حيدر خسروي


تولیدکننده

بازه‌ی قیمت (تومان)

از

تا

مرتب‌سازی
تعداد تصاویر
طوفان مهیب
  • 69,000 تومان
  • با تخفیف: 69,000 تومان
درباره عادت
  • 60,000 تومان
  • با تخفیف: 60,000 تومان
مقاومت عصیان مرگ
  • 74,000 تومان
  • با تخفیف: 74,000 تومان
آخرالزمان سیاسی (سیاست و مفتش اعظم داستایفسکی)

طوفان مهیب

  • 69,000 تومان

ما تمدنی ساخته‌ایم جنگ ستارگانی، با احساساتی عصر حجری، نهاد‌هایی قرون وسطایی و تکنولوژی‌ای خداگونه، گرمایش، خشکسالی، بی‌آبی، طوفان‌ها، نابودی جنگل‌ها، دود کارخانه‌ها، مرگ‌و‌میر گونه‌های نادر جانوری و گیاهی، افزایش میزان دی‌اکسید‌ کربن، بی‌خانمانی انسان‌ها و... موضوعاتی هستند که تقریبا هر روز با آن‌ها سروکار داریم. اما آیا اصلا برایمان اهمیتی دارند؟ یا این‌ها هم به سرنوشت تمام مطالب کپسوله‌ای دچار می‌شوند که روزانه و شبانه در فضای مجازی نگاهی آنی به آن‌ها می‌اندازیم و به زباله‌دان ذهنمان پرتابشان می‌کنیم؟ خواه به این مسائل فکر کنیم خوانه نه، واقعیت، بیرون از ذهن ما، کار خود را می‌کند و تاثیرش را دیر یا زود بر زندگی‌مان می‌گذارد. کتابی که در دست دارید مجموعه‌ای‌ست از ده داستان که به این مسائل در نقاط مختلف دنیا می‌پردازد و روایتگر بیم‌ها و امید‌های‌ست که امروز درگیرشانیم و در آینده این زمین شکنجه‌شده نیز بیشتر درگیرشان خواهیم بود. کسی چه می‌داند، شاید داستان بهتر از عهده بیان حقیقت براید.

درباره عادت

  • 60,000 تومان

عادت چیست؟ عادات ما را به ماشین بدل می کنند یا دست وبال مان را می گشایند تا کارهای خلاقانه‌تر بکنیم؟ چرا اسپینوزا، نیچه، کیرکگور، پروست و برگسون همگی عادت را به نقد می کشند؟ آیا عادت را نعمت بدانیم یا لعنت؟ می توان گفت عادت در آن واحد هم نعمت است هم لعنت. از این نظر، به مفهوم یونانی فارماکون تنه می زند که دارویی است هم زهر و هم تریاق. ژاک دریدا از ایده فارماکون برای توضیح دو وجهی بودن نوشتار استفاده کرده، اما در مبحث عادت حتی از این هم بجا تر می نشیند؛ زیرا خصوصیات آرام بخش و مدهوش‌گر آن می تواند تنه به تنه وسواس و اعتیاد پیش برود. تعریف دریدا از نوشتار در مقاله‌اش با عنوان «دواخانه افلاطون» را می توان بی کم و کاست روی عادت نیز پیاده کرد: «تکرار بدون آگاهی».

مقاومت عصیان مرگ

  • 74,000 تومان

مقاومت، عصیان، مرگ در واقع از آثار انتقادی و غیرداستانی آلبر کامو است که در کنار نوشتن آثار داستانی، از آنها نیز غافل نبود و بخشی مهم از آثارش است. او این مقالات را همزمان با رمان‌ها و نمایشنامه‌هایش می‌نوشت و در آنها همان مضامینی را پی می‌گرفت که در آثار خلاقه‌اش پیش می‌برد. کامو تمام این نوشته‌ها را در سه مجلد به نام رویدادها منتشر کرد و در واپسین سال زندگی‌اش از این سه مجلد، بیست و سه مقاله را که فکر می‌کرد ارزش چاپ به زبان انگلیسی دارد، به مترجم سپرد. این مقالات به خوانندگان، کامویی نو معرفی می‌کند؛ یعنی کاموی رویدادها.

آخرالزمان سیاسی (سیاست و مفتش اعظم داستایفسکی)

  • 49,500 تومان

شاید بسیاری از ما که برادران کارامازوف داستایفسکی را خوانده‌ایم و تحلیل‌های پرشماری نیز درباره آن دیده‌ایم، هنوز نمی‌دانیم در پس شعر بیمار گونه ایوان کارامازوف، یعنی «افسانه مفتش اعظم»، چه اندیشه سیاسی عمیقی نهفته است و داستایفسکی در پی تفهیم چه نکته‌ای است. مفتش اعظم بی‌شک عمیق‌ترین اثر و چکیده اندیشه ناب داستایفسکی است که حاصل دوران پختگی اندیشه اوست. این اثر به گونه‌ای اعجاب‌انگیز در برگیرنده ژرف‌ترین دیدگاه های الهیاتی، سیاسی و فلسفی داستایفسکی است. الیس ساندوز در این کتاب به واکاوی عمیق‌ترین لایه‌های معنایی نهفته در «افسانه مفتش اعظم» می‌پردازد.

صفحه‌ی 1