و در سکوت و تاریکی کندن مخاطب از چیزهایی که شاید «عادات ذهنی» معمول او باشد. به همین دلیل، فیلم می‌تواند طوری مخاطبش را تسخیر کند که هیچ شـکل بیانی انسـانی دیگری نمی‌تواند. اما همچنین می‌تواند او را به شکلی بی‌نظیر تحمیق هم بکند؛ و متأسـفانه به نظر می‌رسـد این دومی تنها مأموریت اصلی فیلم‌های امروز اسـت. این سـینما تکرار تهوع‌انگیز همان داسـتان‌هایی است که قرن نوزدهم در تلاش برای گفتن‌شان بود و البته در رمان‌های معاصر هنوز هم تکرار می‌شوند.

جانشین (شاهکارهای 5 میلی‌متری 14)

  • 9,000 تومان

چاد همین که بیدار شد فهمید اتفاقی افتاده. نورا به خانه برگشته بود. ساعات کارش از یازده صبح تا پنج عصر بود، شش روز در هفته. روالشان این بود که چاد ساعت چهار از مدرسه برمی‌گشت و حوالی ساعت شش هم که نورا می‌رسید، شام می‌خوردند. حالا نورا روی پله‌های اضطراری پشت ساختمان نشسته بود، همان پاتوق سیگارکشی‌های چاد، و چند برگ کاغذ در دست داشت...

ابریشمی گل برجسته

  • 11,000 تومان

به رغم ضرباهنگ سریع زندگی امروز، اوقات ما پر است از فراغت‌های کوتاه و فرصت‌های طلایی. اتاق انتظار پزشک و صف بانک و وقت‌هایی که توی تاکسی و مترو می‌گذرانیم، می‌تواند وقف سرک کشیدن از پنجره‌ای کوچک به جهان عجیب شاهکارهای ادبی شود. نیز، بارها اتفاق افتاده که تلاش کرده‌ایم مطالعه‌ی یکی از این شاهکارها را آغاز کنیم اما به دلیل هیبت اثر، نداشتن زمان کافی یا همگام نشدن با حال و هوای داستان از این کار بازمانده‌ایم. در این مواقع دسترسی به گزیده‌ای خوش‌خوان و مناسب از آثار نویسنده می‌تواند جرئت و شوق مطالعه‌ی نوشته‌ای را که خواندنش کاری شاق به نظر می‌رسید در ما برانگیزد. پانوراما همین هدف را دنبال می‌کند: جهان‌نمایی وسیع که به آسانی در دسترس عموم مخاطبین قرار می‌گیرد.

زن تسخیر شده

  • 14,000 تومان

مجموعه داستانی از دونالد بارتلمی، داستان‌نویس بزرگ آمریکایی و به قول برخی منتقدان، پدر داستان پست مدرن. این داستان‌ها همچون دیگر آثار او سرشار از نوآوری و بازی‌های فرمی، هجو قصه‌گویی‌های کلاسیک، دست انداختن قواعد و اصول اجتماعی، و طنزی تلخ هستند که همگی یک هدف را دنبال می‌کنند: وادار کردن مخاطب به این که هم به زندگی و هم ه ادبیات طور دیگری نگاه کند. اگرچه در زیر متن اکثر داستان‌های بارتلمی هم نشانی از اسطوره‌های دیروز هست و هم از نشانه‌ها و عناصر زندگی مدرن امروز، مخاطبی هم که بخواهد بی‌توجه به این نشانه‌ها فقط از داستان کوتاه لذت ببرد شیفته این داستان‌های خلاقانه و بازیگوش خواهد شد.

ژانرهای سینمایی (از شمایل‌شناسی تا ایدیولوژی)

  • 168,000 تومان

بری کیت گرانت یکی از چهره‌های صاحب‌نظر در زمینه نقد ژانر حوزه نظریه فیلم است. او دکترای خود را از دانشگاه ایالتی نیویورک دریافت کرده است و اینک استاد رشته فیلم و فرهنگ توده در دانشگاه براک واقع در انتاریوی کاناداست. پروفسور گرانت در رشته مطالعات سینمایی، سینمای مستند و تاریخ فیلم تدریس می‌کند؛ همچنین، پژوهش‌های متعددی در زمینه سینمای وحشت و علمی ـ تخیلی انجام داده است و تالیفات متعددی نیز در این حوزه‌ها دارد. کتاب حاضر تالیفی شایان توجه در زمینه فیلم‌های ژانری (سینمای ژانرمحور) به شمار می‌رود. نویسنده پس از ذکر مقدمه‌ای جامع و مفید درباره مفهوم ژانر و نظریه ژانر، مباحث مورد نظر خود را در 4 فصل اصلی ارائه و ارتباط ژانر را با جامعه، نظریه مولف و مقوله بازنمایی سینمایی بیان می‌کند. هر یک از بخش‌های مورد اشاره با مثال‌های موردی از فیلم‌های مطرح و مختلف در ژانرهای وسترن، علمی ـ تخیلی، وحشت و حادثه‌ای همراهی می‌شوند تا خواننده به درکی روشن و ملموس از مباحث طرح شده دست یابد. شیوه بیان سرراست نویسنده باعث می‌شود کتاب حاضر نه فقط برای دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه سینما و تئاتر، بلکه برای دوستداران ادبیات ژانری و نیز کل مخاطبان هنری جذاب و راهگشا باشد. کتاب ژانرهای سینمایی تلاشی است ارزشمند در زمینه مطالعه همه‌جانبه، هر چند مقدماتی، ژانرهای سینمایی و رابطه این ژانرها با دغدغه‌های کلان‌تر سیاسی ـ اجتماعی. در این بین فصل پایانی کتاب، آنجا که به نسبت «سینمای ملی» با سینمای ژانر و با الگوی هالیوودی فیلم می‌پردازد، می‌تواند بویژه برای خواننده ایرانی جالب توجه باشد.

بونوئلی‌ها (نوشته‌های سوررئالیستی لوییس بونوئل)

  • 48,000 تومان

اگر بشود زندگی یک آدم را تنها با یک صفت تعریف کرد، لوئیس بونوئل یک سینماگر است: تمام‌ عیار، مولف، صاحب سبک... اما زندگی تنها یک صفت ندارد. بونوئل در دهه بیست عمرش بیشتر آدم واژه‌ها بوده تا آدم تصاویر، به گواهی همین کتاب حاضر. در سال‌های قبل، چندین فیلم‌نامه، و یک کتاب خاطرات از بونوئل به فارسی برگردانده شده است،‌ اما این نخستین بار است که اشعار و داستان‌های او به فارسی ترجمه شده است.

صفحه‌ی 1