سمانه پرهيزكاري


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
خوب گوش نمی‌دهی (چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا)
چراغ‌سبزها
  • 289,000 تومان
  • با تخفیف: 289,000 تومان
شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی (مرد ایرلندی و مختومه شدن پرونده جیمی هافا)
نردبان شکسته (چگونه نابرابری بر طرز فکر زندگی و مرگ ما تاثیر می‌گذارد)
مینیمالیسم دیجیتال (یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پرهیاهو)
اوضاع خیلی خراب است (کتابی درباره امید)
  • 189,000 تومان
  • با تخفیف: 189,000 تومان
همه باید فمینیست باشیم
  • 29,000 تومان
  • با تخفیف: 29,000 تومان
محکم در آغوشم بگیر
  • 225,000 تومان
  • با تخفیف: 225,000 تومان
جنگجوی عشق
  • 169,000 تومان
  • با تخفیف: 169,000 تومان
النور و پارک
  • 229,000 تومان
  • با تخفیف: 229,000 تومان
صداهایی از چرنوبیل (تاریخ شفاهی 1 فاجعه اتمی)
  • 37,000 تومان
  • با تخفیف: 37,000 تومان

خوب گوش نمی‌دهی (چه چیز مهمی را از دست می‌دهی و چرا)

  • 128,000 تومان

اپیکتتوس، فیلسـوف یونان باستان، می‌گوید «طبیعت به ما یک زبــان و دو گوش داده تـا بتوانیم دو برابرِ آنچه می‌گوییم بشنویم». اما زندگیِ ما آکنده از گفتن اسـت تا شنیدن و مهـارت دلخواهمـان فن بیـان اسـت نه گوش‌سپردن: در جلسه‌های کاری باید بتوانیم رشتۀ کلام را به دست بگیریم؛ در شبکه‌های اجتماعی باید بتوانیم از خودمان بیشتر و بهتر بگوییم؛ در بحث‌های سیاسی باید نفوذ کلام داشته باشیم. در این اوضاع آیا کسی باقی می‌ماند که بخواهد بشنود؟ کیـت مرفی، در جست‌وجوی هنر گمشدۀ «گوش‌سپردن»، سراغ جاسوس‌ها و کشیش‌ها و روان‌درمانگرهـا و آدم‌هایی رفته که ناچارند سکوت کنند و گوش فرادهنـد. او بـا نثـری طنزآمیز و متکی به یافته‌های روان‌شناسی و جامعه‌شناسی و عصب‌شناسی ابتدا توضیح می‌دهد که «گوش‌کردن» چیست و چه اهمیتـی دارد و سپس راهنمایی عملی برای بهترشنیدن پیش پایمان می‌گذارد.

چراغ‌سبزها

  • 289,000 تومان

پنجاه سال است که در این زندگی‌ام، چهل و ‌دو سال است که سعی می‌کنم معمای آن‌را حل کنم، و سی و ‌پنج سال است که از سرنخ‌هایی که برای حل آن پیدا می‌کنم یادداشت برمی‌دارم؛ یادداشت‌هایی درباره‌ موفقیت‌ها و شکست‌ها، شادی‌ها و غم‌ها، چیزهایی که باعث شگفتی‌ام شده‌اند و چیزهایی که به خنده‌ام انداخته‌اند. سی و ‌پنج سال فهمیدن، به ‌خاطر‌سپردن، تشخیص دادن، جمع کردن، و نوشتن چیزهایی که برایم تکان‌دهنده یا جذاب بوده است. این که چطور عادل باشم… چطور استرس کم‌تری داشته باشم… چطور خوش بگذرانم… چطور کم‌تر به آدم‌ها آسیب بزنم… چطور آدم خوبی باشم… چطور چیزی‌ را که می‌خواهم به دست بیاورم… چطور در زندگی به معنا برسم… چطور خود واقعی‌ام باشم. همیشه می‌نوشتم تا بتوانم فراموش کنم. فکر‌کردن به بازنگری در زندگی و افکارم آزاردهنده بود. گمان نمی‌کردم از حمل این زندگی و افکار لذت ببرم. اخیرا جرات پیدا کرده‌ام به نوشته‌هایم در این سی و ‌پنج سال ــ درباره‌ کسی که پنجاه سال بوده‌ام ــ نگاهی بیندازم. و می‌دانید چه شد؟ بیش‌تر از چیزی که فکر می‌کردم از بودن در کنار خودم لذت بردم. خندیدم… گریه کردم… فهمیدم بیش‌تر از حد انتظارم لحظه‌ها را به خاطر دارم… و کم‌تر فراموش کرده‌ام. این یک نامه‌ عاشقانه است: برای زندگی.

شنیده‌ام خانه‌ها را رنگ می‌کنی (مرد ایرلندی و مختومه شدن پرونده جیمی هافا)

  • 63,000 تومان

قبلا فیلم در بارانداز را دیده بودم و خیال می‌کردم لااقل به باحالی مارلون براندو در آن فیلم‌ام. به راس گفتم می‌خواهم وارد کارهای اتحادیه شوم. توی کافه‌ای در جنوب فیلی نشسته بودیم. هماهنگ کرده بود جیمی هافا از دیترویت تماس بگیرد. او تماس گرفت و راسل گوشی را به من داد. اولین چیزی ‌که جیمی به من گفت، این بود: «شنیده‌م خونه‌ها رو رنگ می‌کنی!» منظور از «رنگ» همان خونی بود که وقتی به کسی شلیک می‌کردی روی دیوار یا زمین می‌پاشید. جواب دادم: «حتی نجاری هم می‌کنم.» این جمله‌ای بود برای اشاره به تابوت؛ و این ‌که جنازه را هم خودت ناپدید می‌کردی.

نردبان شکسته (چگونه نابرابری بر طرز فکر زندگی و مرگ ما تاثیر می‌گذارد)

  • 159,000 تومان

نابرابری کنش‌ها و احساسات ما را به شیوه‌ای نظام‌مند و قابل‌پیش‌بینی و همین‌طور مکرر تحت تاثیر قرار می‌دهد؛ باعث می‌شود کوته‌بین و مستعد هر گونه رفتا پرخطر شویم، و میل به قربانی کردن آینده‌ی امن‌مان برای لذتی آنی افزایش یابد، باعث می‌شود میل‌بیش‌تری به تصمیم‌گیری‌های متناقض داشته باشیم، به افکار عجیب باور پیدا کنیم و به شکلی خرافاتی جهان را آن‌گونه ببینیم که می‌خواهیم باشد، نه آن‌گونه که هست. نابرابری ما را از هم جدا می‌کند و در جبهه‌هایی قرار می‌دهد که نه تنها براساس درآمد، بلکه براساس ایدئولوژیک و نژاد از هم تفکیک شده‌اند، و به این ترتیب اعتماد به یکدیگر را کاهش می‌دهد. نابرابری اضطراب ایجاد می‌کند و باعث می‌شود از سلامت و شادی کم‌تری برخوردار باشیم.خلاصه‌ای از این کتاب در پادکست فارسی بی‌پلاس ارائه شده است.

مینیمالیسم دیجیتال (یافتن زندگی متمرکز در یک جهان پرهیاهو)

  • 175,000 تومان

مینیمالیسم هنر درک کردن مقدار کافی از هر چیز است. مینیمالیسم دیجیتال این نگاه را به دنیای فناوری شخصی‌مان می‌برد و راه‌حل تمرکز داشتن در جهانی‌ست که روز به روز آشفته‌تر می‌شود. در این کتاب به هنگام و روشنگر، نویسنده کتاب پرفروش کار عمیق، فلسفه‌ای را برای استفاده از فناوری معرفی می‌کند که زندگی‌های بی‌شماری را بهبود بخشیده است. نیوپورت با بررسی نمونه‌های متنوعی از زندگی‌های واقعی - از کشاورزان آمیش گرفته تا پدر و مادرهای به ستوه آمده و برنامه‌نویسان سیلیکان‌ولی - شیوه‌های متداول مینیمالیست‌های دیجیتال در روابط‌شان با شبکه‌های اجتماعی بازنگری کرده و لذت‌های دنیای برون خط را دوباره کشف می‌کنند و از طریق دوره‌های منظم خلوت‌گزینی، ارتباط با خود درونی‌شان را از نو می‌سازند. بعد هم راهبردهایی را با ما در میان می‌گذارد تا بتوانیم این شیوه ها را در زندگی‌مان بگنجانیم و این کار را با روندی سی روزه به اسم «پاکسازی دیجیتال» آغاز می‌کند که در حال حاضر به هزاران نفر کمک کرده تا کمتر احساس استیصال کنند و بتوانند کنترل امور را در دست بگیرند...

اوضاع خیلی خراب است (کتابی درباره امید)

  • 189,000 تومان

در زمانه جالبی زندگی می‌کنیم. همه‌چیز به لحاظ مادی در بهترین حالت خود است. آزادتر، سالم‌تر و ثروتمندتر از هر دوره‌ای در طول تاریخ بشریت هستیم. اما به نظر می‌رسد همه‌چیز به نحوی جبران‌ناپذیر و دردناک به فنا رفته. زمین در حال گرم شدن است، دولت‌ها در مرز سقوط‌اند، اقتصاد در حال فروپاشی‌ست و همه دائم در توئیتر رنجیده‌خاطرند. چه خبر است؟ برای تشخیص و درمان بی‌قراری امروز ما، کسی بهتر از مارک منسن پیدا نمی‌شود. در سال 2016، منسن «هنر ظریف رهایی از دغدغه‌ها» را منتشر کرد و در آن، همهمه دائم و زیرپوستی اضطراب را که در زندگی مدرن شایع است، به شکلی زیرکانه توصیف کرد. او نشان داد که تلاش دیوانه‌وارمان برای یافتن شادی ماندگار فقط موجب کاهش شادی‌مان شده است.

همه باید فمینیست باشیم

  • 29,000 تومان

ما به زن‌ها یاد می‌دهیم که در روابط، ”سازش“ گزینه‌ی محتمل‌تری برای یک زن است. ما دخترها را به این‌که با هم رقابت کنند تشویق می‌کنیم؛ البته نه رقابت برای به‌دست ‌آوردن فرصت‌های شغلی بهتر یا کسب موفقیت - که به نظرم می‌تواند خوب هم باشد - بلکه به رقابت در جلب توجه مردها. به دخترها می‌فهمانیم که نمی‌توانند مثل پسرها موجودیت جنسی داشته باشند. نسبت به روابط پسرهامان حساسیت نداریم، اما در مورد دخترهامان..... بلا به دور!

محکم در آغوشم بگیر

  • 225,000 تومان

به دنبال غنی کردن رابطه‌ای سالم هستید؟ نیروبخشی دوباره به رابطه‌ای بی‌رمق؟ نجات دادن رابطه‌ای منحرف شده از مسیر؟ در کتاب «محکم در آغوشم بگیر» دکتر سو جانسن برنامه درمانی بسیار مؤثر خود را به ما معرفی می‌کند: درمان هیجان‌محور زوج‌ها. گرفتن ژست‌های رمانتیک آن‌چنانی را فراموش کنید! جانسن به شما یاد می‌دهد راه تقویت یا نجات یک رابطه، ایجاد دوباره پیوند عاطفی امن است. او در این کتاب با نگاهی موشکافانه رابطه بین آدم‌ها ـ به ‌خصوص زوج‌ها ـ را مورد بررسی قرار می‌دهد. از نظر او «ابراز احساسات» همان گمشده‌ای‌ست که وجودش برای یک رابطه سالم ضروری‌ست. او با زبانی ساده مسائل عمیقی را مورد بحث قرار می‌دهد که شاید هیچ‌وقت متوجه اهمیت‌شان نشده‌ایم. این‌که چطور احساسات و هیجانات منفی‌مان را کنترل کنیم و مانع نفوذ آن‌ها به رابطه شویم موضوعی‌ست که با دقت مورد بحث قرار گرفته است. او با هفت گفتگوی ارزشمند مسیری برای ورود به رابطه‌ای سالم برای‌مان ایجاد می‌کند؛ مسیری که در آن «بخشش» رمز عبور است. و بعد برای فهمیدن این‌که چطور می‌توانیم ببخشیم و بخشیده شویم به ما کمک می‌کند. دکتر سو جانسن با گزارشات مستندی که ارائه می‌کند رابطه بین سبک‌های د‌لبستگی و بخشش با رضایت زوج‌ها را مورد بحث قرار می‌دهد و تاکید می‌کند که برای پذیرفته شدن باید پذیرفت. او معنایی عمیق بین عشق و هم‌بستگی می‌یابد و برای درک هرچه بهتر آن به ما کمک می‌کند. دکتر سو جانسن اصیل‌ترین مشارکت‌کننده در درمان زوج‌ها در سی سال اخیر است. این کتاب قلب شما را لمس می‌کند، ذهن‌تان را برمی‌انگیزد و به شما را‌هکارهایی عملی ارائه می‌دهد. و در نهایت مخاطب را با این سؤال مواجه می‌کند: عشق ما را به چه چیزی تبدیل می‌کند؟

جنگجوی عشق

  • 169,000 تومان

رنج ما را دو تکه می‌کند. وقتی کسی که رنج می‌کشد، می‌گوید: « خوبم... خوبم...» به این دلیل نیست که حالش خوب است. برای این است که خود درونش به خود بیرونش فرمان داده که واژه «خوبم» را به زبان بیاورد. او حتی گاهی اوقات اشتباهی می‌گوید: «خوبیم». دیگران فکر می‌کنند که خودش و اطرافیانش را می‌گوید، ولی این‌طور نیست. او دو تکه خودش را می‌گوید: خود آسیب دیده و خود نماینده‌اش. نماینده‌ای که برای مصرف عمومی مناسب است! رنج، یک زن را دو تکه می‌کند تا کسی را داشته باشد که برایش درد و دل کند، کسی که در دل تاریکی کنار او بنشیند، حتی وقتی دیگران - همگی - تنهایش بگذارند.

النور و پارک

  • 229,000 تومان

کاملا مطمئن بود که به او - برای نجات زندگی‌اش - یک تشکر بدهکار است. نه فقط دیروز، بلکه تمام روزهایی که از آشنایی‌شان گذشته بود... و این باعث می‌شد حس کند خنگ‌ترین و ضعیف‌ترین دختر دنیاست. اگر کسی نتواند زندگی خودش را نجات دهد، آیا زندگی‌اش اصلا ارزش نجات دادن دارد؟ سعی کرد به او بگوید تو زندگی مرا نجات دادی، نه تا ابد، نه برای همیشه... احتمالا فقط به طور موقت. ولی زندگی مرا نجات دادی... پس حالا به تو تعلق دارم. منی که اکنون هستم، متعلق به توست. برای همیشه.

صداهایی از چرنوبیل (تاریخ شفاهی 1 فاجعه اتمی)

  • 37,000 تومان

واژه ”چرنوبیل“ عین یه نشونه می‌مونه، کافیه اسمش بیاد، تا همه سر برگردونن سمتت، بهت خیره شن، تو رو به همدیگه نشون بدن و بگن:«هی! این یارو از اونجا اومده!»

صفحه‌ی 1