شهريار خواجيان


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
ظهور ژاپن مدرن (نگاهی به مشروطه ژاپنی)
  • 27,000 تومان
  • با تخفیف: 27,000 تومان
مرید راستین (تأملاتی درباره سرشت جنبش‌های توده‌وار)
زندگی سراسر حل مسئله است
  • 145,000 تومان
  • با تخفیف: 145,000 تومان

ظهور ژاپن مدرن (نگاهی به مشروطه ژاپنی)

  • 27,000 تومان

کتابی که در دست دارید به تاریخ 150 سال اخیر ژاپن می‌پردازد، کشوری که متشکل از چهار جزیره که تا نیمه قرن نوزدهم زیر سایه سنگین تاریخی و تمدنی همسایه بزرگ خود چین مانده بود و در تاریخ روابط شرق و غرب از عهد باستان تا سده‌های میانه و حتی عصر جدید کمتر نامی از آن برده می‌شد. ژاپن در کمتر از پنج دهه توانست به یک قدرت بزرگ آسیایی تبدیل شود تا آنجا که در آغاز قرن بیستم امپراتوری قدرتمند روسیه را در نبردی برق‌آسا شکست داد و پس از چند دهه به یک قدرت صنعتی و نظامی قاره‌ای و حتی جهانی تبدیل شد. در کتاب می‌خوانیم که ژاپن چگونه در کمتر از یک نسل از جامعه‌ای پسافئودالی به اشکال آغازین تولید صنعتی گام گذاشت، تجربه‌ای دردناک برای ژاپنی‌ها که ناچار از پشت سر گذاشتن سنت و رفتن به سوی مدرنیته و غرب‌گرایی شدند، کتاب سپس به دهه پرآشوب 1930 و امپراتوری‌ای می‌پردازد که در کمتر از هشت سال (1937 - 1945) سر بر‌آورد و فروریخت و آنگاه تحولات عمده پس از جنگ جهانی دوم از جمله دست یافتن به رشد خیره‌کننده اقتصادی را تحلیل می‌کند و در پایان رکود اقتصادی و ناآرامی‌های سیاسی گسترده دهه 1990 تا پایان قرن بیستم را بررسی می‌کند.

مرید راستین (تأملاتی درباره سرشت جنبش‌های توده‌وار)

  • 70,000 تومان

مرید راستین چه کسی است؟ به گفته اریک هوفر... وی مسافر سرراهی با احساس سرشار از گناهی است که بر مرکب هر آرمانشهری، از مسیحیت تا کمونیسم، سوار می‌شود. وی آدم متعصبی است که به یک استالین (یا مسیح) نیاز دارد، تا بپرستدش و برایش بمیرد. وی دشمن خونی وضع موجود است و مصرانه جانش را فدای رویارویی دسترس‌ناپذیر می‌کند. نوع او امروزه همه جا در جا رژه رفتن است. تحلیل هوفنر از روانشناسی جنبش‌های توده‌وار، یک بررسی درخشان و (در عین حال) ترسناک از ذهنیت آدم متعصب است که ناکامی‌های شخصی‌اش وی را به پیوستن به یک آرمان، حتی به بهانه زندگی خودش یا دیگران می‌کشاند.

زندگی سراسر حل مسئله است

  • 145,000 تومان

این کتاب شامل دو بخش است. بخش نخست به فلسفه علم و معرفت‌شناسی و مسائل علوم طبیعی می‌پردازد و پوپر در آن‌ها برخی از مهم‌ترین و جسورانه‌ترین دیدگاه‌های خود در معرفت و علم انسانی و مسائلی از قبیل چگونگی تکامل نظریه علمی، نظریه سه جهان، حدس‌ها و ابطال‌ها، نظریه تکاملی معرفت و ... را بیان می‌کند. بخش دوم مقالاتی در زمینه تاریخ و سیاست هستند و به مسائلی از قبیل دموکراسی، صلح، پیشرفت، آزادی، تکنولوژی، فلسفه تاریخ، کمونیسم و سوسیالیسم می‌پردازند.

صفحه‌ی 1